Kicseréltem a termosztátot, Rendesen működik a diagramok szerint.
Levegő nyomócsövet ki kell szabadítani, hogy hozzáférjünk a termosztáthoz.
A hátsó két cső gyorscsatival van megoldva, a fém biztosítókat a csövek feléig szükséges (vagy tovább) kihúzni az oldáshoz.
Bemelegítés alapjáraton történt, kb. 88 foknál kezdett nyitni, ott kezdett melegedni a felső cső. AlfaOBD-vel mértem, 80 fokos víznél a műszerfali mérőke már 90-en állt.
Fűtés ill. üzemállapottól függően a mutató 90 fokon áll miközben a vízhőfok a diagramon láthatóan változik.
Ha valaki ugyan olyan perverz mint én, hogy télen cserél fagypont közelében szabad ég alatt termosztátot, javaslom hogy előtte melegítse meg kicsit a vizet így a csöveket is a könnyebb oldhatóság érdekében.
A Wahler termosztát nem bírta 1 évig... Már korábban tönkrenent, csak nem tudatosult bennem, hogy a lassú bemelegedés és a max 60...70 fokos hűtőfolyadék a döglött termosztátnak köszönhető...
Ma be is ugrott helyette egy Behr. Remélem ez tartósabb lesz...
A motor nem melegedett rendesen, így kapott egy új Wahler termosztátot. Most már gyorsabban melegszik be és el is éri az üzemi hőfokot...
Megérkezett az Első szeretet csomag. Tartalma TRW első felső lengőkarok, BOSCH lambdaszonda, Febi toronyszilent, Calorstat by Vernet termosztát 88 +-2 °C, Kamoka stabilizátor összekötők, SZMETAL lila fagyálló (2x élettartam), JászPlasztik ionizált víz.
Termosztát 90 fokon, lambda szonda nem dob már hibát. Érzetre jobban gyorsul az autó, de még várni kell, lehet ez csak szimpla érzet
Felső lengők nem lettek beépítve, mert tökéletes állapotban vannak a tavaly bekerült TRW-k. Kopogás maradt, alsó lengőkarok és stabilizátor rúd, gátlók cseréje várományos. :P
Munkadíj +10k
Km óra állás: 116 ezer
1. alkatrészek, 2. Thermostat 70° előtte, 3. 90° utána
km: 93330
Ki lett cserélve a termosztát. Tettünk bele Behrt, mert a gyárit is ők gyártották. Bízom benne, hogy hat évet ez is ki fog bírni. Ami most furcsa, hogy másképpen működik, mint a japán konstrukció. Itt igen nagy a mutató ingadozása, de a téli mínuszokban valószínűleg nem fog bekapcsolni a ventilátor. Szóval 88-nál nyit, és 85 környékén stabilizálódik. Majd meglátjuk mit fog mutatni nyáron.
A szerelőm a víz leengedése után megkérdezte, hogy visszategye-e? Mondtam neki, hogy köszönöm, de inkább keverjünk bele újat. Jobb a békesség. Most legalább tudom, hogy mikor telik le a két éves csereperiódus.
PS.: Maradt egy három pólusú hőfokjeladóm, amivel nem tudok mit kezdeni (nekem 4 pólusú van benne). Akinek kell, viheti...
Elfelejtettem a megfelelő időben feltölteni : március közepén megtörtént a szokásos, elkerülhetetlen termosztát csere. Lehet hogy kicsit későn, Prágát úgy jártuk meg vele, hogy alig mozdult a vízhőmérő mutatója a hírhedt cseh ugratós autópályán ... FACET lett bele, ettől nem félek úgy mint a Behrtől :). Egyszerűbb is mechanikailag. Megáll 90°C-nál mint a cövek, és hamar eléri az üzemi hőfokot is Tutti. Fél óra munkám ment rá,az após garázsában. Megérte.