Blog >> kipufogó
Pár hete felfedeztem, hogy egy menyét költözött a kipufogóba. Ahogy húzom ki, látom, hogy ez nem menyét, hanem valaki egy parókát tuszkolt bele viccből. Aztán látom, hogy ez nem is vicc, hanem a hátsó dob szigetelése (haj szerű cucc) jön kifelé hosszú cafatokban. Szétrohadt a dob, gondoltam, bár a kocsi hangja nem volt hangos. Azért amint időm engedte, elcammogtam kiváló kipufpgós mesteremhez (Karkus), aki személyre szabott az autóra egy szuper dobot, és talált hozzá egy alig hazsnált krómozott saválló rozsdamentes gyönyörű véget is, amit újszerűre polirozott. Hajeregetés nélkül ugrik újra a verda.
Történt, hogy ismét elkezdett egyre hangosabb lenni az autó. Ezt furcsálltam, elvégre ősszel teljesen új hátsó részt tettünk az autó alá. Megnéztem, diagnózis: 3 csavarból 1 hiányzik, 2 laza a katalizátor-első dob után lévő összeszerelési pontnál. Ezt ismét orvosolni kell, de jó lenne úgy megoldani, hogy nem essen már szét megint itt újra a rendszer, elvégre valószínű nem véletlen itt hullik szét. A lényeg az, hogy a leömlő még fel van fogatva rendesen, viszont a katalizátor-első dob páros csak van a levegőben, az első felfogatás a háromszög dobnál található. Mivel elég nehéz ez a két dolog együtt, nyilvánvaló, hogy a súlya fokozott terhelést ad a csavarkötésekre, a rendszer állandó rezgései, valamint az úthibákból adódó egyéb rázkódások miatt. Elég sokat nézegettem az epert-manualt-különböző blogokat itt Amorén is stbstb, és azt figyeltem meg, hogy pl. a 8v-nél a katalizátoron gyárilag van két fül, azzal fel van fogatva. Igen ám, de ez az enyémen nincs, ráadásul minden fellelhető forrásban így van leírva a rendszer, hogy ez a lengő tömeg egyáltalán nincs felfogatva sehova. Viszont az alvázon megvannak a felfogató fülek. Meg is jött az ötlet, hogy két tartó elem ráhegesztésével a katalizátorra megfelelően fel lehet akasztani az installációt, tehermentesítve az első-hátsó rész összeillesztését. Innentől egyszerű volt a történet. Katalizátor le, fülek ráhegeszt (tudom hogy nem a legszebb a varrat, ezért ne tessék levenni a fejem, de legalább funkcionális), katalizátor vissza, gumibakokkal felfogat. Ahol bontva lett a rendszer, ott csavarok-tömítések újra cserélve (kontraanyákkal rögzítve). Meglátjuk így meddig bírja. Remélhetőleg tovább. És ismét halk az autó, csak akkor üvölt, ha kell. ;)



Katalizátor, helyett cső volt, meg egy hangos végdob. Nem családi autónak való konfig.
Vettem egy bontott katalizátort és a sportdob helyett Janóéknál csináltattam egy új szolidabb dobot.
Elötte:
https://www.youtube.com/watch?v=N1uJ3BDUdyc
Utána:
https://www.youtube.com/watch?v=mmD4GX4ml8c
1.kép: "katalizátor"
2.kép: Sport dob (nem kell valakinek?)
3.kép: új bontott katalizátor
4.kép: új kipufogó




Már pár hónapja cicergett a középső dob, mostanra már elég ramaty állapotban volt, ezért rendeltem Erhardtól egyet, amit letisztítottam nitroval, majd hőálló ezüsttel lefújtam és gázlánggal ráégettem a festéket. Nem biztos, hogy sokat ér, mert ez a festék a hőt ugyan bírja, de a hirtelen hőváltozást (pl. víz felfröccsenés) nem feltétlenül. :) De egy órát megért, ha esetleg pár hónappal tovább bírja majd. :)






A KUL-on megferőzött egy hang ..Alfa159 cartárs 2.4 ének hangja.Akkor elhatároztam hogy mivel az alap megvan egy ilyesmi kell nekem is...Ma hosszas várakozás után megtörtént a dolog.60 as nyitott DTM duplavéggel, sportkatalizátorral.Első indítás utáni mosoly az azóta sem mosható le az arcomról.Hazafelé a szerpentines részeken letekert ablakkal jöttem...Brutál jó lett...Mást nem írhatok.
Ahol készült: Pillmann Kipufogó
Csak ajánlani tudom, gyorsan, precízen , ahogy kell. 10 re érkeztem, pontos kezdés, fél 3 kor távozás.
Innen is ezer köszönet Józsi!
Boldog Velentin napot vazze!
Km:255500








Néhány együtt töltött év után megválok a hátsó toldattól. Így ma leszedtem. A tartócsavarok kiszedése után viszont nem várt akadályba ütköztem. Ugyanis az egész toldat felfeküdt a kipufogó végekre. A kipufogó tartóbilincseit pedig sehogy sem tudtam meglazítani, a földön fekve ez nem ment. Egy közelben lévő kipufogó szerelőhöz elgurultam, ahol aknából könnyebben megoldották nekem ezt a dolgot. Elég volt a jobb oldalit meglazítani, utána már sikerült levenni a toldatot. Remélem, hogy az új tulaja is legalább annyit fog gyönyörködni benne, mint én tettem idáig! :-)








A Perjési kipufogó szervíznél jártam ma. Volt egy kis hangja az autónak. Pályán már nagy. Kiderült, hogy balfaszok voltunk, amikor az új rendszert raktuk fel. Kapott a katalizátor és az elsö (nem tudok hosszú ö-t írni :D) dob között egy új bilincset, és a szarul felrakott szilentet a leghátsó dobnál megigazították.
Ja és a faszikám megjegyezte, hogy milyen szép az alja, nem rohad :)
Beülés, indítás, aztán mondom "Ez lefulladt". Pedig nem, csak tök halk lett :) Imádni fogom, de még szoknom kell, hogy amikor kihúzatom 4-5 ezerig akkor nem üvölt. Végre :)
Cybox angol, méretpontos kipufogó rendszer (katalizátortól hátra).
Négy kisebb helyett két nagyobb dobból áll, illetve rozsdamentes acélból készült. GTV TS-ekhez lett kifejlesztve (létezik V6-hoz is).
112200 km


Kicsit elmaradtam a blogolással úgyhogy most gyorsan behozom egy ömlesztett bejegyzéssel. Tehát időközben a kipufogó teljesen megadta magát így kapott egy újat katalizátortól hátrafelé, bár szerintem még hegeszthető lenne a régi, de egyelőre nem akartam időt tölteni vele, így egyszerűbb volt, aztán pár évig megint jó lesz. Volt gyertyacsere is, ez mint látszik a képeken rá is fért a gépre. Időközben jártam Marklarnál jó pár alkatrészért, amik előbb-utóbb be is fognak kerülni a helyükre. Az olajat csipegeti, de hát olvasva mások tapasztalatait, meg ahogy én közlekedem TS-nél ez normális. (Amúgy az Otto-motor felépítéséből adódóan mindig fog csípni kis olajat, mert ugye veszteségek mindig vannak...) Ja meg időközben megcsináltam a waxos csodamosást, majd kiderül volt-e értelme ;)
Km óra gyertyacserekor: 232365







A leömlőnél lévő kipufogó tartót kellett cserélni, meg a hővédő elemet is. Vagy mit. Ezeentúl nem fog semmilyen körülmények között rezonálni elől semmi.
0
543
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Filmek
- Zenebutik
- Stelvio
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV