Blog >> lámpa
Leszedtem az első lámpák üvegbúráját és megtisztítottam belül is. Szép lett, volt egy kis kosz benne. :)
Hétfőn sikerült kicserélni az első lámpákat, a jobbodlali istenkirály, de a baloldalin még tuningolni kell egy kicsit
meg kiderült h alapjárati kapcsolót kell cserélni/csinaltatni
Ma nekiálltam beszerelni az első fényszórókat. A lökős leszerelése nem is volt olyan bonyolult, pár csavar és len is volt de hozzá kell tennem nagy segétségemre volt a műhelyben lévő autó emelő.
Úgy döntöttem veszek egy pár tuning dolgot (első fényszórók, hátsó lámpák , irányjelzők) az Alfámra, mert szerintem megérdemli és nem utolsó sorban jobban fog kinézni.Ma felraktam a hátsó lámpákat és az oldalsó irányjelzőket.Szerintem nagyon jó lett, de akkor lesz az igazi ha majd felkerülnek az elsó fényszórók.
Tegnap kész lettek a GTA look fényszóróim. Vasárnap szedtem ki őket az autóból. Egyik ismerősöm melegítette körbe hőlégfúvóval és szedte szét őket. A festést egyik haveromra bíztam, ő szebben tud fújni, mint én. Hétfőn már raktuk is őssze őket, de csak tegnap kerültek vissza a helyükre.
Az egyik lámpa alsó patentja el volt törve már mióta megvettem az autót. Korábban próbáltam már ragasztani, de nem lett az igazi. Sajnos ugyanilyet csak jövő hétre tudtak volna hozni, így beértem a Fiat Cinquecento hasonló patentjával, eltérés szinte semmi a kettő között.
Zottyával nekiálltunk a lámpáim besötétítéséhez. Az indexbúrákat korábban elkészítettük. A lámpákat szétszedtük és a króm részeket, amiket a refi nem használ, hőálló fekete festékkel befújtuk. Nem volt egyszerű menet, de a végeredmény nagyon ütős lett.
A folyamatot a 145/146 topicba leírtam, de Föckös átfogalmazta az egészet, ezért az Ő szavai alapján kerül ide:
ystuc-féle front lights cake:
összetevők:
- esős márciusi délelőtt 1 db
- rosso 146 ti 1 db
- fekete hőáló festék nagyjából 150ml
- "sziló" néven közismert szaniter ragasztó (figyelem! a levegő páratartalmától függően változik a kötési idő!) 1 db
Elkészítési javaslat:
- húzzunk fel meleg ruhát, vegyünk rá egy (szintén nem normális) Alfabarátot, és menjünk le az esőbe az autóhoz
- szereljük ki az első fényszórókat
- majd menjünk fel a jó meleg lakásba, ahol kávéval, süteménnyel, esetleg üdítővel kínálgassuk a már csaknem bőrig ázott, és kedvtelenné vált kollégát :-)))
- tegyük be a fényszórókat a sütőbe. Figyelem! Légkeveréses sütőt használjunk, különben igen nagy az esély a fényszórók repedés-jellegű sérüléseire, melyeket sajnos már nem tudunk javítani.
- 75 fokos sütőben 5-7 percig készítsük elő a fényszórókat a további megmunkálásra
- majd óvatosan különítsük el azoknak üveg tartalmát a műanyag tartalmától
- ekkor a műanyag elemeket csiszoljuk, a nem kívánt részeken pedig fedjük be valamilyen nem festék-áteresztő anyaggal
- majd használjuk fel az ekkorra már alkarfájásig felrázott festék-sprayt, amely szabadon választott színű lehet, de a fekete az ajánlott szín, érdemes a festéket többször felvinni a tökéletesség jegyében
- száradás után a fényszórókat ismét magas üveg tartalmúvá tesszük, ehhez felhasználjuk a "sziló" néven közismert szaniter ragasztót
- majd némi várakozás után visszahelyezzük a fényszórókat a megfelelő helyükre (bal oldalit balra, jobb oldalit jobbra). Figyelem! A nem várt mellékhatások (qrvaanyázás, ge*iolaszok, és hasonló megjegyzések) érdekében igen nagy bátorsággal, de emellett óvatossággal álljunk neki a projektnek! :-)
A lényeg, hogy a fényerő változatlan, ez a project nem befolyásolja a világítást.