Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> V6 Fanatics

Liquid2017-02-18 19:46:53 // 501
Nincs sajna V6-om, de erős autóm van. És azt kell mondjam adott esetben minden lóerő kiautózható (persze ne a szupersportkocsit szintjét nézzük).
Pl. Egy GTA biztosan sokkal közvetlenebb, könnyedebb lesz mint egy 166. Mert az utóbbi egy cirkáló (romboló ha nagy a motor) de nem egy kanyarvadász.
Azért a 190 és a 250 lóerő között igen nagy a különbség. Ráadásul a GTA-nál sok minden más, nem véletlenül.
Liquid2017-02-18 19:43:01 // 500
ez a "közútra elég " a kedvenc dumám :)
Nincs olyan hogy elég :) Persze teljesen elég egy 1.3 dezső UNO is...
A 2.5 V6-nak azért nincs alacsonyan a nyomatékcsúcsa. A 5000-es érték már majdnem japános, csak náluk egyáltalán nincs nyomaték :)
szállító812017-02-18 19:42:58 // 499
Holnapi napom tervezett programja egy kis téma váltás gyanánt:

Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 19:27:26 // 498
0-100 7,3 , mentem vele 235-öt pályán szerintem ez több mint elég közúton. Senki ne dumálja be hogy 3.2V6 kiautózható bárhol. Ez csak rizsa. Természetes a GTA legenda ahogy a többi busso is! DE. Se 1.7-es kormányt se a 3,2-öt nem tudod kiautózni jobban mint egy 2.5 vagy egy 3.0 V6-ot. A 3.0 a legjobb középút. Nekem a 156 kicsi volt, ezért a 66. Egész egyszerűen nem férek el benne, de ami a leginkább a 166 felé billentett az az hogy sokkal silányabb az összeszerelése mint a 66-nak. Még az akkumulátort sem tudták a csomagtérbe rakni. Látszik hogy a 156 azért egy tucat alfának készült egyszerű olcsó megoldásokkal. Természetesen ennek is van előnye, hogy könnyű. Szerintem 2,5V6-nak sem kell hátszél hogy menjen. A GTA csak úri huncutság :)
Dévid2017-02-18 19:19:09 // 497
Sohasem próbáltam, mert egy seggel csak egy lovat tudok megülni, és a vezetési tudásomat senkibe sem tudták eddig egy az egyben átültetni. :D

190 Le/1320 kg 0-100 7,6 s vs. 118 Le/935 kg 0-100 8,7 s

Annyi a változtatás, hogy sem az Alfám, sem a Saxom nem gyári állapotú, de nem tudom, hogy jobban vagy rosszabbul mennek-e, mint gyári állapotban tennék, mivel így kerültek hozzám.
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 19:17:22 // 496
a te V6-od nagyon szép volt nem is értem minek adtad el, ma már csak szétrohadtakat találni a jókat meg nem adják el....
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 19:15:23 // 495
Majd ha a reggeli merevedés már nekünk is csak a derekunkba kezdődik mi is lecseréljük a legendát valami kormos traktorra hogy szántani is tudjunk vele :) peace
DieselManiaco(NagyVad)2017-02-18 19:05:26 // 494
Ohh my god,egy 156 2.5 V6,a chipes 166 MJet meg 200ig fejet megy vele:D Lehet hogy szép meg másfelet fordul a kormány benne de a brutalitás nem 190 lónál kezdődik ebben a súlycsoportban:D
Putyesz2017-02-18 18:55:41 // 493
Ja nem...a japóké 8000-nél :)
Abarai2017-02-18 17:07:25 // 492
Elégnek elég, de a túl soktól azért messze van.

Normális szívómotorok nem 5000-nél adják le a max nyomatékukat. :)

Félreértés ne essék, úgy szeretem, ahogy van.
Putyesz2017-02-18 16:28:04 // 491
Közútra szerintem elég...3ezertől azért szépen megindul, de persze fordulaton él igazán!...mint egy normális szívó!!!!
Abarai2017-02-18 16:05:51 // 490
A pár nappal ezelőtti autóskártyázásra akartam írni, hogy a 2.5-ben nem érzem azt, hogy feltépné az aszfaltot. Egy kellemesen motorizált 156-nak tartom, amivel lehet buszt előzni, dráma nélkül felmegy az érdi emelkedőn, de nem egy versenyautó. A GTA nagyon más. Ebben a ligában a "csak" egy másodperc, amivel jobban gyorsul 100-ra óriási különbség. Az is más, hogy a pincétől a padlásig húz, a kicsi V6 meg, rendes rövidlöketű motor módjára, csak fodulaton él igazán.
Putyesz2017-02-18 15:22:37 // 489
Én már a 2.5 V6 156-nál is azt éreztem hogy közútra értelmetlen....túl erős!De most megint olyat szeretnék venni...és ez itt a lényeg!nem is értem mit fikázzátok a Gta-t....Ha megtehetném az állna az udvaron,miért????...mert kibaszottul jól néz ki,kibaszottul megy,1,7-et fordul a kormány stb....úgyhogy a többi rizsa amit irkáltok hogy túlárazott volt,nem sokkal ad többet egy sima V6-nál, közútra túl erős...Csak blablablablablabla!!!!!
A 166 nem nem adja vissza azt amit egy 156 2.5...azt a nyers brutalitást,viszont élhetőbb és sokkal kényelmesebb,minőségibb!De papiron még a 3.2-es 166-ot is veri,a Gta-ról nem is beszélek!Mondom ezt úgy hogy a 166-ot mindennél jobban szeretem!!!
Persze kinek mi a fontosabb tulajdonság.....Én a GTA-ra szavazok!!!
szállító812017-02-18 15:08:31 // 488
felemelt hüvelykujj smiley.
szállító812017-02-18 15:07:17 // 487
Csak nagyon félve merem megkérdezni, hogy 100-ig melyik sprintel jobban, az Alfa vagy a Saxo...??? :-)

Meglett fiatal koromban volt XR2i Fiesta -m, az 3. -ik végéig elég zsebrakéta volt, nála sokkal komolyabb autókat tudott 80-100 -ig megviccelni.

Szerintem a Saxo VTS is ilyen lehet, de még inkább komolyabb.

Ha jól gondolom, az a 106 S16 unokatesója.

Üdv.Gergő
Dévid2017-02-18 14:44:21 // 486
Ezért van nekem is napi használatra egy Saxo VTS-em. :D
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 11:25:04 // 485
azért halkan megjegyzem rengeteg szerénységgel hogy autógépész szakon tanultam a Szécsényi egyetemen és autóelketronikát gyártó cégnél dolgozok , tehát azért a "csináld magad" mögött van némi futómű kinematika és géptan félév...
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 11:22:24 // 484
na akkor ezt rosszul tudtam
szállító812017-02-18 10:46:44 // 483
Kezdem kicsit úgy érezni, hogy valamilyen oknál fogva megszólítva érzed magad és mintha némi sértődöttséget érznék ez utóbbi kommentedben.

Német anyanyelvű cégnél dolgozom, sajnos korrektúrázik állandóan a szövegszerkesztő ezeknél a hozzászólásoknál is itt az Amore -n. Ha nem olvasom át kétszer, akkor a jobb -ból "job" -ot csinál, a csak -ból "cask" -ot, ezek szerint a sperr -be is belejavított, sorry ez miatt, de gondolom a szövegkörnyezetből egyértelmű volt miről írok, mire gondolok.

OFF:

Egyébként ez egy összehasonlító leírás a sedan vs kombi Ladákról, nem írják benne, hogy sperr differenciál mű let volna benne, csak némileg rövidebb az áttétel a kombi mivolta miatt.

"Technikailag nincs sok eltérés a szedán és a nagyobbított rakterű variáns között, bár apróbb módosításokat végrehajtottak. Öblösebb (39 helyett 45 l-es), és nem a csomagtér jobb oldalfala mellett áll, hanem a padlóban fekszik a tank, 4,5 helyett 5 colosak a kereklyukas felnik, rövidebb (4,3 helyett 4,44) a differenciálmű áttételi viszonya, 400-ról 430 kg-ra növelték a hasznos teherbírást. Hosszabbak hátul a rugók, ugyanakkor (egyes hazai leírásokkal ellentétben) erősítést nem alkalmaztak a futóműnél, de találékony tulajdonosok többféle módszert is kieszeltek, hogy utólag tegyék masszívabbá a hátsó felfüggesztést. Bevett szokás volt például, hogy a rugó közepébe felfújható hengert vagy a differenciálmű fölé egy kiegészítő tekercsrugót tettek, ám ezeket a vizsgán – ha kiszúrták – kivetették."

forrás:

http://www.origo.hu/auto/20140629-zoldsegesek-kedvence-volt-lada-1200-combi-1985-veteranteszt.html

Tudom, lehet nem is a kombira gondoltál, hanem a VFTS -re, csak elírtad. Szerintem ennyit a hiteles infókról, amiket az előző hozzászólásban írtál...

ON.

Részemről inkább az Alfa -s hozzászólásokat preferálnám itt és nem az "off autók" elemzését a téves információk alapján. Nem szeretném a renomémat az adminok előtt eljátszani.

Üdv.Gergő
VV62017-02-18 10:33:34 // 482
kocka Lada kombi - mindenki tudja :)
Egyébként nem Speer, mert az németül azt jelenti, hogy gerely; hanem SPERR, ami annyit tesz, hogy zár...
V6 vagy R6 - majdnem ugyanaz :) Ilyen dolgokért normális emberek nem tiltanak ki.
Kérlek, olvass vissza a saját hozzászólás-hegyeid között. Én egyetlenegy állításodra reagáltam, szigorúan ahhoz az egy dologhoz tartva magam, viszont te egyik témáról a másikra ugrálsz, majd a harmadik, rajtad kívül senki által nem említett dolgot próbálod bizonygatni. Így nem lehet vitázni - és vitán nem vitatkozást értek, hanem azt, hogy érveket és tényeket sorakoztatunk fel egy adott témában, hogy el tudjuk dönteni, mi a helyzet. Mivel senki sem tud egymaga mindent, így van értelme a dolognak, mert több információból helyesebb következtetést lehet levonni. De ehhez az kell, hogy mindenki tartsa magát a témához és csak olyan dolgokkal hozakodjon elő, amelyek megállják a helyüket. Ezért nem szólok hozzá olyan dologhoz, amiről nincs hiteles infóm; ha mégis, akkor csak kérdés vagy vicc formájában.
szállító812017-02-18 10:09:42 // 481
szerintem a BMW témát hagyjuk itt az Alfa tematikus topicban, mert kizárásra kerülünk. Szívesen kifejtem ezzel kapcsolatban a véleményemet egy erre hívatott topicban, hogy a jó féknek mi köze egy auto gyorsaságához / vezethetőségéhez (és nem a gyorsulásához). Egyébként jó, hogy nem az amerikai piacos M3 -at akarod a 328 -hoz hasonlítani, ami "csak" 240PS... vagy az e30 M3 -at, ami még gyengébb. Azt meg nem is tudtam, hogy a Lada -ban speer diffi van, pedig fiatal koromban jónéhány megfordult a kezeim között. :-)
Ha vagy CS -en akkor írj majd az abony topic -ba, ott bármiről nyugodtan lehet írni kitiltás terhe nélkül. Kíváncsivá tettél ezzel a Lada speer diffis dologgal... :-)

Üdv.Gergő
Abarai2017-02-18 10:08:42 // 480
"Nem véletlen álltak vissza Maserati féle V6 turbóra hátsókerékkel"

A mai Maseratikban Chrysler eredetű Pentastar V6-ok vannak, a Giulia QV motorja meg a Ferrari V8-cal rokon. Hiába a hasonló méret, más hengerszög, mást furat/löket, minden más.
VV62017-02-18 09:59:43 // 479
Ne hagyjuk tévedésben az embereket, bármilyen márkáról is legyen szó.
Először is, E36 M3-ból volt 5 és 6 sebességes váltóval készült modell is. Nyilván én az 5 sebességesről beszéltem, amelynek a motorja is más, 286 lóerős. Amit te itt másodszorra említesz, annak a motorja újabb, 321 lovas. Azért ez nem mindegy.
A másik a sperr kérdése. Meg lehet nyugodni; az M3-nak a sperrje az utolsó csavarig megegyezik az összes többi korabeli BMW sperrjével, csak áttételekben lehet különbség, működési elve és zárási foka ugyanaz.
Ami pedig a BMW sperrjét általában illeti, egyszerű lamellás sperről van szó (mint a Lada...), nem egy űrtechnika. Először jó nagyot csúszik, aztán zár. Ettől az alfás-lanciás-mazdás-toyotás- hondás torsen sokkal komolyabb szerkezet és hamarabb zár.
A féknek nem tudom mi köze a gyorsuláshoz meg a haladáshoz...
szállító812017-02-18 09:56:20 // 478
egyébként az oldaladat átfutva jók a leírt projektek a 166 -tal kapcsolatosan. Felénk is ez a "csináld magad" elv dívik a hobbiautók kapcsán, már amelyik javításhoz van tudásunk és szerszámozottságunk.

Üdv.Gergő
szállító812017-02-18 09:50:09 // 477
nekem az évek során nagyon bevált taktika lett, hogy napira egyszerűbben fenntartható gazdaságosabb autót használok, én is és az asszony is, míg hobbi autónak mindig valami erősebbet, különlegesebbet. A napi használat ezeket az autókat így is úgy is megeszi, így meg ahányszor beleülhetek és mehetek vele, mindig előjön a varázslat, hogy mennyire megy, milyen ritkán látom szembe jönni, milyen minőségi, stb.

Szigorúan a saját véleményem szerint ennek így van értelme, ha milliomos lennék sem hiszem, hogy túl komoly és ritka autót használnék napira. Egyszerűen sajnálnám ezeken az utakon, a parkolókban, a "jóindulatúak" miatt, stb. Nyilván mások ezt máshogyan látják és így van ez rendjén.

Üdv.Gergő
szállító812017-02-18 09:42:50 // 476
Szia,

Fék kérdésében a fotó tükrében túlteljesítetted a gyári lehetőségeket, ez látszik és teljesen rendben is van. Gondolom a gyári fék méreteket is megkívánta a 166 tervezett terhelt tömege, nincs ebben semi kivetnivaló, ha az tovább let fejlesztve.

"-30 lóerő" : amennyiben a 4-esen araszolsz a sorban csúcsidőben, akkor igaz, amit mondasz. Gyakorlatilag egy Maserati Coupe -val sem lennél előbbre, ha csak egyet egyet tudsz előzni a forgalom miatt. Viszont akad olyan eshetőség is, amikor lámpától indulsz és van előtted 300-400m egyenes, ott inkább előjön a +30 lóerő és a jobb rajt képessége, esetleg ha németben egy üresebb autópálya szakaszon mondjuk még 150 -ről kell elgyorsítani. Nyilván abban igazad van, hogy ezek nem mindennapos forgalmi szituációk az első verzióval szemben. De ugye mint írtam, nekem napira teljesen más autóm van, az Alfa csak akkor következik, ha a szórakozás percei jönnek.

Azt, hogy az Alfa miért tett kitérőt a Holden irányába, majd miért tért vissza házon belüli megoldásra nem tisztem megítélni és az eredeti kérdés / felvetés részét sem képezte. Gondolom inkább kapcsolatos azzal, hogy bizonyos esetekben jobb/gyorsabb/olcsóbb már működő licencet átvenni, mint egyet akár meglévő platformról fejleszteni. De mint mondtam, ebben a témában nem igazán merültem el.

Üdv.Gergő
Dévid2017-02-18 09:27:21 // 475
Ilyen az enyém is, az utolsó egy évben tényleg szinte csak rallyzni meg alfa takálkozókra jártam vele. :)
szállító812017-02-18 09:24:26 // 474
OFF nem is akarok tovább propellers márkával offolni, mert tényleg nem akarom az adminok türelmét próbára tenni, de a linkek alapján úgy tűnik, hogy a plusz 100kg ellenére az M3 más dimenzióban mozog, mint a 328i (mindkettőből a coupe -t tekintve). Igaz, az M3 mellett szól, hogy a váltó egy picit eltér, ugyanis van benne egy 6. fokozat is, már ha ez különbségnek nevezhető. A differenciál mű is a BMW egyik legkomolyabb speer diffije, szemben a 328 -éval... és akkor a fékekről még nem is beszéltünk.

http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=10055
http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=9880

ON

igazuk van egyébként kicsit átgondolva azoknak, akik azt mondják, hogy a GTA nem kihasználhatóbb utcán egyéb Alfa V6 -tal szemben.

Ebben a kérdéskörben tényleg megkövetem magam, mert való igaz, hogy ezeken az utakon (Pest megye keleti része) kevés kivételtől eltekintve nem is merném nyomni igazságosabban az autónak, mert nagy a félelmem, hogy egy egy emberesebb kátyú (vagy aszfalt felgyűrűdés) maradandó nyomot hagyna a futóműben, a gyűrődés meg a spoilereken/olajteknőn. Ebben az olvasatban értelemszerűen egy kevésbé ültetett (nagyobb hasmagasságú) autó előnyben lenne, mert ő ott is gond nélkül tolná neki, ahol én 30 -cal kerülgtném az úthibákat.

Ebből is látszik, hogy amit leginkább hibátlan útviszonyok közé szántak gyors autónak, az a valóságban, ahol árnyaltabb a kép, könnyen lehet, hogy elvérzik hagyományosabb társaival szemben.

Üdv.Gergő
Mr. Z (NagyVad)2017-02-18 09:20:21 // 473
Alfa 166 310 mm 4 dugattyús brembo hűtött tárcsával a GTa 305mm 4 dugattyús brembo... Te miről beszélsz?
Az meg hogy ki milyen hűtésű tárcsát rak rá már user függő

én pl:


-30 lóerő oké, de pont ezt mondom, hogy ezt utcai körülmények közt csak ritkán lehet kiautózni vagy soha.

A GTa teljesítményre sok volt az első kerékre, már 2.5 V6 is eszi a féltengelycsuklókat. Ezt a mérnökök is belátták ezért jött a holden V6 Q4-el ami nehéz lett mint egy tigris tank ezért viszonylag bukta volt.

Nem véletlen álltak vissza Maserati féle V6 turbóra hátsókerékkel
VV62017-02-18 08:23:20 // 472
Alapvetően mindennel egyetértek, csak a 328-M3 példa nem az igazi ebben az esetben, mert ott épp az M3 nehezebb 100 kilóval a vasblokkos motor és a nagyobb fékek miatt, miközben a váltójuk koppra ugyanaz, igaz a difiben van hajszálnyi eltérés, de mivel a 328 nyomatékra van kihegyezve az M3 meg fordulatra - és mivel én mindkettőt többször használtam - valóban igazuk van azoknak, akik azt mondják, hogy az első 5000 rpm-ben nincs érezhető különbség. Remélem nem veszed sértésnek a megjegyzésemet, célom csak annyi, hogy szélesedjen a látókörünk:))
szállító812017-02-18 07:55:38 // 471
Szia,

ne is ess ettől a 4 dugattyútól semi képpen sem hanyatt. A sógorom E290TD -jén, ami még automata is, szintúgy 4 dugattyús fék van elől... pedig az csak bő 130PS. Szerintem a hangsúly itt inkább a hozzá tartozó féktárcsa méreten (és hűtésen) van, mert ha kicsit is tologatod versenypályán (ne adj Isten forgalomban), akkor tudod, hogy minél alulméretezettebb a fék, annál hamarabb melegszik el és ahogy ez megtörténik, onnantól nem te leszel az, aki nyer, mert annak is örülsz, ha gond nélkül meg tudsz állni.

Sajnos 166 -os Alfám még nem volt, de azért gyanítom, hogy az 50-100kg súlytöbblet és a mínusz 30 lóerő (a 166 méreteiből adódó mérethátrányt nem is említve) mutatkozna mind közúton, mind állórajtból, esetleg pályanapon, márha az ember ilyen kényes technikát merne ott néhány kör erejéig határon nyúzogatni. Azért nagyon bízom benne, hogy egyszer piros lámpánál vagy egy esti Ipari Park -os összeröffenésen mellém kerül egy 166 -os nagy benzinmotorral, mert akkor be fog bizonyosodni, hogy jól vagy rosszul gondolom ezt az előny/hátrány helyzetet, amit fentebb ecseteltem.

Azzal, hogy azt írod, a 166 kényelmesebb, nyilván nem lehet vitába szállni, mert a méreteiből (és a pozícionálásából) fakadólag ennek így is kell lennie, így van rendjén, a maga idejében az Alfa "csúcslimuzinja" volt, ez vitán felüli.

Azzal szintén nem lehet vitába szállni, hogy a GTA túlárazott Alfa 156 volt, ami ugye újkori vásárlásnál hátrány/hátulütő volt (kiemelt értékvesztés) , de szerintem tényként közölhető, hogy némileg jobban is tartja az árát, mint egy 2,5 vagy 3,0 V6 166 -os a jelenlegi használtautó piaci kínálat alapján. Tehát a túlárazottság egyik oldalon természetesen hátrányként jelentkezik, de a másik oldalon jelenleg (mondjuk a többi hasonlóan nagy benzines Alfa -hoz képest) előnyként mutatkozik.

Egyébként, ha ennyire személyes benyomást le lehet írni, nekem a commented kicsit olyan volt, mint amikor az e36 328 tulajok bizonygatják BMW -s fórumokon, hogy az e36 M3 ereje és kezelhetősége csak pályán és speciális körülmények között aknázható ki, napi használatban nem sok a különbség. Pedig, ha őszinték akarunk lenne, akkor csak az alapok ugyanazok, minden egyéb sokkal fejlettebb a maximális gyorsulás és vezethetőség érdekében. Én kicsit ezt érzem az általad említett 156 GTA vs 166 V6 témakörben is. Gondolom, ha egy korabeli Alfa marketingest/fejlesztő mérnököt megkérdeznél, hogy a két autó közül melyikre fogadna gyorsulásban, pályán vagy akár a közúton történő kis erődemonstrácó nyerteseként, nem a 166 -ost mondaná...

De mint előzőleg is írtam, mindenkinek a saját autója a világ közepe. Senkit nem akarok meggyőzni arról, hogy egyik jobb, a másik rosszabb. Főleg úgy, hogy a két típusból csak az egyikhez volt szerencsém. Majd az élet igazolja, hogy arra, amire vettem (gyors hobbiautó), a rendelkezésre álló keretből Alfán belül ez volt a legjobb választás.

Béke van.

Üdv.Gergő
szállító812017-02-18 07:19:23 // 470
megnyugtatlak, mégha nem is áll az eddig megszokott helyén, azért hasonlóan jó kezekben van az autó. Fedett kocsibeálló (ami hamarosan teljesen zárt lesz) és a harmadik autók kényelmes élete, amíg nálam van.
Üdv.Gergő
Mr. Z (NagyVad)2017-02-17 21:23:45 // 469
Az én V6-omon is 4 duggattyús fék van gyárilag pedig nem GTA, most ettől nem esetem hanyatt. Szerintem a GTA csak egy túlárazott 156 volt sajnos ez az igazság, de a gyári felni király volt. A GTA annyival tud többet amit nem érzékelsz utcán. Egy 166 3.0 3.2V6 is ad olyan élményt utcán csak még mellette kényelmes is és tágas.
Dévid2017-02-17 21:06:17 // 468
Legalább tudom miért nem áll ott, ahol szokott. :)
RoliQ42017-02-17 16:04:36 // 467
Szerencsés vagyok hogy van tapasztalatom 155 Q4 és 156 gta - val kapcsolatban :)
Egy gyári Q4 et valóban igen lazán elveri a gta. Ez a gyári adatokból is kitűnik. Rajtnál van némi előnye az összkeréknek... de aztán.... Amugy próbálgattam a rajtot... a kipörgésgátló semmit nem ér (nyáron lehet hogy jobb) a Q2-t bele lehet reszelni, akkor már vállalható lehet a 250 Le első keréken :) Az a tapasztalatom, hogy a gta igen nyomatékos alul,felül mindenhol IS :)... a váltó fokozat kiosztása is meglepően jó. Teljesen más autó mint a 155 Q4. A Q4 tipikusan egy "öreg" benzin turbó, de épp ezért baromi jó :)
VV62017-02-17 15:13:04 // 466
Benne vagyok!
szállító812017-02-17 15:00:25 // 465
egyszer majd minitali? :-)

Üdv.Gergő
szállító812017-02-17 14:59:45 // 464
úgy már azért árnyaltabb a kép... :-)
szállító812017-02-17 14:55:10 // 463
ha lenne tapasztalatom, már írnám is. Azt nem nevezném még a magam részéről tapasztalatnak, hogy Sopronból Abonyig hoztam az autót nyári gumikon január végén rossz útviszonyok között, autópályán is 90-100 körüli tempóval. Azóta csak eredetvizsgálni vittem, az sem volt több 50-60 km -nél oda vissza... viszont ott értékes tapasztalatot vontam le. GTA (932A) motorkódot érdemes gépen a 147 -esnél keresni, mert 156 -nál nem találta (igaz ez motorikus alkatrész rendelésre is). Úgy meg azonnal ki tudtuk ütni a beragadt/bejegyzett hibakódot az eredet vizsgálós cimborámmal, akinek szerelő műhelye is van.

Továbbá napi autónak (a fogyasztáson és szervízen) felül sem javasolnám senkinek, mert 60-70 -nél nem tudtam gyorsabban menni 2 számjegyű úton, tekintve, hogy másból nem álltam ki, csak kátyúk és dudorok kerülgetéséből. Ez a forgalomban velem egy időben résztvevők türelmét is próbára tette.

Eddig ennyi a tapasztalat menet közben, de fejben már pl. állandóan hasonlítgatom a feleségem A4 kombijával pl. minőség, praktikum terén. Itt például azt mondanám, hogy az Alfában egy csomó praktikus ügyes részlet, megoldás van, ami pl. az A4 -ben nincs (pedig közel hasonló évjáratok és az is jól felszerelt).

Majd gondolkozok olyan is, amit negatívumként élek meg, de ahhoz tényleg az kell, hogy kicsit többet mozogjak vele. De mivel harmadik auto jelenleg a napik mögött, így ehhez még idő kell.

Üdv.Gergő
VV62017-02-17 14:50:22 // 462
Egyébként pont tegnapelőtt voltam Abonyban...és nekem is van Hondám:)
Abarai2017-02-17 14:46:58 // 461
Mondom a másik felét is. Lesz még kettő, így jön ki a 48 órás munkahét. :)
szállító812017-02-17 14:42:55 // 460
jó világ jár felétek. :-)

Üdv.Gergő
szállító812017-02-17 14:41:20 // 459
Félre érted, ha azt gondolod, hogy a V6 -ot akarom leszólni a GTA -val szemben. Ez eszem ágában sincs, csak reflektáltam arra amit írtál egy másik nézőpontból. De hát állítólag azért forum ez, hogy megvitassunk dolgokat. Az meg fura világ lenne, ha full azonos aspektusból látnánk mindent, nem?

Úgyis mindenkinek a saját autója a világ közepe, nem akarok senkit meggyőzni melyik modellnek mi az előnye a másikkal szemben, csak kicsit furcsának találtam, amit lejjebb írtál, erre próbáltam meg a legjobb tudásom szerint választ adni egy másik nézőpontból. Próbáltam ezt a legkevésbé sem támadó vagy kioktató módon tenni.

Üdv.Gergő
VV62017-02-17 14:23:57 // 458
...ettől függetlenül, ha neked vagy másnak van GTA-ja, szívesen meghallgatom a tapasztalatát.
VV62017-02-17 14:20:24 // 457
Kedves Gergő, én úgy látom, hogy neked általában nem a mondanivalóm lényege jön át.
Abarai2017-02-17 14:18:08 // 456
Agyamra ment a munka. Hiába, a héten már a második napom. :)
szállító812017-02-17 14:12:15 // 455
Infopark? Amit írtam/írhattam az inkább Ipari Park volt és itt elsősorban a Szolnoki Ipari Parkra gondoltam, ahol nap mint nap dolgoz(gat)ok.

De biztosíthatlak róla, hogy sem összehasonlító gyorsulás/verseny/v6 minitalálkozó alól nem bújok ki, amint meglesz az olajcserém és esetleg ezzel az autóval BP felé sodorna a rossz szerencsém (utak állapota kontra komoly futómű).

Elvileg már délután mehetek az olajért/szűrőért, így remélem most vasárnap vagy jövő hét végén le is tudom ezt a kis feladatot az aknán.

Utána már nem kell ennyire óvatos duhajnak lenni, mint mostanság és nyugodt szívvel küldhetem a fordulatszámmérőt (meleg motornál) a piros jelzés irányába. :-)

Üdv.Gergő
Abarai2017-02-17 13:59:57 // 454
Az előbb az Infoparkot emlegetted. Az én V6-om éppen itt van. :)
szállító812017-02-17 13:38:25 // 453
Szerintem ne csak a differenciál műben/motorban keresd a választ. A GTA -val, ahogy én látom egy komplett csomagot kapsz, aminek nagy része azt segíti, hogy egyenesben és kanyarban is gyorsabb lehess egy hagyományosabb v6 -os Alfa modellnél. Lásd komoly fék (4 dugattyú és nagy tárcsa), gyári ültetés feszes futóművel, gyárilag peres és széles gumik, erős motor, 1,7 fordulat a kormányon kopptól koppig, ha van (és szerintem van) LSD a rajtnál, 6 sebességes, érzetre nagyon szerencsés áttételezésű váltó, jó oldaltartású ülések... és még lehetne szerintem sorolni.

Tekintve, hogy nem sokat vezettem még GTA -t, én azt mondanám, mind pályán - mind rajtból megeszi a sima V6 -ot (természetesen mindkét autó esetén gyári állapotról beszélünk).

Ha csak lóerőben lenne több, szerintem piacra sem dobták volna, mert elvérzett volna már az adatlap alapján a konkurenciával szemben.

A link szerint a GTA a sima V6 -nak ad ca.1 másodpercet százig, de ami még beszédesebb, jóval fürgébb negyed mérföldön is.

http://www.torquestats.com/index.php?car_id=376

http://accelerationtimes.com/models/alfa-romeo-156-gta

Nyilván releváns összehasonlítés az lenne, ha akadna itt olyan ember, akinek mindkét modellből van egy egy hasonló állapotban és ő tesztelné/nyilatkozna róla.

Üdv.Gergő
Abarai2017-02-17 13:15:49 // 452
GTA-t egyszer vezettem csak, de nem tűnt vészesnek. Tudtam vele gyorsulni és kanyarodni is.

Nekem kicsi V6-om van, és nyáron nem érzem kevésnek a 16-os kerekeket sem, mondjuk nem is Nankang van rajtuk. Télen tényleg ratyi, de az meg az öregedő gumik miatt is lehet.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.