Mutasd

>> Esemény2022-07-09

Mi már csütörtökön odamentünk a környékre, nem kempingeztünk, hanem a környéken voltunk egy szálláson (több más alfás is választotta ezt a hotelt :) ), és beleterveztünk néhány kirándulást is a környékre, nem csak Cityt. Jó hétvége volt, jól éreztük magunkat, sok autót nagy ámulattal néztünk, és a kinti parkolóban is lehetett találni gyöngyszemeket bőven. Úgy gondolom a szervezők levonták a megfelelő tanulságokat, és tudni fogják miben hol tudnak még javítani, hogy a következő évi még jobb legyen. :)

 
>> Tuning és extra2022-07-07

Régóta tervezett sötétítés és uv védő fóliázás történt meg Alfacity előtt nem sokkal. Jól áll az autónak a sötétítés nagyon. A polír ris sokat segített, de sajnos a motorháztető, és az egyik tükör újrafényezése elkerülhetetlennek tűnik... Majd egyszer.

>> Szerviz2022-04-15

~128.000 km-nél ismét felkerültek a Viking nyári gumik. A télibe (Barum) ~11.000 km ment bele az első szezonjában. Egyébként ezekkel is elégedett vagyok, csak ajánlani tudom, a vezetéstechnikai tréningen is jól teljesítettek.
Plusz a vásárlás utáni futóműállítás is beigazolódott hogy jól sikerült, szépen egyenletesen kopnak a gumik, nem nyalja el a belső felét egyiknek sem.

 
>> Szerviz2022-03-30

Aktuális lett az olajcsere, most se sikerült 10e-nél lecserélni kicsit több lett, kb. 12e, de az előző orlen olaj teljesen jól viselkedett, nem volt gond vele, még most is jó állapotú volt, és nem is csipegetett belőle semmit a motor.
Cserélve: olaj (ezúttal motul 5w40, orlen jelenleg nem beszerezhető), olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő

km: 127.200

Kicsit átnézve a kocsit, ha már csápon volt, a következő dolgok várnak rá szerviz szempontból:
- hátsó rugó (+ lengéscsillapító?)
- féltengely szimeringnél látszódik némi szivárgás
- teljes kuplung szerkezet (ezt tudtam eddig is, eléggé oda van, nem ártana cserélni)

 
>> Szerviz2021-11-01

A nyári gumik (Viking) után új téli gumikat (Barum) is kellett vennem, amikkel kaptam azok botrányosak voltak. Ezek most hétvégén fel is kerültek, ~117.000 km-nél. A nyári gumikba ~12.000 km ment egy szezon alatt, egyébként pedig elégedett vagyok velük, az én vezetési stílusomhoz pont jók. Most majd meglátjuk az új téliek hogy viselkednek.

+ Eddig az egyik téli gumim volt a pótkerék, ahelyett most lett egy bontott 16-os felni + kerék, ez még pont befér, a 17-es már nem...

>> Szerviz2021-10-08

- olajcsere (légszűrővel, pollenszűrővel együtt, orlen olajat kapott)
- új féktárcsák és fékbetétek elöl
- új fékbetétek hátul
- felújított féknyergek elöl
- fékolajcsere
- bal tükörlap csere (nem fűtött)

km: 115.350

 
>> Szerviz2021-08-24

Egy ideje hidegen nehezen, később pedig már egyáltalán nem bírtam a váltót befeszegetni sebességbe. A diagnózis szerint a váltóolaj elvesztette a viszkozitását, emiatt van ez, úgyhogy kapott egy cserét. Elsőre megijedtem, mert másnap hidegen ugyanúgy nehéz volt sebességbe tenni, aztán mentem az autóval kb. 200 km-t és a következő hideg reggelen már teljesen jól működött. Úgyhogy csak át kellett járódnia a rendszernek.

Egy másik probléma is felütötte a fejét, miszerint eleinte csak néha néha, majd végleg nem volt hajlandó bekapcsolni a belső ventilátor, természetesen a legnagyobb melegek közepette. Ugye így klíma sincs... Első próbálkozásra cseréltünk egy ventit, motorral együtt, bontott-ra. Első blikkre jónak tűnt, majd másnap már ez se volt hajlandó működni. Ezután megindult a keresgélés a csatlakozóknál, és meg is lett a hiba, nem a motor közvetlen csatija, hanem amibe az vezet, egy nagy fehér csatlakozó-ba volt beleolvadva az olcsóbb fekete műanyag csati, és emiatt volt érintkezési probléma. Kapott kis farigcsálást, meg kontakt sprayt, és életre kelt. Úgy látszik nem mindenhol bírják a nagy melegeket a csatlakozók, pedig takargatom bőszen a műszerfalat, ha már csillaggarázs...

Km állás: 112.400

>> Tuning és extra2021-06-12

Eljött az ideje, hogy az apránként összeszedett extra dolgok bekerüljenek az autóba. 2 nap reggeltől estig ráment egy jóbarátom segítségével, mire minden a helyére állt és összeállt a technika. Amik bekerültek:
- Hangszórók, mélynyomó, erősítő
- Tolatókamera
- USB-s töltő szivargyújtó helyére
- Új akkumulátor

A legnagyobb munka természetesen a hangrendszerrel akadt. Jól szólt a gyári is, de nem Bose rendszer volt benne, és bár a fejegység csere is már segített a hangzáson, az igazi élményt most sikerült elérni, igaz még ezen is bőven lehetne mit fejleszteni.
Tételesen a bekerült cuccok:
- Alpine SPG-17C2 (2 közép/mély)
- Alpine SPG-17CS (2 magas, 2 közép/mély)
- Alpine SBG-1244BP (mélynyomó)
- Alpine BBX-F1200 (erősítő)

Az ötlet az volt, hogy az erősítő hajtja majd meg az elejét és a ládát, hátul a magasak maradnak gyáriak, és csak a közép/mélyet cseréljük, és ezeket továbbra is a fejegység szólaltatja meg. Plusz fontos volt, hogy ha úgy van, a láda kivehető legyen könnyedén. Ilyenkor nyilván csak a hátsó ajtókban lévő hangszórók szólnak majd, de ilyen esetek ritkán lesznek. A tervtől annyiban tértünk el, hogy végül az elejéből kiszedett magas hangszórók kerültek be a hátsó ajtókba, mert meglepő módon nem ugyanaz volt a 4 csipogó minősége, az első gyáriak elég jó cuccnak tűntek. Az első hangszórók hangváltóit bőven sikerült elrejteni a műszerfal alatt, a középkonzol jobb oldalába. Kábeleket szépen sikerült befűzni, elvezetni. Amikkel kicsit megszívtuk:
- Az ablaktörlő lapát karok irgalmatlanul rá voltak szorulva a tartórúdra, az egyik el is törött miközben próbáltuk lefeszegetni. Bontóból gyorsan sikerült pótolni.
- Az ajtókba szerelt hangszórók csak fejjel lefelé tudtak bekerülni, mert elég rövid a kábel + csati. Valamint mivel gondoltuk profik vagyunk, és egyből jól sikerül mindent berakni, és úgy csináltuk, hogy ajtónként egyesével mentünk végig a ki,-és beszereléssel, végül próbánál kiderült, hogy 2 hangszóró is kontaktos lett, és vissza kellett bontani.

A szivargyújtó cseréjét már régóta szerettem volna, mert több szivargyújtóba dugható usb töltőt is próbáltam, mindegyik lötyögött benne, és idegesített. Így most szivargyújtó ki, helyette pár ezer Ft-os usb töltő. A kellemetlenség csak az volt benne, hogy totál darabokra kellett szedni a könyöklő részt. Kicsit hülyén van ez megoldva, de ha már totál szétkaptuk az autót, belefért.

Tolatókamerától kicsit féltünk, de aztán ezt volt a legegyszerűbb beszerelni. Vestys oldalról rendeltem, tökéletesen illeszkedik a rendszámtábla világítás helyére, a kapott kábelek igaz nem elegendő hosszúak, a tolatólámpa és a kamera kábele közé kellett bőven áthidaló kábel, de sikerült elvezetni mindent a lökhárító leszerelése nélkül szépen bújtatva, és hála a magyar bekötési útmutatónak elsőre össze is állt a dolog a fejegységgel.

És végül új akkumulátor. 60 Ah-s volt benne, ennyi extra kütyühöz és hangrendszerhez már keveselltem, és már amúgyis rakoncátlankodott, így bekerült egy Exide Premium 77Ah-s akksi.

Második nap estéjére össze is állt minden, az autó egyben volt, és már csak a megfelelő hangzást állítgattuk. Annak örülök, hogy minden csavar, patent visszakerült a helyére, semmi extra nem maradt a művelet végére. Innentől már csak élvezni kell az extrákat. :)

>> Szerviz2021-04-08

Teljesen leharcolt nyári gumikkal vettem az autót, illetve a télieknek is ez volt az utolsó szezonjuk. Ami feltűnt mind a 8 gumin, hogy elég rendesen megette a belső felét mindegyiknek.
Utánanéztem, tudom, hogy a gyári beállítása is ilyen, valószínűleg az olaszoknak nem számított ha sűrűn kell a papucsokat cserélgetni, engem viszont kissé zavar.
Elvittem futóműállításra, elmondtam a problémám, mondtam, hogy nem szeretném 1 év múlva kidobni a zsír új gumikat. Rendesek voltak az ott dolgozók, mondták, hogy ismerik a problémát a típusnál, de már van kikísérletezett beállításuk arra, hogy ne zabálja szét a gumit a kocsi, és az útfekvése is jó maradjon. Úgyhogy ennek megfelelően beállították. Majd ősszel kiderül mennyire volt hatásos.
Ami jó hír, hogy a futóműben minden rendben, nem lóg, nem kotyog semmi, stb.

>> Esemény2021-04-05

Felkerültek a nyári papucsok, a gyári 17"-os alufelnikkel együtt. Zsír új gumik, 105.000 km-nél.
Kapott szép, új, méretpontos, rögzítős szövetszőnyegeket is, valamint új rendszámtábla-keretet.
Pótkeréknek bekerült az egyik téli gumi, szépen befért a 16"-os felnin, emelő, deszka, minden ami kell még, bent van, úgyhogy ha úgy alakul legalább nem kell a mankókerékkel szórakozni.