Blog >> önindító

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2010-04-02

Itt a tavasz. És ezt nem csak a madarak sűrűbb, szebb csicsergése, és a fák zöldelése bizonyítja, hanem hogy + 15 fok fölött nem indul a kocsi.. :DD
Kollégám segítségével leadtam hát a tarcsi önindítómat felújításra a Delco Remy-be. Kiváncsi leszek

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-08-13

Sajnos van egy kis gond az önindítóval - illetve valószínű azzal.
A probléma nem újkeletű, a jelenség a következő:
Meleg motornál az önindító nagyon lassan forgat és eztán "véletlenül" elkapja, vagy extrém esetben ha nagyon meleg az autó, és a külső hőmérséklet is magas, akkor egyáltalán nem indul be. Ez utóbbi esetben az akksinál a +kábel meleg!
Lehetséges okok:
- önindító meghalt, elégett, mert sokáig nem volt föltte a leömlő hőjét takaró hőpajzs
- kábelezési probléma (táp) - a tápkábel újra lett húzva, mert hátra kellett vezetni
- önindítón lévő vékony tápkábel hibája
- test hiba
Hibakeresés:
1. Mikor nem indul, közvetlen tápkábelt vezetni az akksiról az önindítóra (esetleg külön akksiról mindezt)
2. Mikor nem indul, bikázni egy másik autóról
3. vékony kábel ellenőrzése
4. önindító felújítás

>> SzervizWilly // Alfa 146 ti // 2009-09-11

Megadta magát az önindító, ezért kapott egy teljesen felújítottat. A csere Gerissimo-ék műhelyében történt, köszönet érte.

>> Szervizgyugya // Alfa 33 P4 // 2009-08-05

A szervízből hazatérve újabb pár hetes kihagyás után elindultunk autómosóba. El is jutottunk oda, de vissza már csak úgy, hogy segítettek betolni, mert megadta magát az önindító. Ezután beteg önindítóval állt vagy 2 hónapot, de aztán csak kiszedtem az önindítót, amiről kiderült, hogy kuka. Az egyik kommutátorszelet kihajlott, ledarálta a szénkefét meg kicsit elfüstölt némi szenet. Zé kolléga révén hozzájutottam egy bontott önindítóhoz, ami arra vár hogy berakjam.

>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2008-11-21

Meleg motornál nem mindig indult elsőre, volt hogy csak 5-6-ra. Egy felet mozdult a motor aztán forgott üresen az önindító. Győrújbarátra, Stipsits Déneshez vittem. Kitakarította az önindítót és cserélt szénkeféket. Azt mondta szorult a tengelyen a fogaskerék, és a bendix látszólag rendben van, remélem így lesz :)

Indítási problémáim az önindítótól származtak, nem az immotól, így elvittem felújíttatni. Hát most gyönyörűen indul, teljesen más hangja van az önindítónak. :)

>> EgyébSeriff // Alfa 145 1.6 Twin Spark // 2008-06-05

A rend éber őre felhívta szíves figyelmemet, hogy friss ropogós utasítás van a zsebében, hogy különösen nagy figyelmet kell szentelniük az első rendszámtáblát nem "hordó" gépjárműveknek, illetve tulajdonosaiknak.

Ez azt jelenti, hogy azonnali feljelentés, valamint 30.000-től 80.000 Ft-ig terjedő pénzbírság megfizetésére kötelezhető az, aki elől nem jól látható helyre rögzített rendszámmal közlekedik.

Éljen.

Gyorsan feltettem egy, a garázsban talált félig törött keretet ideiglenesen, majd veszek Zsoltitól egy új szettet, mert a korábban vásárolt használatlan, zacskós szettem Tiby-nél maradt, Isten nyugosztalja:(

Így fest a kocsi, ahogy a képen látszik. Ez szörnyű, lelki beteg vagyok, nem elég, hogy az excenteres kerékőr készletem hiányában (holnap jön, ha minden igaz) a 14es, enyhén oxidált lemezfelniken, téligumikkal közlekedek. A lökösömet a szervízben meghúzták, de ugyen nem én vittem oda, s hoztam el, így reklamálni minek... Remek, remek... Valami fa alá is beálltak, ezért levakarhatatlan dzsuva van a kocsi bal-elején, féltem a fényezés miatt kaparászni. Egyébként minden nagyon szép és jó. Ja nem, mert néha melegen nem indul elsőre, amit a 145/46 topicban írtam is korábban, vettem 2 (kettő) Bosch önindítót, remélem az a baja.
Lehet, hogy csak a régit kell tisztítani, akkor lesz KÉT DARAB ÖNINDÍTÓM ELADÓ minden 16 szelepes Twin Spark mocival szerelt Alfa Romeo márkájú személygépkocsi részére, aki olvassa és érdekli, keressen bátran, nem jár majd rosszul:) Ha a régi cserére kerül, akkor csak EGY DARAB ÖNINDÍTÓ lesz ELADÓ, a fent említett autókhoz jó:) Ha pedig a 3-ból lehet csak összelegózni egy egészségesen működőt, amit erősen kétlek és ne is adja isten, akkor NEM LESZ ELADÓ ÖNINDÍTÓM a fent említett kocsikhoz, de Marklar nyakát kitekerem és lesz egy ELADÓ 155-ös típusú gépjárművel kétszínű fényezéssel:)

PS: engem természetesen nem bűntettek meg, mint eddig egyszer sem olyan országban, aholm beszélem a nyelvet, vagy legalább valaki a kocsiban;) A többi csak meggyőzőerő...

PS2: a rendszámkeret ronda, törött, de a miénk. A 156ra rakták a dílerek, amikor eladták magyar rendszámmal édesapámnak, aki egy valag pénzt költött azóta Rá, de megérte...asszem...

PS3: vigyázzatok a gyalogosokra, biciklisekre és motorosokra, kérlek benneteket! Én igyekszem így tenni.

>> SzervizFerke // Alfa Alfasud Sprint narancssárga :) // 2008-03-03

Sajnos nem csak az akksi volt a ludas az előző körben...valszeg kevés töltést kapott, így néha alig akarta megforgatni a mocit...de lehet, hogy az önindító is hisztizett, mert gyakran jelentkezett a probléma úgy, hogy nem forgatta meg első körben, majd hirtelen forgatta a mocit...biztosra mentem, és kicseréltük a generátort, és az önindítót is...még nem tudom, hogy vége-e a megbízhatósági problémáknak, mert azóta nem használtam az autót..a héten kiderül..
Mindenesetre a sebességünk megvan, a megbízhatósággal még van egy kis problémánk..:))))

>> Szervizystuc // Alfa 33 1.3 IE // 2007-06-09

Szerencsére nagyon sok bajom nem volt az autóval. A tuning kimerült annyiban, hogy a kipufogó ki lett cserélve DCS műhelyben, valamint sport légszűrőbetétet kapott az autó. Szervizelni a jobb hátsó kerékagy csapágyat kellett, az önindító rosszalkodott egyszer, valamint a kuplung munkahenger is megadta magát