Blog >> klíma >> 156

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2022-08-16

Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.

>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2022-05-11

Gyári új kuplung Elaforgtól
NRF klímahűtő Elaforgtól
Felújított klíma kompresszor Autodoc-ról
Motor kitámasztó kutyacsont gyári

Km: 207.139

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-04-06

Március elején - az "üzemanyagfolyásos" mizériát követő szombaton - nekiláttam a már szokásosnak nevezhető tavaszi teendőimnek. Kicseréltem a légszűrőbetétet, a pollenszűrőt, valamint kifertőtlenítettem és ellenőriztettem a gázmennyiséget a klímában (kellett bele 200 gramm, mert csak 300 jött le az 500 helyett).
Pár héttel később, a hónap végén emelőre került az autó. A terv az volt, hogy visszacserélem a nyári kerekeket, s kezelem a fenéklemez télen bekövetkezett - előzetesen apró kis felületi rozsdaként azonosított - elváltozását. Nem mondom, hogy az várt amire számítottam, hisz észrevettem, hogy a hátsó fékbetétek már kis híján vason vannak, s a fenéklemezen is (igaz nem ott ahol előzőleg vártam, hanem egy, a legelső alkalommal még más módszerrel javított helyen) találtam egy hüvelykujjnyi lukat.
A sajnos már szokásosnak mondható munkafolyamat következett - csiszolás, Brunox, tömítőmassza, fólia, tömítőmassza, alvázvédő - de azokon a helyeken ahol már így javítottam, egészen jól tartja magát. Továbbra sem vagyok rá büszke, de csak kis felületen, és a karosszéria merevségét nem befolyásoló helyeken alkalmaztam a módszert (küszöbök, tartóelemek, és a fenéklemez nagy része szerencsére épek), ott is leginkább csak amiatt, hogy ne ázzon alulról a beltér.
Végül április elején leműszakizott, és kapott hátra egy garnitúra Textar fékbetétet, valamint hogy teljes legyen a szerviz (az üzemanyagszűrőt szintén márciusban már cseréltem), lecserélték a motorolajat és az olajszűrőt is. Ez utóbbi maradt Bosch, de az olajban változás történt. Az évek óta használt Mobil helyett most az 5W-40-es Total Quartz 9000 Energy-re esett a választásom - eddig minden munkahelyemen Total kenőanyagokat használtunk, soha nem volt semmi panasz, így remélem az Alfának is megfelel.
Műszakilag most kimagaslóan jó állapotnak örvend a 156-os, futóműve egyelőre hangtalan és feszes (kopp-kopp), fékei szinte újak elöl hátul, s az ülésfűtést valamint a leszigetelt tetőablakot leszámítva minden hibátlanul működik benne. Anno csak átmeneti megoldásnak indult, de lassan új rekorder lehet belőle. Ma már több, mint két éve megvan, ami eddigi kilenc autóm közül csak az E36-osnak és Puntónak sikerült - utóbbinak is csak úgy, hogy a nyarakat leszámítva végig garázsban pihent, s mindig volt mellette egy "első számú" járművem is.
Gyerek mellett már nem csapong úgy az ember, de pont emiatt egyre nyilvánvalóbb az is, hogy kelleni fog valami praktikusabb, fiatalabb, kevesebb törődést igénylő járgány. Két évet még biztosan kaptam, hogy megálmodjam a helyes irányt, ugyanakkor a rajongás biztosan megmarad az öreg Sportwagon irányába...

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-08-29

Ma feltöltettem a klímát, illetve kicserélték a pollenszűrőt is. Gyári BOSCH került bele. A klímában csak 120 gramm gáz volt, az előírt 650 gramm helyett. A szerelő szerint elég gatya már a klímahűtő és a klíma kompresszor sem az igazi már, valamint a vízcsövek is eléggé el vannak öregedve. A közeljövőben (következő szezon) valószínűleg ezeket majd cserélni kell.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2016-12-24

Kapott egy ózonos klíma tisztítást.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2016-06-07

Klíma feltöltés, fele hiányzott.
Körülnéztem a bónusz brigádon és náluk akciósan elvégezve.

Tescoban vettem egy klíma bombát egy ezresért. Job done!

Kis tudásanyag mentés:
Ha inditásnál automatikusan bekapcsol a klíma...


Kikapcsolásának, bekapcsolásának menete:

- fordítsd a gyújtáskulcsot OFF állásba
- a hőfokszabályzót fordítsd max hőmérsékletre
- a középső kapcsolót fordítsd 0 állásba
- a jobb szélső kapcsolót fordítsd teljesen balra
- tedd rá a gyújtást (- ha a klíma be van kapcsolva, akkor kapcsold ki)
- a középső kapcsolót fordítsd 0 helyzetből AUTO-0-AUTO-0 helyzetekbe
- vedd le a gyújtást

>> AutóápolásPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2015-05-12

Az ötlet a Totalcarról van.
1500 Ft-ért vettem a képen látható Motip klímatisztítóhabot. Elearnben utánanéztem, hogy a 156-ban hol található a klíma hőcserélője. Nagyjából ugyanott, mint a linken bemutatott Skoda Octaviában, csak kicsit nehezebb hozzáférni. Először kiszereltem a kesztyűtartót, 6 db csavar fogja. A lábtérben található kárpitot kibújtattam. A ventilátort úgy lehet kiszerelni, hogy a jelölt csavart kitekerjük (az 5-ös bitfej kicsi rá, a 6-os meg nagy, hurrá). A műanyagot átbújtatjuk a pöckön és fordítunk az egészen az óra mutató járásával ellentétesen. Ekkor kijön a motor és már csak egy elektromos csatlakozót kell rajta oldanunk. A ventilátor helyén benyúlva a középkonzol fele ki tudjuk tapogatni a hőcserélőt. Azt fújtam telibe a habbal, vártam pár percet, fújtam, újabb pár perc várakozás, újabb fújás, amíg el nem fogyott a hab. Alul szépen lehetett látni, hogy csöpög ki. Azóta illatos levegőt nyom a klíma.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2013-07-14

Már az autó megvételekor sem működött a klíma és most, így a nyár közepén azért már hiányzik. :)
Az első, már vásárláskor is szemmel látható probléma az, hogy az egyik alucső a raditátor csatlakozó konzolnál tőben el volt törve. A vízhűtő cserekor már nem is tettük vissza a klíma radiátort, mivel az meg kicsit meg volt vetemedve. Időközben Fater szépen vissza tudta hajlítani a radiátort, ezért elvittem egy nyomás próbára, hogy lássuk, van-e értelme foglalkozni vele vagy új kell. Szerencsére a radiátor rendben van. Most már csak csövet kell szerezni és jöhet a próba, hogy lássuk más gond is van-e.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2013-05-10

Kapott egy új légtömegmérőt az autó, mert a régivel torpant 3000-es fordulat felett. Kiolvasva az adatokat hibakódot nem dobott, viszont a beszívott levegő hőmérséklete elég fals érték volt. Külső hőmérséklet 0 fok alatt, a beszívott levegő hőmérséklete 25 Celsius. A csere megoldotta a problémát.

Kellett egy új főtengely holtponti jeladó is. 2x játszotta el velem az autó, hogy nem indult be. Első alkalommal kb. 10 perc próbálgatás után elindult, második alkalommal viszont ott kellett hagynom az autót, majd pár óra múlva visszamentem érte, akkor elindult. Hibakódot dobott, műszerfalon pedig égve maradt a befecskendező lámpa.

Került bele két új xenon izzó, mivel a kínai kb 25.000 km-t bírt ki, a jobb oldali bekékült. Most Osramot kapott, 4300 Kelvinest.

Javításra került a klíma is. Tavaly tört el a hűtőről a kompresszorra menő cső alumínium része. Tatán vettem a bontóban 5.000 Ft-ért egy másik csövet, ez került beszerelésre. Majd fel lett töltve a rendszer gázzal.

Vaterán vettem 2 db Pirelli P7-es gumit, kb 6 mm minta van rajtuk, 15.000 Ft volt a 2 db.

Kicsit meg lett egyengetve az utasoldali légzsákfedél is, kapott 2 új patentot is.

Az alkatrészek beszerzését és a beszerelést ezúttal is Csörire bíztam. Egy szerviz, amiben még nem csalódtam.

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-08-23

Kuponvilágon fedeztem fel őket----> Toob autómosó
7500 huf volt egy klímafertőtlenítés és gáz feltöltés. Mert kellett bele. 300g volt a lefejtett, 550g a visszatöltött gáz mennyisége. Plusz ajándék kéderápolás.