Blog >> gtv

>> Tuning és extracount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-11-22

Giovanni ma beapplikálta az autó karakteréhez jobban passzoló Bonalume Gold 007 lefújószelepet. Az előző BOV mérgesmacska-fújtatása helyett végre egészségesen és határozottan tüsszög a vas... imádom. Ennyi kell.

De ez volt az első és utolsó tuning az autón, innentől kezdve "csak" a tökéletes gyári állapot a cél.

Mivel fent állt egy kis alapjárati izonytalanság és rángatás 2000-es fordulaton amikor sik terepen épp semleges gázt nyomva, rendeltem egy légtömegmérőt. Ma kicseréltem mikor kicsit kevésbé esett az eső:))))
Este teszt, meglátjuk mit mutat, de hajamat fogom tépni ha erösebb lesz töle a motor mert akkor az utolsó két gyorsuláson is fent állt már a probléma.

Még idén szeretnék új rekordot futni gyorsulásban, ezért kihasználtam pár adodó lehetőséget. Vettem két Yokohama advan a048-as utcai slick gumit, két tojástartós felnit, és K&N betétszürőt. Mivel a yokokat nem akartam állandóra feltenni(kissé csapadékos skóciai éghajlaton ez veszélyes lehet:((( ) ezért kellett a két extra felni.
Mivel nem nagyon szeretem az ezüst felniket, igy áldozatúl estek festésnek. De hogy poén is legyen belöle, az utcai fekete felnik mellé ezeket fehérre festettem homemade:)
Igy legalább nem keverem össze öket. A szürőt már beraktam, a gumik a jövőhéten lesznek felszerelve a felnikre. ÉS jövő hétvégén kiprobáljuk beférek-e még idén 16 mp alá. Jó lenne, mert erőt adhatna átvészelni a telet:)
Ha minden kötél szakad 3 hét múlva az utolsó gyorsulási napon újra próba.

>> Egyébcount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-09-19

Lejártak az okmányok. Az autó elment műszakizni is, meg kapot ZK-t is. Mindkét vizsgán meg kellett kérni az illetékes bácsikat hogy egy kicsit nézzenek félre, de a lényeg hogy simán átment.

Az okmányirodáról meg csak annyit, hogy ott asszonták a biztonsági őrök, hogy kérjek időpontot. Mondom minek? én itt vagyok, bent meg kong az iroda az ürességtől. Asszondják, ja, akkor jó, fáradjak be. Azoknál se volt kerek minden...

>> EseménySeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2008-08-30

Életet mentett! És nem viccesen mondva, vagy átvitt értelemben.

Édesapámmal cseréltünk egy hétre, az dízöllel mentem horvát szomszédainkhoz, kompromisszumot kötöttem, ez van... A lényeg tehát, hogy a GTV nála volt és Bp-en tett meg párszáz km-t (sajnos). Édesapámat egyik délután sürgősen behívták a korházba szüléshez. Kiderült, hogy nem kis galiba volt a csöppséggel és perceken múlott az élete, ami nagyban köszönhető a GTV-nek. Nem részletezném a konkrét esetet, de annyit tudni érdemes, hogy egyébként nem vezet gyorsan városban apám, (mert hát ugye minek?), de ha behívják szülni, akkor nem szívesen ülök mellette, és más sem szerintem. Láttatok már taxist "drága" fuvarral őrülten száguldani? Na, emeljük négyzetre, vagy ilyesmi. Remélem ebből soha nem lesz gondja, és balesetet sem okoz majd...
Mindenesetre a GTV most életet mentett. Ennyi.

>> Tuning és extracount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2008-08-01

Fóliáztattam az autót.

Tudni kell, hogy a sötétített ablakokért nem különösebben rajongok, csak bizonyos körülmények között gondolom szépnek az autókon. A rosso proteo gtv-n több szempontból is előnytelennek tartom ezt a megoldást. Szerencsére összehozott a sors Baluval (www.foliatrend.hu), aki tudott egy másik megoldást ajánlani. Shark IR50 fólia, dupla karcálló réteggel, 99%-os UV és 78%-os infravörös fény szűréssel - és mindezt egy teljesen színtelen fólia tudja! Balu a következőképen demonstrálta nekem a cucc hatékonyságát: egy infralámpa elé tettem a kezem, majd a lámpa elé került a fólia: abban a pillanatban megszűnt a lámpából sugárzó hő. Meggyőző volt.

Tegnap fel is került az autóra. Mivel csak később tudtam a kocsiért menni, pár órát álldogált még a napon. Mikor beszálltam, oké, meleg volt bent, persze, de közel sem az a tüdőszaggató-olvadtműanyagszagú hőség. Ez is meggyőző volt.

A kiváló UV és IR szűrés megvédi a bent ülők bőrét, és az autó bőr/műanyag alkatrészeit is Nap Apánk egyre dühödtebb sugaraitól. Arról nem is beszélve, hogy a klímát se kell annyit használni. Van pár előnye a színtelen fóliának is. Az első szélvédőre is felkerülhet (mondjuk ez nekem még elmaradt, mert be van repedve a szélvédő, de amint cserére kerül sor, rögtön kerül oda is). Nem veszi észre a rendőr, nem csesztet miatta. Nem veszi észre a vizsgabiztos, ő se csesztet miatta.

Fotó nincs. Minek? Az autó ugyanúgy néz ki mint eddig.

Probát tettem a hozzám közeli(150km) egyetlen skóciai drag pályán.
Most egyedül mentem igy nem volt se fényképezés se videó. Elözetesen nem gondoltam volna hogy ekkora érdeklödés lesz, mivel egyidőben volt a gyorsulás az Edinburgh-i Fast and Modified tuning show-val. Különösen az én kategóriám volt telitett:( Volt 6-7 subaru, 3-4 evo, rx-7, lotus elise, miegymás az érdekesebbek közül. Motoros futott 9-es időt, autótól a legjobb 11-es idő volt amit láttam(de a legtöbb időt én is sorbanállással töltöttem:)))).

>> EgyébSeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2008-07-15

Vol. 2- Felségjelzések

Egy szép szombati reggel felkerekedtünk és elindultunk délre Santa Pod Raceway-re.
560km-re van tölünk igy reggel 5 órakor indultunk és a GTV-t bemelegités céljából kicsit megzavartam, igy tankolásokkal is leértünk 10-re:))))
Feleslegesen mert a beharangozott rendezvény(Street National show) sokkal kisebb érdeklödést váltott ki mint amennyire be volt harangozva. Jellemző hogy 10-töl lehetett gyorsulni és 11kor 8.nak regisztráltam. Mondjuk igy volt lehetöségem annyit futni amennyit akartam:)))
A pálya olyan volt amilyenre számitottam, PROFI.
Végül is csak futni lehetett, verseny nem volt. De mindenkit megmértek és kapott timeslip-et.
Állandóan gondozták és takaritották a pályát(utánam is:DDDD).
Ha átvonult egy kis zivatar utána azonnal indult a sugárhajtómüves száritó és felszáritotta a pályát.
Az inditók , és a pályabirók se néztek le senkit annak ellenére hogy ők azért top fuel dragstereket is inditanak(jellemző egy celica-s gyerek akinek 3x is segitettek be stage-elni mert nem értette meg :/ )
A pálya nagyon tapadt, talán kicsit túlságosan is mert 2,3-as 60 lábam is volt de amikor fogyott az erő már nem tudtam rendesen kigyorsitani. Igy születtek 135km/h végsebességek.
Az eredmények:
Futam 60láb 1/8 1/8seb 1/4 1/4seb
1 2.48 10.865 104 16,84 132,83
2 2,37 10.629 104,4 16.56 133,31
3 2,39 10.577 105,3 16.46 134,56
4 u.a mint a 3. valószinüleg nem mértek meg
5 2,56 10.855 105,0 16.76 134,2
6 2,45 10,751 104,1 16.70 134,51
7 2,82 11.66 97,7 17,88 130,92 <<--- szar start és lefogaztam a 2-est.
8 2,50 10,800 104,5 16.72 134.52 itt készült a köpös videó:)))))
9 2,56 10.88 102,9 16,87 133.08
készitettem több videót is a legjobb idő és a köpös videó fenn van youtube-on.
http://youtube.com/watch?v=-vIkYi7yZro ----legjobb idő
http://youtube.com/watch?v=Z3v1NSsr6EI&feature=related ------köpös videó
Összefoglalva, ha az eredményekért nem is de a feelingért és a többi rendezvényért(pl EDC Drift) nagyon megérte lemmeni. És hát a GTv is nagyon jól viselkedett a a kipufogó tömitésésének kiköpését kivéve.

Na meg volt a müszaki elötti utolsó komolyabb beruházás.
Kicserélték az első féktárcsákat , betéteket, kapott négy új noname asszimetrikus gumit.
És ajándékba egy olajcserét szürővel(persze beépitették az árba)
Na a gumikat holnap le is tesztelem Santa Pod-ban, Europa legjobb gyorsulási pályáján:)))