Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Halesz2007-07-25 17:44:53 // 3392
Az mondjuk annyira durván csúnya photoshop, hogy a 159-es három légbeömlőjéből kettőt csináltak :)
BeeGee2007-07-25 17:04:19 // 3391
Ott legalább Te döntöd el, hogy visszagyorsítson-e a beállított tempóra, vagy ne :)

Az esőérzékelős ablaktörlő elméletben fasza. de gyakorlatban nem azt csinálja, amit várnál.. Az 56osban legalábbis saját akarata volt, bántam, hogy belekértem..
A 159ben eltalálja, hogy mikor mennyire kell törölnie?
Tedi2007-07-25 17:00:35 // 3390
Igazad van, bocsika vagyok, javítom.
Köszi, hogy szóltál!
Cgo2007-07-25 16:58:02 // 3389
en is ilyen vagyok, uralkodni akarok :) es nem kapcsoljon helyettem senki semmit... mondjuk a tempomat egesz jo dolog :)
zolee1452007-07-25 16:56:25 // 3388
Srácok, csak egy észrevétel a Junior cikkhez: a kormány mögötti váltót a Ferrari F1 váltónak, vagy pl az 599GTB-ben lévő gyorsabbikat F1 Superfast-nak hívja. A manettino az a kis többállású kapcsoló ami a különböző állásokban különböző beállításokkal látja el az autót. Vagyis pl a sport beállítás (nem biztos, hogy pont így hívják) az befolyásolja ha jól tudom a motorkarakterisztikát, meg a futóműbeállításokat és pl a vezetést segítő elektronikát (abs, esp...) is, tehát az egész autó összes beállítását egyszerre hangolja át. Persze (állítólag) ez is az F1-ből jött.:)
TarP2007-07-25 13:20:50 // 3387
Sosem használtam, nekem mindig minimál puritán ótóm volt. Erős motor, jó ülés, jó kormány, jó váltó, jó gumik... és kész.

Felfogás kérdése. Én olyan egyszerű embör vagyok, aki, ha köd van, ha eső van, ha kipörög a kerék, ha csúszik az út, ha fúj a szél, akkor asszimilálódik :) és lassít, vagy benyomja a ködlámpát, vagy bekapcsojja az ablaktörlőt.

Természetesen vezérelhet mindent komputter, csak nekem élvezetet okoz, ha én vezérelgetek, neki meg nem :), persze látom én, hogy minden a kényelmem miatt van, csak ha túltohonyulok, akkor úgyis szar lesz az életem...az pedig nem célom.
BadBoy2007-07-25 11:03:28 // 3386
Tankban is meg lehet halni! :))

Ez szerintem a csillagok állásán múlik, ha azt mondják az égiek, hogy itt az életed filmjének utolsó kockája az 5 csillagos autóban is meg lehet halni, és egyetértek veled, hogy nem a csillagok háborúja fog dönteni.
BadBoy2007-07-25 11:01:30 // 3385
Egy fontos dolog kimaradt, amit már irtam! :)

Az eső intenzitásástól és az érzékenységtől függően saját maga dönti el, hogy milyen sebességgel kell törölni, és jobban hozzá tud idomulni a környezeti hatásokhoz, mint ha csak fokozatok lennének.
BadBoy2007-07-25 10:59:03 // 3384
Hogy mire jó az esőárzékelő?

Nem arra, hogy kimenj a boxba, hanem hogy beparkolj a szervizkamionba, mint ahogy a Knight Riderbe tette David Hasselhoff. Utána kivárod, hogy eláljon az eső, és újra folytathatod az utadat. :PPP

De ha most komolyen beszélgetünk, akkor ez arra jó, hogy anélkül, hogy hozzáérnél az ablaktörlő kapcsolójához az eső intenzitásától függően az autó maga állitja be a törlés sebességét. És ez működik. Nem kamu, bárki bármit mond, csak ennek a rendszernek a titka az, hogy az abalktörlő gumiknak mindig tisztára kell törölniük az ablakot, és ne hagykanak foltot.

160-nál lepereg. Igen, ebben igazad van, de normális ember, a hatalmas forgalomban nem kockáztat azért, hogy leperegjen az esőben az esőcsepp, és ha jól tudom európában sehol sincs megengedve közúton 160KM/H. A másik dolog meg az, hogy ez széria tartozéka a Distinctive kivitelnek, és nincs választásod, hogy akarod e vagy sem.
mesa2007-07-25 09:15:02 // 3383
Jut eszembe, hogy nem azért szólok, hogy tovább OFFoljuk a Jövő alfái topikot OFFos autók törsétesztjével.

Én amikor Alfát veszek marhára nem érdekel a töréstesztje. Ha nagyon gyorsan megyek, teljesen midegy milyen kocsiban, de megdöglök.

Az nézi leginkább a csillagokat, aki saját magától IS fél.
Zool2007-07-25 09:14:59 // 3382
Asszem amerre én lakom nem olyan az aső mint feléd :)

Hogy mit csinál az esőérzékelő? Először is ha esik bekapcsolod. Mert jobb esetben alapból nem üzemel (és ez így is van jól). Aztán ugyanúgy állíthatod az érzuékenységet, mint az ablaktörlőnél. A külömbség az, hogy kikapcsol, ha már nem kell és túlságosan el lennél foglalva ahhoz, hogy foglalkozz vele (pl városi cikkcakk). Én extraként (nem volt nagy tétel) kértem mert az S40 momentumjában nem volt benne, és örülök neki hogy belerendelkle,.Egyébbként láttál/használtál már ilyet valaha?
Zool2007-07-25 09:11:24 // 3381
Ez csak példa volt. Az A8 ugyanis közel ugyanígy nézett ki! Egyébbként egy előző generációs nagyautó úgy vagy rosszabbul törik mint egy mostani alsóközepes vagy kisautó. Sőt, a q7 még rosszabbul is. Már pedig útról lemenni azzal is lehet....
mesa2007-07-25 09:05:14 // 3380
ne haragudj de olyan furcsákat beszélsz ... :O

Hogyan hasonlíthasz össze egy fák közé berongyolt kis A3-ast egy valószínűleg lassabban mindössze frontálisan csattant A8-cal ???
TarP2007-07-25 08:58:22 // 3379
Én ehhez butus vagyok, de ki az, aki nem veszi észre az esőt???

Micsinál ez az esőérzékelő? Szól hogy: "Eső van baze, menj ki a boxba kerékcserére!" :)

Más: 160-180 körül soha nem kapcsolok ablaktörlőt, mert egyszerűen felfutnak a vízcseppek és jobban kilátok, mint ha kalimpálna előttem két lapát. Ezt megérti az esőérzékelő, vagy belekotnyeleskedik???
BadBoy2007-07-24 18:52:38 // 3378
Ez a jó, hogy mindenki izlése szerint eldöntheti hogy mit akar, és igy izlés szerinti autó alakitható ki. Igy több vevőt tud a gyártó megszólitani, de ténylegesen vannak nagyon hülye, és felesleges extrák.
BadBoy2007-07-24 18:49:59 // 3377
Mondjuk van néhány hasznos extra, ami nagyon jó dolog. Nem rossz az esőérzékelő, Blue&Me rendszer, de a navit én nem dijazom, itt a vadkeleten, és a tolatóradarért sem ugrottunk autóvásárlásnál. És ez csak az alfa, nem a BMW és a Merci ahol egy csomó felesleges kütyü létezik. A minden féle maszirozó, fűtő - hűtő ülés, meg a sok baromság.
Zool2007-07-24 15:20:53 // 3376
Ez igaz. :)

(vagy egyúttal kipróbáltad a passzív biztonsági rendszereket)

Amúgy télleg meddő vita, végül is mindenki maga dönti el, hogy mi a fontosabb neki...
TarP2007-07-24 15:17:25 // 3375
Nagyobb mocival már odaértél a célodhoz, mire az eső eláztatja a kis brüngőket. :)
Zool2007-07-24 15:15:42 // 3374
Minek utána 2-3 szor aludtunk autóban, mert sehol nem találtunk szállást, majd navival egyanezt játszi könnyedséggel megoldottuk rá pár évvel később (a navi egyébbként egy relatíve filléres PDA volt, egy gyári navi töredékéért, azoknál sokkal nagyobb tudással), esőérzékelő régen is hiányzott. Vad forgalomban vagy ismeretlen helyen az ember észre sem veszi hogy már nyikorog a törl, eléggé lefoglalja a forgalom. Én azt mondom hogy inkább pár hasnos extra, mint egy nagyobb moci...
TarP2007-07-24 15:04:36 // 3373
Ebben élünk, nehéz kikerülni.

Mindenki legalább olyan őrültnek fog nézni, mintha GTV-t vásárolnál :) :) :)
BeeGee2007-07-24 15:00:12 // 3372
"azt kapsz ami akarsz, nem azt amire szükséged van"

Szüleim boldogan bejárták fél európát egy 850es fityóval. Papír térképet használtak, max 80al mentek, és nem forgolódtak álmatlanul amiatt, mert nincs tetőablak vagy esőérzékelő.
Az emberek arra vágynak, amit megmutattak nekik, nem arra ami az ő gondolatukban előfordulhat. És ezt a durva marketingnek köszönhetjük.

mind1, parttalan vita, én csak reménykedem, hogy minél késöbb esek a csapdájába. Változtatni úgysem tudok rajta.
Zool2007-07-24 14:49:05 // 3371
Amúgy az általad linkeltén én durvábban tört elejű 147est láttam úgy, hogy nem görbült meg az A oszlop (ellentétebn az NCAP videóval). Azért van némi véletlen tényező is a balesetenél...
Zool2007-07-24 14:47:16 // 3370
Oksez, de ezzel az érvvel egy gond van. A gyárak újatót adnak el. Nem érneks emmit azzal, ha te lelkesen örülsz az 1 vagy akár 20 éves autódnak, mint ahogy nem fognak sok bónuszpontot adni azért sem, ha márkajelzéses lobogód van az ágyad felett. Ők újautók eladásából élnek. Arre edig keveseknek va pénzük, hogy vegyenek egy sportkjocsit egy limót és egy terepjárót külön. A mostani prémium limók ezt tudják egyben. Belül igényesek, a futómű lehetővétezsi a dinamikus vezetést, és akár rosszabb úton négykerékhajtás segít tovább. Kombiként pedig egész jól pakolhatók. Ez külön újatóban elég drága lenne. Én pl igenis hazsnálok minden "luxus" extrát, legyen az navi (szinte naponta), esőérzékelős ablaktörlő , ülésfűtés vagy ritkábban a 2zónás klíma. Nem hiszem hogy nélkülözném őket szivesen (ok ülésfűtést fölöslegesé teszi egy plüss ülés).

Az NCAP nem tökéletes, de egy viszonylag objektív rendszer. Aki egy egyetemi viszgán is elbukik, nemvárható, hogy sokkal jobban produkál az életben...
HátvédRomeo2007-07-24 14:20:48 // 3369
Ez se rossz! Lassan járj így jársz.
acura reccs
BeeGee2007-07-24 14:09:47 // 3368
Így van, ez engem nagyon elszomorít. Ha egy gyár megpróbálna árral szembe menni, meghalna. Kivéve talán a Hindustant indiában :)
BadBoy2007-07-24 14:05:29 // 3367
Ebben az esetben teljes mértékben helyeselnem kell, mert a jelenlegi luxusautók olyanok, mint a szoba nappalija. TV, DVD, bőr masszázsfotel, már csak a mikró, és a kv főző hiányzik. Nagyon sok felesleges dolog került az autókba, amiknek nem is szabadna egy autóban helyet kapniuk. Ezzel csak a súlyt emelték, a másik oldalon, meg beleraktak az autókba minden féle sok hülye ketyerét, hogy környezetbarát autó legyen. De ha a sok hülye "kénylemi" kütyü ki lenne szerelve, akkor is ugyan ott tartana a károsanyag kibocsájtási szint.
BeeGee2007-07-24 13:58:50 // 3366
Nagy különbség nincs az A8 - 7s között.
De hogy ne csak offoljunk: megmaradt az utascella egyben :)

Szóval engem ez a gyártói demagógia zavar, ami azt hirdeti, hogy "kurvajó az autód, 5 csillagos, gyorsabb mint az előző, több luxus van benne, környezetbarát, stb". Egyet nem írak oda: laboratóriumban és csak akkor, ha tudsz vezetni és ha van önkontrollod.

Egy gyártót tudok, aki életben összetört autókat is laboratóriumban vizsgál, legalábbis ami svédországban történt. nem tudom, lehet azóta ők is leszoktak róla, mert drága.

Lehet, hogy olcsóbb lett volna azt elkezdeni marketingelni évtizeddel ezelőtt, hogy ha luxusra vágysz, megkapod, de ne akarj úgy menni vele, mint egy ferrarival. Ha sportautót akarsz, akkor ne kelljen bele dvd leátszó és leveőtfújó masszirozós ülés. Ha városi autó kell rohangálni, akkor ne akarj sport és luxusautó tulajdonságokat. Ezt is szeretnék most az emberek, de nem ezt sulykolták beléjük.
Zool2007-07-24 13:43:13 // 3365
Na ez azért durva. Aki nem tud vezetni vegyen kisebbet!
http://www.wreckedexotics.com/maybach/
Zool2007-07-24 13:40:20 // 3364
http://www.wreckedexotics.com/745/750_20060709_001.shtml

ez még csúnyább, de a legtöbb ép utascellával végezte, és az az egyik legfontosabb.
Zool2007-07-24 13:39:11 // 3363
Azért nézd meg az indexnézeből a többi kéet. Nincs még egy ennyire összetört járgány. Amúgy a 7es sem mai csirke...
BeeGee2007-07-24 13:35:54 // 3362
Asszem a BMW 7es is a korszerű balesetbiztonsági tervezések szempontjai alapján készült. Vajon megóvta a sofőrt a biztonsági utascella?
Owner of this BMW was speeding because he didn't want to be late for a meeting. As he was overtaking another vehicle, an oncoming car forced him to swerve into a utilitie pole at very high speed..
zolee1452007-07-24 13:31:36 // 3361
BeeGee2007-07-24 13:28:51 // 3360
Meg az a pár fa, aminek nincs gyűrődő zónája.
Gyanítom az A8 valami puhatestűnek csapódott, ezért nem teljesen helytáló az összehasolítás a két ódi között.
Zool2007-07-24 13:26:26 // 3359
Az orr eltűnik a csillapításban, az utascella érintetlen. még az ablakok sem törtek ki. Ennyit jlent egy generáció azaz 8 év fejlesztés...
Zool2007-07-24 13:25:14 // 3358
Egy normális A8as (aktuális generáció) így törik:
http://www.flickr.com/photos/landaklife_mon2_aishiteru_san2/8708125/
TarP2007-07-24 13:24:22 // 3357
Nem élhetünk örökké.

Valahogy meg kell dögleni, ezek a genyók meg megnehezítik! :) :) :)
BeeGee2007-07-24 13:21:52 // 3356
Na, pont az ilyen balesetekről beszélek, hogy teljesen mindegy, hogy hánycsillagos a kasztni, mert az emberi hülyeségnek nincs határa, mint tudjuk. Szegény fák.
Gyanítom nem 60al szaladt beléjük, hanem olyan tempóval, ami a 159et is szétrepíti..
Zool2007-07-24 13:18:52 // 3355
mondjuk ez A3, de valami hasonló lett
http://forums.audiworld.com/other/msgs/2478782.phtml
Zool2007-07-24 13:14:45 // 3354
Ahogy írtam, alkati dolog. Klafa a dübörgő boxer, de ha nem csak ökörködni kell, jobb a tompított dízel. Tudom hogy a magyar autvezetők jó részére nem az ésszerű visszafogottság jellemző, de azért nyugaton nem ez a trend. A mostani közepesek valóban azt tudják, mint a legjobb luxuslimók 10 éve, mint tudásban, mind motorizáltságban, mind biztsonágban. Sőt, a múltkor láttam egy előző generációs A8ast a francia TVben. Megvolt a csomagtartórész ahátsó tengelytől hátra, meg az orr fele. Utascellából semmi sem maradt. Szerintem ennél nagyobb túlélési esélyed van pl egy 159esben...
BeeGee2007-07-24 13:05:14 // 3353
Értem ezt az álláspontot. Nekem ebben csak az sántít, hogy 50-60 km/h ig tervezik a biztonsági utascellát szabvány körülmények között, miközben a teljesítményt "eltakarják". Máshogy fogalmazva, ma sokkal nagyobb esélyed van arra, hogy
autópályán 200zal belédszáljon valaki
országúton 140nel elédsodródjon kanyarban valaki
városban 100zal oldalba kapjanak, mint 15 éve,
Az új autókban kisebb eséllyel kapcsol be a természetes parahatár, ami a legfontosabb biztonsági tényező.
A fenti esetekben meg a vétlen a hajára kenheti mind az 5 csillagot.. Lehet hogy nem szakad az ölébe a motor, hanem csak a szalag korlát vágja le mindkét lábát..
zolee1452007-07-24 13:01:40 // 3352
Ez így nem teljesen igaz, mert manapság a nagy autók (pl S merga) orrának az első részét kicsit puhábbra csinálják, hogy esélyt adjanak a kicsiknek (meg a gyalogosnak).
Zool2007-07-24 12:57:45 // 3351
Ezen kívül náam most is áll a max +20 (városban lehetőleg 70 nél soha többel, országút 110, autópálya 140, ill ahol engedik megem korlátozom 160ra) szabály, márcsak a radarok miatt is, a reakcióidőnk meg nam javul, sőt a korral ugyebár somlik.
Zool2007-07-24 12:55:51 // 3350
Ezen kívül az 159 monjuk 1600 kiló, ami hasonló, mint a Lexus IS, az Új C Klasse és a testvér Saab93. Több olan könnyűszerkezetes (90es évek közepéről) hondát láttam, aminek üléseit egyszerűen összelapította valami oldalról. Az oldalmerevítések, légzsákok mind súlytöbbletet jelentenek. A bömönek sikerült könnyebbre csinálnia a kocsit, de nem sokaknak sikerült még rajtuk kívül...
Zool2007-07-24 12:53:30 // 3349
Begge: it nem erről va szó. A 159 nem azért lesz jó, mert nehéz él ellöki ami előtted van, hanem mert nem gyűrődik gyűszűnyi mértere az utascella, és nem üt keresztül a mellkasodon a krmányoszlop, mint egy kívani autóban. Amikor 15 éves biztonságosnak tratott 5öst és 850est összeersztették, mejgegyezték, hogy egy újabb autóval azért nem az lenne ahelyzet, hogy azok átrepülnek egymáson. Persze gáz ha nagyobbal ütközööl, mert a lassulás relatíve erősebb lesz, de attól még megvéd az utascella attól, hogy felnyársaljon mondjuk a saját motorblokkod.
BeeGee2007-07-24 12:41:16 // 3348
Legyen egy kisautó monduk 1100-1200 kg biztonsági okokra hivatkozva. Mennyivel lesz több esélye egy 1800 kg os középkategóriással szemben?
Vagy egy 1700 kg-os 159esben mennyire érzed magad biztonságban, ha egy 2500kg-os S merga talál el? Ugyanott tartunk esélyekben, mint 20 évvel ezelőtt, mert mindennek ennyivel megnőtt a mogási energiája.
Nem beszélve arról, ogy ahol eddig egy 20 éves limuzinnal 80al mertél menni, ott most 140el mész, mert eltompítják a külvilágot az anyagok és az elektronika.
BadBoy2007-07-24 12:16:04 // 3347
A drágább szóval én nem értenék egyet, de nem ismerem pontosan a MOi Alfa vs. BMW árakat, de itt SKban az ár majdnem egyforma, de amikor egy jól felszerelt autót akarsz látni, akkor már a BMW sokkal drágább.

Mondjuk én akkor sem fogom azt mondani, hogy a 159-es nehéz. Ezek a vélemények papiron igazak, meg minden, de ha valaki rendszeresen jár a 159-el akkor szerintem a véleménye nagyon is megváltozik.

A 156-hoz visszatérve pedig a 159 klasszisokkal előbbre ven. Mig a 156 minősége hagyott kivánni valót maga után, a 159 már nagyon is a konkurencia szintjén van.
zolee1452007-07-24 11:44:41 // 3346
Nevezzük bárhogy, azért a BMW is azután lett autó, hogy megtudta hogy BMW-nek hívják.
Zool2007-07-24 11:36:00 // 3345
A csóka mentségére, az Audi kb 10 éve tényleg a legjobb minőségű belsőket gyártja a német trión belül is. Az Alfa folyamatosan jön föl, és pl a 147 már az elején ütős volt, de azért a últ hibáiért meg kell fizetni. Mellesleg ahogy a 159es fórumot olvasom, a jelen hibáiért is. Nem elég a legjobb anyagokat összeválogatni, azt össze is kell tudni rakni...
count M2007-07-24 10:34:17 // 3344
Izé, gyalog, nem? :)

Amúgy pont a cikk után beszéltünk telefonon, és kérdeztem tőle hogy mióta gyárt az Audi Spidert? :) Röhögött, mondta hogy ő tényleg nagyon meglepődött az eredményen. Aztán este még elvitte a kocsit Szlovákiába szerpentinezni, hajnali 5re ért haza... mondta hogy van 8-10 kisebb hibája az autónak, de mindet meg tudta neki bocsátani. Na de ez itt OFF, csak közbevetettem. :)
TarP2007-07-24 10:24:52 // 3343
Jól döntött, hogy az Alfát érezte legjobbnak.

Akkor nem paraszt, henem lovag, ha már sakkozunk :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak