Felkerültek a nyári gurulók. Kapott egy szett új Nokian Powerproof gumit - 235/35R19...had szóljon.
Badge-k fekete-fehérre cserélve
Ez egy rövid téli kerekes szezon volt. November legvégén mentek fel a téliek és már le is kerültek. Mit lehet tenni, nem fogom nyári körülmények között a télieket nyúzni, nem is teljesítenének olyan jól, meg túlzott igénybevételnek lenne kitéve ilyen relatíve melegben, így az élettartama is jelentősen rövidülne.
Így ma már át is rakattam a nyári kerekeket. Még 5-5,5 mm minta van rajtuk, kevesebbre emlékeztem, de így legalább biztos, hogy ebben a szezonban már nem kell új nyári abroncsokat vennem. A költség magában foglalja a centrírozást, a szerelést és a téli kerekek betárolását.
Képek: kicsit esett az eső, de azért látszik a lényeg


Az autón téli gumik voltak, mikor megvettem, nyári szett nem volt hozzá. Így egy felső közép kategóriás szettet akartam nézni hozzá. Mivel a gyári mérete a 17-es felnihez 225/50 R17, ezért szívtam kicsit a fogam, mert 17 colos 225-ös gumi standard oldalmagassága a 45, az 50-esnek így majd egy 10-essel többe kerül darabja.
Kicsit vacilláltam, hogy az a kis csalás, amit a 45-ös gumi okozna, még nem vészes, és azt kéne venni, de aztán megembereltem magam és berendeltem 4-et a Hankook Ventus V12 evo2 50-es méretéből, összesen 139963 HUF-ért. Friss 0116 DOT-os gumikat kaptam.
Amikor elvittem a gumishoz, ő egyből azt mondta, hogy nem ezt a mintát kellett volna vennem, mert ez sportkocsikra való gumi, 10%-al kevesebbet fog bírni. Igazából Hankookból ez volt a méretben a legolcsóbb az Automaxnál, ezért vettem. 10% meg olyan 4000 km, ha 40ezret tud majd futni. Üsse kavics.
A felnire áthúzás, centrír és felszerelés a téli gumik betárolásával együtt 12ezer volt, így jött ki a végösszeg.
Update: A Michelin gumi összehasonlítója alapján egyébként a kategóriáján belül kimondottan jónak mondható a gumi kopás szempontjából (3. kép)
Update2: 2017 januárban eladtam az egy szezont futott nyáriakat, 18"-asra váltás miatt, 85 ezer Ft-ért. (Költségekből levonva)



Pár napja, kezdte azt játszani a kuplung, hogy a pedál nem jött föl teljesen. Gyorsan utána is néztem a neten, hogy milyen problémák szoktak vele előfordulni. Úgy is döntöttem, hogy a kuplung főhenger lesz a hibás, mert a munkahenger okosan a váltó belsejébe van elrejtve... A 4 óra alatt kiszedhető váltó nem túl csábító...
Azért egy légtelenítést megpróbáltam, aminek az lett az eredménye, hogy a kuplung még annyira sem emel ki mint eddig, viszont kiderült, hogy a kuplung pedál rúdja nem húzza vissza a dugattyút és azt a rugó sem tolja vissza... Vettem is új kuplung főhengert, ki is cseréltem gyorsan. Szépen működik az új. A fékben is lecseréltem a fekete folyadékot ami benne volt és ha már le kellett hozzá szedni a kerekeket, a nyári felnik mentek vissza.
A nagy jóidőre való tekintettel felkerültek a nyári papucsok a vasra.
19" es felnik Pirelli P Zero gumikkal, bitang jól mutat :))
Pluszban megleptem magamat egy Ti kormánnyal, így az is most került cserére.
Köszönet a segítségért Tottinak és fateromnak! :)






Miután felraktam a téli kereket, eltettem a nyárit (1. kép). Gondosan lemostam őket gőzborotvával, letörölgettem a felnit, a gumit pedig leápoltam CRC fényezővel és megmértem a profilmélységet is.
A ti felnivel kapcsolatos tapasztalataimat ide írtam le.
Számvetés:
Sajnos begyűjtöttem egy sérülést a jobb hátsóval (2. kép) a saját bénaságom következtében. Túl kis ívben fordultam, és felmentem egy szögvassal burkolt járdaszigetre.
A sérülést majd tavasszal javítom.
Futásteljesítmény a szezonban:
3.878 km
Futásteljesítmény összesen:
3.878 km
Kopás:
A profilmélységet a szélső bütyök belső élénél mérem. Az első szám a menetirány szerinti bal-, a második a menetirány szerinti jobb oldal mérete.
1. - JE 2. - BE
3. - JH 4. - BH
1. - 5,7 - 5,5 mm 2. - 5,4 - 5,6 mm
3. - 5,7 - 5,8 mm 4. - 5,6 - 5,5 mm

