Mutasd

>> Szerviz2017-03-24

Eltelt újabb 10 000 km. Került a kocsiba 5 liter Motul X-cess 8100 5W40 motorolaj és MANN W714/4 olajszűrő.

km állás 250 350.

 
>> Szerviz2017-03-22

Hosszú-hosszú idő után kicseréltem a motortartóbakot a jobb oldalon. Körbe volt szakadva a régi, mindenféle fura hangot adott ki. SWAG-ot rendeltem, mikor kicsomagoltam, akkor láttam, hogy Febi van a dobozban, szuper. levettem a régit, bedobtam az újat. A különbségek a cucc súlyában és alakjában volt első ránézésre, viszont a felfogatások egyeztek, így felcsavartam. A meglepi ekkor jött, a 12-es csavar betekerésekor. Ugye a gyári motortartó bakban a menet alul van, az újban pedig felül. Emiatt majdnem 5 cm-vel hosszabb csavarra volt szükségem. Mivel nem találtam, így kettévágtam a gyárit, meg egy másik csavart, beköszörültem és meghegesztettem, hogy jó legyen. Végre nem kopácsol és nem vergődik annyira a motor, mint eddig.

 
>> Szerviz2017-03-04

A kocsi úgy döntött, hogy bármilyen előjel nélkül elkezd nem kívánatos hangot kiadni a motortérből. Először a feszítőgörgőre gyanakodtam, szét is szedtem, majd kicseréltem a görgőt, de a hang maradt. Mivel a klímakompresszor felől érkezett a hang, úgy gondoltam, hogy a kompresszor adja ki ezt a hangot. Gyors megoldásnak azt választottam, hogy kihagyom a klímakompresszort, veszek rövidebb szíjat. Kerestem-kutattam, majd találtam egy weboldalt, ahol leírás alapján a 10 szelepes 2.4 JTD klíma nélküli változatához 6PK1105 szíjat ajánl. Meg is vettem a szíjat, nehezen felszenvedtem, majd mikor szerettem volna a feszítőgörgőre húzni ledobta magát. Mivel nem nagyon volt kedvem vonyító autóval utazni, így kivettem a munkahely raktárából egy 6PK1125 szíjat ezt simán felraktam és tökéletes a csend. Jelen pillanatban a klímakompresszor a teljesítmény istenének áldozata lett,, majd megoldódik ez is. Kiderült viszont, hogy a kellemetlen zaj okozója az excenrikus feszítőgörgő, majd ezt is kicserélem.

 
>> Szerviz2017-01-08

Egy ideje csicsergett, mint tavasszal a madarak, így szégyelltem vele járni, hát úgy gondoltam kicsit felújítom. Vettem bele 20x23x25 méretű rézperselyt, majd kicseréltem, illetve a kollégám gyártott bele tengelyt, így nem kellett a kopottal visszatenni. Meglátszik mennyit fog kibírni az új perselyekkel. Km állás 248810

 
>> Szerviz2016-12-30

Cserélve lettek a hátsó fékbetétek. Mikor az akksit tettük bele felvillant a kopásjelző ikon, majd a következő indításnál elaludt. Azt gondoltam, hogy csak szórakozik velem. Másfél héttel később beesett a fékpedál és fékezésnél korholó hangot hallottam. Mivel karácsony közbejött, így több, mint 1 hetet kellett várnom a cserével, szerencsére az autó nem volt nélkülözhetetlen, így max 50 km-t mentem el így vele. Meyle került bele, mivel majd terveim vannak a fékekkel, így nem fogom sajnálni a betéteket.

km óra állása: 248 475

 
>> Szerviz2016-12-10

Az autóban lévő MAMMUT aksi felmondta a szolgálatot, ha délután leállítottam az autót, másnap reggel már biztosan nem indult be. Lassan 3 éve nálam az autó és már ezzel az akkumulátorral vettem, úgyhogy ideje volt cserélni. A gyári mérettől mindenféleképpen nagyobbat szerettem volna, először VARTA, BOSCH (74Ah, 76Ah) került terítékre, majd egy kedves ismerősömön keresztül sikerült vásárolnom egy AKUMA Komfort+ 80Ah 680A paraméterű aksit, ami méretre akkora, mint a régi 72-es.

 
>> Szerviz2016-07-31

Történt az, hogy vásárláskor említette az előző tulaj, hogy ki kellene cserélni a belső csuklót. Persze én szerencsétlen GM hajtáslánchoz, diesel alfához mit sem értő naivan elkezdtem kutakodni, hogy mi is lenne a legjobb ebben az ügyben. Meggyőztek, hogy a legegyszerűbb, ha az egész féltengelyt kicserélem javítottra, így ez meg is történt. A saját féltengelyét becsomagoltam és elküldtem, cserébe az utángyártottért. Itt kezdődött a kálvária. Az utángyártott féltengely egy évet bírt ki úgy, hogy teljesen gyári teljesítménnyel hajtottam, gyakorlatilag kímélve. 2015 decemberében Komáromból hazafelé egyszer csak elkezdett nagyon-nagyon vergődni az autó, akkor egy bő hónapra le is állítottam, majd jött a tákolás. Mivel a féltengely nem gyári, így a gyári csillag sem felelt meg. Se a kehelybe nem fért el, se a rövid tengely végére nem ült fel rendesen. Sikerült kis karikákat esztergálni a széthullott csillagba, hogy valameddig kihúzzam az autóval, de tudtam, hogy az nem lesz tartós megoldás. Kerestem egy céget szlovákiában, ahol rendelésre gyártanak féltengelyeket. 2 havi e-mailezés után olyan összeggel sokkoltak, amit sosem fogok kiheverni. Maradt így a tákolás, bár 5000 km után ismt csak nagyon vergődött a féltengely. Végül Manky cartárs sikerén felbuzdulva felvettem a kapcsolatot Lukács Mikivel. Elmondtam neki mi a gond és jött is a megoldással. A féltengelyemről levágják az utángyártott kelyhet, ráhegesztik a gyári kelyhet és akkor mehet a gyári csillag a helyére. Mikor mentünk érte, akkor szólt, hogy viszont a gyári csillag nem lesz jó a rövid tengelyre, mert elforog rajta. Gondoltam ez sem gond, úgyis van itthon 66-ból féltengely, majd azzal összerakom. Naná, hogy ez nem jött be, az én vérnyomásom meg az egekben volt. Jött az ötlet, leszarom stílusban fogom és ráhegesztem a csillagot a tengelyre, ha már úgyis vennem kell tengelyt. Alfa nélkül nem bírom tovább. Így is lett, ráhegesztettem a csillagot a tengelyre, összeraktam és végre nincs lógása. A külső csukló levételkor eléggé megmakacsolta magát, illetve a menet egy részen meg volt sérülve, mintha megengedett volna és csúszkált volna az anya a meneten. Mivel tökéletes állapotban volt a külső csukló nem vettem újat, hanem odaadtam esztergás kollégámnak és ő kijavította a menetet. Összeszereléskor az eredeti anyát már nem tudtam felhasználni, mert a menet teljesen megroncsolódott, így a hátsó kerékagy anyáját kapta meg, aminek az alátétes része nagyobb volt, mint az első. Ezt a flex oldotta meg. Érdekes, 2,5 év alatt még nem közlekedtem az Alfámmal úgy, hogy valami ne vergődött volna. Élvezem. Még mindig féltengelyt keresek. :)

 
>> Szerviz2016-06-29

Miután sikerült nagyjából helyre pofozni az első futóművet, első utam a geometriáshoz vezetett. Falap kellett, hogy felálljak a padra, aztán átnézték a futómű állapotát, jött az összefutás beállítása. A stabilizátor összekötőket cserélni kell, mert már ki vannak a gömbfejek. Érdekes, hogy TRW-t vettem anno, de 15 000 km-t se bírtak ki. Végre fél év után egyenesen áll a kormány, ha egyenesen haladok. (kopp-kopp)

 
>> Szerviz2016-06-25

Egy ideje elég izgalmas hangokat adott ki az első futómű. Az alsó lengőkarra gyanakodtam, mivel azt én még nem cseréltem, tehát meg is rendeltem őket. TRW lett volna a befutó, de a budget gátat szabott a terveimnek. Kamoka márkájút rendeltem, de mivel az üzletnek az nem volt raktáron, így küldtek helyette SRL-t, ami állítólag drágább, viszont én még életemben nem találkozta ezzel a márkával. A szállítással is volt némi probléma, mert múlt héten kedden rendeltem meg, péntekre kaptam meg. Kicsomagolás után meg örömmel néztem, hogy olyan lengőkart kaptam, aminek semmi köze a márkához. Pár nap várakozás után végre megérkezett a helyes lengőkar, így ki is lett cserélve. Szenvedés volt a bal oldal, 3 órát cseréltük Laci barátommal. A jobb oldal gyorsabban kész volt. Szétszerelésnél megnéztem a többi alkatrész állapotát és szomorúan láttam, hogy a tavaly berakott Monroe kormányösszekötők 2-3 millimétert lötyögnek. Szerencsére a gyáriakat eltettem tavaly, így ki tudtam cserélni azokat is. Elszállt a geometria, de csend van végre.
Km állás: 240 145

 
>> Szerviz2016-06-18

240 000 km, Selénia WR 5W40 + Mann W1744 szűrő. Vettem 7 litert, amiből 5,5 vagy 6 lett beöntve. Maradt még bőven, ha utána kellene tölteni.