Mutasd

>> Szerviz2015-07-21

Már csak a nagy IC és csövezés hiányzik a mechanikus oldalról, addig gondoltam kicserélem a fékcsöveket elöl. TRW-t vettem, de cserénél volt probléma, nem is kevés. A jobb oldalon is nehezen engedett meg, de a bal oldal már annyira össze volt gyógyulva, hogy sikerült eltörni a fém fékcsövet. Sebaj. Pár nappal később elmentem venni réz fékcsövet, amit aztán kézzel hajtogattam a helyére. Ezután végre felönthettem a tartály friss fékolajjal (Tutela Sport Extreme 5) és indulhatott a légtelenítés. A tartály csont száraz volt, így már felöntéskor sem számítottam semmi jóra, de ami utána következett, az elvárásaimat is felülmúlta. Nagyon nagy és hosszú szenvedés után sikerült légteleníteni a kuplung fő és munkahengerét, kb. másfél órát szenvedtünk, mire sikerült. A fékek gyorsan mentek, azok elég gyakran vannak nézegetve. Fék és kuplung már van, gázra reagál, de a turbo még nincs összekötve a motorral a kompresszor oldalon, így próbaútra legoptimálisabb esetben is csak hétvégén tudom vinni.

 
>> Szerviz2015-07-15

Tényleg ünnepnap számomra, helyére került a motor/váltó több, mint 2 hónap után.
Délután negyed 3 vagy fél 3 körül kezdtük berakni és 5 óra körül már kitoltuk a ház elé. Könnyítette a dolgunkat, hogy nem voltam olyan buzgó, mint szétszerelésnél, így nem mindent a motortérben akartam helyére igazítani. Szétszedéskor külön levettem a kábelezést, külön a generátort, önindítót, elkötöttem a motort a váltótól, hasonló marhaságok. Két hónap alatt kicseréltem a vezérlést, lendkereket, kuplungot, kinyomócsapágyat, kipucoltam a szívósort, levettem az olajteknőt, kipucoltam és újra szilikonoztam, kicseréltem az olajfiltert, majd szépen helyére raktam az összes vezetéket, önindítót, generátort. Ezzel a módszerrel egyszerűbben tettük a motort vissza a helyére, mint ahogy kiemeltük. Akartam új bakokat vásárolni, de 2 rendelésből 2 ugyanaz lett, így egyiket feladtam, amiből meg volt 2 új, azt persze kicseréltem. Helyére kerültek a féltengelyek és a nap befejezéseként felöntöttem a váltót TUTELA Transmission Matryx olajjal.

 
>> Szerviz2015-07-14

Bekerült a helyére a volánmű, gyerekjáték volt. Most is úgy néz ki a helyén, mint egy gyerek játék.... szép kék. Miután beszereltem, a féltengelyeket is összeraktam, kaptak új zsírt meg pár új bilincset, remélem ezek tovább bírják, mint az eddigiek. Holnap elkezdem kitakarítani a garázst és megkezdődik a motor/váltó visszarakása.

 
>> Szerviz2015-07-14

Először magam akartam megoldani a felújítást, szétszereltem, majd nem láttam semmi kopást. Gondoltam veszek inkább egy bontottat, fel is kerestem egy 2.4 JTD-t bontó faszit, akitől mindössze 20€-ért vettem egy kormányművet. Kiszerelve semmi lógása nem volt, nem látszott rajta semmi különösebb probléma. Beszerelést követően vettem észre, hogy rettenetesen mozog a középen lévő tengely. Nem tököltem sokáig, kerestem Szlovákiában egy céget, amelyik a kormányművek javítására specializálódott. A telefon másik végén egy kedves hölggyel megegyeztem, hogy elküldöm nekik futárral a darabokban álló kormányművet, majd ők megnézik, hogy meg lehet-e menteni. Feladás másnapján felhívott, hogy rendben van a kormánymű, megcsinálják. Kb. 3 munkanap és visszakapom, majd ez 210€-ba fog kerülni + 10€ a szállítás. Ezzel szemben 2 nap után hívott, hogy sikerült összerakni és már küldik is. Ma átvettem a csomagot, a megbeszélt ár helyett 20€-val kevesebbet fizettem, ami azért pozitív. Kicsomagoltam, majd nagy meglepetésemre egy kék kormánymű fogadott. Jót derültem ezen, elég vicces számomra. Van még rajta pár apróság, amit pótolnom kell, a porfogókat vissza kell tennem a helyükre, meg lemaradt egy tömítő karika, amit leszedek a másikról, de egy cetlit ragasztottak rá, miszerint tesztelve nyomás alatt és tökéletes. Ami a motort illeti lassan látszik a fény az alagút végén. Több, mint 2 hónapja pihen a garázsban egy állványon, várva a pillanatot, hogy újra a helyére kerüljön.

 
>> Szerviz2015-07-08

Lassan 2 hónap szellőzés után a váltó visszakerült a helyére. Nem a motortéren belül, de elfoglalta helyét a motor oldalán. A 159-be való kuplung "Plug & Play" módjára felkerült a lendkerékre és nagyjából 5 perc volt helyére igazítani a váltót. Elküldtem ma a volánművet felújításra, remélem jövőhét elején megérkezik, majd apró változás után minden elfoglalja a helyét a motortérben.

 
>> Szerviz2015-07-07

Megjött a drágaság, fel is pattintottam a helyére, valamint a tegnap érkezett alkatrészek nagy része is bekerült a régi helyére. Lassan kezdődhet a motor-váltó összeszerelése.

 
>> Szerviz2015-07-06

Jött egy csomag, egy-két alkatrésszel, amire a kicsi-kocsi már lassan két hónapja vár.
Kuplung szett (LuK) - tárcsa + kinyomószerkezet, 159-re (mert az több nyomatékot bír)
Kuplung kinyomócsapágy (LuK)
Termosztát (Behr) - 86 fokos, remélem működik is rendesen
Motortartó bak (Corteco)
Első fékcsövek (TRW)
Üzemagyag szűrő (Mann)
Olajszűrő (Mann)
Holnap jön a lendkerék is, az is LuK.

 
>> Szerviz2015-06-27

Nem működött a tükörfűtés, így vettem facelift előttiről tükröket, majd kicseréltem az üveget. Már jó lesz.

 
>> Szerviz2015-05-27

Folytattam a tisztítást, felkerült a helyére a generátor. Muszáj voltam megtisztítani a generátort, mivel olyan gondom van a féltengellyel, hogy a kehelynél folyamatosan ledobja magáról a porfogó szorító szalagját, emiatt az egész generátor, szíjtárcsák állandóan gépzsírral vannak kenve, ami hosszú távon nem a legjobb.

 
>> Szerviz2015-05-26

Mai napon felraktam a motorra a szívósort, magasnyomású üzemanyag szivattyút, a komplett új vezérlést (SKF), minden kitisztítva, ahogy illik. Egész egyszerűen ment minden, bár még az eLearn-ben található csavarok behúzási nyomatékánál megadott számait még tanulnom kell mit is jelent.