Mutasd

>> Szerviz2015-05-25

Ma sikerült levennem a volánművet, a bal oldali hengernek van elég nagy lógása sajnos.
Miután végeztem a volánművel, az első lökhárítót oldalról tartó nyúlványokat (vagy miket) kezeltem rozsdaátalakítóval és korróziógátlóval.
Lekerült a mai napon a vezérműszíj is, a vízpumpát azonnal kicseréltem, viszont tervbe vettem a szívósor kipucolását is. Ehhez levettem a magasnyomású üzemanyag-szivattyút is. A szívósor belsejében majdnem 1 cm korom és olajsár volt. Undorítóan nézett ki, örülök, hogy kipucolódott. Sajnos nem tudom, hogy a szelepeket hogyan lehetne kitisztítani.

 
>> Szerviz2015-05-21

Néhány bevezető sor:

Az autó a megvételétől rázott, remegett. Reméltem, hogy csak a féltengelyek, de felújítás után semmit nem változott az autó. Sajnos egy óvatlan pillanatban elindulásnál nem 1-ben indultam, hanem kettőben, onnantól meg katasztrófa volt a vele való közlekedés. Az i-re a pontot az tette fel, amikor Kassán sikerült egy fasziba beleszaladnom és beakasztani a vonóhorgát a scudetto közepébe.

Elkezdődött hát a felújítás. Kezdetben vezérlés csere, lendkerék, kuplung szett, turbo felújítás, nagy IC, karter pakolás cseréje, színváltoztatás, volánmű rendberakása, motortartó bakok cseréke.
Első körben a motor és a váltó kiköltöztek a helyükről. Mivel munka mellett csinálom, így csak délután és hétvégenként van rá időm, elég lassan haladok.

2015. 05. 21.
Sikerült kiszednem egy beszakadt tőcsavart a kipufogó leömlőnél, nagy sikerélmény. Levettem a kuplungot és a lendkereket, valamint előkészítettem a motort a vezérlés cserére. Közben csiszolás, takarítás a motortérben.

 
>> Szerviz2015-04-02

Folytatódott a kopogásmentesítés. Kicseréltem a stabszilenteket. Hihetetlen mennyire idegfeszítő munka, el is felejtettem, mennyit szenvedtem vele már a TS-nél is.MOOG került be, amin kicsomagolás után észrevettem az Alfa-Fiat-Lancia logót. Kicseréltem a féltengely csillagot is, valamint kapott egy új porfogót a féltengely, a csillagnál.

 
>> Szerviz2015-03-26

Elkezdtem a "kopogásmentesítést", már tavaly novemberben, most folytatom.
Ma kicseréltem a kormány-összekötőt (Monroe), kormány-összekötő gömbfej (Moog), első és hátsó stabilizátor összekötőket (TRW). Hétvégére hagytam a stabilizátor szilenteket, valamint jövőhéten kicserélem a féltengely csillagot, porfogót.

 
>> Szerviz2015-02-27

Elcsesztem, így vettem egy újat. Nem sokkal drágább, mint a bontott (gondolom). TRW fog bemenni, holnap be is szerelem.

...
Összeraktam a kocsit, apám segített a légtelenítésben. Kipróbáltam és öröm azt érezni, hogy nem fog vissza semmi. Valószínűleg utolsó légtelenítésnél túl erősen húztam be a csavart, ez lett az oka annak, hogy kiszedtem a nyeregből a menetet. Remélhetőleg ilyen amatőr hiba nem fog még egyszer előfordulni.

 
>> Szerviz2015-02-25

Egy ideje visított menet közben a bal hátsó fék. Először arra gondoltam, hogy csak a cső hibás, de miután kicseréltem, nem történt semmi változás. Kérdeztem a fórumban, es GTPeti azt tanácsolta, hogy szedjem szét, zsirozzam meg és rakjam össze új gumikkal. Nos ez megtörtént, szétjaptam, megtisztítottam, megzsiroztam, összeraktam. Hatalmas kulonbseg volt az erokifejtesek közt szetszedeskor, ill. Osszerakaskor. Hálás köszönet.

Délután 6 óra:
Felszereltem a féknyerget, gondoltam 10 perc és kész. Nah, az első fékpedálnyomásnál ömlött a folyadék a dugattyú mellett. Szétszedtem, az új tömítést kifordította a dugattyú összerakáskor és kicsípett belőle egy darabot. Betettem a régi tömítést. Rendben is volt egész addig, míg nem engedtem meg a légtelenítőt. A drága légtelenítő csavar már megint megszívatott, a nyeregből kiszedte a menetet, úgyhogy veszek új nyerget.

 
>> Szerviz2015-02-22

Kicseréltem a hátsó fékcsöveket, mert a bal nyergem állandóan szorult.... na ettől nem lett jobb, új nyereg kell, de legalább ez is új. CORTECO került bele, pár évet biztos kibír.

 
>> Szerviz2015-01-26

Levettem az EGR-t áttisztítani. A terv az volt, hogy szétszedem, kifúrom a műanyag burkolatot a csatlakozónál, majd alaposan áttisztítom.
Miután szétszedtem, észrevettem, hogy valaki előttem már elvégezte ezt a feladatot, kifúrta a burkolatot, tehát volt már szétszedve. Miután kihajtottam a 4 csavart, csodálatos látvány fogadott... masszív korom-lerakódás mindkét oldalon. Benyomtam a pöcköt, ami a szelepet működteti és ahelyett, hogy visszarúgott volna, úgy maradt, benyomva. Király, lehetséges, hogy megvan a hiba okozója. Mivel jelenleg nincs kéz alatt olyan valaki, aki ki tudná írni az EGR-t az ECU-ból, így a teljes tisztítás mellett döntöttem, később kiíratom.

A tisztításhoz használt eszközök:
- Sgrassatore
- fogkefe
- csiszolópapír (vizes 120 & 400)
- finom kézmosó
- mini ultrahangos tisztító

A kamra részt pár órára beáztattam Sgrassatore-s vízbe. Ez a tisztítószer igazából más használatra volt kitalálva, de mióta felfedeztük a környéken mindenre használjuk :) (a felnikről a fékport úgy viszi le, mintha sár lenne). Ez a cucc olyan erős, hogy a keményítős festéket leette az edény faláról, amiben áztattam az EGR-t. A korom 85%-át így eltüntettem simán öblítéssel. Következő lépésben vizet tettem a mini ultrahangos tisztítóba, majd 10 percig úgy tisztítottam. Aztán fogkefe, minden apró részt átsúroltam. Aztán vissza az ultrahangos tisztítóba 5 percre, majd megfordítottam, megint 10 perc és ezt megismételtem párszor. Az elektromágnesben található pöcköt átpucoltam benzinnel, majd azt is beáztattam ebbe a tisztítószeres vízbe. Miután leöblítettem, átcsiszoltam 120-as majd 400-as vizes csiszolópapírral. Ezek az alkatrészek fél órát töltöttek el az ultrahangos tisztítóban. A pöcök felületén valamilyen feketés elszíneződések vannak, se csiszolópapírral nem tudtam leszedni se tisztítószerrel. Próbaként összeraktam az elektromágneses részt, most szépen jár a pöcök.

 
>> Szerviz2014-12-18

Ma megejtettem az olajcserét. Azt hittem könnyebb lesz, a TS-ből kiindulva. Hát nem. Az olajleengedés persze gyerekjáték, a cumizás akkor kezdődik, mikor a "tökéletesen hozzáférhető" helyről kell kiszedni a szűrőt. Elő kell hozzá szedni a jól bevált, erőnövelő mondatokat, hívni az összes égit, majd nekilátni. Én levettem a turbo kipufogóoldali hővédő lemezét, hogy jobban férjek.
Olajon elég sokat gondolkodtam, végül XADO 5W40 Infinity Drive lett belőle, majd kiderül. Szűrőből MANN-t vettem W7144. Valamint kicseréltem a levegőszűrőt is, az is szintén MANN.
Km állás: 220 703

 
>> Szerviz2014-11-18

Ideje kicserélni a felső lengőkarokat, már elég ramaty állapotban vannak sajnos. TRW-t szerettem volna, jelenleg a pénztárca viszont a Febi-Bilstein-t engedi meg. Gondolom azért ez sem az utolsó helyről előszedett gyártó, munkahelyen mi is előszeretettel használjuk az autóbuszoknál.