Eljött az ideje egy nagyobb lélegzetvételű karbantartásnak. A gyári ajánlás szerint 5 évente mindenképp le kell cserélni a vezérműszíjat km futástól függetlenül illetve az olajcsere is esedékes volt már. Az alkatrészeket az Elaforgtól (vezérlés szett, vízpumpa, olajszűrő) és az Unixtól (hosszbordás szíj+feszítő, gyertyák) szereztem be az olajakat (Selénia Star P.E, Tutela Transmission Gearforce, Paraflu Up) a tavalyi Selénia Rally-n nyertem így minden együtt volt a cseréhez. Péntek délután sikerült emelőre állnom, leengedtem az olajakat és nekiláttam a vezérlésnek. Szombat délben már ketyegett a gép, minden rendben ment. A vezérlés szett a vízpumpa és az olajszűrő gyári a gyertya NGK a hosszbordás szíj Conti a feszítője INA. Kimostam és újraolajoztam a BMC levegőszűrőt. Gyertyacsere közben elpattant egy csatlakozó ezért azt még ki kell cserélnem, szerencsére az ePER szerint van külön cikkszáma azt majd jövő héten pótolom a pollenszűrővel együtt. Friss fékolaj (Tutela Top4) került a teljes rendszerbe ezt egy vákuumos leszívóval cseréltem le viszont bal hátul az egyik fékbetétem kissé kopottabb a többinél és az elsők is hamarosan elérik a kopásjelzőt így ez lesz majd a következő project. Pecsét került a szervizkönyvbe és két saját gyártású matrica a motortérbe. Km óra állás:68253
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073275t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073276t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073277t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073278t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073279t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073280t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073282t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073283t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073284t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073286t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073287t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000073/0000073598t.jpg)
Túl vagyunk a harmadik olaj és szűrő cserén, a tárcsákat, betéteket és fékcsöveket is illő volt már cserélni, illetve ezzel együtt váltó és fékolajat is kapott, és 1-2 apróságot is, itt a lista. :)
-Xado 10w60 Rally Sport 5x1L motorolaj
-Tutela ZC75 2x1L váltóolaj
-Liqui Moly DOT4 - 0.5L fékolaj
-Elől Juratek tárcsa + Juratek betétek
-Hátul Brembo Max tárcsa + Mintex betétek
-Alco olajszűrő
-Alco levegőszűrő
-Bárdi saját márkás fékcsövek
Előző olajcsere: 147.346km
Jelenlegi olajcsere: 157.771km
Megtett út: 10.425km
Hátsó-első rendszámkeretet is cseréltem, fémre, a krómhatású műanyag hamar elpattant. Ali-Expresszről pedig rendeltem 4db alfás szelepsapkát, imbusz csavaros, lopásbiztos. :)
Költségek:
85-90k között, 46-50%-os kedvezményekkel.
A hátsó tárcsákkal először sikerült befürödni, nem az autóhoz valót kaptam, valahogy nem egyezett az osztókör. De jó fejek voltak és rossz szó nélkül cserélték a bárdiban.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063446t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063447t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063448t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063449t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063450t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063451t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063452t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063453t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000063/0000063454t.jpg)
Olaj (Selénia WRPE), olajszűrő, levegőszűrő
Váltó olaj: Tutela Matrix
Fékfolyadék
2 kipufogó tartó gumi
2db csomagrögzítő
munkadíj