Megtörtént az autó teljes átnézetése és diagnosztikája az Alfa Szatmári szervizben. Egy nagyobb hibát találtak, a hűtő el van repedve, így ez cserélve lesz.
- Fékolaj cserélve
- Váltóolaj cserélve
- Baloldali tompított fényszóró izzó cserélve (így már mindkét oldalon azonos van).
- Futómű rendben
- Fékbetétek 70%-osak
A jobb első fék csikorog egy adott fékezési tartományban. A szerelő javaslatára emiatt nem cseréltettem, valószínűleg a fékbetét kopásával meg fog szűnni. Problémát nem okoz, maximum zavaró a hangja.
Hátralévő feladatok még az autón:
- A hátsó ablaktörlő önálló életet él, típushiba a 2013 előtti Giuliettáknál, hogy nem a kezdő pozícióba tér vissza törlés után.
- A küszöbön kezdődő rozsdásodás látható, így következő feladatokhoz az alvázvédelem is felkerült.
- A hűtő cseréjével meg fog történni a klíma tisztítása, szűrők cseréje is legközelebb.
- Hogy egyforma állapotú gumi legyen mind a két tengelyen, a másik két gumit is le fogom cseréltetni egy új Michelin CrossClimate 2-re.
- Akkumulátor cseréje. A jelenlegi 5 éves és bár tökéletes értékeket lehet mérni rajta, a télnek már egy új akksival szeretnék nekimenni.
Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.
Az idei olajcsere ideje is eljött. Most kicsit több km-t sikerült a kocsiba beletekerni egy év alatt, kb. 17000-et. Még januárban elmentem Csörihez, hogy ránézzen az autóra és megbeszéljük, hogy miket kell majd cserélni. A mai időpont is már jó egy hónappal ezelőtt le volt foglalva. Végül a következő beavatkozások lettek elvégezve:
-Olaj-, olajszűrő-, üzemanyagszűrő-, levegőszűrő- és pollenszűrő-csere;
-Preventív módon EGR szelep hűtő fedél csere;
-Főtengely ékszíjtárcsa csere (kicsi könnyezés volt, motortér takarítás után is mindig megjelent egy kis olaj a motorburkolaton. De kb. ez is preventív volt. A gumigyűrű benne már nagyon ergya volt);
-Első lengőkar hátsó szilentek cseréje (nem volt nagyon vészes, de azért már nem nézett ki jól, így nem autóztam ki belőle az utolsó csepp km-t is, inkább csere);
-Klímagáz lefejtés és feltöltés + klíma fertőtlenítés (Bő 3 éve van nálam, azóta nem volt a klímához nyúlva, de előtte sem. Baja nem volt, hűtött rendesen, szóval ez is preventív jelleggel történt. Amúgy 50 g gáz hiányzott belőle, most 460 g-al feltöltve rendesen);
-Fékolaj csere (ez is 2 éve volt utoljára).
Remélhetőleg egy évre újra le van tudva a szerviz látogatás