Blog >> futómű >> szilent

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2010-10-29

Ma elkészült az ismét megkomplikált futóműszervízelés.
Úgy volt, hogy csak szilentezni kell az első lengőkarokat, de csak kiderült a szétszedéskor, hogy a talpasok is készen vannak. Ott voltam az átnézéskor, tényleg nem adta ki megemelve a kis gonosz, nem moccant semerre. Szétszedve meg vagy egy centit...
Úgyhogy a szilentkészletet félretettem a következő alkalomra, és gyorsan szereztünk két lengőkart. Holnap kell a verda, úgyhogy nem értünk rá sokat jógázni az ügyön.
Végül cserélve lettek az alábbiak:

első lengőkarok
jobboldali kormányrúdfej
bal első motortartó bak
bal hátsó lengőkarcsapágy
olaj, olajszűrő

Egészen korrektül egyben van érzésre az autó, sokkal finomabban
veszi a döcögős utat. Most nagyon korrekt a futómű, nincs az a kellemetlen
szétrázza a belem érzés. Ennyit számít, hogy hangtalan. Persze a kormányzáson
is éreztem már, hogy nem az igazi, most elmúlt az a fura nyúlóssága ami az utóbbi
időben már érezhető volt. A kedvenc körforgalmamon 10-zel gyorsabban mentem át, mint szoktam :-)
Holnap pályán is kíváncsi leszek, hogy mekkora a különbség. Ennyire egyben nem is volt még nálam sose.

Jövőhét: fékgenerál

>> Szervizsomeday // Alfa 156 1.6 TS // 2009-04-17

Minden tiszteletem Ferkéé és szakié, akik segítségével a ménes csattogó patájának hangját hátul nullára redukálták :)

A hátsó futóműben ki lett cserélve minden ami fel-le jobbra-balra mozog és fordul:
lengőkarok, stabilizátor rudak, gömbfejek. Nem tudom felsorolni pontosan őket, mert sajnos nem vágom pontosan. Minden, kivéve a rugókat, és lengéscsillapítókat.

Eszméletlen milyen csend lett hátul a rázós utakon is. Egy valami van még: a kerékagycsapágy. kicsit búg.
Elől is rendet kéne rakni de most kicsit leállítom magam a kocsiról. megy faszán, halkan. Talán még a kerékagycsapágy csere.

>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2008-11-18

November 22-én járt volna le az autó műszaki vizsgája, így be kellett jelentkezni erre a kényszerű feladatra. Azért hogy minden tökéletes legyen a vizsga előtt még kicseréltettem a hátsó kereszt kitámasztó szilentjét. Vizsga előtt még pont kiégett a jobb első helyzetjelző így azt is cserélte a szerelőm. A vizsga 25.000 Ft volt a szervizelés 12.000