Blog >> javítás

>> Szervizbendzso // Alfa 156 1.9 JTD 16V Sportwagon // 2010-05-05

Vásárlás utáni javítások cserék. Kronológia itt nincs, mivel szinte egy időben történt meg mind. Na jó nem kb 2 hét alatt:)
Szóval:
- vásárlás után rögtön vezérlés+olajcsere
- ablaktörlő javítás (az első két szakasz nem működött)
- téli felni le, nyári fel + új gumik
- futóműállítás

km most: 150520

>> AutóápolásBeeGee // Alfa GT Q2 1.9 JTD // 2009-09-05

Sajnos a lakkozás nem erőssége a kocsinak, így két éves korára szépen kipöttyöződött az orra, de még az első sárvédő is. Ezek már nagyon zavartak, így hibajavítózásra ment, amíg én vakációztam.
Eredmény szép, de még csak félkész. Hiányzik a lakkozás egybepolírozása.

Kilyukadt a kipufogóm.Először csak azt hittem ereszt valahol a toldásnál,szép öblös hangja volt.Lassan azért kezdett zavarni,így aláfeküdtem,hátsó dobot leszedtem,és itt az eredmény.
Szépen kiégett.A kék szín a rozsdaátalakító színe,ami aztán megfeketedik.
Végül ha már aláfeküdtem,lekentem a hátsó hidat is.

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-04-03

A pajzson lévő vízszintes "krómcsíkok" megkoptak, ezért kicseréltük, meg kicsit fel kellett újítani a QV-t is, ezenkívül egy lakkréteg került a jelre is, némi színezés után.

A decemberben cserélt szélvédőmre kaptam egy kavicsot olaszhonban, még januárban, de szerencsére nem volt nagy, így kibírta, míg hazajöttünk. Itthon 6od annyiból megúsztam a javítást, mintha kint csináltatom. :)

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2009-01-09

Tegnap az a jelenség lépett elő - ami párszor mostanában egy-egy pillanatra véletlenszerűen-, hogy hibajelzés kivillant és nem lehetett váltani sem a joystickkel, sem a gombokkal. Csak most végleg üresben maradt a kereszteződés előtt. A hibajelenség érdekes módon valamilyen döccenés után jelentkezett, de eddig csak egy másodpercnyi problémák voltak. Most munkából hazafelé az első sarokig jutottam. (Vontatás lett a dologból, járó motorral)

Reggel 8-ra közben Műszaki vizsgára be volt jelentve a kocsi - ez fontos.

Első menetben beszereztem a kedvesem segítségével egy flakon Tutela CS Speed-et, mivel majdnem ugyanolyan DEXRONIII-as minősítésű Champion ATF-et vettem,de kiderült az ásványi vacak, maradtam a full synth Tutelánál, igaz ez 2x annyiba került. A folyadék dolog egy feltötléssel ki lett húzva a listáról.

A hibajelenség maradt tovább , igaz Hard Reset után volt amikor eltűnt, de volt, hogy újra megjelent. Ebből elektromos mizériára gondoltam. Szétkaptuk az összes csatit, kontakt spray-t befújtuk, de maradt tovább. Relét kicseréltük, nem változott semmi.

És akkor elgondolkoztam a Selespeed működésén. Eszembe jutott, hogy egy elektromos szívattyú időnként bekapcsol és feltolja 55 barra a kis rendszerében a nyomást, hogy működőképes legyen a váltó + kuplung hidraulika. Meg hogy ajtónyitásra be kell kapcsoljon. De nem kapcsolt!
Multiméteres lépések következtek és kiderült, hogy az indítóáramot megkapja a szívattyú, csak nem csinál semmit. Ekkor jött az ismerősöm nagy ötlete:

seprűnyél és kalapács! :-)

Seprűnyélre nem volt szükség, de tudjátok mikor kell az ilyet használni: kopott szénkefés generátoroknál. De azokat elég egyzser megkopácsolni, ha megforgattta a motort utána nincs rá szükség. A hidraulikát viszont 2-3 percenként 'életben' kell tartani. Hibadiagnosztika: kukás a szívattyú elektromotorja. Viszont reggelre be volt jelentve Műszakira. Akkor mégis le kellett bontani a helyéről. Kerék és műanyag doblemez levétele után szinte gyerekjáték volt hozzáférni! :-)

MagnettiMarelli a szívattyú, ami egy DENSO villanymotorral van összecsavarva. Szerencsére találtunk új szénkefét, méretre köszörültük + beforrasztottuk, a sok szénport kipucoltuk, visszaépítettük a helyére. Feltöltöttük Tutela CS Speed-del és a váltó újra működött éjfél előtt 3 perccel!

Most reggel időben megjelentem a vizsga helyszínén. A többit nem tudom, nem én intézem a papírozást! ;-)

Ajánlom figyelmetekbe 'A szakit', aki most is segítségemre volt! Hálás köszönetem neki! Elérhetősége:
KLIKK

>> Szervizpettinke // Alfa 159 1.9 JDTm 16V, Turismo // 2008-11-27

végrevégre visszakaptam Bestiát a szervizből! szépen megcsinálták a horpadt orrmányát neki. az elmúlt 3 hétben használt offos koporsószállító után újra vigyorogva integethetek a többi vírusgazdának :-) ígérem, nagyon fogok rá vigyázni, hogy ne kelljen megint nélkülöznöm

>> SzervizDévid // Alfa 156 2.0 TS // 2008-10-04

Sikeresen hazahoztam a kicsikét. Mostantól óvatosan fogom tapasztalgatni a vezetését. Szívtak vele eleget, mivel a korábbi javítások kókány módon történtek.

>> Szerviztipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2008-04-17

A minap a klíma próbálgatása közben megrendülve azonosultam a ténnyel, hogy a rendszer működésre késztetése ellenére nem történik SEMMI. Szakszervízben történt kimérés után megállapítást nyert, hogy a rendszer tömített, gáz van benne - a hiba a kompresszornál keresendő... Mágnestárcsa és a hozzá kapcsolódó kuplungszerkezet cseréje meghozta az örömöt: gyakorlatilag fagyasztószekrénnyé képes avanzsálni a vas, ha azt akarom... :)Összemérhetetlenül jobb hatásfokú a légkondi a 166-ban, mint a 156-osokban.
Egy kisebb(???) pénzmagot azért természetesen ott kellet hagynom a szervízben, de még mindig jobban jártam, mint Falatka barátom. :( Részletek - ha megírja - az Ő blogjában...

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2008-03-05

A hengerfejek lekerültek a "hengerfejeshez" átnézésre, rendbetételre.
Sajnos nem bírt vele. A vez.tengelyek végén lévő tárcsák nem akarnak lejönni. 3 db lehúzót eltörtek neki, szénne melegített, lefagyasztotta, de egyszerűen nem jönnek le. Visszavittem a műhelybe hátha ott többre jutnak de nem. Egyszerüen nem jönnek le. Most megálltunk.. Lehet kénytelen leszek bevetnia a tartalék motort..