Blog >> giulietta

Ez egy teljesen más érzés új autóban ülni beletekerni az első kilométereket csodás....Az első utunk a nagynevű Pajzs védelem műhelyébe vezetett, sajnos elég silányra sikerült a beszerelés de erről majd később...
Az első pár száz km alatt sikerült belekóstolnom a Giulietta-feelingbe semmilyen más eddig vezetett autóhoz sem hasonlítható, feszes, masszív mint egy "tank" a Dna-kapcsoló 3 állása 3 különböző "személyiséget" ad az autónak!
Pár dolog viszont bosszant amit remélem az első szervíznél orvosolni fognak nevezetesen nagyobb sebességnél húz balra ill. fekvőrendőrön áthajtáskor a bal eleje nyikorog mint anno a 156.....kísért a múlt?
Folyt. köv......

Reggel korán keltem....még 3 óra és 170 km választ el "Tőle" kicsit ideges és boldog is voltam egyben....vajon olyan lesz mint egy valóra vált álom?
Korábban érkeztem Bogi még sehol....Zoli (Az Értékesítő) stílusosan piros Alfa-dzsekiben fogad már csak egy kicsit kell várni nyugtat nem mintha ideges lennék....most már nem....itt vagyok "Nélküle" nem megyek sehová innen majd Ő visz....mindenhová!
Gyors papírozás....befut Bogi :-) kezembe nyom valamit egy antenna az "ennyi maradt belőle" viccel....
Átsétálunk az "átadó" csarnokba....egy vörösbe "öltözött" autó vár.....hiába fehérben az igazi így gyorsan "levetkőztetjük" egész más így.....látszik rajta falni akarja a kilométereket.....elfordítom a kulcsot egy Giulietta sziluett köszönt a műszerfalon....INDULHATUNK:-)

Soha nem volt még új autóm ezért ezt az érzést sem volt alkalmam megismerni....eddig a pillanatig! Milyen furcsa várni valamire ami a vágyaidat testesíti meg....szíve-lelke van pedig még csak papíron (és az álmaidban) létezik....borzasztó jó érzés! Esténkét átfutni az extralistát hátha eszedbe jut valami amit kifelejtettél....kapcsolódjon fel a lámpa ha sötét van ha esik induljon az ablaktörlő, ne vakítson a hátulról érkező nélkülözhetőek de miért is ne? Aztán telnek a napok jönnek a hírek most gyártják......már "dobog a szíve"......úton van.....és végül: ITT VAN MEGÉRKEZETT!
Folyt. köv.....

Hol is kezdjem......amikor az év elején megjelentek az első hivatalos képek valami megmozdult bennem már akkor eljátszottam a gondolattal mi lenne ha......az éppen eladósorba került 156 (semmi baj nem volt vele csak nem tudtam ráhangolódni a dízelre) után új Alfába ülnék.....aztán felébredtem a rózsaszínű álomból és elkezdtem keresni az utódot egy használt 159 SW képében! Közel 5 hónap reménytelen keresés után kezdtem belefáradni abban az árban nincs vételre érdemes darab mind sokat látott (futott) példány...elkeseredtem.
Ekkor augusztust írtunk ismét "álomba" merültem elkezdtem kutatni a Giulietta után mivel Alfacity idén kimaradt sajna és élőben nem is láttam még az Autót jött az isteni szikra: menjünk tesztvezetni!
Írtam a FAM ügyfélszolgálatának (Bogi:-) és itt meg is pecsételtem a sorsomat.....szeptember 20. hétfő vezettem, kiszálltam és már válogattuk is bele az extrákat nem sok időm maradt gondolkodni, pörögtek az események.......pénteken már írtam alá a megrendelést.....ÚJ AUTÓM LESZ A SZÓ LEGSZOROSABB ÉRTELMÉBEN:-)
Folyt köv.....

>> EgyébDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2010-09-26

Giulietta tulajdonos lettem, hála barátomnak Csucsunak. Rómában járt, és egyértelmű volt számára, hogy egy magamfajta fanatikus Alfásnak mit is hozzon szuvenírként. :D

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2010-01-03

11 km.

0 ft ráköltés. :))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1,8 // 2009-10-28

Tegnap sikerült megragasztanom a karburátor talpakat, ma meg szépen felszereltem a mocira a porlasztókkal együtt. Mivel a benzintankban nem nagyon bíztam, így egy benzines kannába dugtam az ac szívó csövét. Hát alig akart megindulni megint, valamint majd kiesett a motor a kaszniból.
Alaposabb ránézés után kiderült, hogy az ac alul annyira elrohadt, hogy kilyukadt a háza is. :))) Amint a kannát feltettem a kocsi tetejére, és a csövet közvetlenül a karburátorokra kötöttem, csoda történt. Egyből indult, és egy kis állítgatás után tökéletesen vette a fordulatot is.

Hátsó dob nélkül a hangja egyenesen brutális volt. :)))))))

Szépen felmelegedett 90 fokig, majd ventilátor is bekapcsolt. Melegen az olajnyomás 1500 fordulaton 3 bar körül lehetett.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1,8 // 2009-10-26

Ma nekiláttam az alaposabb állapot felmérésnek. A motorról tudni kell, hogy kb. sok éve indították be.
Első mozdulatként kompressziót mértünk volna, de az mint olyan nem létezett. Így nyakon öntöttem a hengereket olajjal, majd magára hagytam. Egy fél nap után megjelent a kompresszió a motorban. Egyenlőre 9-7.5-8-9 értékben. 4 gyertya bele, aztán viszonylag simán el is indult. Kiderült, hogy a karburátor talpaknál több levegőt szív mint ott ahol kéne. :))))
Holnap folytatás. :))))))))

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1,8 // 2009-10-25

Sikerült vennem még egy Giuliettát. Igaz csak alkatrésznek, mivel alaposabb vizsgálat nélkül is kijelenthető, hogy a kaszni teljesen el van porladva. Talán a két első sárvédőt, és 3 ajtót érdemes félretenni belőle.
79000 km van az autóban és végre meg van a nagy első lökhárító is.

>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1600 // 2008-12-23

Na bepakoltam a motort a helyére, és este hatra be is röffent. Szó szerint. :))))

Még egy kicsit finomítani kell rajta, de az azóta megtett 1,2 km alapján is elmondhatom, hogy ég és föld a különbség. :)))))))))))

Cserélve:
-olaj
-gyújtógyertyák
-szűrők
-ékszíj
-ac pumpa
-vízpumpa
-nyugvó és hajtókar csapágyak
-3 kipufogó és 1 szívó szelep
-szelepszár szimering