Blog >> váltó >> alfa

Ma végre a nagyobb beavatkozásokon végig értünk. Megtörtént a váltó olaj cseréje. A szerelő szerint igen időszerű volt, ezt valószínűleg sosem cserélték még, a szerviz előírásban nincs is benne. Ronda fekete lötty jött le az biztos.
A cserét átmosással végezte, vagyis az egyik csövön ment be az olaj, a másikon ki, egész addig, amíg tiszta olaj nem jött a kifolyó ágon.

11l Tutela GI/VI olajat használt el a művelethez. Nem egy olcsó játék, de érezhető eredménye van már most, használatban is.

Eddig sem volt (nekem) lassú a váltó, de most észrevétlenebb, gyorsabb lett a váltás.

A szerelő, Zoli erősen javasol egy hasonló átalakítást: AJÁNLOTT OLVASMÁNY minden automata váltós 159 tulajának.

Ezen kívül javasolt egy LubeGuard nevű adalékot is, amit saját maga kipróbált az autójában.

Nem vagyok adalék párti (sőt) de a LubeGuard-ról egyéb vonatkozásban is olvastam pozitívumot. Nevezetesen a hidegben hangos szervopumpa jelenséget oldotta meg vele az illető sikeresen.

>> SzervizDemecsab // Alfa 156 Twin Spark 1,6 // 2011-05-19

Az autóm 1998-as évjáratú, első tulajdonos, 150e kilométer.
2011.02.25-én a következőket cseréltettem ki rajta: 2db kézifékkötél, két hátsó fékbetét, hosszbordás szíj.
Először is kifejezném szomorúságom, hogy még mindig ott tartok, hogy megbízható, lelkes szakembert még mindig nem találtam autómhoz, pedig azt hittem. Ezért is ment tönkre a hátsó fékem idő előtt.

Hosszbordás szíj, kézifék közél csere, hátsó fékbetét csere (35e Ft)
A kézifékkötelek berohadása a szerelőm és az én nem odafigyelésem következményeként sikeresen megégett a hátsó fékeket melyekből most (egyenlőre) a fékbetéteket cserélni kellett. A fékbetétek pár ezer kilométert mentek.

Hosszbordás szíj csere.
Mivel a szerelőm sem tudja megmondani mi a vinnyogó hang a feszítőszíjak és görgők felől elkezdtem kísérletezgetni, kezdve a hosszbordás szíj cserével. A hang mérsékeltebben, de megmaradt.

Vezérlés, motorolaj váltóolaj csere (55e Ft)
A következő ötlet, hogy Alfa (nem márka) szervizbe viszem autómat ott majd értenek hozzá kellőképp. Csalódtam. Vezérlés csere történt ahol vezérműszíjat görgőket cseréltek viszont a hang nagy mértékben erősödött! A szerelők tanácsa, sorba minden görgőt (amik egyébként kézzel forgatáskor kifogástalannak bizonyultak) cserélni kell. Na puff. Akkor ők is kísérleteznek? A vezérműszíj a cserélt görgőkön és vezérműtengelyen kívül a vízszivattyút hajtja sztem ez lesz a bűnös. Az motor- és váltóolaj csere meghozta eredményét a sokkal finomabb a hajtáslánc és csendesebb a motor.

>> EseménySte90 // Alfa 33 1.3 VL Boxer // 2010-06-30

üdv
28.-án pár nappal a váráslást követően, menet közben szétesett a váltóm. 3. ból 4. be tettem, amikor egyszer csak megszűnt minden összeköttetés a váltókar, és maga a váltó közt. egy kedves Alfás ismerősöm segített hogy mit hogy csináljak, ezúton is szeretném megköszönni Dieselnek ;) szerencsére csak a váltó rúdja csúszott szét, 2 db zégergyűrű és 2 alátét után, már újra jó a kicsike hála istennek. ennél nagyobb baja ne legyen.