Kapott egy gyári minőségű gumiszőnyeg szettet, persze méretpontosat, így már én is nyugodtabban használom majd vizes cipővel is a kocsit :)
CARCARPIT.HU
Megejtettük a vásárlás utáni kötelező dolgok cseréjét. Hazafelé jövet máris kaptam extra feladatot, mert a kis Gustavo kidobta az ABS+VDC system failure feliratot, ezt is feltárjuk mi lehet (test kábel hiba volt, megoldódott).
Cserélve lettek:
8db gyári gyertya (NGK)
Komplett vezérlés vízpumpával (SKF+DOLZ)
Vezérlésmódosító (Gyari)
Selenia Racing olaj 5 L
Összes szűrő
Generátor szíj (Continental)
Generátor szíj feszítő (Gyari)
Friss fagyálló (Alu protect)
Alsó motorvédő burkolat (Utangyartott)
Szelepfedél tömítés (Reinz)
Szerelés : Olman Zsolt, Alfa Romeo Szerelem
Most már vagy két éve van meg az a jelenség, hogy bizonyos fékpedál állásnál sípoló hangot hallok. Emellett egy ideje megvan az jelenség is, hogy alapjáraton ilyen pedálállásnál fulladozik is a motor. El is könyveltem, hogy fékrásegítő csere lesz majdan. Aztán, most, hogy buheráltam a szívóágat, kíváncsiságból kiszedtem a szelepet, ami a fékrásegítő és a szívócsonk közötti cső rásegítő felőli végén van. A cső teljesen épnek tűnik, (a szívócsonk felőli oldalról) belefújva nem enged át. Viszont a szelep felől belefújva, egy bizonyos nyomásnál, olyan hangja van a szelepnek, mint vmi herélt szarvasbőgés... :) Szóval ez sípol. Mivel nem volt otthon ilyen, ezért visszatettem, de még előtte kitisztítottam és volt benne genya, mégpedig valószínűleg a lecsapódó kartergáz folyt bele a szívócsonkból. Nem lepődnék meg, ha ez evett volna meg vmit a szelepben, valamint ujjal belenyúlva a szervódobba, annak az oldalán is van ilyen trutyi. Így lehetséges, h a dobban is van nem kevés, és így még az is lehet, hogy az ette meg a membránt és az is lyukas. Mindenesetre első lépés a szelepcsere lesz, kíváncsi vagyok, hogy mi változik (már, ha sikerül egyáltalán ilyet beszerezni :)).
Nemtom, lehet, h még a gyári vízpumpa volt benne, de egyrészt műa rotoros volt, másrészt 4db lapát volt rajta (nem volt letörve, hanem gyárilag ennyi van rajta), harmadrészt a műa rotor a tövében szépen be volt repedezve tengelyirányban.
norbee kolléga javaslatára megvizslattam az rpm jeladót rögzítés szpontjából, és meg is tisztítottam kicsit, de nem változott semmi (megtorpanás)... :( de legalább szép tiszta lett, megszabadítottam az olajos kosztól :)
Sajnos nem javult meg a hűtés, annak elenére, h már nincs benne levegő. :( Jövő héten remélhetőleg vízpumpa csere + a bemenő cső tisztítás.
HF tömítés cseréből indult, de ha már szét lett szedve...
Csere:
- HF tömítés
- szfedél tömítés
- szszár szimering
- szvezetők
- kipusor tömítés
- szívósor tömítés
+
- szelephézag beálllítás
- szelepköszörülés
- szelepfészek marás
- HF síkolás
- HF nyomáspróba.
A kompresszió helyreállt :))) 9 - 10,5 - 9,5 - 9,5, de ez még a szelepek "bekopásával" módosulni fog elvileg. (javítás előtt 10 - 10 - 6,5 - 3,5 volt...). Az olajfogyás is teljesen megszűnt. :)
A hűtővíz melegedés sajnos nem szűnt meg, thermosztátot kell cserélnem.
2007.05. - Középső tengely csere (thx for SD & Bandi) Nemtom ki rakta bele, ami benne volt, de, hogy nem az olaszok az biztos! (a képen jobb oldalon).
U.I.: azóta kiderült, hogy bizony gyárilag tettek be ilyen tengelyt.
2007.04. - 15" MiM alufelni felkerült (thx for Bandi)
2007.04. - Csere: jobb hátsó kerékcsapágy.