A minap reggel indulnék, de az autó megmakacsolja magát. Az indító rendesen forgatja, az immo lápácska is elalszik, a comp. visszajelző sem világít, az izzítás visszajelzője is normális. Egyszóval minden rendben levőnek tűnik, csak épp nem indul be. WTF?!?
Konzultáció Szamosiékkal: légtömegmérő, vagy fordulatszám-jeladó. A netes fórumokban sincs jobb ötlet. LMM lehúz, indítás, semmi...
Trélert kell rendelni :( Nagynehezen kihúzzuk a garázsból, aminek a vonószem látja kárát. Oldalirányú terhelésre nincs méretezve (csak kissé oldalt tudtuk húzni, ráadásul lejtőn felfelé), ketté is tört. Nagynehezen fenn a tréleren az autó (siralmas látvány..), irány Hidegkút.
Comp. kiolvasva: csak LMM hiba látszik (ami nem is csoda, tekintve, hogy előző nap lehúztam). Szamosi mester határozata: cseréljük ki a fordulatszám-jeladót, a tapasztalat szerint az a ludas. Igaza lett. Az új alkatrésszel pöccre indul az autó. A trélerezés párszáz forint híján annyiba került, mint a javítás. :(
Tanulságok:
1. bosch/germany monnyon le! (az új érzékelő digó gyártmány, meglátjuk, hogy bírja)
2. Így utólag volt előjele a dolognak. Egy ideje nem indult olyan könnyen, mint előtte; egy-két fordulattal többet tekerte az indító, mielőtt beindult. Egyszer pedig mirnix-dirnix leállt, de aztán simán újraindult. Ha valaki ilyet tapasztal irány a szervíz és méresse meg a jeladót!
3. Amit én is megtettem a kiszerelt alkatrészen. A szervíz manual szerint 860 ± 10 ohmnak kellene lennie; én 540-et mértem. Tényleg kinn van a toleranciából.
4. bosch/germany monnyon le! Egy ilyen hülyeség miatt nem szabadna járóképtelenné válnia az autónak. Nem hiszem, hogy hatalmas műszaki probléma volna ennek a megoldása. Nekem legalább két ötletem van hogyan kéne csinálni.
Kicsit hideg volt, de szépen sütött a nap. Jól sikerült kirándulás volt. :))
A 156 jól mutat a patinás környezetben...




Folytatás. A többi kép, ismét balról jobbra:
A betét előlről. A rögzítő ragacs eltávolítva - Vastagréteg elektronika és érzékelő. Jól látható a kanyargós légcsatorna. - Itt megy be az érzékelőhöz a levegő... - ...és itt jön ki.




Újabb megbízható alkatrész; BOSCH made in Germany. Sz@r olasz, mi?!
Ez is a boncasztalra került, miután sikerül bele viszonylag jutányos áron (LOL!) egy újat szerezni.
Azt gondoltam, hogy egy szimpla termisztor van benne Wheatstone-hídba kötve, ehhez képest egy vastagréteg elektronikát rejt a tok és az érzékelő is egy bonyolultabb áramkörnek tűnik: 12 dróttal kapcsolódik az elektronikához. Mivel csak 5 pólusú csatlakozóval kapcsolódik a motorelektronikához, valószínűleg soros vonalon kommunikálnak (ez persze csak tipp). Az egész ki van öntve dzsuvával, javítani esélytelen. A belvilágát látva már nem is olyan horror az ár, amit kérnek érte.
A képek balról jobbra:
Csatlakozó - Ahol bemegy a levegő... - ...és ahol kijön - A betét hátoldala




A Kika parkolójában nekem tolatott egy terepjáró. Azt mondta nem látott, amit nem is csodálok, mert jó hosszú és magas dög volt, full sötét hátsó ablakkal. Lökhárító gyanánt karvastagságú vascső volt felszerelve rá. Az eredmény a képeken. :-(
Szerencsére a biztosító állta a cehet. AZ SPQRnél csinálták; szépen de elég lassan. A sárvédő, index, lámpa volt cserés, plusz az új sárvédőt és a maszkot fényezték. Mindez tartott egy hétig...



Well, a hírhedt vezmód. Minden 16 szelepes Twin Spark achilles-sarka. Természetesen az enyém is kimúlt, ami jó alkalom volt arra, hogy a bennem szunnyadó boncmestert felébresszem. :-) A képeken az erdmény..




A 146-nak ültetés nélkül is elég lenn van az orra, többször sikerült többé kevésbé fennakadni az első lökhárítóval. A képeken a legdurvább eset utáni állapot látható. Egy magas fűben megbújó fatörzs-csonkra akdatam fel egy ipszilon forduló közben..
Viszont ennek kapcsán már tudom hogyan kell fel-le szerelni az első lökhárítót. Így:
-Nyisd ki a motorházetőt. :)
-A zárhídon van két csavar, amik a hűtőmaszkot fogják. Vedd ki őket.
-Most jön a nyers erő: a maszkot alul patentok fogják (pirossal bekarikázva; vigyázz a faceliftesen nem pont így vannak!), erősen kell előre húzni és lejön. Óvatosan, mert ha feszíted, könnyen eltörik.
-A maszk alatt vannak a lökhárító felső csavarjai.
-Az alsó csavarokat alulról, két lyukon át lehet elérni (zöld nyíl mutatja hova mennek). Csőkulcs, vagy dugókulcs kell hozzá.
-Most már csak a sárvédőív műanyag bélésének a patentjeit kell kiszedni és előre lehúzható a lökhárító.
Oldalt van két excentrikus tartó (ezekről kell lehúzni, mikor leveszed; zölddel bekarikázva), ezek tekergetésével lehet beállítani, hogy hogyan álljon.
Jó szerelgetést. :-)



1
531
Fórum
Friss topicok
- Spider
- 4C
- Alfa reklám
- MiTo
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
- Forma-1
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10