Blog >> led

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2012-12-19

LED 5db-os narancsszínű égők megérkeztek.Teljes a sor:-)

 
>> Tuning és extraBence // Alfa 147 1.6 TS 105 LE // 2012-11-26

Tibcsi166 blogját olvasgatva kedvet kaptam a helyzetjelzők illetve a rendszámtábla világítás LEDesítéséhez.
Rendeltem is 4 db 38 LED-es "izzót" innen.. Postaköltséggel együtt $6.78 volt.
Ezekben már nincs ellenállás, ami úgy láttam másnak már okozott gondot. Nem mindegy hogy van berakva, számít a polaritás, erre figyelni kell. Először kicsit megijedtem, mert kikapcsolt állapotban is volt egy kis fénye a LEDeknek. A fórumot böngészve viszont megtaláltam, hogy ez csak egy pár percig fennálló állapot, amíg az áramot teljesen el nem veszi az autó. És tényleg, pár perc múlva lekapcsolt.
A műszerfalon a visszajelző lámpa ugyan felgyullad, de pár másodperc múlva el is alszik.

1. kép: T10 168 194 158 White 38 SMD LED Light Bulb Lamp 12V
2. kép: Eredetileg mindkét oldalon olyan izzó volt, aminek az üvege kékre volt festve. Az utasoldali kiégett és sima izzóra cseréltem ki. A képen látszik egy kis különbség, élőben a sima jóval sárgábbnak hatott mint a kékre festett.
3. kép: egyik sima, másik LED
4. kép: mindkettő LED
5. kép: rendszámtábla sima izzókkal
6. kép: rendszámtábla LEDekkel
7. kép: pár percig halványan világít kikapcsolt állapotban is

Élőben persze sokkal látványosabb a különbség. Egyetlen zavaró tényező, hogyha fel van kapcsolva a tompított is (ezt a fénykép abszolút nem adja vissza, azért nem fotóztam le), akkor kicsit furcsa a sárga és fehér fény egymás mellett. Ezért megpróbálok majd fehér fényű tompítottakat beszerezni.

UPDATE 2012.11.28.
Ha le van kapcsolva a helyzetjelző, akkor világít a műszerfalon a lámpa, valamint a fehér tompítottak mellett is kékesnek hatott a színe. Kivettem, beraktam az ajtókba.

 
>> Tuning és extraPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-11-03

Ma kicseréltem a régi ledes helyzetjelző "izzókat" egy erősebb fényerejűre. A cserekor megint tanultam valamit: ezek az izzók polaritás függőek. Beszenvedtem a helyére az újat, majd próba és nem világít. Kiszed, majd egy próba foglalattal a régi akkumon sem világított. Még jó hogy 4db-ot rendeltem belőle -gondoltam. A következőt már beszerelés előtt teszteltem az oké volt. Beraktam a helyére és ez sem világított. Ekkor jöttem rá hogy csak meg kell fordítanom a foglalatban. Kipróbáltam az előzőleg rossznak hittet is, és az is jó csak -most már tudom- polaritás függő. A műszerfal hibát most sem jelez. Míg az előzőnél egy ellenállással oldották meg a CANBUS free problémát, itt már a 38db led áramfelvétele elegendő ahhoz hogy ne jelezzen hibát. Az első 3képen a régi a 4+5-ös képen az új szerzeményem. A 6-9 képeken az új "izzó" fényereje látszik.
Innen:rendeltem
Köszönöm a linket:Tibcsi166-nak :-)
Próbáltam úgy fotózni hogy látható legyen a különbség. Talán a 3. és a 6.-on látható a legjobban.

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa 155 Q4 2.0i 16V Turbo // 2012-10-17

Led égők cseréje mindenhol, sokkal nagyobb a fény, tuti:-)
Az index relét is kicseréltem, szépen dolgozik.
Az egész csomag 4db ezres, Hong Kong thx:-)

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-07-06

Lámpa ügyben elvileg ez volt az utolsó látogatásom a szerelőnél. Aki készítette nekem a ledezést, átalakította, és most már ha belesüt a nap az indexbe, akkor is látszik, hogy villog. Úgy oldotta meg, hogy egy kör alakú led panelt rakott bele, így kör alakban villog az index. Maradéktalanul nem vagyok elégedett, mert lenne még ötletem, hogy hogyan lehetett volna ezt az egészet alakítani, de mostanra annyi szívás volt vele, hogy hagyom a francba. Használom így, végülis egyedi, meg nem is gagyi, így marad.
A képen látszik, hogy most milyen, mikor egy az egyben belesüt a nap. A gyári fény sem erősebb ettől ebben a helyzetben. Ez már látható.

>> Tuning és extraPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2012-05-17

Ma felragasztottam az Alfacity matricát a hátsó üvegre -köszönöm Halesz- és kicseréltem a csomagtartó világítás szofita izzóit a neten rendelt magasfényű Ledesre. Köszönet a linkért és a bíztatásért:Tibcsi166-nak. A ledek darabja 290Ft volt postaköltséggel együtt. Fényereje pedig többszöröse a szofitának, áramfelvétele viszont töredéke. Minden 59 gazdinak ajánlom, mert a praktikumon kívül védi a mikrokapcsolót ami működteti a raktér világítást. Sajnos nagyon határra van méretezve, már nekem is tönkre ment és barkácsolás nélkül nem cserélhető csak a csomi zárral együtt horror pénzért.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-05-15

Ma újabb látogatást tettem a szerelőnél, mert meg lett emelve az index fényereje. És bár ma nem sütött a nap, tisztán látszik, hogy még mindig nem jó a fény, nem elég erős. Újabb próbálkozás kell, mert ez így nem biztonságos. Várakozás...

>> Tuning és extraLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2012-05-04

Az úgy kezdődött, hogy apám hozott nekem olaszból egy műszerfalat az autóba, amit szétszedtem megérdeklődni, hogy mi van benne. Arra jöttem rá, hogy azért világít zöldet, mert az izzókon zöld búra van, amit ha leveszek, elméletileg fehéret kéne világitania a számoknak.. Elméletileg csak, ugyanis a hagyományos izzók narancssárgát világítanak, úgy meg nem nagyon volt szép fénye. Leltem jó árban T5-ös fehér LED izzókat, amiket beraktam, és pont olyan, amilyennek megálmodtam... Továbbá unokatestvérem bontott 164-eséből "loptam" mutatókat, mert azt hittem hogy a 33-ban is fog "világítani".. Hát tévedtem.. Megy majd vissza az eredeti.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-03-26

Ismét meglátogattam az autóvillamossági szerelőt...
Történt, hogy valamelyik nap majdnem belém jöttek hátulról. A tükörben néztem, hogy miközben készülődtem balra kanyarodni indexelve, mögöttem nagy sebességgel közeledett egy autó, és csak az utolsó pillanatban rántotta arrébb a kormányt. Elgondolkoztam, talán bedöglöttek a ledezett lámpáim és emiatt nem látszódott, hogy mire készülök? Megálltam, megnéztem. Nos, az a helyzet, hogy működnek. Csakhogy a nap ha belevilágít az indexbe, semmi nem látszik belőle. De szó szerint semmi. Úgyhogy ez még egy kis átalakításra vár, mert így nem használható. Mikor beszerelésre került, ez nem tűnt fel, lévén tél volt, kevesebbet sütött a nap, de most, hogy megnövekszik a napsütéses napok száma... Szóval ezt rendbe kell tenni. Tehát ma ki lettek szerelve a külső lámpák, a gyári ment a helyükre. Az első képen bal oldalon a gyári lámpa, jobb oldalon még a ledes, a helyzetjelző bekapcsolva. Itt nem annyira vészes a dolog, úgy gondolom, hogy napsütésben úgysem a helyzetjelzőt figyelik az emberek, de amúgy is erősebbnek látom kicsit a ledest. A második képen szintén bal oldalon a gyári lámpa, jobb oldalon a ledes. Elakadásjelző bekapcsolva, és bár az autó nem áll háttal a napnak, mégis nagyon szembetűnő a különbség. Jobb oldalon a ledes indexből szinte semmi nem látszik, ha belesüt a nap, még ennyi sem. Úgyhogy garanciális javításra visszaküldve...

Egy ideje terveztem már, hogy az első helyzetjelzőket lecserélem LED-re. Szerdán meg is vettem kettő darabot, majd az egyiket be is tettem. Nem ég. A visszajelző nem világít, tehát csak félig jó. Aztán ment az ötletelés, hogy hogyan lehetne megcserélni a polaritást maradandó károsodás nélkül.
Ma elmentem egy villanyászhoz, szembesítettem a problémával, nagyon rázta a fejét, hogy kicsi a hely megcserélni a helyzetjelző foglalatához vezető kábeleket; mert máshogy nem nagyon lehetett működésre bírni az ledeket. Így hát szétvágta a vezetékeket és kicsit hosszabbra is hagyta, majd betettük a ledeket és most jó.
A vicc az egészben az, hogy ugyanilyen led, ugyanilyen autó, és nincs megfordítva benne a polaritás.

Érdekesség: csak gyújtással világít a hibavisszajelző, de ha jár a motor, már nem. Fénykürtre is fel-fel villan, de nem mindig.