Merthogy olyan volt az alapjárat, mint egy kispolszkiban. És még fulladt is 2000 alatt. Tudom, ne engedjem 2000 alá..:) Viszont így elvész a nagy lökettérfogatú szívómotor egyik előnye, az alacsony fordulaton ébredő nagy nyomaték által lehetővé tett rotyogtatás, mikor nem sietünk. Én különösen kedvelem ezt az üzemmódot, úgyhogy irány a szervíz. Egy vákuum-, egy benzin- és egy vízcső találtatott hibásnak. A vízcső persze nem volt felelős a kispolszki effektusért, de azért őt is cserélték Aliék. Újra lehet rotyogtatni, öröm é bódottá. :)
Igazából már rég esedékes volt, de sose jutott rá idő. Most megcsináltattam. Az utánfutás és dőlés értékek jók voltak, csak az összetartáson kellett állítani elöl-hátul.
...merthogy folyik rá az olaj. Aliék ismét kezelésbe vették a gépet. Mint kiderült nem csak a motorból, hanem a váltóbol is folyik. Váltóoldali főtengely-szimering és váltótömítés csere orvosolta a hibát. A váltóba került némi új olaj is, most érezhetően finomabb a váltás. A művelet közben láthatóvá vált a kuplung és a váltó belseje. Ezekkel minden rendben.
Egy ideje már rakoncátlankodott a hűtőventilátor; hol ment, hol nem. Az egyik bűnös az előtétellenállás, jobban mondva annak hiánya. A hozzá vezető drótokat valaki valamikor összekötötte, de ez a kötés mára totálisan eloxidálódótt (első kép). A szigetelés is megolvadt a drótokon annyira melegedett. A másik a ventilátor csatlakozója, amelyik szintén megolvadt némiképp (második és harmadik kép). Sikerült egy bontott hibátlan csatlakozót (negyedik kép) szerezni zotya164 kartárstól (ezúton is örök hála :) ), úgyhogy (remélem) az összes hibaforrás kiküszöbölésre került.
Aliék az Alfariumban egy kicsit kezelésbe vették az autót, mert valami melegen kopogott a motorban. Egy garnitúra hajtókarcsapágy, egy szimmering és egy olajcsere Selénia HPX-el sokat javított a helyzeten. :)
Marklar kollégától sikerült hozzájutnom egy pár jó ablaktörlő-karhoz. Végre rendesen töröl. :)
Megállt az index. Se jobbra, se balra, se vészvillogó. Elég kellemetlen volt így közlekedni. Némi hibakeresés után a vészvillogó biztosítéka találtatott hibásnak. 7.5 A volt benne, a gyári érték 20 A.. Csoda, hogy eddig működött. Aki beletette az remélem most erősen csuklik.
A mese tanulsága pedig az, hogy át kell néznem az összes biztosítékot, hátha a gánymester, aki ezt elkövette nem elégedett meg ennyivel.
Levizsgázott a gépezet, ezzel sincs két évig gond. Csak két flexi fékcső hátul meg pár izzó kellett a manőverhez.
Akik ismernek tudják, hogy (finoman szólva) nem szeretem a xenont. E mellett még nem is gyári volt, azaz se mosó, se automata magasságállító >> rendőr és vizsga kétesélyes. Summa summarum kiszedtem és kapott rendes H1-es izzókat. Már csak a fényszórók hátsó fedelein fúrt lyukakat kell valahogy beragasztani. Remélem utána a párásodás is meg fog szűnni..
Közben Hunor kartársnak köszönhetően pár újdonsággal szépült a beltér: új váltógomb és váltószoknya; új tetővilágítás panel, ami már működik és van hozzá központi zár távirányító is, úgyhogy mostantól gombnyomásra nyílik az autó. :)
Megállt az ablaktörlő, természetesen a legnagyobb havazásban..
Mint kiderült, a motor is az utolsókat rúgta és a rudazat is hiányos volt. Kompletten cserélve, most egész virgoncan töröl.
1
583