Tagok >> Szabeee >> 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Grigio Antracite 319/B
Állandóan cserben hagytak a féltengelyeim, így úgy döntöttem legyártatok 2 darabot. Ha lúd, legyen kövér alapon erősítettet gyártattam, a teljesítményadatoknál és az elvárásaimnál azt tüntettem fel, hogy bírnia kell 300+ LE-t illetve 700 Nm nyomatékot a minennapi használaban, illetve versenyeken. Ami történt a gyártásnál: a saját féltengelyeimet egyesítették a BMW X5 csuklóival, kapott 2 rövid féltengelyt, emberesebb átmérővel. Sajnos 2 hónapig készültek a tengelyek, Alfacity előtt 4 nappal került beépítésre a hosszú tengely. Azért külön, mert első körben sikerült hosszabbat gyártaniuk és le kellett belőle esztergálni kb 5 mm-t. Az autó továbbra is kellemetlenül vergődik az úton, szerintem vagy a váltóm vagy a difi adta meg magát. Mindegy, AlfaCityre elmegyünk, aztán szétborítom ezt a vacakot :)
Miután rábukkantam, hogy milyen felnim is van, akkor derült ki, hogy nem 5x98, hanem 5x100-as osztókörű, nem akartam így a rövid sima csavarjaimat kínozni. Vettem 16 darab mozgókúpos kerékcsavart M12x1,25x40-es méretűt. Darabja 500 Ft volt, teljesen jó ár. Szomorú, hogy Budapestről kellett hazarendeznem, mert az egész országunkban 2x ennyiért találtam és az is csak 28-as hosszúságú volt. Mivel eléggé beesettnek találtam a felniket felszerelés után, illetve necces volt a távolság az első féknyereg és a felni küllője közt, vettem 4 darab 5 mm-s nyomtávszélesítőt.
Mióta nálam a kocsi, még nem volt cserélve a pollenszűrő. Több oka is volt, egyik az, hogy máshova öntöttem a pénzt, a másik, hogy fogalmam sem volt róla, hogy hol van. :) Még március közepn megrendeltem bele a szűrőt, ma jött el a pillanat, hogy a kocsi mélyére feküdjek. A pollenszűrő marha jól el van dugva, 5,5 mm fejű csavarokkal rögzítve az ajtó, ami mögött található a 2 kis szűrő. lényegében 5 perces művelet volt, kellett már.
2 éve mikor lefújtam az autót, elég szerencsétlenül sikerült a lakkozás. Tavaly visszacsiszoltam a lakkot bal oldalt a motorháztetőn és a csomagtartóajtón, majd 3M pasztával kezdtem polírozni. A végeredménnyel elégedett voltam egészen a második mosásig, amikor az összes paszta kimosódott a karcokból, úgyhogy a 2 éves fényezés úgy nézett ki, mintha 2004-ben fújták volna rá az autóra. Idén miután lefújtam a tetőt és a felniket, ismét polírozógépet fogtam a kezembe. Visszacsiszoltam a tetőt és a jobb oldal elcseszett lakkozását. A 3M heavy & medium cut pasztáit könnyű szívvel elengedtem, helyettük Menzerna FG400 és 2200 pasztát használtam, beszereztem egy új korongot is, ami jócskán megkönnyítette a karcok eltűntetését. Kíváncsi mennyi hologram maradt a lakkon, utolsó fázisban kerül a kocsira egy réteg wax a Chemical Guys-tól-
Meguntam a sötét kinézetet, így arra jutottam, kicsit feissítek a hintó külsjén. A választásom a Candy Bloody Red-re esett, lényegében olyan pigment koncentrátumot vettem, amit vagy átlàtszó lakkba vagy átlátszó bázisba kell keverni. Mielőtt felkerült ez a szín, elengedhetetlen volt ezüsttel alapozni. Ezüst alapra 2 réteg candy, majd 2 réteg átlátszó lakk került. A 19-es felnik türkiz színben nagyon extrémmé tették volna ezt a külsőt, így azok is át lettek fújva candyvel. Idő közben sikerült kideríteni milyen felnijeim is vannak: ADR Sterling.
Lassan 2 év telt el azóta, hogy az első és hátsó emblémát a 2015-ös dizájnúra cseréltem. Úgy gondoltam ideje tovább haladni ezen a vonalon, így megrendeltem egy csomag 8 darabos embléma szettet, ami 2 db 74 mm-s emblémából, 4 db 60 mm-s felnikupakból, 1 db 40 mm-s emblémából a kormányra és egy 15 mm átmérőjű kis emblémából a kulcsra állt. Persze szokásomhoz híven előbb rendeltem, majd csak akkor mértem, mikor már kezemben volt a cucc. Amit fel tudtam használni az a kulcs és kormány embléma volt, a két nagy emblémát nem is saját használatra rendeltem. Mivel a Ducati Corse kupakjai 50 mm átmérőjűek, így azokat sajnos fel sem tudtam próbálni, viszont sikerült őket hamar eladni. Készült pár fotó, íme:
Egy év alatt sikerült megunni a scudettot, meg azt, hogy az egész kocsi olyan sötét. Egyre többen alakítják át a FL 56 elejét úgy, mint én is tettem, így már nem volt elég egyedi. A régi lökösbe beleöntöttem egy kis műgyantát, pár réteg üvegszállal, majd jött a vágás, csiszolás, glettelés, stb-stb. A belsejét ezüstre fújtam, a külseje pedig piros lett hogy kis színt vigyen a hintó orrába. Nem lett olyan, mintha a gyári pajzsot vágtam volna ki és alakítottam volna át, de nekem teljes mértékben megteszi. Azt hiszem elég egyedi.
Egy váratlan informálás után tervbe lett véve a Nyír1-i találkozó. Mivel sikerült felpattintani a 19-es gurulókat, így azon zötyögtünk le 100 km-t. Érdekes volt az út, mindig odafigyelek a rossz útszakaszokon, de ezzel a kerékkel extra óvatos voltam (fél órával tovább is tartott az út). 10-ko kezdődött a gyülekezés Sóstón, de kicsit elhúzódtak a dolgaink, így csak délután 1 órakor érkeztünk meg a Tüskevár horgásztóhoz. Kellemes beszélgetés, jó hangulat és szeszélyes időjárás volt jellemző a tegnap délutánra. Miután kiveséztünk pár extrém ötletet, beültünk a Burger kingbe bepakolni valamit a pocakba. Pár óra sétálgatás után a plázában megnéztük a Halálos iramban legújabb részét is, majd egy kellemes zötykölődés után hajnali 2-kor sikerült hazaérnünk és álomra szenderednünk.
Történt 2013 szeptemberében, hogy vettem egy szett 19-es felnit. Telt-múlt az idő, lassan lassan készült a felni - Jó munkához idő kell, a lassúhoz meg még több. Végül is türkiz színre esett a választás, szürke metál peremmel. Eredeti elképzelésem polírozott perem volt, de mivel lusta dög vagyok, így maradt a fújás. A felniről annyit tudok, hogy 5x98 8,5J és R19, ET szám sehol nem volt feltüntetve, így fogalmam sem volt, hogy egyáltalán elfér-e vagy nem a kocsi alatt. A puding próbája az evés, így kapott egy szett 215/35 ZR19 gumit. Mivel olyan lehetőségem volt, hogy vagy zsír új kínai gumi vagy több éves használt márkás, az új kínai mellett döntöttem. Választásom a Sunny SN3970 215/35 ZR19 85W XL-re esett, ami 2 nappal később fel is lett feszítve a felnikre Örült is neki a gumis, mivel felén még nem megszokott az ilyen méretű gumik felrakása. Lőni nem kellett őket, kinézetre pedig enyhén sztreccses, pont ahogy szerettem volna. Felpróbáltam elöl-hátul, épphogy elfér, de elfér, mintha kimatekoztam volna a gumi és felniméretet. Nagyon nagy szerencsém volt, így már másnap el is tudtam vele gurulni élete első Alfa-talijára. A tökéletes kinézet eléréséhez lehet kellene 3-5 mm-s nyomtávszélesítő, na de ezt az elhanyagolható szélesítést nem fogom megcsinálni.