Blog >> gtv

>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-04-23

Tegnap megjöttek az új gumik, végre kikukázhattam a 2002-es (!) gumikat amik a kocsin voltak. Nem variáltam, a szokásos Pirelli P Zero Rosso került fel.

A levetett gumikon futóműhiba nyomai látszanak, egy állítás sürgősen elkél.

>> EgyébBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2010-04-11

Igazából a második nap volt ez, de mától indul az időszámítás.

Páran tudták már, hogy hobbiautót keresek, amit építgetni lehet, elővenni a garázsból, reszelgetni, csiszolgatni, saját szám ízére alakítani. Őszinte leszek, GTV-ben nem gondolkoztam. Illetve nem ilyen évjáratban. De mikor eljutott a füles hozzám, meg kellett nézni. Egy törésmentes, alig használt GTV a legnagyobb motorral, amiből egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány példány van itthon. Muszáj. Kicsit több, mint egy hete meg is néztem élőben. A próba út után egy kérdésem volt, mennyi az ára. Szerencse, hogy olyan ábrázatom van, amin nem látszik, hogy mit gondolok, így nem árultam el meglepetésemet az ár hallatán.
Megállapodtunk hát. Hihetetlenül korrekt eladóról van szó, álmodni se lehet jobbat. Pénteken megbeszéltük a szombati adásvételt, így első utam egy alfás találkozóra vezetett. Ott nem igazán volt időm figyelni, ismerkedni vele, csak felszínesen.

Ma reggel aztán azt csináltam, amit régóta szerettem volna. Csak én és az autó és a porszívó és a bőrápoló és a krómtisztító paszta és a törlőkendő. Bő három óra alatt sikerült is olyan tisztaságot varázsolni, amiben már jól érzem magam. Közben bilizgáltam, hajtogattam, nyitogattam, ismerkedtem a részleteivel. Aztán beindítottam. GTV-nél nem szokatlan, de nekem hosszúnak tűnő indítózás után minden felesleges fesztivál nélkül selymes-fémes hangon életre kel a motor. Nem üvölt bele az arcodba, hogy itt vagyok, csak diszkréten beáll 650-700-as alapjáratra vibráció és hangmentesen. És végre: hosszú egyes, hosszú kettes, hosszú hármas, hosszú négyes, hosszú ötös, hosszú hatos mindenhol mozdonyszerű húzással. 3000-nél kér szót Pavarotti, még csak bemutatkozik. 4000-nél szolmizál, 5000-től kezdődik a refrén.

Próbáltam ide valami jó metaforát írni, de nem tudok - mit lehet arra az érzésre írni, mikor a városban semmilyen körülmény között nem kell 3 alá váltani, de ha éppen olyanod van, 6-osban végiggurulhatsz rajta - 2-es után jöhet a legmagasabb fokozat. Nem jön zavarba, csak gyönyörűen szívja a levegőt és gyorsul határozottan. Akárhány V6 GTV-t vezettem eddig, mindig Bruce Willis jutott róla eszembe. Most sincs ez máshogy, de ez most a legjobb Willis-szerep.

Azért van mit javítgatni is rajta. A gumik például egyidősek az autóval, ami kilométerben még nem is lenne baj, de években számolva elég meredek. Ennek köszönhetően gurulgatós tempóban csak a gumit hallani, folyamatosan búgnak.. Az egyik motortartó bak el van gatyásodva, ezért kicsit szögletes a váltás. Ezt letudjuk majd a kötelező beavatási szervizen. Aztán a vezető ülés combtámasza el van hajolva. és kell még 3 azaz három db alátét a csomagtartó kárpitjához. Valahogy csak megoldom majd :) A külsőn meglátszik a város nyoma, egy-egy karc, ajtórányitással rendelkezik. Ezek kijavítása esélyesen ősz után fog megtörténni, mert az autó színe nem az igazi számomra. Addig lesz időm gondolkozni hogy mitévő legyek ezzel..

Anyu még nem tudja, hogy vettem egy "új" autót. De biztos örülni fog, hogy végre van összesen 4 ajtóm :)

>> EseményFairlane // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.0 // 2009-10-23

2009.10.22-én, 20:23-kor érkezett :)

23.-án fél napot nézegettem, ebből egy félórát brümmögtem benne :D

>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2009-07-29

Ez volt az első találkozóm az új GT-mmel :) A tavalyi GT-GTV-GTA találkozó annyira jól sikerült, hogy idén már nagyon vártuk. A jól bevált helyszínen nem akartunk változtatni, a cél ismét Badacsony volt. Budapesten és Székesfehérváron verődött össze a csapat, és az első célpont Zamárdi volt, Mauro pizzériája, ahol kiderült, hogy az olasz tulaj egy piros Brerával jár :) Kapott is rögtön néhány kártyanaptárat az autója!
Innen átkompoztunk Tihanyba, ahonnét Nagyvázsony-Kapolcs-Tapolca kerülővel mentünk Badacsonyba.
Este evés-ivás, majd buli következett (Postás Józsi durva volt :), másnap pedig azok, akik nem siettek haza, egy hatalmasat vitorláztak és fürdőztek a Balatonban.
Kár, hogy páran - különböző nem várt okok miatt - nem tudtak eljönni, így lehet, hogy még augusztusban vagy szeptemberben csinálunk egy pótlást a kedvükért :)

Hétfőn megvette ebay-en egy srác Aberdeenből a GTV-t és ma eljött érte és kifizette, nem szarozott a gyerek, tudta hogy olcsón kapta meg. Alá irtuk a papírokat és már ment is. Már janúártól gondolkoztam az eladásán de csak most hogy megjött az utód került rá sor. Már most érzem hogy lesz még GTV-m, de egyenlőre másban lelem örömömet.
Velem volt 1 év 2,5 hónapig, megtettünk együtt 25 ezer mérföldet, sok örömet okozott és én próbáltam a lehetőségeimhez képest mindent megadni neki. Sose hagyott az út szélén és nem éjszakázott szerelő mühelyében.

Na megvolt a lengőkar csere és olyan lett újra mint az álom. Kicsit megszopatta magát a szerelő, mert bevállalt egy Ford Rangert és épp a 4karún pihent hátsóhíd nélkül. Igy emelőn cserélte a lengőkart a GTV-n:))))) De fiatal kora ellenére ügyesen megoldotta.
Offost azóta megvették(egy pug106dizel volt), hajóba kellett a motorja:DDDD Oda még jó a francia dizel. De hogy legyen még egy csavar az életben igy vettem egy offost felújítani(különben a GTV-t tuningolnám ezerrel és annak lehet csak hátránya lenne:(((() Na jó azért szereztem egy saválló hátsó dobot és az valószinüleg fel kerül mert tavaly az eredeti kiköpte a szigetelést és azóta alapjáraton béna szuszogó hangja van:(((
Szóval ez egy Gasztma 70 ezerért:))) Sajnos így a hétvégi gyorsulás elmarad, mert sokba is lenne elkocsikázni+belépők meg az se javítana a GTV állapotán.
Igy marad a mindennapi munkábajárás az egyik legszebb autóval a világon:)))))

Elkezdett búgni a jobbos kerékcsapágyam, igy kicsit pihentettem a GTV-t és offos munkábajárost használtam. De az offosról lejárt a müszaki és választanom kellett offos felújít és GTV pihen még 1 hónapot legalább vagy a GTV kap egy kerékcsapágyat és offost eladom. Na inkább a GTV-t csapágyaztattam meg(vajon miért?:))))) ). Mivel offost megvették e-bayen(azóta se jöttek érte és fizették ki) úgy döntöttem hogy az eddig elmaradt hosszbordásszíjfeszítőgörgőt is kicseréltetem. Meg is kezdték a cserét a félig haveri garázsban( haver öccse de pénzért melózik) és közel 4 óra alatt sikerült nekik. Össze volt rohadva egy csöppet a csapágy, meg minden amit bontani kellett, hiába 13 év az 13 év.
Mikor összerakták és minden penge a gyerek elkezdte vizsgálgatni a kereket, rázta forgatta és mondja hogy lengőkar csere lesz a következő mert mozog. Na hurrá:(((( Az el nem adott offos nem megkapott árát már elköltöttem és még kellene költeni.
De mivel a GTV mostmár melóbajáros lett újra, igy jövőhéten megejtjük azt is.

>> Szervizcount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2009-01-14

Egyébként szervizben is volt az autó. A kuplung főhenger hányta el magát, de nagyon hirtelen. Ezt kicserélték, meg pár komfort szempontjából jelentős apróságot megigazítottak.

Csörihez terveztem vinni az autót, de mire észbe kaptam, már a parkolóból kiállni se tudtam vele, nemhogy Várpalotáig eljutni... Namindegy, a motor körüli teendők még rá várnak.

>> Tuning és extracount M // Alfa Spider / GTV 2.0 V6 TB // 2009-01-14

A periódusos rendszer egyik eleme, vegyjele Xe, rendszáma 54. Színtelen, szagtalan, savanyú ízű, a levegőnél nehezebb gáz, nemesgáz.. Nevét a görög xenosz szóból kapta, ennek jelentése "idegen", "furcsa". Az -on végződés arra utal, hogy nemesgázról van szó (vö. argon).

Forrás: Internet. (LOL)

Na ez a tökmindegy. Ami viszont nem, hogy milyen klassz lámpaizzókat tudnak készíteni fent említett gáz segítségével. HB3, 6000K, 55W.

Karácsnyi szabadságunkat mint minden évben, ezúttal is Magyarországon töltöttük. A repülőjegy árak szinvonala miatt ismét autóval érte meg hazamenni. A hazaút elött kapott olaj, termosztát és lambdaszonda cserét. Szépen mentünk hazafele, az úton semmi gond nem volt. Állandó problémámat az alapjárati bizonytalanságot sikerült elhárítani, az egyik gyertyapipa áthúzott. Pirinél tudtam pótolni aki feltette hibakód kiolvasásra is(két apróbb hiba volt). Kapott még új féltengely gumiharangot és hosszbordásszijjat is. A két ünnep között kávéztunk a dunaújvárosi alfásokkal és találkoztunk Korrynál az AutoexpoM1-ben a GTV-sekkel. Beinditottuk Matricát(Korry GTV V6-ja) és azt hiszem beleszerettem a V6-ok ba:))
Péntek reggel indultunk vissza Skóciába és szombat hajnalra értünk ki 25 óra alatt. Ez új rekord, de csak annyi történt hogy sehol nem volt fennakadás és tudtam a saját tempómmal jönni. Egy valami nagyon bosszantó volt: Németország után átérünk Belgiumba ahol 120km/h a megengedett sebesség de "smog" miatt mindenhol 90-es táblákkal diszitették az útak szélét:((((
A GTV-t minden dicséret megilleti, mert 230ezer km után hiba nélkül letolta a 2x 2400km-t!!!!!