Giuntini2019-10-26 23:34:05 // 22592
Ebben igazad van, csak nagyon rossz példa a Stelvio, meg a Ferrari SUV. A Porsche azért kezdett SUV-okat gyártani, mert ez kellett a népnek. A 911-ből, meg a Boxterből nem lehetett megélni. Én annak idején mikor itt még senkinek nem volt SUV a birtokában, a 90-es évek elején Olaszországban elkezdték a terepjárókat venni, főleg a fiatalok. Akkor még nem volt más, csak Jeep Wrangler, Cherokee, meg a japánok a Land Cruiser, Pajero. Ja meg a kis Suzukik. Nem volt szükség rájuk, de a fiatal csajok is megbolondultak értük. Akkor még javában az egyterűek hódítottak a családok körében, meg a kombik. Aztán egy-két autógyár, főleg a németek kitalálták, gyúrjuk össze a kettőt, és csináljunk semmire sem jó autókat. Mert a SUV terepen nem jó, viszont családi autóként sem veszi fel az egyterűvel. Mégis a BMW és a Mercedes elkezdett hatalmas sikereket elérni velük. Aztán jöttek a kommersz gyárak is, és elkezdtek olyan autókat gyártani ami csak úgy néz ki, mintha az lenne, de valójában semmire sem jó. Aztán elkezdték ezeket a szörnyeket erőgépekké fejleszteni, így születhetett meg például az X6 M, vagy az M50d. Aztán kitalálták, hogy tegyünk bele elektromos motort, elmegy 20 km-t önerőből, kaphat rá zöld rendszámot, a valóságban írtja a zuzmókat. Nem az autógyárak kényszerítik rá az embereket? Dehogyisnem! Felismerték ebben a szegmensben rejlő üzletet, divattá fejlesztették, és mindenkinek ilyen kell. A Stelviót meg kellett csinálni, mert ez valamilyen formában esélyt adott. Minden suv bumfordi, ezt az Alfa ügyesen megoldotta. A Ferrari szerintem sohasem fogy gyártani suv-ot. A Lamborghini más, hiszen Audi tulajdonban van. Porsche, Jaguar, Alfa suv? Ezek azért születtek meg, mert nem volt más út előttük. Olyan üzleti sikereket ért el a BMW, a Mercedes, hogy nekik sem volt más választásuk. Igen, a vásárlókat ki kellett szolgálniuk, de az ötlet nem a vásárlók agyából pattant ki, hanem autógyáraktól.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-26 23:32:13 // 22591
Presztizs... első egyterű Megan Scenic, Suv Rav4...
Kazes☻2019-10-26 23:31:19 // 22590
Nem kell ilyen elméleteket gyártani, hisz már rég kitalálták és remekül működtetik. De a többit szerencsére Piritu és Warbi leírták helyettem (köszi srácok)... nem igazán szeretek ennyit gépelni... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-26 23:17:33 // 22589
A SUV honnan is jön? Onnan, hogy előbb presztízs terméket csináltak belőle. Lásd BMW. A fogyasztói társadalom alattomos egy szerkezet, hamar megérzi az egyszeri suzukis, akit letoltak az ikszhármassal, hogy bizony ez neki is jár. Kell a road prescence, ő is fentről néz majd le a sok gyíkra. És kiszolgálják az igényét. Majd generálnak újat, mert sokáig ugyanaz nem lehet divat. Nem fogy majd a termék, a buta fogyasztók meg még hajlamosak lesznek netán használtat venni. Az nem jó. A használt ne csak használt legyen, hanem divatjamúlt is. Mint most az egyterűek. Mindig fentről, drága, presztízs irányból jön az új divat, amire aztán vágyik majd a nép. Az lesz divat amit azzá tesznek. Fogyasztókat nevelő fogyasztói társadalom van, amiben nagyon is hatással vannak rád abban, hogy mit akarj venni.
Piritu - 1.000.0002019-10-26 23:16:28 // 22588
A tudatosan keltett hisztik terelik a népet olyan igények felé amire semmi szüksége sincs. Aztán erre hivatkozva kielégíti ezt a gyár, pörög a piac mindenki jól jár...
A SUV is egy jó példa arra hogy kitaláltak egy új szegmenst, ami divattá lehet tenni. Bejött, van is bevétel belőle. Ne mondd hogy - ma is többet is láttam - az 50 kilós szöszinek komoly igénye van az X5/7-re, mert egyedül furikázva a városban mással nem tud közlekedni...
Éppen ma állt a csaknem teljes vesés paletta Szombathelyen a bevásárló központ előtt. Ott se azt kérdezték a leendő vevőktől hogy mire lenne szükségük, hanem a képükbe tolták a választékot, keresse ki ő hogy mit ér még fel anyagilag.
"A környezetvédelem/fogyasztás pedig szintén nem az autógyártóktól jön. Ez a szabályozóktól pl. EU. " - tudod mekkora üzlet ez a hiszti? Nem véletlenül generálják és sugallják a lobbik a szabályhozóknak. A Bosch is megírta azt a bizonyos programot hogy még több bevétel legyen. Senkinek se volt az igénye rá csak neki.
A SUV is egy jó példa arra hogy kitaláltak egy új szegmenst, ami divattá lehet tenni. Bejött, van is bevétel belőle. Ne mondd hogy - ma is többet is láttam - az 50 kilós szöszinek komoly igénye van az X5/7-re, mert egyedül furikázva a városban mással nem tud közlekedni...
Éppen ma állt a csaknem teljes vesés paletta Szombathelyen a bevásárló központ előtt. Ott se azt kérdezték a leendő vevőktől hogy mire lenne szükségük, hanem a képükbe tolták a választékot, keresse ki ő hogy mit ér még fel anyagilag.
"A környezetvédelem/fogyasztás pedig szintén nem az autógyártóktól jön. Ez a szabályozóktól pl. EU. " - tudod mekkora üzlet ez a hiszti? Nem véletlenül generálják és sugallják a lobbik a szabályhozóknak. A Bosch is megírta azt a bizonyos programot hogy még több bevétel legyen. Senkinek se volt az igénye rá csak neki.
RomeoOne2019-10-26 23:10:21 // 22587
Van akinek kár magyarázni, végülis rajtad kívül senkinek nem fog fájni, ha nem érted, hogy hogy működik a piac :) Sőt, még örülni is fog az, aki ebből esetleg profitálni tud ellened.
De akkor csak egy gondolatkísérletet végezz el. Tegyük fel, hogy te is autógyártó vagy és a többi autógyártó tényleg kitalálta, hogy ők rákényszerítenek valamit az emberekre, ami igazából nem is kell az nekik. Mit is kéne akkor csinálnod? Mondjuk olyat gyártani, amire vágynak az emberek. Mert akkor azt fogják megvenni. És a többi kartellező gyártónak meg bezuhannak az eladásai, mert az emberek megvehetik azt, amit akarnak máshol, ők meg nem tudják rájuk kényszeríteni a sz@rjaikat. Te meg felvásárolhatod az összes csőd szélére jutó konkurenciát.
Akkor miért is a SUV-ok húzzák az eladásokat, ha azokat csak rákényszerítik az emberekre? Vehetnének mást is. Ja, csak ők SUV-ot akarnak venni, mert magas, batár autóban érzik jól magukat. Kár összeesküvés-elméleteket gyártani ez csak szimpla emberi természet...
De akkor csak egy gondolatkísérletet végezz el. Tegyük fel, hogy te is autógyártó vagy és a többi autógyártó tényleg kitalálta, hogy ők rákényszerítenek valamit az emberekre, ami igazából nem is kell az nekik. Mit is kéne akkor csinálnod? Mondjuk olyat gyártani, amire vágynak az emberek. Mert akkor azt fogják megvenni. És a többi kartellező gyártónak meg bezuhannak az eladásai, mert az emberek megvehetik azt, amit akarnak máshol, ők meg nem tudják rájuk kényszeríteni a sz@rjaikat. Te meg felvásárolhatod az összes csőd szélére jutó konkurenciát.
Akkor miért is a SUV-ok húzzák az eladásokat, ha azokat csak rákényszerítik az emberekre? Vehetnének mást is. Ja, csak ők SUV-ot akarnak venni, mert magas, batár autóban érzik jól magukat. Kár összeesküvés-elméleteket gyártani ez csak szimpla emberi természet...
Giuntini2019-10-26 23:07:21 // 22586
Na és az USA-ban hogy csinálják? Megvehetsz te bármilyen Giulia QV-t vagy Ferrarit vagy bármilyen több száz lóerős autót... Barátnőmnek Amerikában Mercedes E400 kupéja van. De mióta megvan, nem ment még többel 70 mérföldnél. Ez is környezetvédelem. Csak a röhejes környezetvédelem.
Kazes☻2019-10-26 22:52:19 // 22585
Azt értem, hogy már annyiszor írtad, hogy már el is hiszed, de hiába írod itt is és a YT-on is, attól még nem feltétlenül igaz. A végén még az autógyártókat kell majd sajnálni.. szegééények! :)
RomeoOne2019-10-26 22:45:50 // 22584
Ezeket az autókat az autógyárak kényszerítik az emberekre.
Kérlek, Emil, az előbb írtam, hogy az ilyen hülyeségeket felejtsük már el. Sokmillió forintot kell kifizetned, ha új autót akarsz venni és senki nem kényszerít arra, hogy vegyél. Van választék, olyat veszel, amilyet akarsz.
Rengeteg ember ingázok BP-re elővárosból, azok 80%-át az idejüknek dugóban töltik. Szentendrére nem megy ki a metró. De persze nem is Magyarország az a hely, ami trendet diktál.
A SUV szintén egy tökéletes ellenpélda arra, amit mondasz. Nem az autógyártók találták ki, hogy SUV-ot akarnak gyártani. Az emberek kaptak rá és veszik ezt ezerrel. Hiába akarnának mást gyártani, ezt tudják eladni. Szóval nem az autógyártók kényszerítik ezt az emberekre. Pont fordítva. Az emberek kényszerítik az autógyártókra. Pl. a Ferrari megmondta, ők soha nem fognak ilyet gyártani. Aztán msot csak jön a Ferrari SUV is. A piac kikényszerítette tőlük.
Vagy hogy messzebbre ne menjünk, az Alfánál is a Stelvio fogy sokkal jobban. Holott itt a fórumon alig látsz Stelvio-st. Mert aki azt veszi, az nem márkaimádatból veszi (Giuliát már sokkal inkább), hanem csak egy átlagos vásárló, akinek megtetszett. És az ilyen átlagos vásárlók tartanak fent autógyártókat.
Az embereknek, ha más kellene, akkor vehetnének Alfát, nem tudnák az autógyártók rájuk kényszeríteni a steril, infotainment-es autóikat. De nem az autógyártók összeesküvése ez :)
A környezetvédelem/fogyasztás pedig szintén nem az autógyártóktól jön. Ez a szabályozóktól pl. EU. Az autógyártók lennének a legboldogabbak, ha nem kéne ilyenekkel foglalkozniuk. Ezért is szeretik inkább Kínát meg az USA-t. Az EU csak kín nekik.
Kérlek, Emil, az előbb írtam, hogy az ilyen hülyeségeket felejtsük már el. Sokmillió forintot kell kifizetned, ha új autót akarsz venni és senki nem kényszerít arra, hogy vegyél. Van választék, olyat veszel, amilyet akarsz.
Rengeteg ember ingázok BP-re elővárosból, azok 80%-át az idejüknek dugóban töltik. Szentendrére nem megy ki a metró. De persze nem is Magyarország az a hely, ami trendet diktál.
A SUV szintén egy tökéletes ellenpélda arra, amit mondasz. Nem az autógyártók találták ki, hogy SUV-ot akarnak gyártani. Az emberek kaptak rá és veszik ezt ezerrel. Hiába akarnának mást gyártani, ezt tudják eladni. Szóval nem az autógyártók kényszerítik ezt az emberekre. Pont fordítva. Az emberek kényszerítik az autógyártókra. Pl. a Ferrari megmondta, ők soha nem fognak ilyet gyártani. Aztán msot csak jön a Ferrari SUV is. A piac kikényszerítette tőlük.
Vagy hogy messzebbre ne menjünk, az Alfánál is a Stelvio fogy sokkal jobban. Holott itt a fórumon alig látsz Stelvio-st. Mert aki azt veszi, az nem márkaimádatból veszi (Giuliát már sokkal inkább), hanem csak egy átlagos vásárló, akinek megtetszett. És az ilyen átlagos vásárlók tartanak fent autógyártókat.
Az embereknek, ha más kellene, akkor vehetnének Alfát, nem tudnák az autógyártók rájuk kényszeríteni a steril, infotainment-es autóikat. De nem az autógyártók összeesküvése ez :)
A környezetvédelem/fogyasztás pedig szintén nem az autógyártóktól jön. Ez a szabályozóktól pl. EU. Az autógyártók lennének a legboldogabbak, ha nem kéne ilyenekkel foglalkozniuk. Ezért is szeretik inkább Kínát meg az USA-t. Az EU csak kín nekik.
VKG231!!! (156+75)2019-10-26 22:14:48 // 22582
Èn nem szeretem annyira az "erős" autómat... :)))
VKG231!!! (156+75)2019-10-26 22:13:39 // 22581
És elöl van alatta futómü, nem torziós rugó :)) és 1gt kanyarodik :))))
Giuntini2019-10-26 22:13:18 // 22580
Ma mik az elsőrendű szempotok vagy varázsszavak? Környezetvédelem, fogyasztás, infotaiment.
Olyan mint előremutató eddig soha nem használt fékrendszer, futómű, motorjellemzők ma már nem elsődleges szempontok. Aki odaadja a szuper futóművet a masszázsülésért az nem autógyártás, hanem Vályi Pista szavait idézve közlekedő edény gyártás.
Abban téved Karotta hogy 80 %-át az ember dugóban tölti. Ma egy épelméjű ember nem fog másfél órát a dugóban ülni, ha metróval 20 perc alatt elintézhető....
Ezeket az autókat az autógyárak kényszerítik az emberekre. Ha mindenben az emberek elhülyítése a cél, tanulj meg ne gondolkodni szlogennel, akkor az autógyártásban miért várunk mást? Valaki kitalálta, a suv a jó, akkor gyártsunk suvot. Annak idején a dízel volt a jó, most az a rossz. Most a hibrid a jó meg a CVT váltó, dobjunk el mindent.
Azt elfelejtik, hogy az Alfa Romeo a ma használt technikák jó részét először alkalmazta autógyártásban.
Múltkor megnéztem az olasz Auto Scout Alfa hirdetéseit. 164 V6 Turbo 7-10 ezer € környékén van, V6 QV 15 ezer. Azok a pár száz eurós árak eltűntek. Szerintem igencsak sokan elkezdték tőlünk nyugatabbra keresni a jó autókat, az élvezetesen vezethetőeket. Ha már egy 164TD-ért 4 ezer €-ot kérnek, akkor már van benne valami...
Olyan mint előremutató eddig soha nem használt fékrendszer, futómű, motorjellemzők ma már nem elsődleges szempontok. Aki odaadja a szuper futóművet a masszázsülésért az nem autógyártás, hanem Vályi Pista szavait idézve közlekedő edény gyártás.
Abban téved Karotta hogy 80 %-át az ember dugóban tölti. Ma egy épelméjű ember nem fog másfél órát a dugóban ülni, ha metróval 20 perc alatt elintézhető....
Ezeket az autókat az autógyárak kényszerítik az emberekre. Ha mindenben az emberek elhülyítése a cél, tanulj meg ne gondolkodni szlogennel, akkor az autógyártásban miért várunk mást? Valaki kitalálta, a suv a jó, akkor gyártsunk suvot. Annak idején a dízel volt a jó, most az a rossz. Most a hibrid a jó meg a CVT váltó, dobjunk el mindent.
Azt elfelejtik, hogy az Alfa Romeo a ma használt technikák jó részét először alkalmazta autógyártásban.
Múltkor megnéztem az olasz Auto Scout Alfa hirdetéseit. 164 V6 Turbo 7-10 ezer € környékén van, V6 QV 15 ezer. Azok a pár száz eurós árak eltűntek. Szerintem igencsak sokan elkezdték tőlünk nyugatabbra keresni a jó autókat, az élvezetesen vezethetőeket. Ha már egy 164TD-ért 4 ezer €-ot kérnek, akkor már van benne valami...
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-26 21:42:38 // 22579
Amúgy meg ez már az az összeg, ahol játszani belefér egy SZ Coupe is. Egy használós 60e EUR-ért. És még csak egy jól felszerelt Veloce árát költöttük el valamire, ami szintén műszaki csoda, érték, és minden bizonnyal jó móka :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-26 21:17:00 // 22578
Nekem a 159 választotta ketté örökre :-) Semmi, de semmi köze a vezetési élménynek az erőhöz, gyorsuláshoz. Nyilván mindenkinek más jelenti az élményt. Aki csak gyorsabb akar lenni, annak lóerő kell.. aki játszani akar, pláne közúton, annak semmi szüksége a végtelen számú lóerőre. Én értem a miatasokat, értem Csikóst az öreg romjaival, értem az e36-ot mai napig nyúzókat. Mind jót játszanak/játszunk nap mint nap, míg mások presztízsből 'lenyomják' egymást az úton erőből, és itt vége is a lehetőségeknek. Nincs hol játszani.
RomeoOne2019-10-26 21:07:41 // 22577
De hogy töredékéből veszel ugyanannyira igazi vezetési élményt, az is biztos.. Csak nem lesz olyan gyors.
Nálam ez nem válik ketté. Ha nem gyors, akkor oda az élmény nagy része. Vezettem nemrég az ajnározott MX-5-öt. Vártam, hogy na mi az a nagy élmény. Igazából annyi maradt meg legjobban az egészből, hogy miért nem történik semmi, amikor taposom a gázpedált? Egyébként tényleg nagyon simán elfordult a kanyarokban...
Nálam ez nem válik ketté. Ha nem gyors, akkor oda az élmény nagy része. Vezettem nemrég az ajnározott MX-5-öt. Vártam, hogy na mi az a nagy élmény. Igazából annyi maradt meg legjobban az egészből, hogy miért nem történik semmi, amikor taposom a gázpedált? Egyébként tényleg nagyon simán elfordult a kanyarokban...
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-26 20:29:48 // 22576
Ma lehet hogy etalon a sok steril unalom közt De hogy töredékéből veszel ugyanannyira igazi vezetési élményt, az is biztos.. Csak nem lesz olyan gyors. :-) Hogy lesz e ilyen, vagy jobb, azt meg nem tudhatjuk. Lehet hogy egy jó villanyautó egyszercsak jobb és gyorsabb is lesz. Ki tudja :-)
VKG231!!! (156+75)2019-10-26 20:14:12 // 22575
Ez így van.
Kazes☻2019-10-26 20:06:58 // 22574
Ez a ki kire akarja ráerőltetni dolog nem stimmel... főleg manapság, no meg a jogi verzió... ejjj... : /
RomeoOne2019-10-26 19:44:16 // 22573
Fel kell törni a malacperselyt és szaladni egy kereskedésbe. Összeraktak most 5 milliárd eurobol egy olyan kocsit, ami legjobb a kategóriájában vezetési élményt/sportosságot tekintve. A Giulia egy műszaki remekmű. Nem lesz már ilyen több. Még most itt a lehetőség :)
VKG231!!! (156+75)2019-10-26 19:37:12 // 22572
Azt amúgy nem tudtam, hogy Thaiföldön (Rayongban) is gyártották az ázsiai piacra, de érdekes tény...
VKG231!!! (156+75)2019-10-26 19:35:45 // 22571
700 ezer lesz a 156, bocsi. És elvileg persze 2007-ig gyártották, de 2004-ig volt látható érdemben.
VKG231!!! (156+75)2019-10-26 19:32:20 // 22570
A darabszám önmagában is töredéke a réginek.
Ami utoljára jól fogyott, az a 156 volt, el is adtak belőle valami 900 ezret... (98-2004 közt, egy típusból)
De se előtte (talán a Sud-33), se utána semmi érdemi, amíg a semmiextra béemvékből a 100 ezres évi darabszám egy típus elkaszálását jelenti (!!!!), addig mi az évi 100 ezret nem tudjuk összekalapálni a fiat vezényletével.
A 2021-es tervben anno szereplő 400 ezer már láthatóvá tenné a márkát, de ez... ez?
Irtó szomorú, de ez egy kis darabszámú márka, és mindig is az volt, törekvések ide vagy oda. Ameddig eladtak évi 1 millió fiatot, addig el is bírta a konszern (szvsz), de most van 500-as, meg 500-as... az sem fog örökké tartani. Persze biztos nagy rajta a profitráta :)))
De ez akkor is a csődbe viszi az olasz autógyártást, a lancia volt az első nagy (az autobianchi sosem volt nagy), az alfa a következő és bukni fog a fiat is, viszi magával a maseratit, pedig az jól fogy a kínai piacon nagyon. Nem véletlen talán, hogy a Ferrarit anyagilag függetleníteni akarják, legalább az írmagja maradjon meg...
(Ha 2 év után emellé otthagyják a forma1-et, az meg a világ szégyene lesz, tipikus vicc autógyár hozzáállás, hogy 2 év már elég a sikerhez. Egy ilyen mezőnyben ehhez n+1 euro és n+1 szakember kell EGYETLEN dobogóhoz. Lásd renault... honda?!? Nem offolok...)
Ami utoljára jól fogyott, az a 156 volt, el is adtak belőle valami 900 ezret... (98-2004 közt, egy típusból)
De se előtte (talán a Sud-33), se utána semmi érdemi, amíg a semmiextra béemvékből a 100 ezres évi darabszám egy típus elkaszálását jelenti (!!!!), addig mi az évi 100 ezret nem tudjuk összekalapálni a fiat vezényletével.
A 2021-es tervben anno szereplő 400 ezer már láthatóvá tenné a márkát, de ez... ez?
Irtó szomorú, de ez egy kis darabszámú márka, és mindig is az volt, törekvések ide vagy oda. Ameddig eladtak évi 1 millió fiatot, addig el is bírta a konszern (szvsz), de most van 500-as, meg 500-as... az sem fog örökké tartani. Persze biztos nagy rajta a profitráta :)))
De ez akkor is a csődbe viszi az olasz autógyártást, a lancia volt az első nagy (az autobianchi sosem volt nagy), az alfa a következő és bukni fog a fiat is, viszi magával a maseratit, pedig az jól fogy a kínai piacon nagyon. Nem véletlen talán, hogy a Ferrarit anyagilag függetleníteni akarják, legalább az írmagja maradjon meg...
(Ha 2 év után emellé otthagyják a forma1-et, az meg a világ szégyene lesz, tipikus vicc autógyár hozzáállás, hogy 2 év már elég a sikerhez. Egy ilyen mezőnyben ehhez n+1 euro és n+1 szakember kell EGYETLEN dobogóhoz. Lásd renault... honda?!? Nem offolok...)
RomeoOne2019-10-26 19:08:55 // 22569
Amúgy itt a hang az tényleg nagyon félrement, de ezt már jelezték a youtube-on is :D
RomeoOne2019-10-26 19:07:43 // 22568
Bemásolom ide is, amit a video alá már beírtam:
"Amit Halesz mond, az tényleg alapvetően elterjedt gondolat. Azonban ebben Karottával értek egyet és még ki is egészíteném.
Alapvetően téves gondolatnak tartom, hogy a cégek (legyen az akármilyen nagy is) határoznák meg az emberek vágyait. Ez rengeteg tévhitet szül, összeesküvések épülnek erre a gondolatmenetre és ha ezt elfogadjuk, az akadályozza, hogy jobban érthessük, hogy is működik ez az egész. Ezzel be is zárul az ördögi kör.
Nem a cégek határozzák meg, hogy mit akarnak az emberek. A cégek csak nagyon szeretnék kitalálni, hogy mit akarnak az emberek. Ez nem könnyű persze, mert az emberek maguk sem szokták tudni, hogy mit akarnak, csak mikor megkapják, akkor a homlokukra csapnak, hogy "na igen, ez kellett nekem".
Amíg az autózás nem volt ennyire elterjedt és elérhető, addig csak azok vettek autót, akiket ez érdekelt annyira, hogy költsenek rá (végülis ők voltak az "autó rajongók"). Náluk persze többet nyomott a latban, hogy az autó vezetési élményt is nyújtson.
Azzal, hogy az autók mindenki számára elérhetőek lettek és a helyváltoztatás funkcióját az autóval töltjük be (tehát olyan alapvető igény lett, mint mondjuk az elektromosság) máshova tolódott a hangsúly. Az emberek helyváltoztatásra használják, tehát ennek az igénynek kell minél jobban megfelelnie. Ahogy Karotta is mondta, dugóban munkába/ból ingázni az nem vezetési élmény. Oda más kell.
Régen kisebb városok voltak kevesebb autóval, több lakatlan területen futó úttal. Manapság nagy, zsúfolt városok vannak, autóval ingázó tömegekkel... Ehhez a felhasználáshoz máshogy kell szabni a termékeket. De nem az autógyártók találták ki, hogy most már ez kell. Csak a vásárlók igényét próbálják kielégíteni.
Ugyanez van a SUV-val is. Nem az autógyártók találták ki, hogy "mostantól SUV-okat gyártunk és ezt lenyomjuk a vásárlók torkán". Ha valaki követte az elmúlt egy-másfél évtizedet, akkor láthatta, hogy a legtöbb autógyártó épphogy próbált ellenállni ennek a trendnek és keresztbe feküdni amíg lehetett. De a népnek ez kellett, ezt veszik, nem tehettek mást, piacra kellett dobnia mindenkinek ilyen modelleket, akik túl akartak élni.
Nem ismerem a konkrét számokat, de nem biztos, hogy kevesebb autót ad el az Alfa, mint régen. Sőt... Csak a torta lett sokkal nagyobb, az Alfa meg nem növelte, még csak szinten sem tartotta a részarányát. Az, amit most az Alfa autói képviselnek, a vezetés élményét, lehet, hogy nem keresi kevesebb ember. Csak mivel az autóvásárlók körébe belépett egy hatalmas tömeg, akit ez nem érdekel, így az arányuk nagyon lecsökkent."
"Amit Halesz mond, az tényleg alapvetően elterjedt gondolat. Azonban ebben Karottával értek egyet és még ki is egészíteném.
Alapvetően téves gondolatnak tartom, hogy a cégek (legyen az akármilyen nagy is) határoznák meg az emberek vágyait. Ez rengeteg tévhitet szül, összeesküvések épülnek erre a gondolatmenetre és ha ezt elfogadjuk, az akadályozza, hogy jobban érthessük, hogy is működik ez az egész. Ezzel be is zárul az ördögi kör.
Nem a cégek határozzák meg, hogy mit akarnak az emberek. A cégek csak nagyon szeretnék kitalálni, hogy mit akarnak az emberek. Ez nem könnyű persze, mert az emberek maguk sem szokták tudni, hogy mit akarnak, csak mikor megkapják, akkor a homlokukra csapnak, hogy "na igen, ez kellett nekem".
Amíg az autózás nem volt ennyire elterjedt és elérhető, addig csak azok vettek autót, akiket ez érdekelt annyira, hogy költsenek rá (végülis ők voltak az "autó rajongók"). Náluk persze többet nyomott a latban, hogy az autó vezetési élményt is nyújtson.
Azzal, hogy az autók mindenki számára elérhetőek lettek és a helyváltoztatás funkcióját az autóval töltjük be (tehát olyan alapvető igény lett, mint mondjuk az elektromosság) máshova tolódott a hangsúly. Az emberek helyváltoztatásra használják, tehát ennek az igénynek kell minél jobban megfelelnie. Ahogy Karotta is mondta, dugóban munkába/ból ingázni az nem vezetési élmény. Oda más kell.
Régen kisebb városok voltak kevesebb autóval, több lakatlan területen futó úttal. Manapság nagy, zsúfolt városok vannak, autóval ingázó tömegekkel... Ehhez a felhasználáshoz máshogy kell szabni a termékeket. De nem az autógyártók találták ki, hogy most már ez kell. Csak a vásárlók igényét próbálják kielégíteni.
Ugyanez van a SUV-val is. Nem az autógyártók találták ki, hogy "mostantól SUV-okat gyártunk és ezt lenyomjuk a vásárlók torkán". Ha valaki követte az elmúlt egy-másfél évtizedet, akkor láthatta, hogy a legtöbb autógyártó épphogy próbált ellenállni ennek a trendnek és keresztbe feküdni amíg lehetett. De a népnek ez kellett, ezt veszik, nem tehettek mást, piacra kellett dobnia mindenkinek ilyen modelleket, akik túl akartak élni.
Nem ismerem a konkrét számokat, de nem biztos, hogy kevesebb autót ad el az Alfa, mint régen. Sőt... Csak a torta lett sokkal nagyobb, az Alfa meg nem növelte, még csak szinten sem tartotta a részarányát. Az, amit most az Alfa autói képviselnek, a vezetés élményét, lehet, hogy nem keresi kevesebb ember. Csak mivel az autóvásárlók körébe belépett egy hatalmas tömeg, akit ez nem érdekel, így az arányuk nagyon lecsökkent."
Zolibácsi2019-10-26 17:03:16 // 22567
Vezetve a Gt-t és a giuliettat is (vagy mondhatnam a 159 - t) kontrasztos nagyon a GT annyival több visszajelzést ad, több ingert, nyersebb mint a másik kettő. De talán vezetni a Gt-t a legnagyobb élmény. De hosszútávon a giulietta az igazi all-rounder.
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-26 16:46:57 // 22566
A szerviz ajánlatról (futóműben minden cserés) eszembe jutottál.
Giuntini2019-10-26 16:24:47 // 22565
De abban is igaza van Karottának, hogy ez a név akkora, és olyan jól cseng, hogy a név nem tűnhet el...
Szerintem egyszer a nép meg fogja unni ezt a steril világot.
Érdekes volt hallani a szerviz árajánlatát.... Én is hallottam már ilyet:(
Szerintem egyszer a nép meg fogja unni ezt a steril világot.
Érdekes volt hallani a szerviz árajánlatát.... Én is hallottam már ilyet:(
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-26 15:35:50 // 22564
Amikor azt látjuk, hogy Alfás cartársak régebbi modellekbe ülnek vissza Alfázni akkor lehet hogy baj van, nem? Látjuk egy ideje. Már a 159-es idejében sem volt normális modellpaletta, és azóta sincs. Ennek lassan tényleg itt a vége sajnos :-( A Giulietta- MiTo még talán több embert elért, de most hiába van itt a Giulia és a Stelvio, nincs vásárlóközönsége. Az emberek nem ilyen autókat vesznek. Én Alfásként sem tudom megindokolni egyiket sem. Közben nagyon igaza van Karottának, hogy az autózás közlekedéssé silányodott, nincs benne igazán élmény. Nincs is hol élménykedni. Közben az élményautónak szánt valamik egyre erősebbek, sterilebbek, feleslegesebbek, kihasználhatatlanok. Hiába tudják, ha 200-zal tudják. Értelmetlen.
3 év kellett, én elfogadtam, hogy mai mércével egy 159 még ad valamit a vezetésből, de már vigyáz ránk eléggé.. Valódi vezetési élményt pedig csak régi autótól fogok kapni, esetleg egyszer valami kapuzárási pánikos állapotban valami épített versenyautótól :-)
3 év kellett, én elfogadtam, hogy mai mércével egy 159 még ad valamit a vezetésből, de már vigyáz ránk eléggé.. Valódi vezetési élményt pedig csak régi autótól fogok kapni, esetleg egyszer valami kapuzárási pánikos állapotban valami épített versenyautótól :-)
VKG231!!! (156+75)2019-10-26 11:46:28 // 22563
Nincs ebben semmi meglepő :( Sajnos...
Zolibácsi2019-10-26 11:38:59 // 22562
Reflectálva a Karottás backstage videóra, enyhe arcul csapás, hogy egy autós újságíró is már ezt látja, hogy az Alfa Romeonak vége. Amit igazából mi is tudunk, érzünk csak nem mondjuk ki és nem hisszük el, mert hiszünk abban hogy még van vissza út.
VKG231!!! (156+75)2019-10-16 17:16:02 // 22560
Ez a hozzáértés csimborasszója...
Remélhetőleg egy modern verzióba az eredeti 2.6-literes V8-asa is belekerülhet valahogy, esetleg egy villanymotor segítségével.
Igen, Spicával :D
Remélhetőleg egy modern verzióba az eredeti 2.6-literes V8-asa is belekerülhet valahogy, esetleg egy villanymotor segítségével.
Igen, Spicával :D
Kazes☻2019-10-16 17:13:47 // 22559
Valóban megdöbbentő... ellenben nem szép... szvsz.
zee2019-10-16 17:05:49 // 22558
GT Ɨ|ѯ2019-10-13 18:00:13 // 22557
öö,izé hát nem kellett sokat:-)))
Kócosw2019-10-13 17:53:39 // 22556
tudnam ki mantrázta tele a fejem ezze. 😁
GT Ɨ|ѯ2019-10-13 16:31:57 // 22555
Nem vagy / szerencsére / egyedül ezzel:-)
Kócosw2019-10-12 06:25:02 // 22554
én meg inkabb vettem egy V6 GT - t minden tapogatos, meg komolyabb elektromos snikk snakk nélkül. Én is a kihalo felben lévő oldschool mókus vagyok aki még a vezetés élménye miatt vesz egy autót. Minden masra ott vannak a számítógépes játékok.
tdemeter2019-10-11 22:29:53 // 22553
Így igen kívánatos a vas :)
Kazes☻2019-10-11 20:23:33 // 22552
RomeoOne2019-10-11 11:51:37 // 22551
tdemeter2019-10-11 10:13:25 // 22550
Igen, innen nézve nagyon szép, márpedig az arányokhoz iszonyúan értenek az olaszok, szóval azzal nem lesz baj!
Egyébként szerintem a fotók pont egy ilyen prototípus hatását keltik és pont azért nem a legszebb, hogy el lehessen dönteni, hogy a "legrondább" is elég jó-e, vagy sem?
Nyilván nem csak olyan pirosban árúlják majd, lesz csomó szín, felni.gumi, stb. Ezeket is ki kel próbálni.. Szóval én biztos vagyok benne, hogy ha direkt akarták volna szivárogtatni, akkor nem ilyen kombóval csinálják, mert ezzel inkább átlag autó érzését keltik.
Egyébként szerintem a fotók pont egy ilyen prototípus hatását keltik és pont azért nem a legszebb, hogy el lehessen dönteni, hogy a "legrondább" is elég jó-e, vagy sem?
Nyilván nem csak olyan pirosban árúlják majd, lesz csomó szín, felni.gumi, stb. Ezeket is ki kel próbálni.. Szóval én biztos vagyok benne, hogy ha direkt akarták volna szivárogtatni, akkor nem ilyen kombóval csinálják, mert ezzel inkább átlag autó érzését keltik.
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-11 10:11:13 // 22549
Az AlVolante azt írja, hogy potenciális vevőknek tartott bemutatón készült fotók. Sose hallottam ezt a klinikai tesztelés kifejezést, de legalább most már tudom, hogy kb mi az. Érdekes cikket is találtam erről, elég jól mutatja, hogy egy kép alapján mennyire mások a benyomások, mint a valós autót vagy VR szemüveges virtuális modellt látva.
Szóval ezért van erre szükség. Érdekes játék :-) Hogy kik lehetnek azok a potenciális vevők, ki tudja. Lehet ilyenre jelentkezni?
Egyébként gondolom aláírnak mindenféle titoktartásit akik ott lehetnek, szóval biztos nem engedéllyel készült fotó. Az eredetit nem tudjuk milyen felbontású volt, de ezek nem túl nagy felbontásúak. Ki tudja mivel készültek. Fényképezős tollal, szemüveggel, csokornyakkendővel.. XD
Szóval ezért van erre szükség. Érdekes játék :-) Hogy kik lehetnek azok a potenciális vevők, ki tudja. Lehet ilyenre jelentkezni?
Egyébként gondolom aláírnak mindenféle titoktartásit akik ott lehetnek, szóval biztos nem engedéllyel készült fotó. Az eredetit nem tudjuk milyen felbontású volt, de ezek nem túl nagy felbontásúak. Ki tudja mivel készültek. Fényképezős tollal, szemüveggel, csokornyakkendővel.. XD
Halesz2019-10-11 08:02:57 // 22548
Ha ezek az arányok megmaradnak, akkor tök jó:
https://www.instagram.com/p/Bun9Q_HliYG/
Nézzétek meg, az ezüst autóról készült képek nem zárják ki, hogy a forma, a cápaorr, a hátsó szögek változtak volna, egyszerűen csak rossz szögből készültek a képek.
https://www.instagram.com/p/Bun9Q_HliYG/
Nézzétek meg, az ezüst autóról készült képek nem zárják ki, hogy a forma, a cápaorr, a hátsó szögek változtak volna, egyszerűen csak rossz szögből készültek a képek.
Halesz2019-10-11 07:58:45 // 22547
Igen, én sosem értettem az ilyen képek készítőit... mi a céljuk? Tegyük félre azt az elméletet, hogy a gyár így szivárogtat és teszteli a közvéleményt, szerintem itt nem ez történt.
Itt valaki sztorit akart, viszont érthetetlen, hogy ha autóbuzi, akkor miért szar fotókat csinál? Csak erre volt ideje? Nem hiszem, mert be vannak állítva a képek, egy előlről, egy oldalról és egy hátulról. Ehhez körbe kell járni az autót. Tehát csinálhatott volna jobbakat is.
És senki nincs a teremben? Lehet az egyik technikus, vagy a személyzet tagja, aki tologatta az autókat?
Az Alfattitude oldalon jelentek meg először a képek, ahonnét kb fél órával később le is kerültek. Írtam nekik, megkérdeztem mi történt, állítólag az FCA szedette le velük, megkérték őket, hogy töröljék. Mondjuk nem tudom mit gondoltak, addigra fent volt már az összes autós portálon...
Nekem még az sem stimmel, hogy miért ezüst ez az autó? Miért nem piros színben tesztelik a véleményeket?
És mi az a többi kocsi a háttérben? Azok ráadásul nem is olasz vonalnak tűnnek... Szóval egyáltalán: hol készülhettek ezek a fotók?
Itt valaki sztorit akart, viszont érthetetlen, hogy ha autóbuzi, akkor miért szar fotókat csinál? Csak erre volt ideje? Nem hiszem, mert be vannak állítva a képek, egy előlről, egy oldalról és egy hátulról. Ehhez körbe kell járni az autót. Tehát csinálhatott volna jobbakat is.
És senki nincs a teremben? Lehet az egyik technikus, vagy a személyzet tagja, aki tologatta az autókat?
Az Alfattitude oldalon jelentek meg először a képek, ahonnét kb fél órával később le is kerültek. Írtam nekik, megkérdeztem mi történt, állítólag az FCA szedette le velük, megkérték őket, hogy töröljék. Mondjuk nem tudom mit gondoltak, addigra fent volt már az összes autós portálon...
Nekem még az sem stimmel, hogy miért ezüst ez az autó? Miért nem piros színben tesztelik a véleményeket?
És mi az a többi kocsi a háttérben? Azok ráadásul nem is olasz vonalnak tűnnek... Szóval egyáltalán: hol készülhettek ezek a fotók?
RomeoOne2019-10-10 23:27:07 // 22546
Egyébként kíváncsi lennék, hogy tőlünk nyugatabbra, ahol tényleg meg is veszik ezeket a kocsikat, ott is élnek-e ezek a sztereotípiák, hogy ez olasz, ezért ilyen meg olyan vagy ott kicsit több ésszel élnek az emberek?
RomeoOne2019-10-10 23:25:20 // 22545
Ilyen erővel akkor el is jutottunk a másik dilemmához. Nem mindegy, hogy milyen lesz? Úgysem veszik meg, mert olasz és rossz sztereotípiák társulnak hozzá. End of story.
liusz2019-10-10 22:49:11 // 22544
Ezek az amatőr beállítású közeli képek torzítják a teret meg az arányokat. Biztos vagyok benne , hogy élőben ütős és most sem tévedtek. A cápaorrot sem Münchenben rajzolták meg először. GiuliettaSS, Giulietta Spider , no és persze a Giulia Sprint , amit bevallottan meg akarnak idézni a Tonale dizájnban ilyenek voltak. Szerintem jó lesz, annak ellenėre mondom, hogy abszolút kupé és szedán párti régivonalas vagyok.
Liquid2019-10-10 22:26:48 // 22543
azért fogynak mert "megbízható japán cucc" és ami még fontosabb, szívó benzin.
Após is ezek miatt kötött ki a CX5-nél.
Após is ezek miatt kötött ki a CX5-nél.