Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

zolee1452007-07-23 14:47:42 // 3292
"Erre a V8-as dologra továbbra is azt tudom mondani, hogy az Alfa vevőköre nem fog 20-22 millió Ft-t adni egy V8-as 159-ért, ami 400lóerős."

Ha jól sejtem most az Alfa éppen válogat, hogy a megrendelők közül kinek is adjon 8C-t és kinek mondja azt hogy bocsi...

Az nem derülhetett ki szerintem számodra sem az elmúlt jópár év alapján, hogy az Alfa vevőköre mennyit adna ki egy V8-ért, mert ha akart volna se tudott volna ilyet venni.
Az Alfa a 159 versenytársaiként a BMW 3-ast, az Audi A4-est és a C-s Mercit jelölte meg, mellesleg a sajtó is ezekkel hasonlítgatja, sőt az ár is kb ezekhez van igazítva. Innentől kezdve a csúcsmodell sem maradhat el tőlük. Ha mégis akkor az elég gáz.

Ha jobban belegondolunk még egy kis marketing is lenne, hiszen a V8 gyakorlatilag a Maserati/Ferrari féle v8 lenne, ami azért gondolom nem rossz ajánlólevél egy motornak. Ehhez hozzájönne a Q4, szerintem biztosan sok RS4/M3 vevő elgondolkodna, hogy beálljon a jürgenwágen sorba vagy "traubit igyon".:)))

A másik dolog meg, hogy az USA-ba nem nagyon mehet V8 nélkül, feltéve hogy nem akarnak 1-2 éven belül megint kivonulni a piacról.
BadBoy2007-07-23 14:44:31 // 3290
Mondjuk igaz, hogy a vw csoport autóiban már van 1.4T, de ha ezt a lendületet tudják az olaszok tartani, hogy a fejlesztések folynak (erre, most az lesz a válasz, hogy lassan), utol fogják tudni érni a vw-t, mert most mig a többiek egyet lépnek, az Alfa kettőt. És ez a lényeg. A 159 szerintem egy hatalmas nagy előrelépés volt, bárki bármit mond erről a tipusról. Sokkal jobb minőségű, mint az elődje, és sokkal masszivabb. És engem a súlya sem zavar, mert amig nem rajtam áll addig minden rendben van, én nem érzem :).
BadBoy2007-07-23 14:40:18 // 3289
Ez mikori hir? Keresem kutatom, és nem találom :(.
BadBoy2007-07-23 14:39:32 // 3288
Csak az a baj a V6TB motorral, hogy nem ellenfele az RS, AMG, M triónak, amit ugyebár a Fiat szeretne elérni a GTA-val. De szerintem ha lenne egy ütőképes modell, nem lenne gond eladni, mert kereslet van és lesz is rá, ha megnézzük a fennt emlitett modelleket. És ahogy itt már többen is mondták, jelenleg az amerikai piac a él, ahol meg azért jól jönne az a V8-as motor.

Pl. biztos forrásból tudom, hogy az Audi egyáltalán nem veszi konkurenciának az Alfát. A Mercédessel is szerintem ugyan ez a helyzet. Max. a BMW figyel fél szemmel az olaszokra, de nekik meg nagyon bő a kinálatuk. Amit meg az Alfa csak hosszú idő folyamán fog csak tudni utolérni. :(

És mi volna, ha lenne V6TB, és V8?
Én ezt sem tartanám elképzelhetetlennek. Mert üzletileg kifizetődő lenne, és kitltené az űrt a 3.2V6 260LE-je, és a V8 400LE-je közt.
Benőke2007-07-23 14:34:51 // 3287
Na jó persze, de egy kis optimizmus azért lehetne :)
Egyáltalán nem biztos hogy annyira gáz lenne a kis turbósoknál. 180 ló elég tisztességes egy kis 1,4 nél. Bár már elég sok is, erre könnyedén rátehet a VW grupe, de az Alfaáék is tudnak rajta tekerni ha arról van szó. Bár ez itt nehezebben megy.
Bár a VW ugye Kopreszor + Turbós, a Junior meg simán Turbós lesz gondolom én :)
BadBoy2007-07-23 14:32:32 // 3286
Honnét vannak ezek az infók????

Hát szerintem jó kis motorválasztéka lesz a Kis Alfának! Szerintem a 135LE-s 1.4 JTB sem roszz. Mondjuk ami nagyon tetszik a 150LE-s 1.6 dizel. Nem kerül bele az autóba az 1.9JTD? :((( Kár, pedig azzal is egy nagyon jó kis élményautót lehetne összekombinálni, még ha dizel akkor is.
mesa2007-07-23 14:26:44 // 3285
Mert nem azt a színvonalat hozza mostanában a kedvenc gyártóm, mint ami elvárható lenne egy sportos modellekezt kiadó társaságtól. És akkor a WTCC égésről nem is beszélek. :(((
mesa2007-07-23 14:25:40 // 3284
Pedig jobb ha számolsz velük, az új motorjaikat a BMW-vel fejlesztették ...

a mittomén Ragnotti Sport Clio meg már most is elég ütős motorral fut. Különben is övék a világbajnok F1 csapat :P :DDD
Benőke2007-07-23 13:10:57 // 3283
Hogy te milyen pesszimista vagy :p
TarP2007-07-23 13:07:17 // 3282
Én valahogy nem félek a Franciáktól. A VW konszern ütőképes, de a Rönó-Pözsó eladásai gyengülnek az utóbbi 1-2 évben, még a "györönyűűűű" dizány ellenére is :)
mesa2007-07-23 11:33:59 // 3281
Mire kijön az 1.4 JTB 180 lóerővel, a VW autói is legalább 180-190-et fognak teljesíteni. Ráadásul helyzeti előnyben is lesznek a több évnyi tapasztalat miatt (megbízhatóság)

De az is zicher, hogy a franciáknak is meglesz a hasonló teljesítményű felpaprikázott motorjuk.

SZVSZ nem fog megint labdába rúgni az Alfa még a kicsik között sem :(
mesa2007-07-23 11:31:13 // 3280
Ez így azért vitatható, mert ha lenne V8, akkor a vevőkör is szélesebb palettát fogna át.

Nehéz lenne elhinni, hogy ne lenne olyan aki M3 helyett egy V8-as 159-est venne. Ott a pénz nem számít, csak a design meg az elkötelezettség.
TarP2007-07-23 10:19:44 // 3279
Már elkezdtem :), csak még nem tudtam mire! :)
Benőke2007-07-23 10:11:02 // 3278
Akkor lehet kezdeni gyüjtögetni :D
TarP2007-07-23 09:57:15 // 3277
Az ITALIASPEED oldalán találtam az adatokat, meg a nagy büszkeséget, hogy a 159-esen és a Brera-n acélminőség és egyéb javításokkal 90-100kg-ot könnyítettek.

Végre már. Méis olyan, mintha egy átlagosnál nagyobb potyautast nem kellene többé cipelni! :)
TarP2007-07-23 09:53:43 // 3276
Erre a V8-as dologra továbbra is azt tudom mondani, hogy az Alfa vevőköre nem fog 20-22 millió Ft-t adni egy V8-as 159-ért, ami 400lóerős.
Egyszerűen nem éri meg nekik...meg nekünk sem.

Talán a 14-15milliót még odadják a jól menő Alfások egy V6TB-ert, ami 320-340lovas. De mint látjuk, ezt sem sietnek kifejleszteni.

Ebban a szegmensben már nem vagyunk ellenfelei a BMW-Mercedes... csapatnak.
Viszont ahogy az előző hozzászólásomból látszik, a kisebb sporteos szegmensben végre ütőképesek lesznek az Alfák!
Benőke2007-07-23 09:53:38 // 3275
Ez honnan van?

1,4 105 ló jobban hangzik mint a Fiattól átvett 95 lovas kiskakas :)
Viszont 180 -ra nem gondoltam volna :D
Az meglehetősed durva, gondolom a VW 1,4 170 lovasa miatt :)
TarP2007-07-23 09:46:03 // 3274
Az új kisAlfa:

Engines 1.4 Multiair (105 bhp), 1.4 JTB (135 bhp), 1.4 JTB (180 bhp), 1.6 JTDm (120 bhp), 1.6 JTTDm (150 bhp), GTA 1.8 JTB (230 bhp), FWD & AWD.
Design
Centro Stile Alfa Romeo. Sporty 3-door city car, hatchback body. Under 4 metres in length, inspired by 8C Competizione.

Ebből az 1.4-180ló és az 1.8-230ló nagyon jól hangzik. Sőt utóbbi már a 159-et is elviszi, főleg úgy, hogy azt 100kg-val kikönnyítették.
Grando2007-07-21 13:14:15 // 3273
Talán először fel akarják hozni a korábban megtépázott arculatot egy jobb szintre, és fokozatosan akarják felépíteni a skálát. A bálna-szegmensben nem lehet fejjel rohanni a falnak. Gondoljuk csak meg! Befektetnek rengeteg lóvét és energiát V8-as, meg mittomén ilyen-olyan szupergépekbe, brutális felszereltségekkel, kidolgozással, és a negatív előítéletek (és pl. az ezzel együtt járó, átlagot meghaladó értékvesztés) miatt, alig adnak el belőlük pár darabot. Na akkor aztán fuccs!
Úgyhogy lassan, de biztosan! Remélem így lesz! ;))
(Bár a tény akkor sem változik, hogy a legtöbbünk ilyen brutál gépekről akkor is majd csak álmodozhat legfeljebb... :(( )
BadBoy2007-07-21 13:07:42 // 3272
Azért a Fiaton belül is vannak sportautó gyártók, ez nem volna gond. Csak a különbség az, hogy a VW csoport sokkal szélesebb palettán használja a V8, V10 motorokat, ami az árat csökkenti.
Benőke2007-07-21 12:48:52 // 3271
Jahm ott a Ferka, valóban, de valamiért annyira nem használják ki a lehetőséget vagy csak én látom így. Jahm ott a 8C. Audiék azért rendesen kiszipolyozzák a Lambót.
Grando2007-07-21 12:18:49 // 3270
Ennyi erővel a Fiat csoportnak meg ott van a Ferrari.
De ezeket az összehasonlításokat inkább ár/érték arányban kellene nézni. Így azért nem áll rosszul az Alfa - gondolom. ;))
Benőke2007-07-21 12:07:05 // 3269
Vw guppénak azért ott van a Lambó, gondolom nem keveset segítettek nekik, hogy az Ódinak ilyen motorjaik legyenek.
A másik dolog meg a pénz, azért a VW csoport nagyságrendekkel nagyobb anyagi háttérel bír mint egy Fiat csoport. Ők is fejlesztenének minden felé ha lenne pénzük, de nincs :(
BadBoy2007-07-21 12:00:37 // 3268
Ezt csak mint laikus irom:

Nem értek a padlólemez tervezéshez, de alapban a tervezéshez sem ezt előre kijelentem. De ugyebár a Bravo fejlesztésekor az volt a lényeg, és a nagy szó, hogy olyan padlólemezt tervez a Fiat, ami könnyedén bővithető lesz. Ami számomra laikusnak azt jelentené, hogy könnyedén átalakitható, és nagyobb variációs teret hagy. Nem tudom, még nem voltam kiváncsi a 159-es padlólemezére, de lehet, hogy itt sem lesz gond.

De ez csak egy okoskodás. Lehet teljesen hülyeséget irtam.
BadBoy2007-07-21 11:56:33 // 3267
Hát én bizekodom benne, hogy már szeptemberben Frankfurtban infók kerülnek napvilágra a GTAkról. De a Junior már ott lesz! :D
BadBoy2007-07-21 11:53:16 // 3266
Nem tudom, de nekem feltünk egy dolog azokon a képeken, amiket láthattunk az interneten keringeni a GTA-ról. Ugye van/volt egy 159 ami teljesen ezüst szinű és 18'-as patkó designű felni van rajta és a Nürburringen kering. Egy másik képen egy 159-es van, aminek piros a hátsó szárnya, és a 19'-es TI kerekek vannak rajta. Az infók, és a paparazzók szerint volt aki turbót hallott, volt aki V8-as hangot. Nem lehet az, hogy...

1. ...az Alfa 2 motrot is tesztel (turbó/V8)?
2. ...egyik V8 a másik pedig a 3.0JTDm (hirek szerint 1 turbóval 250LE körüli teljesitménye lenen) csak duplaturbóval, és ezzel követnék a trendeket???

Ne harapjátok le a fejem, de ez csak egy eszmefuttatás. De soha nem lehet tudni.
BadBoy2007-07-21 11:47:06 // 3265
Csak a 340Le szerintem elég nagy lemaradást jelentene az Alfa számára, mert a régi M3-as tudott 343LEt. És az új már 420LE. Legalább a 400LE-s határt el kellene érnie az Alfának, hogy ténylegesen komolyan vegyék mint ellenfél.
BadBoy2007-07-21 11:43:57 // 3264
Sajnos, itt kell bevallani, hogy ha ezt nézzük, nagyon sok helyen az ALFA igenis le van maradva a konkurenciától, mert nagyon sok dolog még jelenleg kivitelezhetetlen számukra. Nem azt mondom, hogy lehetetlen, csak nem térülne meg a befekteté :((((. És ilyen dolgokon azért nem keveset bukhat a gyártó, aki sportos és sport autókat akar gyártani. Az autdi ki tudja milyen autókat gyárt, de nekik a V8 de a V10 és a V12 dizel sem akadály. De a BMW/Merci is igy van.
BadBoy2007-07-21 11:38:27 // 3263
Bocs, amikor elküldtem, akkor vettem észre, hogy soros 6 hengeres. Elnézést a hibáért.

Mondjuk ez igaz, hogy sok fog függeni, hogy milyen motor lesz beépitve a GTA motorházteteje alá. De teljesitményben elég sokat igér az Alfa igy majd meglátjuk.

Én a V8-as motorban reménykedem, mert akkor nem csak a BMW M3, de az Audi RS4-es is konkurencia lehetne.
Tedi2007-07-20 18:14:09 // 3262
Magyarra fordítva : lőttek a hátsókerék hajtásnak, meg a V8-as motoroknak.

Kivéve, ha voltak annyira előrelátók, hogy olyan padlólemezt terveztek, ami be tudja fogadni a V8-as mocit meg - ha transaxle-t nem is - a hátsókerék rendszert.
zolee1452007-07-20 16:55:06 // 3261
Úgy illene, hogy a 169-est ne nagyon lehessen 200LE alatti mocival megvenni, innentől kezdve meg teljesen értelmetlen a hátskerékhajtás, hiszen az Alfa azt mondta, hogy 200LE fölött Q4.
Egy 169 V8 500LE-vel és Q4-gyel bőven ellenfele az M5-nek.
mesa2007-07-20 16:45:59 // 3260
Így van, akkor még az Alfánál is azt hitték, összedobnak egy kasztnit egy Quattroporte padlólemezre ...

Aztán módosult a terv, az új 169 a 159 padlólemezét használja. :(

Magyarra fordítva : lőttek a hátsókerék hajtásnak, meg a V8-as motoroknak.
mesa2007-07-20 16:41:43 // 3259
Gyrekek, ideje lenne már őszintén szembenézni a dolgokkal!

V6 biturbóztok itt .. Most komolyan, bárki hozzá merné jó szívvel hasonlítani egy szuper V8 szívó motorhoz ? Nem, ugye! Egészen más világ.

Nem értitek a lényeget!
a 3.2 bi/tripla/quatrro turbos autók az olcsójánosoknak készülnek.
Egy V8 vagy V10 pedig egyszerűen presztízs kérdés a gyártónak!
Meg kell csinálni, nem lehet pici motorokat végtelenségig felpaprikázni.

Meg azért azt sem árt elfelejteni, hogy amire összetákolna az Alfa egy GM V6 bitrubót és elérne vagy 320 lóerőt, addigra az Alpine rátesz 2 csigát az M3-ra és mindjárt 650 lóerőnél járnak, megint mérföldekkel előbb...
Sajnos.

Kell a több henger, nagyobb motor.
Tedi2007-07-20 13:35:29 // 3258
Vagy Párizsban.
Tedi2007-07-20 13:35:12 // 3257
Ez év végére ígéregették a Brera GTA-t, nem tudom lesz-e belőle valami. De gyanítom, hogy a 159 GTA-val együtt, Genfben fogják bemutatni őket.
TarP2007-07-20 13:30:56 // 3256
V8QT, vagy V8OT...Szóval Quattroturbo, vagy Octoturbo? :)
Blade2007-07-20 13:05:49 // 3255
Ja,ezt elfelejtettem: Hajrá!:)
Blade2007-07-20 13:03:54 // 3254
Hát én erősen bizakodom hogy V8 lesz az nem V6BTB...Az amerikai piacon a V8-ra van inkább kereslet,főleg egy sportautó esetében. Az Alfa meg oda akar visszatérni ha jól tudom.De ha a M3/RS4 ellen szánják,akkor oda kevés a V6. Mikor jelenik meg a Brera GTA?Ez év végén?Addig biztos kiderül.Én szívem szerint egy V8-ért sokkal jobban izgulok...:)Ami tényleg oda*asz...:)) Igen!!V8 lesz!!:)
zolee1452007-07-20 11:57:55 // 3253
Azért nem bánnám, ha nem kerülne rá a Brera orra, meg az a Sufni Motorsport gyártmányú hátsó szárny, mert ez így elég vicces összhatást eredményezne a sportos helyett, és gondolom az utóbbi a cél.

Mellesleg a Brera "arca" nem is annyira jön be mint a 159-esé, bár nem sok különbség van, de az a kicsi az nem a sportosság irányába viszi el a Brerát, és ezáltal nem arra vinné el a 159-est sem.
Tedi2007-07-20 11:28:06 // 3252
A V8-asra lehet, hogy nincs igazán kereslet Alfáéknál, de egy V6BTB elég lehet úgy 340 lojjerővel szerintem.

Mondasz valamit...pár hónapja láttam egy videót a YouTube-on, amin állítólag egy GTA-t indultak tesztelni. A vasnak köze nem volt a V8-hoz. Akkoriban röppent fel a hír, hogy V6 BTB. De a másik oldalon meg ott vannak a szvsz nem süket paparazzok, akik meg V8-szerű hangot hallottak nemrég a Nürburgringen. Szóval és passzolok :)
Grando2007-07-20 11:23:31 // 3251
Na ja. De hátha azóta még hízott is az az 500 cavalli... :)))

Egyébként ez minden márkánál így van, mint az Alfánál, hogy sok-sok évvel a tulajdonképpeni megjelenés előtt kiszivárogtatnak minden formatervet (meg egyebet)?
(És aztán más gügye autókon lássuk meg előbb az utcán a lenyúlt formai elemeket... :/)
BeeGee2007-07-20 11:19:34 // 3250
Ezét ne legyél túl bizakodó:
"postato da Luca il lunedì 31 ottobre 2005"
nem éppen friss feltételezés..
TarP2007-07-20 11:18:49 // 3249
Most is mindent onnan kérnek :)

A V8-asra lehet, hogy nincs igazán kereslet Alfáéknál, de egy V6BTB elég lehet úgy 340 lojjerővel szerintem.
zolee1452007-07-20 11:18:12 // 3248
Nem hiszem, hogy lesz mostanában kb 800LE-s 159-es.:)

De mondjuk a konkurencia 400-420LE-jét nem ártana hozni, mondjuk egy fél millával olcsóbban. Mondjuk a V6 biturbó lehet még megoldás, de a LE nem minden, ha valaki V8-at akar leszarja, hogy teljesítményben ugyanott van.

A hajtáslánc meg megint egy olyan dolog, hogy csak döntés kérdése. Ha akarnak tudnak csinálni olyat ami elbír a V8 nyomatékával, kérdés, hogy van-e kedve (kedv=pénz) fejleszteni az Alfának, de van nagyon sok gyár aki az ilyen speciális dolgokat kiadja alvállalkozásba. Van pár jónevű cég ebben a témakörben, lehet válogatni. persze nem olcsó, de egy GTA úgysem 6 milkó...már a 156 GTA sem annyi volt.:)))
Grando2007-07-20 11:17:25 // 3247
Ha vki keni az olaszt, itt van néhány érdekes infó a 169-ről. :))
Nekem ez ragadta meg a figyelmemet: "Una ipotetica GTA 5.0 V8 da oltre 500 cavalli ..."
Úgyhogy lesz itt feltámadás!(?) ;))))
Tedi2007-07-20 11:13:26 // 3246
Ekkora erőhöz szvsz még a Maseratinak sincsen erőátviteli rendszere, nemhogy az Alfának...Hacsak nem kérnek egyet a Ferraritól :)
BeeGee2007-07-20 11:09:51 // 3245
Nincs megfelelő hajtáslánca az Alfának ekkora nyomtékra, ez felejtős :)
Atesz19872007-07-20 11:03:24 // 3244
V8 biturbo esetleg? :)
zolee1452007-07-20 10:59:53 // 3243
A V10 inkább az F1-es marketing része.:) Csak kicsivel a megjelenés után változtak a szabályok.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak