Az első fékek cseréje már időszerű volt. 8 évesek voltak a tárcsák, kiszolgálták az idejüket. Jól bevált Car Sport lyuggatott, mart tárcsák kerültek fel ismét, 305 mm-es méretben. Fékbetét ügyében pedig az ATE Ceramic típusra esett a választás. Bízom benne, hogy be fog válni.
Pár apróság lett még rendbe rakva. Egy kipufogó rögzítő eltört, iszonyat hangok jöttek az autóból alapjáraton. Cserélve lett a jobb oldali tükörháromszög, na meg a légzsák hiba újra meg lett keresve. Valamint a jobb oldali első ajtóban lévő csipogó leesett a helyéről... Ezeken kívül mindkét lámpamosó kupakja hiány volt (egyiket elhagytam, a másik meg a kezemben maradt), így azok is meg lettek rendelve. Fényezés után fognak felkerülni az autóra.
Volt némi probléma az első fékekkel. A Brembo féknyeregkonzol távtartója nem sikerült túl jól az évekkel ezelőtti felszerelésnél. Konkrétan nem gyártva lett a távtartó pontos méretvétel után, hanem alátétekkel volt megoldva a távolság. Ez az akkori "kókány" megoldás az évek alatt megtette hatását. Fékezéskor fura volt, hogy ugyanazzal az erővel nyomott pedál esetén is szakaszos a fékezés. Szétbontás után kiderült, hogy a két felfogatás között 1mm az eltérés, tehát a fék ferde. Ez azt eredményezte, hogy a betét egyik fele jobban kopott, valamint a tárcsába beleért a nyereg. Természetesen ezt rendbe kellett rakni, rendes, méretpontos távtartó lett esztergáltatva. Bár a jelenség csak a jobb oldalon jelentkezett, a bal is ugyanígy meg lett oldva és fel kellett szabályoztatni a tárcsákat is emiatt. A korábbi nyikorgó Brembo betétek helyére csökkentett fékporos EBC-k kerültek. Picit ez is nyikorog, remélem abbahagyja majd. Na meg kíváncsi leszek, hogy tényleg nem lesznek annyira fékporosak a felnik? Majd kiderül... Az esztergályos készített nekem másik tehermentesítőket is a Toora felnikhez, mert amit korábban kaptam, az nem lett jó. És bekerültek az egyedi kupakok is a felnikbe.
Valamint kikerült az airride, aminek egy részét a szerelő átvette, csak a gátlókat nem, így ezért az egész munkáért még én kaptam pénzt. Persze kiszámoltuk, az airride kiszerelés, a korábbi gátlók visszarakása, a fékek javítása felszabályzással és esztergálással, valamint a tehermentesítők legyártása munkadíjakkal mindennel együtt levonásra került a szett árából.
Felkerült az i-re a pont! GT-nek köszönhetően ma felragasztottam a Brembo feliratot az első féknyergekre. Csodaszép az összkép! :-)
És megvan! :-)
A mai napon összeállt a rendszer. Sprint83 javaslatára erősebb csavarokkal (először 8.8-ast vettem) raktuk össze a féket. Hatalmas köszönet EvoDave-nek, aki a munka oroszlánrészét magára vállalta, én csak asszisztáltam. Valamint óriási köszönettel tartozom MoA-nak is a konzolért! A fék harap, hibátlan lett. És nem mellesleg gyönyörű. Még a Brembo felirat hiányzik róla, de hamarosan az is felkerül. :-)
Egy picit jegelve volt a project. Az a helyzet, hogy az elgondolás, hogy ha konzollal nem tudom feltenni a GTA féknyerget, akkor cserélek csonkállványt is, alapból jónak bizonyult. Csak hát nem számoltam a dologgal, miszerint lehetetlen GTA csonkállványt beszerezni. Szó szerint NINCS! Újra át kellett gondolni a dolgot, hogy akár kompromisszum árán is, de meg legyen oldva valahogy a féknyereg cseréje.
EvoDave Lancia Delta Integráléján tervbe lett véve, hogy szintén nagyobb fék kerül fel az autójára. Ő a 166-os 4 dugattyús Bremboját vette meg. Átbeszéltük a dolgot, méregettünk, és kiderült, hogy neki a GTA fék is elfér, úgyhogy végül abban maradtunk, hogy cserélünk. Neki igazából mindegy, nekem meg simán konzollal meg lehet oldani a dolgot. Konzolt is gyártatott már, de az a Deltára nem stimmel, az enyémre hibátlanul passzol. Azt átveszem tőle, neki meg készül egy másik konzol kifejezetten a GTA nyereghez. Még le kell fényezni a 166-os nyergeket, ezt Dave intézi, lévén a GTA-ét én már megcsináltattam. Majd még egy kis távtartót kell esztergáltatni, mert nem akarok alátétekkel bohóckodni, azért ez ettől komolyabb dolog. Úgyhogy végre finisben van a dolog, augusztusban összerakjuk. Hű, már nagyon várom! :-)
A hátsó féktárcsák és betétek ki lettek cserélve a korábban vásárolt cuccokra. Az első dolgok cseréje még picit várat magára, mert elől csonkállványt kell cserélni, mert a konzolos megoldás mégsem kivitelezhető. Itt jegyezném meg, hogy itthon hiánycikk a GTA csonkállvány, akinek meg van, az aranyárban adja. De ha minden jól megy, akkor jövő héten Olaszországból lesz. Remélem!
Cserélve lett még a kézifékkötél, ami konkrétan már nem is volt, legalábbis funkcionálisan. Igaz, hogy nem nagyon használom, de néha azért szükség lehet rá, na meg az utolsó használat alkalmával kicsit meg is szorította a bal oldali féket, ami így picit fogott is. Valamint a jobb hátsó ablakemelő motor megadta magát, abszolút nem mozgatta az üveget, úgyhogy az is cserelve lett. És ezeken kívül felkerültek a nyári felnik is.
A munkát ismét Alfater végezte, bónuszként még egy autómosást is kaptam. :-)
A tavaly év végén vásárolt Brembo féknyergek lakkozása nem volt tökéletes, meg egy-két helyen voltak sérülések is. Úgyhogy az újrafényezés mellett döntöttem. És bár így a fényezett Alfa Romeo felirat eltűnt, majd kap másikat, bár csak matrica formában. Egyre jobban közeleg az időpont, hogy az autóra kerüljenek. :-)
Willynek köszönhetően jelentős kedvezménnyel sikerült hozzájutni Car Sport féktárcsákhoz, valamint Jurid betétekhez hátulra. Előre nem vettem betéteket, mert azok már vannak a Brembo nyereghez. Ha minden jól megy, akkor jövő hónapban beépítésre kerül minden.
Elhatároztam, hogy egy kicsit komolyabb fékeket szeretnék az autóra. Brembo cuccokban kezdtem el gondolkozni, így kézenfekvővé vált, hogy a gyári Alfához készült fékek kerülhettek szóba. A 166-os nagy fékére gondoltam először, de aztán, Vinnie szólt, hogy van eladó GTA nyerge betétekkel. Mivel kialkudtam nála egy olyan összeget, ami mindkettőnknek megfelelt, így a biznisz létrejöhetett. Ma voltam a postán a csomagért. Hamarosan a fék többi része is beszerzésre fog kerülni, és tavaszra minden felkerül az autóra.