Blog >> önindító

>> SzervizATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2015-04-10

A második nap délután, ahogy elhoztam már nem indult a gép. Az önindító nem végezte a dolgát. Az autó vizsgálása közben is gyengén indult, de az aksira gyanakodtunk. Nem az volt. Az aku 2 éves Bosch, ahogy láttam.
A szerelő egy nap alatt megoldotta a gondom. Örök hála neki.

12.000 HUF anyagár
5.000 HUF munkadíj

Az önindítómnak már elég csúf hangja volt az utóbbi időben így elérkezett a csere ideje. Jobb mint újkorában lehetett! :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-03-08

Hidegindításkor néha kerrent egyet az önindító és a kormánymű kivétel alkalmával ezt is egyszerűbb volt kiszedni és felújíttatni.

>> EseményÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2012-06-20

Az utóbbi 5 évben előfordult évente mondjuk átlagosan 6-szor, hogy a kulcs elfordítására csak egy relékattanás volt a válasz, de indítás nem történt. Aztán a második-harmadik próbálkozásra gond nélkül indult az autó. Leginkább melegben, meleg motornál történt mindez.
Most 10 napja újra podukálta ezt a jelenséget, egy lényeges különbséggel: nem indult be a többedik próbálkozásra sem. Érintkezési hibára gondoltam, úgyhogy meg is pucoltuk az indító motor csatlakozóit, az egyiket ki is cseréltük. Kiderült, ez kellett neki, de a problémát nem oldotta meg. Úgy tűnik, az indító motorban kopott el bizonyos alkatrész, és fel kéne újítani. Ez most nagyon nem hiányzott... Viszont annyira kellmetlen az egész szitu, hogy kénytelen leszek meglépni ezt is...
Addig is, most nagy türelemmel és néhány trükkel (autó lökögetése sebességben, sebességváltó kapcsolgatása, gyors újraindítózások) indítom az autót. Bevallom, párszor lejtőn állva indítottam be...

>> Szervizgaborbarth // Alfa 147 Twin Spark 1.6 120 LE // 2011-02-14

Egy kicsit elmaradva, de én is elkezdem szépen felvezetni, miket költöttem eddig az autóra, hátha tudok ezzel másoknak is segíteni.
Megvettem az autót, az első amit meg kellett csináltatnom, az egy önindítón belüli szénkefe sócsere volt. Székesfehérváron csináltattam, gyorsan megvolt, rendesek voltak. 22 000 Ft-t fizettem munkadíjjal együtt.

>> SzervizG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "PIRI" // 2011-05-18

Gondoltam írok egy bejegyzést, ha már a 45/46 topic éppen megint élhetetlen...
Végre eljött a mai nap is, amikor ráuntam arra, hogy minimum 3x kell próbálkozzak a beröffentéssel. Jó esetben 3. indításra elindult, de volt amikor be kellet tolni a dögöt. Természetesen az önindító, amit napok óta emlegetek, volt a szar. Szerencsére jól felkészült arc vagyok, ezért volt itthon még a másikból:) Durván 1 óra alatt ki is lett cserélve, a csavarok se voltak beállva (a legutóbbi csere, decemberben történt, idejük se volt beállni:) Egyedül tömítőpasztát kellet venni, ami nem nagy tétel. Ez volt a kissebbik része a mai buherálásnak....
A második része, a két első lámpa. Kicsit fel akartam turbózni a pilácsokat, ezért beszereztem fényes fekete, hőálló festéket. A nem tükröző felületeket akartam a lámpában átfújni. Előkotortam a régi lámpáimat, amiket kibeleztem, majd kimaszkoltam a szükséges helyeken. Kicsit féltem, hogy ha leszedem a ragasztót, majd jön vele a tükrös felület. Hát igazam is lett. Némi anyázás és a hella mérnökeinek módszeres szidalmazása után, majdnem sírva, a festett cuccok felett, hirtelen az agyamba hasított a gondolat, hogy milenne, ha csak a lámpa elejében levő műanyag lenne fekete? Végül így lettek megcsinálva a lámpák. Úgyis szét kellet szedni, egyúttal cseréltem a törött magasságállítókat és kipucoltam mindent, majd következett a beállítás. Még kell egy kis finomhangolás, de már legalább látom, h merre megyek sötétben:D A lámpákkal lesz majd még dolgom, remélhetőleg a héten le lesz tudva az is. Kapnak egy halvány, szürke fóliát, elöl is és hátul is. Kiváncsi leszek az összhatásra, majd meglátjuk:D

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-03-13

Szintén megelőző jelleggel felújítódott az önindító is.
Új bendix, bolygóműház, tűgörgők és perselyek, szénkefék tartóstól...
Az alkatrészek a Fervill-nek köszönhetők.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-02-10

...eljutottam a szerelőhöz. 30 km-re kellett mennem. Féltem, hogy nem érek le töltés nélkül. De sikerült. Mondjuk egy éves az aksi. :-) Szerintem most megöregedett. Főleg azért is volt kaka, mert 2 rendőrautó jött utánam és muszáj volt lámpát kapcsolni...

Átadtam az információt a kedves kollégának. Mivel foglalkozzon. Generátor, klímacső, olaj a gyertyákon.
Közben lekerült a generátor, ami tiszta olaj volt. Ez még a régi szelepfedél repedés és tömítés hibáiból adódott...nem most volt...(max 15.000 Ft)
Ha már itt jártunk, akkor önindító. Ez is áll az olajban. (max 15.000 Ft) Felújítás.
Hosszbordás szíj (mintha most cseréltem volna)
Meg még kell egy gumiharang is...ennyi. Holnap viszek egy kis pénzt, hogy legyen.

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2007-05-07

Az önindító beteg volt. Már kb 10 indításból egyszer, ha be tudtam indítani. Bosszantó volt. Huszonvalahányvolt akkoriban az új.

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-29

Nos kész lett az önindító felújítás, így hát nem volt más hátra csak beszerelni..
Ez nem egy egyszerű feladat egy V6-on mert hátul van a leömlő alatt. Tehát kipuff le, leömlő le, kábelek le, stb, stb.
És még nem tudtam az önindítót mi fogja, hogy fogja..
Mindenesetre ha le kellett szedni a hátsó leömlő-katalizátor közötti csövet is, hát megvettem végre a flexibilis elemet is hozzá, és kollégám beleheggesztette a csőbe.

Nos eztán mondhatni rutinosan vettem le a kipuff. csövet, a hátsó váltótartó bakot és a leömlőt.
Aztán az önindító. 1 csavar, 2 csavar, a 3.? Hopp de "jó" helyen" van.. Hopp, nincs is benne csavar. Jah, hogy emiatt nem indult melegben? A jó q*ߤ÷׸¨°˘^!!!
Nem baj, már megszoktuk.. Azé lecseréljük.
Persze rájöttem mért nem volt benne az a hátsó csavar. Mert olyan szintű szopás berakni hogy olyat nem hordott hátán a Föld! :S
Mindegy, kész lett, jó lett. :)
Jah és ingyé volt a felújítás.. :D