Mutasd

>> Szerviz2014-05-28

Kicseréltem a szervó-olajat, elég fekete volt már, szerintem 10 éve senki nem nyúlt hozzá. A MAP szenzort is kivettem megint, megint be volt rakva, kipucoltam. Teszi a dolgát a JTD, csak néha rakoncátlankodik.... nem kapcsol a turbo, és valamivel megnőtt a fogyasztásom is. KM állás: 212 600

 
>> Szerviz2014-05-03

Első körben nem igazán sikerült összehozni, hogy ugyanolyan felújított féltengely kerüljön hozzám. Amit kaptam, kisebb átmérőjű volt, mint az enyém. 4 hét várakozás után jött a mail Erhardtól, hogy küldi a féltengelyt. Öröm és boldogság. Nagyjából 15 perc alatt be is műtöttem a helyére. Viszont próbakör után kiderült, hogy ugyanúgy ráz, mint azelőtt. Kellett ez a féltengely, a belső csukló darabokban jött ki, viszont a rázást valószínűleg a felni csinálja. Mikor újítottam fel, kimaradt a görgőzés. Nagy hiba volt. A balos belső csuklóval is gond van, így azt is ki kell majd cserélnem, a porfogóval együtt. Ezután jön egy vezető-görgő, majd a futómű, karosszéria.

 
>> Szerviz2014-04-06

Miután a TS-ről átpakoltam a Brembo fékrendszert, a jobb oldal mindig vacakolt. Kb. 300 km után elkezdte érni bal kanyarokban a tárcsát a nyereg. Nem volt túl biztató, így mivel melóban áll a kocsi már második hete, az esztergás kollégával csináltattam 30-as hengerből 9,5 mm vastagságú távtartógyűrűket. Be is raktam, amint kész lett. Azért, hogy kiküszöböljem a csavarok meglazulását, minden csavarra öntöttem egy kis menetragasztót. Majd teszteljük ezt is hosszútávon, ha megjön a várva-várt féltengelyem.

 
>> Szerviz2014-03-28

Eredetileg azért mentem melóba az autóval, hogy kicseréljük a féltengelyt. Később kiderült, hogy ezt benéztem, nem jó féltengelyt kaptam. Ha már ott állt az autó, gondoltam megnézem milyen apróbb dolgokat tudok rajta megcsinálni. Olvasgattam az AA-n, hogy ha be van hordódva a MAP szenzor, akkor olyan jelenségeket produkálhat, amiket pl. nekem is csinált (rángatva gyorsult magasabb sebességi fokozatban, padlógáznál). Elég zavaró volt, hát gondoltam megpróbálom hátha. Kiszedtem a szenzort, ami csodálatosan be volt hordva korommal, jó vastagon. ELEKTROSOL nevű cuccal kipucoltam, ez a szer speciálisan elektromos alkatrészek tisztítására készült.

 
>> Szerviz2014-03-22

Megjött a felújított féltengely Erhard cartárstól. Jövőhéten biztosan be is kerül a gépbe, már nagyon vártam.

 
>> Szerviz2014-03-07

Ma 4 kis apróság érkezett hozzám egy cartárs jóvoltából. Nagyon örültem neki, mert ugyan kis szépséghibák, az én szemem zavarta a látvány. Ami jött: hátsó ablaktörlő, karral együtt, a csomagtartóban lévő hálótartót kiakasztó egyik műanyag pöcök, a jobb hátsó ajtó kilincsét belülről fedő műanyag háromszög, valamint a meleg levegő fúvóka. Mindent "beépítettem" elég ügyesen. Kb 3 perc volt :) A fúvókával volt egy kis pepecselés, mert ami nekem van, az króm karikás, amit kaptam az sima fekete volt. Nem engedtem a dizájnból, így teljesen szétszedtem mindkettőt, és abból építettem egy jól működő krómkarikásat, meg egy nem annyira jól működő sima feketét. Leszedtem a tető"spoilert" és kioperáltam azt a gumi függönyt, mert zavart, hogy mindig koszos, poros a kocsi hátulja. A patentokat kiszedtem, egy sem tört el, majd visszaraktam a gumi nélkül a helyükre. Lehet hülyén néz ki, de majd lesz az is orvosolva (vagy nem).

A fékem is rosszalkodott. Teljesen balra fordított állásban a nyerget érte a tárcsa. Ma szétszedtem az egészet, és a tartókonzolon fordítottam, hátha ez volt a gond. Miután összeraktam és kipróbáltuk már nem érte a tárcsát. Mindenesetre mindjárt próbaút, aztán ha kell még 1x szétkapom. Lassan csukott szemmel is tudnék Brembo rendszert szerelni. Erhard cartárstól remélhetőleg nemsokára megérkezik egy komplett felújított féltengely, valamint szeretnék már saját olajat önteni a vasba + ékszíj csere, és a többi szervizelés.

Az idén a gyáti TI felniket fogom használni, viszont mielőtt felraknám őket, fényezem grafit-szürkére, így egy az éven egy hangyányit csúszik, de ami késik nem múlik. mióta nálam van (kb. 1 hónap) 1600 km-t mentem vele, különösebb érdekességet nem véltem felfedezni azon kívül, hogy 2 oldalsó ablakon nincs fólia, másik oldalt van, valamint a hátsó ablakról nagyon érdekesen kezd leválni a fólia.

 
>> Szerviz2014-02-21

Ma bevittem a munkahelyemre a hintót. Eredetileg azért, hogy a gyári féktárcsáit, a 19"-os felniket bevigyem, de ha már úgyis ott voltam rádugtam diagnosztikára. Szerencsémre csak 2 hibakódot dobott ki, az egyik a vezetőoldali első ülés légzsákjának patronja, valamint a töltőnyomás-érzékelő. Amit lehetett kitöröltünk, a légzsákot sajnos nem engedte az ECU. Fékpadra is beálltam az autóval, leteszteltem az első, hátsó és kéziféket. Az elsők 4 kN körül fogtak mosás után, a hátsók kicsit több, mint 1. A hátsó betétek lassan megérnek egy cserére, de most vannak fontosabb gondok is. A belső féltengelycsuklót szeretném már megcsinálni, mert az zavar leginkább. Meg is mosattam a kocsit, ilyen szép tisztán még nem láttam, de szokáshoz híven elkezdett esni az eső, mikor kijöttem a garázsból. Miután kitöröltük a turbo nyomásérzékelő hibakódját az autó máshogy kezdett viselkedni. Végre nem ugrálva gyorsult, hanem egyenletesen, valamint a hibakód nem is ugrott vissza. A szaki szerint lehet, hogy szét volt húzva a csatlakozó, mikor rá volt fordítva a kulcs, és eltárolta hibának. A küszöb-spoiler felragasztása egészen jól sikerült, örülök, hogy végre úgy néz ki, mintha az autó része lenne, nem pedig egy ott lógó műanyag .