Blog >> 156
A szokasos holland Alfa-csoda olajat isment megkapta a vas. Egyre profibban megy az olajcsere, szereztem egy masik emelot is es egy olajjeereszto talat is az esemeny elott:)
A nap masik feladata a lampa restauralasa volt, amit az elobbi blogbejegyzesemben leirtak szerint sikerult szepen osszekarcolni, hogy kb nem is lehetett mar atlatni rajta.
Ehhez a Turtle Wax Headlight Restorer termeket hasznaltam. Eleg durva sikalasba torkollott a muvelet a kis csiszololapkakkal amit adtak hozza. Azert sokkal jobban nez ki az egesz, de persze nem olyan mint egy teljesen uj lampabura. Igazabol itt a keszlethez adott Clarifying compound az igazi asz.
Meglatasom szerint a 3M ugyanezt a celt szolgalo termekcsomagja hatekonyabb lehet, mivel ott a furoba illesztett csiszolofejek sebessege gyorsabb nem is beszelve a polirozasrol.
De ennek ellenere nem bantam meg, hogy a Turtle Wax-ot valasztottam, csak bebizonyosodott bennem, hogy legalabb egy kisebb polirozogep azert hasznos a haztartasban :D
km allas: 212600 km
kovetkezo lepes: muszaki vizsga, bal felso lengokar csere, a bal hatso tengely (?) meg mindig "zakatol" es a helyzetjelzok folyamatosan kiegnek igy lehet hogy ott ledesites lesz a moka vege.
Egy utolsó hibája maradt eddig az autónak, mégpedig a klíma. Állítólag elveszti a nyomást a rendszer, így nem is volt feltöltve.
Ma beálltam a műhelybe és a kollégára bíztam az autót, cirka egy óra múlva készen volt! 16 bar-on 45 percet nyomatta, de nem esett a nyomás egy tizedet sem. Feltételezhetően akkor nem is fog. Mindenesetre színezett olaj ment bele, és tesztelni kell, de bíztató!
Megtréfált a kicsike.. :) Még szerencse, hogy épp egy hosszabb út előtti városi poroszkálás közepette..
Szóval már pár napja elkezdte hallatni a hangját, de csak reggel, hűvösebb időben. Mindenesetre idegesítő volt, tudtam hogy valamit cserélni kell.
Viszont tényleg csak pár napig bírta ezt az állapotot, szóval gyors lefolyású volt. Nem tudom közrejátszott-e az, hogy Péntek délután azért kellemesen meghajtottam a kicsikét.. :)
Szombaton egy jobb kanyar után, olyan hangot hallottam, mintha egy nagy faág beszorult volna az autó alá, de nem az volt, hanem a hosszbordás szíj széléből már levált egy 0,5 mm-es csík és az adta ezt a hangot. Nem tudtam mire vélni a dolgot, mármint hogy a szíjjal van csak a gond, vagy mással. A nyikorgásra visszagondolva gyanítottam hogy nem az lesz csak a gond.
Levágtam hát a szíjat, és legurultam szervo nélkül a műhelybe.
Ma meglett a diagnózis, a feszítővel volt a gond. Úgyhogy görgők, feszítő, és szíjcsere. No meg egy féltengely gumiharang..
Kijavításra került az összes (kicsi és nagy) esztétikai hibája az autónak, majdnem szebb mint új korában. Még kap 4 újabb felnit is!
Ma lekerült a kocsi a fényező műhelybe hogy frissítést kapjon a külcsín, mellette megrendelésre került néhány alkatrész, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő, gázolajszűrő, termosztát, ventillátor hőgomba, féktárcsák, betétek, motortartó bakok. Az első futóműben is enyhén koppan valami, de azt még meg kell nézni hogy mi is pontosan. Klímáshoz szintén bejelentve jövő hétre.
Véletlenül akadtam rá a hirdetésre amiben kínálták. És mit ad Isten síküveges volt... Lecsaptam rá, ma be is raktam őket. Egyenlőre tetszik. :)

Elég régóta vágytam ilyen fényszórókra, de drágállottam a tuning projektoros fényszóró árát (7x ezer forint) ezért arra adtam a fejemet, hogy a saját két kezemmel készítem el őket. Vettem donor fényszórókat, ebay-ről rendeltem bi-xenon projektort, ami a h7es foglalatba belepasszol a gyári foncsorba. Amíg ezek megérkeztek (23 nap) Előkészítettem a lámpákat. Búrát eltávolítottam, a foncsort takaró elemet lefestettem fényes feketére, a tompított foncsorát pedig matt feketével. Mikor megérkeztek a lencsék csak be kellett raknom őket a foncsorba. Búrát megtisztítottam, majd visszaragasztottam. Előtte a csatlakozások elrejtése miatt kifúrtam két helyen a lámpatestet. Mindenhol leszigeteltem így kicsi az esély a párásodásra. Még bólintó elektronika kell és egy pár fényszórómosó spricni. Szerintem nagyon szép lett. Angel Eyes helyzetjelzők miatt kicsit BMW-s, de véleményem szerint jól áll a 156osnak a gömbölyded formavilágának köszönhetően. :) Jöjjön pár kép:





