Mutasd

>> Szerviz2016-04-07

Ki lettek cserélve a bal felső lengőkar szilentjei. Szerencsére minden elég könnyen ment, Febi-Bilstein kuka, Meyle került a helyére. Km állás: 236 510

 
>> Szerviz2016-02-11

Kemény nap volt a mai az életünkben. Azzal indítottam, hogy összeraktam ismét a féltengely csillagot. Szerencsétlen módon a szilon betét 50 km-t bírt ki, ez éppen annyira volt elég, hogy elvigyem műszakira. Most ideiglenesen bekerült fémből egy betét, remélem ez kibírja a hétvégét. Szétszedéskor sikerült véletlenül a csuklót lehúzni a tengelyről, ami kis galibát okozott később. Keservesen összetoltam a csuklót a tengellyel, de nem akart valami könnyen helyére találni. Gondoltam jól van, majd összeszereltem az agyat, feldobtam a kereket. Javítás közben belefért egy kis autóápolás is, ugyanis kiporszívóztam végre. Miután ezekkel a dolgokkal készen lettem, gondoltam mehetek haza. betoltam a rükvercet és go... gondoltam én. Miután kiértem a munkahelyem udvaráról, valami csörgő-csattogó rettenetet hallottam a bal első keréktől. A váltó 1-ben, a kuplung felengedve és állok egy helyben. Mennyei érzés ez délután 15:50-kor, 8 óra munka után. Gyors segítség kérés, de sajna senki nem tudott rajtam hirtelen segíteni. Végül faterom szállt a buszra és hozta magával a tévedésből vásárolt 166 féltengelyt is. Mire elért a munkahelyemhez, én már szétszedtem a komplett féltengelyt. A biztosító karika tört el és mikor teljesen balra fordítottam a kormányt, akkor kicsúszott a csuklóból a tengely. 10 perc alatt össze is lett rakva a féltengely, úgy ment a helyére. Az ideiglenes javítás miatt kicsit bizalmatlanul és félve indultam a 20 km-s útnak, de végül nem lett semmi baj útközben. Holnap élesben megy a dolog, kíváncsi vagyok mit sikerül kibírni a féltengely csillagnak.

 
>> Szerviz2016-02-10

A Febi-Bilstein nem hazudtolta meg magát, túl sokat nem bírtak ki a szilentek. Mivel nem erre számítottam, szerencsém volt, hogy a gyári lengőkarokat eltettem, azokban a szilent rendben volt és ki tudtam cserélni őket. Hatalmas lógása volt a jobb felső lengőkarnak, most áll, mint Katiban a gyerek ;)

 
>> Szerviz2016-01-31

Ma elérkezett annak az ideje, hogy diagnosztikán keresztül sikerült az ABS kockát légteleníteni. Érdekes procedúra volt, fogalmam sem volt róla miként kell belekezdeni. Shadin159 cartárs leírása segített, így szépen jobb hátsótól kezdve a bal elsőig minden féket légtelenítettünk. Miután végigcsináltunk mindent elméletileg jól, szomorúan láttam, hogy az első fékek fognak. Rápillantva a diagnosztikára láttuk, hogy a fékrendszerben lévő nyomás 2,6 bar elengedett pedálnál. Lacinak volt egy ötlete, hogy megemeli a pedált. Emelés után a mért nyomás lecsökkent -0,3 - -0,7 barra. Ebben az állapotában 2 ujjal el tudtam fordítani a rakoncátlan bal első kereket. Egymás után megpróbáltuk 4x-5x, hogy tényleg jó-e a teória, de igen. Tesztkörön kiderült, hogy nagyon sokat tesz az, ha a pedál csak annyira is beragad, hogy 2,6 bar-t mutasson a diagnosztika. A féltengely is jó lett az összerakás után, egyáltalán nem vergődik az autó. Szomorú, hogy vettem közben egy 20 szelepes 166-ra való féltengelyt.

 
>> Szerviz2016-01-27

Vasárnap szétborítottam a féltengelyt, és mivel nem a gyári csillag megy a felújítottba, elkezdtem agyalni hogyan lehetne megoldani okosan. Az autónak műszakira kell mennie, tehát sok időm keresgélni nem volt a megfelelő csillag után. Kollégámat megkértem, hogy esztergáljon nekem egy közdarabot fémből, hogy legalább kicsit tudjam használni. Mivel már 40 éve a szakmában van, kikértem a véleményét, majd hagytam magam rábeszélni más anyagra, ő a szilont (poliuretán rudat) ajánlotta. El is készült, csinált pár darabot tartalékba. Ebből az agyagból csinálták 15-20 éve buszba kardánkeresztekbe betétet, remélem csak bír valamit. Összeszereltem a féltengely, semmi szabadja nincs most már a pohárnak és a csillagnak. Kíváncsi vagyok mennyit bír ki vergődés nélkül.

 
>> Szerviz2016-01-24

Amikor diagnosztikára kötöttem az autót, egyetlen aktív hibát írt, mégpedig a légzsák visszajelző elektromos körének a megszakadását. Gondoltam, hogy rossz érintkezés vagy a csatlakozóban van valami gubanc. Szétszedtem a középső panelt, és kellemetlen látvány fogadott, a LED izzót az előző tulaj kicsípte. Nehezen sikerült összekaparnom megfelelő LED-eket, de csak meglett. Beforrasztottam az első 12V-os 5mm LED-et, majd kipróbáltam az asztalon egy állítható feszültségű tápforrással. A 12V LED bírta, de a felső szomszédja (akku töltés) sajnos elhalálozott, ugyanis a többi dióda - mint utólagosan kiderült - nem 12V feszültségre volt dimenzionálva. Szétszedtem pár autós kütyüt, amiket jelenleg nem használok és találtam is 2 megfelelő méretű, színű és feszültséget bíró diódát. Beforrasztottam, bedobtam a kocsiba, kipróbáltam és tökéletes. Mint a karácsonyfa, úgy világít, ha ráadom a gyújtást. 2 éven keresztül villogott az utasoldali légzsák visszajelző, mint most kiderült azért, mert nem volt meg a légzsáké. Szerencsére minden rendben van, teljes a sötétség a műszerfalon végre. Miután újra rákötöttem a Texa-t, töröltem a hibákat, minden egyes vezérlő zöld pipa ikonnal jelezte, hogy rendben vannak, köszönik.
Nekiálltam a féltengelyt összedobni legalább annyira, hogyha gyorsulásokra nem is tudok járni, legalább egy gurulós laza autózást bevállalhassak néha. Sajnos ez a vállalkozásom kudarcba fulladt, de ez majd egy másik történet.

 
>> Szerviz2016-01-01

Hibajelenség:
Menet közben betapad a fék, leginkább a bal első.

Észrevételek:
A diagnosztika nem mutat semmilyen aktív, vagy tárolt hibát.
Geometria beállítás előtt felvillant a VDC Error hibajelzés, majd az összefutás beállítása után ez nem jött elő többet.
Ha nem léptem rá a fékpedálra, akkor később jött elő a blokkolás, néha egyáltalán nem blokkolt, valamikor pedig anélkül, hogy ráléptem volna a pedálra, elkezd a kocsi fékezni.
Hidegindításkor ki van oldva a fék, könnyen gurul az autó. Ha elkezd blokkolni, és leállítom a motort, a következő gyújtás ráadásakor egy erős pukkanó hang hallatszik az ABS kocka felől, a hanggal párhuzamosan érezni egy ütést a fék és kuplung pedálokon.

Ahogyan vészhelyzetben kiküszöböltem a hibákat:
Menet közben félreállás, leállítás, újraindítás, majd vártam, hogy hűljön le.
Miközben haladnom kellett, kézifék felhúzása, ekkor szintén pattan az ABS kocka és kiold a fék.

Mikor a fék kiold, a pedál szinte beesik a padlóig, ha megnyomom.
Diagnosztikán keresztül a leeresztő szelep működik, de magától nem oldja ki a fékeket.


Ma kiszereltem az ABS kockát, szemmel láthatóan nincs baja. Első körben ezt szeretném kicserélni. Feltételezem, hogy mivel a diagnosztika semmilyen hibát nem írt (kivéve egy memóriában tárolt P0704), így mechanikai probléma lesz a háttérben.

 
>> Szerviz2015-11-25

Hosszú idő után sikerült pontot tenni a tompított fény ügyének végére. Elég meredek árakon találtam bontott trafókat is, így egy picit vártam, abban reménykedve, hogy lehet ráakadok egy jó ajánlatra. Facebookon, szlovák alfás csoportban egy cartárs felrakta alkatrésznek a frissen összetört 2002-es külső fl előtti 156-át. Ez pont kapóra jött, ugyanis gyári xenonos. Nehezen sikerült vele megegyezni, (elég kevés időt tartózkodik a virtuális világban) és kb. 10 000 Ft-ért küldte is a trafót. Bíztam benne, hogy Alfáék nem változtattak semmit az elektronika részen, ha maga a lámpatest és foncsorok ugyan azok, csak a külső borítás és bura változtak. Szerencsém volt, miután kibontottam a csomagot, virított is a 1 307 329 091.
Beszerelés után először volt egy kis ijedtség, mivel nem világított olyan erősen, mint azelőtt. Laci barátom feltette a kérdést: rendesen van berakva az izzó? - a válasz természetesen "naná". Majd megnéztem és örömmel nyugtáztam, hogy amiatt nem világít a lámpa, mert nem volt helyére ültetve.
Az állító csavarok műanyagba rögzített menetét is megviselte a macera, ugyanis hiába tekergettem a kis "drótot", a magasság sehova nem mozdult. Egy kis Pattex mindent megold, bekentem a menetes részét kívülről, visszacsúsztattam a helyére, vártam 20 percet majd lehetett állítani a magasságot is. Öröm és boldogság, egy vagon pénz ráment, de végre van normális távolsági, helyzetjelző és tompított is, valamint majdnem egy év után eltűnt a műszerfalról a "Kiégett izzó" visszajelző.
Végre látok!!! :)

 
>> Szerviz2015-10-29

Sikerült diagnosztikára kötni az autót. Már a fórumban írtam a fékkel való küzdelmemről. A bal első fék betapad, ha 2x rálépek a fékpedálra. Ennek köszönhetően a pár 10 000 km-t futott OMP Road&Sport betéteim a kelleténél hamarabb elkoptak bal elöl. Az új betéteket múlt héten raktam be, ezúttal kedvezőbb árú Brembo betétekkel fékezek. A diagnosztika semmilyen elektromos hibát, szakadást nem jelzett, viszont sikerült külső beavatkozással a bal-első visszaeresztő szelepet nyitni, ekkor kioldott a fék. Valószínűleg az ABS kocka mechanikus részével lesz a probléma.

Ha már úgyis a műhelyben voltam, végre ellenőriztem a cooler csöveket. Gyorsításnál a tükörben finom korom-pamacsokat láttam elillanni, amire annyira nem vagyok büszke. Hiába gázolaj hajtja, a füstöt még mindig meghagynám a TDI-nek. A remap során a mérnök úr felhívta a figyelmem a cooler cső teljes átvizsgálására, mert túl sok kormot küldött a levegőbe, a mérés során. Szerinte a nem megfelelő tömítés, hegesztéseknél maradt hézag okozza ezt a jelenséget. Az egyik szilikon összetétet pár héttel ezután rögtön kicseréltem, javult is a helyzet, de úgy döntöttem, hogy mégis átvizsgálom az összes csövet. Nagyjából 5 "tűhegynyi" lyukat találtam a nyomáspróba alatt, amiket szépen körbeöntöttem olvadt fémmel. Ha már úgyis kezemben volt a hegesztő, finom gallért varrtam a cooler csövek végére, ugyanis állandó problémám volt (remélem), hogy menet közben lelőtte a turbo a csövezést. Hétvégén egy haverom felhívta a figyelmem, hogy a coolerem is érdekesen ferdén áll, már kezdtem berezelni, hogy elrepedt a cooler a tartója hegesztésénél, de leszedve megnyugodva láttam, hogy "csak" a csavar lazult ki. Ezt a gondot elég hamar orvosoltam, egy kis menet ragasztó, és már ment is vissza a helyére minden.

A kipufogóm is ideiglenes helyzetben volt, amióta összeraktam a hátsó lökhárítót. Ma egy lépéssel közelebb kerültem a végleges felfogatáshoz, bár a végső állapota még mindig messze van.

Végezetül: Sikerült a munkahelyi mosó kulcsát megszereznem, így este másfél hónap után megmostam, hogy így tehessem el a garázsba éjszakára.

 
>> Szerviz2015-09-30

Próbaúton kiderült, hogy a turbo nem volt a legjobb állapotban, így elküldtem felújításra. Pénteken postáztam, hétfőn megkapták, keddre összerakták, ma hozta a cég tulaja személyesen.
A mérésekből kiderül, hogy jó kondícióban van a turbo, a gyári nyomást 99,73%-ra megcsinálja, a levegő szállítás mérésnél 101,3% volt.
1 év garancia, úgyhogy lehet kezdeni próbálni :)