Bejelzett az autó, azt mondta, hogy menjek el a dealerhez! :-)
Hibakód kiolvasás után kiderült, hogy az EGR szelep a bűnös (már megint). Mivel az új árát drágállom, ás előbb-utóbb az is koszos lesz, így a tisztítás mellett döntöttem. Nagyjából 10-ed annyiba került a hibakód kiolvasás és takarítás, mint az új szelep.
A fedélzeti computer azt mondta, hogy menjek a dealer-hez, mert igényli a törődést. Így is történt, meglátogattam Alfater műhelyét.
Az 5db izzítógyertyából egy már teljesen kuka volt, kettő pedig haldoklott. Ki lett cserélve az összes, valamint az EGR szelep ismét egy nagytakarításon esett át. Ezek miatt volt a hibaüzenet.
Ezeken kívül a klíma kapott egy fertőtlenítést és feltöltést. Valamint észrevettem, hogy a xenon nem szintez. Ennek oka az volt, hogy a kis bizbaz, ami figyeli a rugózást, állandóan leesett a kis gömbfejről, kikopott. Mivel ilyen nem volt a bontóban (na meg ha lett volna, nagy eséllyel szintén kikopva), valamint tekintve, hogy az új ára eléggé horror szerintem, Alfater 2db faudi fejjel orvosolta a problémát. :-)
A hátsó lengéscsillapító a következő project, eléggé gatya már, jövő hónapra van tervezve a rendberakása.
Valami zörgött a motortérben. Múlt héten, mikor vizsgázott az autó, a vizsgáztató is szóvá tette, hogy nem tudja mi ez, de fura hangja van. Egy teljesen össze-vissza, néha megszólaló koppanás volt. Fel is hívtam Gerissimot, hogy meg kéne hallgatnia. Mire eljutottam hozzá, addigra megszűnt a hang. A biztonság kedvéért azért otthagytam az autót, hogy nézzék át, hátha találnak valamit. De semmit nem találtak és a hangot már én sem hallom. X-akta... Viszont ha már ott volt a kocsi, megkértem őket, hogy az EGR szelepet tisztítsák ki, mint kiderült rá is fért a dolog. Remélem ez a fura hang meg nem jelentkezik többet és nem kell aggódnom emiatt.