Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

VV62017-02-17 09:27:50 // 444
Köszi.
Költői kérdés, de van így értelme ennek az autónak? Vagy csak egyenesen megyünk...?
Abarai2017-02-17 07:08:37 // 443
Utóbbi nincs, de belefaragták többen is.
gecsa2017-02-16 22:28:42 // 442
Az előbbi biztos. Q2 nem remlik.
VV62017-02-16 20:05:38 // 441
A GTA-ban van kipörgésgátló? És sperr?
Dévid2017-02-16 19:33:26 // 440
Vissza szoktam ülni néha, de ugye október óta nem indul, szóval messzire nem jutok vele. :D
VV62017-02-16 17:21:47 // 439
Na de milyen jó néha visszaülni a jó kis V6-ba! Ha meg azzal járnál minden nap, már eladtad volna.
Dévid2017-02-16 12:24:34 // 438
A v6 helyett már fél éve csak 1.3 jtd vagy 1.4 szívó benzinest használok. Tudom miről beszélsz, pedig csak 190 lovam volt.
gecsa2017-02-16 08:52:35 // 437
Egy gyertyát? Szerintem annyira nem jó az élet 200ló alatt.
vologya[kendács mester]2017-02-16 08:41:27 // 436
Majd egyszer megint fiatal leszek és az asszony sem fog mellettem ülni, összeengedjük a vadakat, hogy fogyjon az olaj! De szólj, hogy 1 gyertyát vegyek ki előtte, hogy egyenlő eséllyel induljunk! :-))))
Abarai2017-02-16 08:30:28 // 435
Hja, seggem is csak egy van. :)
gecsa2017-02-15 23:18:34 // 434
De gondolj bele, hogy mit csinálnál a tökéletes 156 helyett két szutyok maserrel?
Béci Ɨ|ѯ2017-02-15 10:01:49 // 433
Na de az német, tehát jó és kész. Felesleges is vitatkozni bárkivel is erről. :)
VV62017-02-14 23:17:40 // 432
Ma sikerült vezetnem egy Porsche Boxster S-t, a 252 lóerős 3,2L-es verziót.
Komolyan mondom, én nem értem, mit esznek ezen! Az egész olyan nehézkes és lomha, nincs is szép hangja. Az a vászontető meg a plexiablak is elég szánalmas, motoros, de mégis úgy kell kézzel igazgatni, hogy minden jól csukódjon. Szóval nem volt egy prémium érzésem. Nem adnám érte az Alfát, hiába ér ötször annyit.
Abarai2017-02-14 23:02:29 // 431
Ez a bajom nekem is. :)
Ha összelegóznám a tökéletes 156-ot annyiba fájna, hogy abból már inkább egy Maseratit vennék. Meg egy másikat hétvégékre.
Mr. Z (NagyVad)2017-02-14 18:19:45 // 430
Hát persze majd ha én is nyugdíjba megyek és papósan vezetek majd lesz 2dl-es olajfogyasztásom, de sajnos a sportos vezetésem sem olajbarát :D
gecsa2017-02-13 22:56:54 // 429
csak flex, meg hegesztő kérdése minden.
Liquid2017-02-13 20:28:41 // 428
benzines Q4-et sajna még nem vezettem, a 2.4-es gyári állapotában is elmaradna a 156 V6 mögött, viszont mivel könnyen birizgálható, így össze lehet hozni ütősre. Gondolom a benzinessel nehezebb lenne a helyzet, de az meg alapból jelentősen erősebb.
Liquid2017-02-13 20:26:18 // 427
Van 159 V6Q4 sőt előbb volt mint dízel, csak kellőképpen ritka, főleg a magas igényszintemnek megfelelő. Az igazi egy GTA motor lenne, csak nincs jelenleg keretem a LEGO-zásra :)
Alapvetően csak álmodozás, mert ami szép és jó az drágább mint amennyit szánnék rá, amúgy meg teljesen jól elvagyok ezzel a kormossal.
VV62017-02-13 19:58:06 // 426
Egy gyári 155 Q4-et a 156 V6 agyonver. Én sok ilyen Q4-gyel mentem, meg Integraléval is. Az összkerék miatt jót indul, aztán 100 fölött már kezd kijönni a súly meg a hajtás...
Persze ha Breráról van szó, akkor fogalmam sincs.
Dévid2017-02-13 18:10:26 // 425
Persze, vezettem már turbós autót. :)
gecsa2017-02-13 17:46:35 // 424
Akkor add hozzá, hogy a túrós ugyanazt a nyomatékot háromezerrel korábban adja le. De azt az érzést már ismered.
Dévid2017-02-13 17:31:38 // 423
Mikor először vezettem szívó V6-ot, én azon lepődtem meg, hogy milyen könnyen felpörög, emiatt kell bele a 6 fokozatú váltó is. Azt hittem sokkal lomhábban veszi a gázt.
gecsa2017-02-13 17:27:11 // 422
Szigorúan alulról beszélek.
Dévid2017-02-13 17:26:03 // 421
Csúnyán megalázza őket. :D
gecsa2017-02-13 16:44:39 // 420
Bár én még nem próbáltam q4et, de szerintem az alul kifejezetten nyomatékszegény szívó bussokat megeszi rendesen. De ez csak fotelből.
VV62017-02-13 16:36:25 // 419
Igen, közben nézegettem. Végül ott a Brera V6 Q4 is...
gecsa2017-02-13 16:31:39 // 418
A holdenhez biztos, de ha megnézed a 164et,ott a busso is kapott q4et. A többi csak lego.
VV62017-02-13 16:23:06 // 417
A múltkor álmodoztál itt a V6 Q4-ről :)
Tényleg össze lehet hozni, vagy a Q4 hajtáslánc nem illeszthető a V6-hoz?
Liquid2017-02-13 15:45:33 // 416
inkább ne képzeld el :D
Dévid2017-02-13 15:39:51 // 415
Jaja, képzelem.
gecsa2017-02-13 14:12:04 // 414
én minden irányban nyitott vagyok! :D
VV62017-02-13 14:06:24 // 413
Borzasztó! Ez többszörösen ellentmond a használati utasításnak :D ... a szájról-szájra hagyománynak is :DD
gecsa2017-02-13 12:55:37 // 412
nekem most is 5w50 van benne.
Béci Ɨ|ѯ2017-02-13 12:28:32 // 411
Régebben lehetett kapni gyári alfa új autó szagosítót. Valahova az ülés háttámla kárpitja alá lehetett elrakni. De most már nem találom - Ilyen volt.
vologya[kendács mester]2017-02-13 12:09:34 // 409
És légfrissítőt milyet használtok? Mikor vettem akkor Green Wunderbaum volt benne, de nem hiszem, hogy gyári. Zöldben amúgy sem találtam sem TRW-t sem Marelli -t. :D Ja és a manuálban szó sincs a csereperiódusról. :-)
pettinke2017-02-13 09:45:12 // 408
ez nem papír alapú manuál :-)

az öreg Nordokba, koros V6-okba (pl. egy GTV6-ba) nagyon jó a HPX.
ha van egy fiatal 3.2 V6 24V-d, ami nem fogyasztja az olajat egyébként, és nincs benne sokszázezer km, akkor abba az való, amit a kocsi saját használatija előír.
VV62017-02-13 08:35:35 // 407
Kérlek, mutasd meg azt a manualt :)
De ezt most nem azért írtam, mert annyira zavarna, hogy 10w-40 helyett 20w-50-et használsz, csak nemrég akkora felzúdulás volt amiatt, hogy megkérdeztem, mi lenne, ha 10w helyett 5w-t raknánk bele, vagy ha 10w-40 Selénia helyett mondjuk 10w-40 Castrolt. Most meg egy ekkora ugrás senkit sem zavar :) Mintha igazából senkit sem érdekelne az a szerencsétlen Manual, de érvként előrángatni azért néha jól jön...
pettinke2017-02-13 08:11:06 // 406
Öreg Alfa motorokat tucatjával üzemeltetők manuáljában.
VV62017-02-13 05:31:21 // 405
ccc...hpx? Na ez melyik Manualban olvasható? :)
gecsa2017-02-12 23:02:34 // 404
igen, a tb-be érdekes dolog megfelelő olajat találni.
Liquid2017-02-12 20:14:56 // 403
ezt tudom, belenyúltál sajna :(
vologya[kendács mester]2017-02-12 18:45:37 // 402
9800 km után cseréltem Selénia 20K -t és össz- vissz 2 dcl volt utántöltve. Nem kell neki az olaj :D
pettinke2017-02-12 17:57:04 // 401
az szerintem nem sok. ha szívó V6, akkor használja esetleg HPX-et, abból talán kevesebb fogy. a TB-be nem teszünk sűrű olajat, hiába lenne a motornak jobb.
VV62017-02-12 17:43:43 // 400
Ja igen: nálam az évi 3-4E km-rel nem fogy semmi. Aztán meg úgyis csere
VV62017-02-12 17:41:58 // 399
Valami olyasmi, hogy 1000km-re 1 liter még elmegy.
Mr. Z (NagyVad)2017-02-12 13:50:33 // 398
nem tudjátok gyárilag mennyit írt alfa a V6-nak olajfogyasztást?

Nekem 8 dl / 10.000 km ( legalábbis ennyit kellett ráöntenem hogy max-on legyen), nem tudom eldönteni ez sok vagy kevés.

Nektek?
Dévid2017-02-12 09:29:38 // 397
Csak egy hanyag tulaj kellett a tulajdonosi láncban ezekhez. Ha mindent megkapott időben, és megfelelő minőségben, akkor ezek sokkal kisebb eséllyel ütöttek be. Mint többször is jeleztem, én kifogtam egy elhanyagolt példányt, drágán. Szívtam is vele, míg le nem adtam bontásra.
VV62017-02-12 07:42:09 // 396
Valóban, az egyik legszebb hangú négyhengeres motor és az erejére sem lehet panasz.
atis_166jtd2017-02-11 22:30:37 // 395
Vagy csak egy kicsit odafigyeltél rá. Nem tecsos olajat raktál bele meg ilyenek.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.