Blog >> led

>> Tuning és extraLacci33 // Alfa 33 1.7 8V I.E. // 2012-05-04

Az úgy kezdődött, hogy apám hozott nekem olaszból egy műszerfalat az autóba, amit szétszedtem megérdeklődni, hogy mi van benne. Arra jöttem rá, hogy azért világít zöldet, mert az izzókon zöld búra van, amit ha leveszek, elméletileg fehéret kéne világitania a számoknak.. Elméletileg csak, ugyanis a hagyományos izzók narancssárgát világítanak, úgy meg nem nagyon volt szép fénye. Leltem jó árban T5-ös fehér LED izzókat, amiket beraktam, és pont olyan, amilyennek megálmodtam... Továbbá unokatestvérem bontott 164-eséből "loptam" mutatókat, mert azt hittem hogy a 33-ban is fog "világítani".. Hát tévedtem.. Megy majd vissza az eredeti.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-03-26

Ismét meglátogattam az autóvillamossági szerelőt...
Történt, hogy valamelyik nap majdnem belém jöttek hátulról. A tükörben néztem, hogy miközben készülődtem balra kanyarodni indexelve, mögöttem nagy sebességgel közeledett egy autó, és csak az utolsó pillanatban rántotta arrébb a kormányt. Elgondolkoztam, talán bedöglöttek a ledezett lámpáim és emiatt nem látszódott, hogy mire készülök? Megálltam, megnéztem. Nos, az a helyzet, hogy működnek. Csakhogy a nap ha belevilágít az indexbe, semmi nem látszik belőle. De szó szerint semmi. Úgyhogy ez még egy kis átalakításra vár, mert így nem használható. Mikor beszerelésre került, ez nem tűnt fel, lévén tél volt, kevesebbet sütött a nap, de most, hogy megnövekszik a napsütéses napok száma... Szóval ezt rendbe kell tenni. Tehát ma ki lettek szerelve a külső lámpák, a gyári ment a helyükre. Az első képen bal oldalon a gyári lámpa, jobb oldalon még a ledes, a helyzetjelző bekapcsolva. Itt nem annyira vészes a dolog, úgy gondolom, hogy napsütésben úgysem a helyzetjelzőt figyelik az emberek, de amúgy is erősebbnek látom kicsit a ledest. A második képen szintén bal oldalon a gyári lámpa, jobb oldalon a ledes. Elakadásjelző bekapcsolva, és bár az autó nem áll háttal a napnak, mégis nagyon szembetűnő a különbség. Jobb oldalon a ledes indexből szinte semmi nem látszik, ha belesüt a nap, még ennyi sem. Úgyhogy garanciális javításra visszaküldve...

Egy ideje terveztem már, hogy az első helyzetjelzőket lecserélem LED-re. Szerdán meg is vettem kettő darabot, majd az egyiket be is tettem. Nem ég. A visszajelző nem világít, tehát csak félig jó. Aztán ment az ötletelés, hogy hogyan lehetne megcserélni a polaritást maradandó károsodás nélkül.
Ma elmentem egy villanyászhoz, szembesítettem a problémával, nagyon rázta a fejét, hogy kicsi a hely megcserélni a helyzetjelző foglalatához vezető kábeleket; mert máshogy nem nagyon lehetett működésre bírni az ledeket. Így hát szétvágta a vezetékeket és kicsit hosszabbra is hagyta, majd betettük a ledeket és most jó.
A vicc az egészben az, hogy ugyanilyen led, ugyanilyen autó, és nincs megfordítva benne a polaritás.

Érdekesség: csak gyújtással világít a hibavisszajelző, de ha jár a motor, már nem. Fénykürtre is fel-fel villan, de nem mindig.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-01-13

Ma reggel jelenésem volt ismét az autóvillamossági szerelőnél. És igen, a hátsó lámpák bekerültek a helyükre. Nekem tetszik a változás. :-) Csináltam róla videót is a képek mellé, és bár nem adja vissza azt teljesen, ami élőben látható, azért aki kíváncsi rá, az megtekintheti ITT. Meg van egy másik is ITT.
Természetesen bárkinek lehet hasonló, a Fanat-X csapat tud segíteni, csak rám kell hivatkozni. :-)
Megoldódott az akkut leszívó probléma is, kiderült, hogy nem is közvetlenül a fejegység fogyaszt sokat álló helyzetben, hanem a fejtámlákba beépített monitorok. Szerencsére most már ez sem fog bosszantani, egy gonddal kevesebb. :-)

>> Tuning és extradroberto // Alfa 159 SW 1.9 JTDm Distinctive Novitec // 2011-12-21

A mai napon, kicseréltem a helyzetjelző izzókat ellenállásos (hő disszclipációs) 3 power LED-es-ekre! Cserekor, a kivett jobb oldali régi izzó felraktam az akkumulátorra, s onnan - mikor a bal oldalit vettem ki, és észrevettem egy régi helyzetjelző izzót a foglalatban - azonnal levertem, melyet elnyelt a motortér! A búrában levő kis izzót, egy drótra felrögzített, besziloplasztozott kis mágnessel tudtam kicsalogatni a foncsor alól, hosszas, vagy 20 perces erőlködés árán. Mindenki vigyázzon a helyzetjelző kiszedésekor, mert az izzó sokszor könnyebben kicsúszik a foglalatából, mint a foglalat a foncsorból!
Update 2012.09.08.:
Az izzók tönkrementek, felváltva (de nem rendszeresen) írogatja a fedélzeti számítógép, hogy kiégtek. Valószínűleg tönkrement a rajtuk található SMD ellenállás, és így nem vesznek fel akkora áramot, amennyire az hibakereső áramkör szerint szükség volna. Így ő úgy látja, hogy kiégtek, de valójában világítanak.
Mindenkit óvva intek, az ilyen és ehhez hasonló helyzetjelzők beépítésétől. Főleg nem szabad ilyeneket venni vidéki kiskereskedőktől. Indokolatlanul drágán mérik, és silány a minőségük!
Update 2012.11.11.:
Ma volt időm és rápillantottam a helyzetjelzőre. Siralmas. Levált és tönkrement az ellenállás (9-10. kép). Mielőbb kiszerelem, míg fel nem gyújtja az egész autót!

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2011-12-21

Régi terv volt egyedibbé tenni a hátsó lámpáimat, már az előző autómnál is gondolkotam rajta, de végül ott nem valósult meg.
Eredetileg egy sokkal komolyabb terv volt az átledezésre, de be kellett látnom, hogy azt lehetetlen megvalósítani az eredeti lámpaburákban. Sajnos... Így egy egyszerűbb megoldást kellett választani. Több helyről is kértem árajánlatot, elég nagy volt a szórás az összegeket illetően. A legdrágább kereken 100ezret szeretett volna kérni, értelemszerűen nem találtam reálisnak az összeget. Értem én, hogy pepecs munka, nagy a munkaköltség, na de azért ezt nagyon erősnek tartottam. A Fanat-X csapatnak köszönhetően Székesfehérváron készültek el a lámpák, Tungsram ledek használatával, garanciával.
Lényegében azon kívül, hogy mindenhol led van izzó helyett, annyi a változás, hogy az index is funkcionál helyzetjelzőként, majd mikor villognia kell, színt vált. Valamint a ködlámpák is üzemelni fognak féklámpaként. Minden más maradt a helyén. Kívülről nem is látszik nagyon a változás, csak egészen közelről nézve, de arról nem tudtam képet csinálni. Azért ha be lesz kötve, gyanítom, hogy szembetűnőbb lesz a változás. Természetesen az elektronika is át lett verve, nem fog visszajelezni a műszerfalon a kiégés-visszajelző. Most, hogy jönnek az ünnepek, nem tudom, hogy idén be lesz-e szerelve, vagy csak jövőre. A bekötés, forrasztás miatt autóvillamossági szerelő segítségére lesz szükségem. Ha a helyére kerül, akkor terveim szerint lesz majd róla videó is.

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-11

Most úgy néz ki egyenlőre kész. Kapott egy új helyzetjelzőt flexibilis LED szalag személyében. Most eléggé kívánja a szemem az üvegekre a fóliát is. Majd meglátjuk mi lesz a következő projekt.

>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-06-15

Hat nappal ezelőtt került az autóba az első látványosabb belső extra, a Gegétől kapott fekete üléshuzat (köszi még egyszer!:), másnap pedig a másik esedékes szépítés, új szőnyegek. Mindkettő sokkal jobban megy az autóhoz, esztétikusabb a belső, szóval nagyon szép!
Hétfőn hazafelé pedig beugrottam Székesfehérvárra, ahol a rendszámtábla világítás "átledesült", extraként pedig a korábban kékesen világító helyzetjelzők gyönyörű fehérre cserélődtek, így előröl is gyönyörű (valóban) fehér a világítás.
Tegnap megjött GT-től a kért egyedi matrica, és bár eredetileg a tanksapkára szántam, mivel oda nagy lett, így egyenlőre felkerült a hátsó lökösre, mint egy szexi tetkó, bár nem lesz végleges. :)
Ma pedig Szatyi betette az autóba a régóta keresett és várt szépítést, a Sparco Settanta pedálszettet. Tökéletes összhangban van a belsővel, nem csúszik rajta a lábam, élmény őket taposni! :)
(Hazafelé pedig vettem új tompított izzót is, mert az is kiégett a hétvégén, szeptemberig még egy csinosító projekt lesz, aztán kis motorfelújítás következik, az évet pedig szeretném felnivásárlással zárni, de meglátjuk meddig ér az a bizonyos takaró...:)

>> Tuning és extraHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-05-25

Vasárnap (22-én) Knoxx-éknál felkerült a régóta áhított, és aznap Halesztól megvett Amorés rendszámkeret, nagyon szép. :) /Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy újabb köszönetet mondjak Piroskának és Norbinak az ellátásért!:)/
Ahogy a ma bekerült, hosszú keresés után megvett ledes helyzetjelző izzók. Először megijedtem, hogy kékek, de csupán kékes fényük van, de nagyon szépek. :)
Ezek mellett vasárnap hozzám került még nagy doboz is, Someztől, de erről majd részleteket akkor, ha kész van, addig nem kiabálom el, bár már sokan tudnak róla... :)

>> EseményHoZee // Alfa 147 "Vadállatosított" EcoTS :) // 2011-05-08

Tegnap (05.07.) Knoxx-nak köszönhetően bekerült az autóba egy kis ledesítés, nagyon jól néz ki, és a fénye is sokkal jobb, köszönet még egyszer! :)
A nap további tartozékai egy kocsimosás (a mai eső örömére), egy minitalálkozó, finom ebéd (uzsonna:) és féknyereg festés IzomNorbi, a kulcstörő, valamint asszonyaink társaságában. :)