Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Zool2007-07-24 12:57:45 // 3351
Ezen kívül náam most is áll a max +20 (városban lehetőleg 70 nél soha többel, országút 110, autópálya 140, ill ahol engedik megem korlátozom 160ra) szabály, márcsak a radarok miatt is, a reakcióidőnk meg nam javul, sőt a korral ugyebár somlik.
Zool2007-07-24 12:55:51 // 3350
Ezen kívül az 159 monjuk 1600 kiló, ami hasonló, mint a Lexus IS, az Új C Klasse és a testvér Saab93. Több olan könnyűszerkezetes (90es évek közepéről) hondát láttam, aminek üléseit egyszerűen összelapította valami oldalról. Az oldalmerevítések, légzsákok mind súlytöbbletet jelentenek. A bömönek sikerült könnyebbre csinálnia a kocsit, de nem sokaknak sikerült még rajtuk kívül...
Zool2007-07-24 12:53:30 // 3349
Begge: it nem erről va szó. A 159 nem azért lesz jó, mert nehéz él ellöki ami előtted van, hanem mert nem gyűrődik gyűszűnyi mértere az utascella, és nem üt keresztül a mellkasodon a krmányoszlop, mint egy kívani autóban. Amikor 15 éves biztonságosnak tratott 5öst és 850est összeersztették, mejgegyezték, hogy egy újabb autóval azért nem az lenne ahelyzet, hogy azok átrepülnek egymáson. Persze gáz ha nagyobbal ütközööl, mert a lassulás relatíve erősebb lesz, de attól még megvéd az utascella attól, hogy felnyársaljon mondjuk a saját motorblokkod.
BeeGee2007-07-24 12:41:16 // 3348
Legyen egy kisautó monduk 1100-1200 kg biztonsági okokra hivatkozva. Mennyivel lesz több esélye egy 1800 kg os középkategóriással szemben?
Vagy egy 1700 kg-os 159esben mennyire érzed magad biztonságban, ha egy 2500kg-os S merga talál el? Ugyanott tartunk esélyekben, mint 20 évvel ezelőtt, mert mindennek ennyivel megnőtt a mogási energiája.
Nem beszélve arról, ogy ahol eddig egy 20 éves limuzinnal 80al mertél menni, ott most 140el mész, mert eltompítják a külvilágot az anyagok és az elektronika.
BadBoy2007-07-24 12:16:04 // 3347
A drágább szóval én nem értenék egyet, de nem ismerem pontosan a MOi Alfa vs. BMW árakat, de itt SKban az ár majdnem egyforma, de amikor egy jól felszerelt autót akarsz látni, akkor már a BMW sokkal drágább.

Mondjuk én akkor sem fogom azt mondani, hogy a 159-es nehéz. Ezek a vélemények papiron igazak, meg minden, de ha valaki rendszeresen jár a 159-el akkor szerintem a véleménye nagyon is megváltozik.

A 156-hoz visszatérve pedig a 159 klasszisokkal előbbre ven. Mig a 156 minősége hagyott kivánni valót maga után, a 159 már nagyon is a konkurencia szintjén van.
zolee1452007-07-24 11:44:41 // 3346
Nevezzük bárhogy, azért a BMW is azután lett autó, hogy megtudta hogy BMW-nek hívják.
Zool2007-07-24 11:36:00 // 3345
A csóka mentségére, az Audi kb 10 éve tényleg a legjobb minőségű belsőket gyártja a német trión belül is. Az Alfa folyamatosan jön föl, és pl a 147 már az elején ütős volt, de azért a últ hibáiért meg kell fizetni. Mellesleg ahogy a 159es fórumot olvasom, a jelen hibáiért is. Nem elég a legjobb anyagokat összeválogatni, azt össze is kell tudni rakni...
count M2007-07-24 10:34:17 // 3344
Izé, gyalog, nem? :)

Amúgy pont a cikk után beszéltünk telefonon, és kérdeztem tőle hogy mióta gyárt az Audi Spidert? :) Röhögött, mondta hogy ő tényleg nagyon meglepődött az eredményen. Aztán este még elvitte a kocsit Szlovákiába szerpentinezni, hajnali 5re ért haza... mondta hogy van 8-10 kisebb hibája az autónak, de mindet meg tudta neki bocsátani. Na de ez itt OFF, csak közbevetettem. :)
TarP2007-07-24 10:24:52 // 3343
Jól döntött, hogy az Alfát érezte legjobbnak.

Akkor nem paraszt, henem lovag, ha már sakkozunk :)
count M2007-07-24 10:18:07 // 3342
Az említett paraszt történetesen elég jó ismerősöm. A srác autótervezést tanult, egy MG kabrió boldog tulajdonosa, és a legkisebb mértékben sem németautó-párti.
zolee1452007-07-24 09:28:03 // 3341
A 316-ra is tudsz veni M csomagot, és akkor lesz egy nagyon brutál kinézetű BMW emblémás Suzukid.:D Csak ugye elég ciki, hogy nyáron megdöglesz a 6 milliós kocsidban, mert nincs klíma, és ha le akarod húzni az ablakot akkor hiába nyomogatod a tekerőjét...csak úgy működik ha tekered.:D
zolee1452007-07-24 09:22:54 // 3340
Ha ehhez még hozzájönnek azok a fajta tesztek, ami pár helyre nemrég be volt linkelve (hogy nem tudta a paraszt hogy mibe ültetik, csak mondania kellett a véleményét érzés alapján) akkor már másképpen néznek ki a dolgok. Mondjuk Magyarországon eléggé jelen van az a hiedelem, hogy ami német az jó. A japánok meg azt mondogatják, hogy a németek beszélnek a minőségről, mi meg szállítjuk azt a vevőknek. Ebben azért van valami.:)
Az építőiparról tudok jobban nyilatkozni. Ha egy ember (legyen az szakmunkás, vagy segédmunkás, vagy bármi) egyszer kint volt a németeknél melózni az már akkora rangnak számít, vagy annak hiszi, hogy na. Utána már alig hajlandó bármit is magyarul mondani. Olyan a dolog, hogy aki ott dolgozott az baromira jól csinál mindent, mert ugye a németeknek nem lehet szart eladni. Pedig dehogynem...:D

Ha valaki el van ájulva a németektől attól mindig azt kérdezem meg, hogy ha ugyanezt egy török gyártaná mi lenne a véleménye? Persze általában legyintés, vagy hasonló a válasz. Pedig ami made in germany azt lazán gyárthatták törökök.:D
Zool2007-07-24 09:16:16 // 3339
Gondolom ezt már sokszor belinkelték ide is, de emléleztetőül:
http://www.youtube.com/watch?v=HxyH9I41dwY
(147, hivatalos)
http://www.youtube.com/watch?v=Pkk3pmfa4vU
(156, senki sem tudja hol és mivel történt)

Inkább legyen 1500 kiló alhangon, és túléld a balesetet...
Egyébbként nekem inkább a mérettel van bajom. A 159 egysezrűen túl nagy a vársoi közlekesdéshez, szélesebb mint egy E klasse, és hosszabb mint bármyleik prémium közép...
TarP2007-07-24 09:15:06 // 3338
Voltam BMW-nél, ők is alkuképesek. 0.5milliót le lehet beszélni egy 325i árából egy komoly arkifejezés segítségével :)

Ugyanakkor lehet, hogy a regiadó tolja meg a jobb benzines Alfák árát, mert nem 2.0, hanem 2.2 és nem 3.0, hanem 3.2 és ez sokszázezer FT-t jelent nálunk :(
TarP2007-07-24 09:11:28 // 3337
Ebben igazat adok.

Bár az alap 159-re én is rásuhintanék egy TI felszereltséget! :)
Zool2007-07-24 09:11:27 // 3336
A piaci árelőny nem sokat ér, ha a kocsi törik, mint a pozdorja... Nekem a teljes Alfa palettát kizárta a gyér törrésteszt, annak ellenére, hogy pont a kereskedőnél állt egy 147 egy "szabványos" (offset frontális) karambol után, az A oszlopnak semmi baja (vmit nagyon elcsesztek az Alfánál az NCAP előtesztek során). Tehát egyedül a 159 lett volna esélyes. Ugyanakkor ha az ember kicsit körülnéz európában, nagyon versenyképes 159es árakat talál. Én a 159est vagy 3-4000 euróval kaptam volna olyaóbban, mint a hasonló tudású / felszereltségű 318d-t. Igazából persze a gond az hogy mindnáron a 3ashoz mérünk, ami egyrészt tényleg nagyon jól sikerült, másrészt piszkosul drága. Az alapár a német listán semmit sem tartalamz, csomagokkal meg nagy árelőnyre tesz szert a 159, ráadásul létezik olyan is hogy alku, amiben az alfa még kedvezőbb lehet, mivel ők nincsenek annyira jó alkuheylzetben. A bömö kereskedő azt mondja, hogy ez az ár, majd más elviszi. Azért az Alfánál még nincs így, a németeknél komoly akciók volta, többek között a márkahívőknek is: az alfákat többezer eurós felárral vették be 159 vásárlása esetén...
zolee1452007-07-24 08:58:57 // 3335
Ha igaz akkor ezek a dolgok (részben) megoldódnak a súlycsökkentéssel. Az ár egy másik kérdés. Ez a tipikus német stratégia, hogy van egy belépő modell, de ami méltó mondjuk a BMW jel viselésére az dupla annyiba kerül. Láttam már alap 316 BMW-t, kb Suzuki kategória... igaz, hogy a paraszt elmondhatja, hogy BMW-ben ül, és talán még a farka is nő 1-2 centit.
TarP2007-07-24 08:49:45 // 3334
A tömegről csak annyit, hogy a 156 legnagyobb piaci előnye az volt, hogy egy 1.6-ossal legyorsultál egy BMW-Audi-Mercedes 1.8-at, illetve egy 2.0-val ugyanígy a 2.2-esekkel szemben, hiába ügyeskedett a BMW 320-nak nevezni a 2.2-es motort, még akkor is Alfa fölény volt, mindez OLCSÓBBAN!

Ezt a piaci előnyt most elfelejthetjük, a 159 drágább ,mint a 3-mas és lassabb, szinte minden kategóriában.

Ezért várom már, hogy legyen valami sportosabb Alfa is, persze nem 20 milló felett...
Ez a Junior, vagy Racer még tartja bennem a lelket...Különben a "látens BMW-sből" eltűnhet a látens.
mesa2007-07-23 16:57:23 // 3333
Olyat én is csináltattam a Fiatomra, csak acélból! Biztos ami biztos :)))
zolee1452007-07-23 16:53:29 // 3332
Az a baj, hogy kevés a vizsgált ütközésfajta, és egy nem túl biztonságos autóval is rá lehet gyúrni ezekre a dolgokra, vagyis azokat a részeket erősítik csak, amelyek az adott töréstesztben úgymond "részt vesznek". Off, de ha jól tudom pl az nvidianak voltak 3dmarktra vagy mifenére optimalizált driverei...na ugyanez autóval az NCAP-ra optimalizált autó.:)
Egy példa: első körben az első szériás 3-as Compact BMW csúnya eredményt ért el. Erre a két első nyúlványra (vagy mi az) raktak egy alumínium elemet, ami a terhet megosztotta a két rész közt, egy amolyan összekötő elem volt ez, és utána már rögtön jobban produkált. Persze utána is szar volt, csak nem annyira.:))
zolee1452007-07-23 16:46:26 // 3331
Egyi barátom mesélte, hogy egy 325i tulaj belenézett a 316-osának a motorterébe, majd azt mondta, hogy "ebből hiányzik két henger...pedig a helye megvan" :D
Grando2007-07-23 16:33:58 // 3330
A jó életbe, akkor az enyémből is kiloptak 2 hengert! Gyerekek! Jobb lesz, ha ti is körülnéztek a motortérben! :DDDDDDD
mesa2007-07-23 16:21:08 // 3329
muhahaha :)
Egyébként van olyan gyártó, akinél a krómozott kipufogóvég toldat jelzi a sportos modellt :D
BeeGee2007-07-23 16:20:01 // 3328
Nem olyan dupla, hanem dupla-dupla :)
Halesz2007-07-23 16:18:08 // 3327
Akkor a Te autódban is V8 lesz, basszus!!!!! :DDDDD
BeeGee2007-07-23 16:13:24 // 3326
A kinaiak is csak azért fürödtek be, mert náluk lejjebb van a léc. Ha kell, csinálnak 5csillagos (7fejűsárkányos) autót..
BeeGee2007-07-23 16:08:51 // 3325
A "legaranyosabb" szagújságírói komment a mostani autómagazinban van:
"a dupla kipufogó vég a V8as motorra utal"
nem szószerint idéztem, de valami iyesmi :)
BadBoy2007-07-23 16:06:14 // 3324
Na ez most egy másik sztory, és lehet nem ide tartozna, de szerintem az a törésteszt ami van, nem objektiv, ahogy irtad. Ezt teljesen másképp kellene csinálni szerintem, ami rávilágitana az 5 csillag és 5 csillag közti különbségre.

De sajna a Grande sem egy cingár balerina. :(
BadBoy2007-07-23 16:03:05 // 3323
Figyi, én értem amit mondasz, de amorén belül is hallottam már ilyen dolgot, pedig ez egy alfás társaság. Engem az 5 csillag érdekell legkevésbé. A 147-es cseréje sem a csillagok háborúja végett történt meg. Ez a saját maga fékező, elinduló beszélgetőtárs autó meg nem az esetem, de ez is egy szempont, amit sokan felhoznak. Sajna, de ez van.

Na de azért az angoloknál a kis lélkvesztő az egyik véglet, a másik meg a nagy batár. Ott azért nagyok a kontrasztok.

Én a motorokkal kapcsolatos irásodat is elfogadom, de sajnálatos módon, szerintem a trendeket is szeretné meglovagolni a gyár, és ezért egy picit eltávolodott a régi arculattól. De sajnos, valahol meg ezt is meg kell hogy értsük, és el kell hogy fogadjuk.

(nincs gond, ha homlok egyenest mást is irsz, de néha érzem csak úgy magamat, mintha egy hülyének lennék nézve, pedig én is csak a véleményemet irom meg, amit tanulok a vállalat vezetésről, és a gondolkodásásról)
mesa2007-07-23 16:00:20 // 3322
A Diva lehetne ilyen! Az csak egy "vacak" JTS, de könnyű mint egy Lotus, tehát igazi élményautó ;-)
mesa2007-07-23 15:58:49 // 3321
Ma már szinte senki nem gyárt 5 csillagosnál rosszabbat. Kivéve a kínaiak :P :D
Akinek 4 csilagot adnak, azoknak is feltétellel, hogy ezt meg azt kicserélik, akkor megkapják az ötöst.
Ha a 159-nek,a Grande Puntonak és a Bravonak (?) eddig sikerült, akkor menni fog a Juniorral is.

ui: Éppen ideje lenne az NCAP-nak emelni a tétet a maximális pontszámhoz, mert 5 csillag és 5 csillag között is lényeges eltérések vannak!
BeeGee2007-07-23 15:53:25 // 3320
Akkor is ez lesz a véleményed, mikor az Alfád helyetted fékez, mert úgy gondolja, hogy veszélyes az útkereszteződés vagy épp nem enged előzni? 90%ban marketingf@szság, már elnézést. Nem kedvez se a környezetszennyezésnek, fogyasztásnak, se az előállítási árnak, se semminek.

A anolok konzervatívak, mégis annyira megy ott a kis lélekvesztők piaca, mint sehol máshol. Pedig biztos ők is féltik az életüket.

(És ne vedd személyes támadásnak, szó sincs róla. Néha úgy érzem, hogy mindennel bántalak, amit mondok, pedig csak általánosságban írom őket.)

És ha megnézed, az Alfa sosem gyártott gigaméretű motorokat (néha kissebb V8as becsuszant :) ). Mindig volt egy erősebb gyár nála, még a tömeggyártásban is. Mégis sportosnak gondolták.
BadBoy2007-07-23 15:40:33 // 3319
Én még mindig azt hangsúlyozom, hogy a 159-es súlyával nincs semmi gond. De a kis autó kis tömeget elfogadom, és igazat is adok. De ha a törésteszt csak 3-4 csillagos lesz, akkor előjön az a tábor, aki azért nem vesz 147-et, mert csak 3 csillagot kapott, és mert életveszélyes. Minden autóban meg lehet halni, csak, ezt ők nem tudatositják. Itt csak annyi a különbség, hogy nagyobb a túlélési esélyed.
BadBoy2007-07-23 15:37:54 // 3318
De amerikában meghivásos alapon volt a vásárlók meghivása. Csak olyan emberek kapták meg, akiknek 6C-jük van.

Ha nem hiszed, kérdezd meg Bckkt, ő hivatalos minőségében Alfa eladó, és valamivel több infója van neki, mint nekünk.
BeeGee2007-07-23 15:36:52 // 3317
Mármint ha a kis tömeg / kis moci / nagy teljesítmény koncepciótval probálkozna, úgy értem.
BeeGee2007-07-23 15:34:18 // 3316
Sportosnak nem csak azt hívnám, ami 1900-2000 kg és 400+ Le. Igaz, a súlya már alakul a 159nek :)

Ha a kis városi rohangálós autó megál 1200-1300 kg körül, akkor a 180Le más elég lesz ahhoz, hogy megtartsa a sportos imidzst az alfának. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a sportosságnak vannak más útjai is, mint a hatalmas mocik és tömeg.. És nem biztos hogy melléfogna az Alfa, ha ezt az utat követné.
mesa2007-07-23 15:32:48 // 3315
Ez meg vicces UL!!!.
Ilyen feltételt nem szabhat egyetlen gyártó sem. Főként mivel USA-ban is árulják, az egész gyár bezárhatna egy feldühödt amerikai állampolgár diszkriminációs pere után! :DDD
mesa2007-07-23 15:30:54 // 3314
Minden esetre a céljukat sikerült elérni : egy piros szelepfedél festésről már is variálnak a szakújságírók, hogy hátha a Maser mocija , meg talán megrémül a konkurencia hogy már tesztelik is az olaszok a V8-as fenevadat! :)))))
BadBoy2007-07-23 15:30:00 // 3313
Én elfogadom, mert én a technikai részhez nem értek. Én csak annak hittem, amit láttam és olvastam.
BeeGee2007-07-23 15:29:37 // 3312
Gondoltam :)
BadBoy2007-07-23 15:28:15 // 3311
Az akkor hirek szerint Magyarországon több megrendelés is volt. De infójaim szerint majdnem lehetetlen volt hozzájutni. Csehországban Bckk bemutatott a brnoi eladónak, akiknél volt egy jelentkező 8C-re, de ő sem kapta meg, mert a feltétel az volt, hogy kell hogy legyen minimum egy Ferrarid, és egy Alfádnak lannie a garázsbanm, másként esélytelen vagy. És ennél fogva ők sem tudták eladni azt az autót. Lehet Magyarországon volt olyan ember, aki meg akarta venni, és teljesiteni is tudta a feltételeket.
BadBoy2007-07-23 15:24:54 // 3310
Akár hányszor magasabb a Toyota bevétele, ha nem fogja merni megcsinálni az Alfa, akkor egyre rosszab helyzetbe kerül. Mert itt a Sport szavat emelném ki, és ezt sokan hiányolják a jelenlegi Alfákból. És minél tovább húzzák, annál rosszabba helyzet. De itt is ugyan azt mondom, ha lesz V8 akkor is, ha nem akkor is nagyon jól át van számolva ez a dolog a pénzügyekkel foglalkozó részlegen.
mesa2007-07-23 15:21:21 // 3309
Simán V6. Már csak azért is, mert 6 sárga karika van rajta a gyújtástrafóknak :)

Azon kívűl kompresszoros vagy turbos, és pont emiatt nem is lehet V8, mert a Maserati féle 4.2-esnek a szívósora el sem férne a cucc alatt - ha megnézed a motor HQ gyári képeit (amiken ráadásul 2x 4db trafó van)

Azt talán el tudom képzelni, hogy a 2 hengersorrol levettek egyet-egyet és megspékelték turboval, hogy nem a GM blokkot használják.

De hogy nem V8 az 100%! Főleg keresztben! :)