Blog >> km

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2015-03-19

Olaj és szűrők cseréje - 135000 km
Első fékbetét csere
Hátsó rugók és gátlók cseréje
Hátsó gátló porvédő gumi csere

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-03-31

Valamivel több, mint egy hete (0307) fura hangot hallok a motortérből, mintha valami tovább pörögne, amikor kinyomom a kuplungot és szép lassan leállna. Ami elvileg normális dolog is lehetne, de ezt eddig nem lehetett kihallani a motorháztető alól.. Egy sajnálatos esemény miatt, ma (0307) sikerült kb. 650 km-t beletekerni az órába. Egy nap alatt ennyit ritkán megyek vele, de most is jól vizsgázott. 140-160 km/h közötti utazóval tettük meg a táv nagy részét az M7-esen, közbeiktatva Budapestet is a reggeli csúcsban és így is 8,53l/100km-es átlagfogyasztást sikerült elérni. Ami nem az eddigi legjobb, de a körülményekhez képest egészen jó fogyasztás. Visszafelé elkapott minket egy elég komoly esőzés, sötétben.. ezt már csak a 156-os ’világhírű’ fényszórója tetézte, a sima HELLA H7 izzókkal, na meg a belülről nem éppen tiszta első szélvédőm. Úgyhogy a kilátás nem volt éppen elragadó.. valamit kezdeni kell a fényszóróval és a szélvédővel mert nem látok ki.. főleg ha jönnek szembe..
Másnap (0308) lecseréltettem a téli kerekeket a múlt hónapban beszerzett nyári szettre. Mivel azok már a gumizáskor ki lettek centírozva, így csak le- és felszerelni kellett. (2.000 Ft)

km óra állás: 199.817 km

A téli gumikat idén 3.044 km megtétele után cserélték a nyáriak. Eddig összesen három telet használtam ezeket a (Dunlop) téli gumikat, összesen 12.802 km-t megtéve velük. A gumik továbbra is jól teljesítenek. Ajánlott vétel! :)
A nyárira való kerékcsere előtt, még 16” téli kerékkel lemértem a sárvédőív magasságokat (az autó üres volt): BE 63,5 JE 63,5 BH 64,5 JH 63,5 (1 cm különbség a két hátsó oldal között..)
(hátsó ülésen lévő 4db nyári kerékkel, hátul: -1 -1 cm) Majd később 17” nyári kerékkel is lemértem ugyanezeket (az autó itt is üres volt): BE 64,5 JE 64,5 BH 65,0 JH 64,0 (itt is megvan az 1 cm különbség a két hátsó oldal között..) – melyről a 2014. júliusi blogban írok majd részletesebben. Eredmény: nyári kerekekkel elől 1-1 cm-rel lett magasabb az autó, míg hátul 0,5-0,5 cm-rel, de az 1 cm különbség a két oldal között megmaradt.
Ebben a hónapban értük el (0317) az óra szerinti 200000. alfás kilométert, ami mint az előző havi bejegyzésből kiderült még csak kb. a 178 ezredik. Így azért kicsit megnyugtatóbb, annak ellenére, hogy a 200.000 egy szép kerek szám. :)
A hó végére (0329) elég szép idő kerekedett, így nem volt más hátra, mint kitakarítani az autót és a garázst is már végre a téli dzsuvától..

>> SzervizB.László // Alfa 156 2.4 JTD // 2014-10-04

Nos megint elérkezett az újabb olajcsere ideje ! Ha már itt tartottunk a tipikus 2.4 JTD 10v -s csörgőkígyózását is orvosolva lett .
Hál istennek a 4. hengerben a porlasztó kakukkot szolt és már csak meleg motornál működött valamennyire így ki kellett azt is cserélni .
-Eneos Premium Hyper 5w40 + Protect nano engin adalék
-Bosch olajszűrő
-UFI H2O -s gázolajszűrő
-Levegőszűrő
-Kézifékbovden és betét
-És melegen is szépen ketyeg ! https://www.youtube.com/watch?v=CYsN3UFxkTQ&feature=youtu.be

>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2014-09-16

Ajj borzalom....költeni kell a TD-re :-)
A minap minden átmenet nélkül elkezdett berágni a fék. Morgós, fém a fémen hangja lett.
Hát ja..vasig kopott a jobboldal. Érdekes, mert 10e km-el ezelőtt, mikor elhoztam az autót, még vaskos betétek kandikáltak ki ha benéztem a nyereg résein.
Most szétszedve érdekes és nem szép látvány tárult elénk. A féktárcsa vastagságra még hagyján, de mintha megette volna a rozsda. A fényes felület alatt rozsda vájta kráterek.
A betétek anyaga is borzasztóan nézett ki. A jobb oldalon még volt 4mm, de az is elporladt. Egyébként fénykorukban Jurid betétek voltak, ami jó jel az autó szerviz előéletére nézve. Az egyik betéten egy 3/07 jelzés látszik, ami vagy 2007 március, vagy 2003 július lehet.
Ki tudja a gumik 90%-os állapotban 2004-esek voltak, azokat is az idő ette meg, nem a használat.

Ez mindenképp egy újabb bizonyíték, hogy az autó "sztorija" talán tényleg igaz, és éveket állt a szerviz udvaron. Ennek köszönhetően anyagában rohadt el a tárcsa és porladtak szét a betétek.

Előre új QWP tárcsák és Remsa betétek kerülnek. A hátsó fék revíziója is lehet hogy időszerű lenne ezek fényében, majd kerítünk rá állás időt.

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2014-09-11

A földes út megtette hatását. Első-alsó lengőkarok elérték élettartamuk végét. És ha már egyszer szervibe mentünk minden mást is rendbe tettettem. Olajcsere , szűrők cseréje, első-alsó lengőkarok, bal oldali kormány összekötő rúd. - 120000 km

>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2014-08-27

Majd 9 év, és 111 043 km után (igen jól írtam) történt meg, hogy rászántam magam a fékek cseréjére. Érdekes, hogy még legalább 10 ezret elment volna, látván kiszedve a betéteket, na de sebaj.

Előre fúrt-mart Sportmaxx tárcsa került, Ferrodo Racing betétekkel,
Hátra TRW tárcsa, TRW betéttel.

A műveletet Olman Zsolték végezték, és miközben vártam szerencsém volt egy Zagato műhöz is :)

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2014-07-11

Kézifék nem tart -> hátsó tárcsafék, betétekkel

>> SzervizSporter // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2014-07-03

Most került sor az éves olajcserére. Ezen kívül minden szűrű cserélve lett. Futómű, fékek átnézve. Utóbbi cserére szorul, ráadásul mind a 4, de nem is csoda hiszen még gyáriak :D

>> EgyébMega Alfa // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2014-06-22

A küszöb hátsó része javítva lett a fényező nem csinálta meg az egész küszöböt pedig kértem nem baj majd legközelebb.Mint kiderült gumi átszerelésnél a szerelő megnyomta a küszöböt azért lett rozsdás.A nyári 17-es felnik görgőztetve és kapott 4 új gumit.Kapott új szűrőket levegő olaj pollen szűrők Liftron-t és Liqui Moly Leichtlauf 10W40 olajat.A nehéz zenének és rossz utaknak hála teljes hátsó futómű felújítás esedékes amit már nézegetek mi hol mennyi illetve a jobb elejéből hallani valami nyekergést kanyarodásnál.Ezt is fel kell tárni.Tegnap a hátsó dob kifújta a tömítést tehát ez is kuka amúgy se tetszett már intéztem rá sportdobot.
Szóval jó sokat kell rá költenem de nem bánom hisz Alfa és a Miénk.

>> Szervizlion1983 // Alfa 159 1.9 JTDM Sportwagon // 2014-05-05

Egyik reggel arra lettem figyelmes, hogy nagyon lassan akar gyorsulni drága autóm, nem is tudtam hova tenni az esetet. Akkor pár km után magától megoldódott. Egy hétre rá viszont visszatért a probléma, de most maradt is. Így volt időm megnézni, hogy reagálnak a műszerek gázadásra. A legszembetűnőbb a Turbó nyomásmérő lassú emelkedése volt, ez okozta, hogy a fordulatszám is csak igen lassan emelkedett. Kértem is időpontot szervizeb kivizsgálásra. Aznap mikor vittem volna, a hiba párszáz méter után elillant. Azért elmentem vele szervize és kitisztíttattam az EGR szelepet, mint legvalószínűbb hibaforrást. Azt a tanácsot kaptam még, hogy autópályán menjek egy jó 15 percet 3000-es fordulatszám környékén, erre hétvégén lesz is lehetőségem. Frissítéssel jövök majd egy hónap múlva.
Update: Hiba azóta nem jelentkezett