Blog >> g-szem
Ma a jobb oldalon is sor került a g-szem cseréjére. Sokkal gyorsabban ment. Kapásból kinyomtam a közepét, és befűrészeltem két helyen, és könnyedén ki is jött. Bepréselés a satuban. A gyári g-szem közepét csak egy irányba lehet kinyomni, a tedgum-nak, viszont úgy néz ki, hogy mind két irányból peremezve van a háza, így bármelyik irányba távozna belőle a közepe, ha meg lenne nyomva...
Műtét sikerült, egyik oldalnon sem kottyan a kerék...
A gumik is ki lettek cserélve. Az egyik kerék szelepéből nem jött ki a szeleptű, így nekiálltak kicserélni a szelepet, de nem bírtak vele a gumisnál. Azzal riogattak, hogy hagyjam ott és holnapra megcsinálják. Én meg fogtam hazahoztam a felniket. Megfújtam kis csavarlazítóval, és próbáltam ütvecsavarozóval megindítani, de sajnos így nem ment. Így kifúrtam belőlük a szelepet, és irány vissza, hogy felrakják az új gumikat. Kapott új fém szelepeket is. Ezek már acél szelepek, nem bántam volna ha megmaradnak az eredeti alu szelepek...
Míg szerelés alatt volt, bal hátra a 147 Biohazard kerekét raktam fel, ez is jól állna neki :)
Az volt a terv mára, hogy kicserélem a g-szemeket, és elviszem a két hátsó kereket a gumishoz. Ebből az teljesült, hogy a bal hátsó g-szemet kicseréltem. Über szo.ás, ha az embernek nincsen normális présgépe. Nekiálltam, ahogy a normál szilenteknél szoktam, menetes szár, meg megfelelő méretű krovafejek. Amibe kifele próbáltam nyomni, 42-es, és amivel ki az 30-as. Ez volt picivel 40mm átmérő alatt. Picit megindult, de nem igazán akart jönni kifele. Közben már apukám is jött segíteni (innen is köszönet érte :) ) A vége az lett, hogy a közepét kinyomtam, 17-es fejjel, és két helyen be lett fűrészelve, így a meggyengítés után már aránylag könnyen kijött... Visszafelé se volt leányálom, próbáltuk hűteni fagyasztó szprével a g-szemet, és melegíteni a lengőkart, de így is brutál nyomás kellett a bepréseléséhez "satuban". A visszaszerelés már nem olyan bonyolult, csak akna nélkül, kicsit körülményes tehermentesítés alatt lehúzni a csavarjait...
Közben felfedesztem, hogy a két hátsó kipufogó dob között, a cső olyan mint a szita...
Nem élhetek G-szem nyifogás nélkül, erről már egy, a Jakab Records ( Andy és Zsunior ) által promótált, ám eddig kiadatlan zenei albumomon is tanúskodik az egyik ( igaz, még meg nem írt ) nóta címe. :P :)
Zé.-nél cserélve lettek ( ezen IS ), kaptam ajiba egy pár használt, de az addig bent lévőknél jobb állapotúnak tűnő stab. pálcát is hátra. Az eddigi első fékbetétek is átadták a helyüket jobb állapotúaknak ( ATE ) - köszi, Gyuszi barátom.
Asszem nálam ez kötelező opció a 166-nál, nyiszogás nélkül már-már valahogy nem az igazi. :) Ezt a verdát azonban már így vettem, eddig hallgattam a csodálatos szimfóniát - Zé mesternél ma hallgatásra ítéltetett ez is, és cserélve lettek egyúttal a hátsó stab. pálcák is. Úgy tűnik, megvan a klíma nyígjának is az oka ( expander-szelep ), a jövő héten remélem már hűsíteni is fog a vas.
Eladási szándékkal különösen nem esett jól ez a mostani hét... Egy jó ideje elviselhetetlenül nyiszogott a hátulja MEGINT, a tavaly elvégzett qrvanagyszereltetések ellenére. A tavalyi munka dandárja ( G-szemek lent-fent ) 1 évet sem bírtak... Előzmények itt a blogban, már magam sem tudom, hányszor, hol és mennyiért volt beavatkozva már... Most megint cserélve lettek Lenkey-nél. Nincs nyifogás!!!
Vizsgáztunk is, kapott új zöldkártyát, olajat ( Selenia WRD ), szűrőket.
Elfáradtam... :(
A LEGJOBB AJÁNLATÉRT ELADÓ!!!!
A teljesen 1 éve felújított hátsó futóműben 1 évig bírta a fenti bizbasz-pár, és az utóbbi napokban már kibírhatatlan hangokat hallatott a vas hátulja - gyak. szégyen volt vele közlekedni az elviselhetetlenül hangos nyikorgás, nyifogás miatt.
Zé mester gyorsan és rendkívül baráti áron orvosolta a problémát, így most ránctalan homlokkal falhatjuk a kilométereket megint...
Hát, pont 1 (!!!!) napig tartott a ránctalanság, folyt. köv. ... :(