Fórum >> Típusok >> 145-146

Kazes☻2017-09-08 12:24:10 // 139055
Ezek szerint nincs. ;) Szerezz be egy odavaló műanyag tálcát/keretet és onnantól csak a szűrőt cserélgetheted. :)
Mifi, vagy Alexandro cartársak biztosan tudnak ebben segíteni.
djhans2017-09-08 12:19:13 // 139054
Sziasztok. 146 1,6 TS-ban nem találtam meg a pollen szűrőt a szokott helyen a jobb ablaktörlő alatt. Csak egy lyuk van hol látszik ventilátor lapátja. Ez 1998-as gyárilag nem klímás. A márkakereskedésben tették bele a klímát forgalomba helyezés után. Azt hittem a klíma nélküliben is van már pollen szűrő.
misike762017-09-02 07:30:58 // 139053
-"Látod milyen jól áll neki a lemenő nap fénye?
-Reggel van Gaben."
Giuntini2017-09-01 17:31:19 // 139052
Köszönöm! Nálam csak 1,4-1,6 TS jöhetne szóba. Szerintem nagyszerű lenne budapesti rohangáláshoz! A hosszú távra itt van a 159. Az is lényeges, hogy ne kerüljön sok pénzbe. Aztán ha megszeretem, eldöntöm, hogy érdemes-e vele foglalkozni szépészetileg. Egy húsz éves autóval kapcsolatban nincsenek elvárások, annyi hogy menjen, aztán eldöntöm...
Kau2017-09-01 16:39:56 // 139051
Csak, hogy én is elmondjam a véleményem, mint TS tulaj :)
Rövid idejű városi használatra szerintem jobb a benzines, mint a dízel. A téli használatról ne is beszéljünk.
A TS motoroknak kedvezőbb a fogyasztása, mint a boxereknek.
Érdemes a műanyag motorburkolatosat venni. Ez a faceliftes (99-2000-es) TS motor. Többek között már ilyenekkel szerelték a 156-osokat, 147-eseket is.
Az 1.4-es és a 2.0 TS mocik fogyasztása között nincs sok különbség, de teljesítményben igen! Mégis azt mondom, neked elég az 1.4-1.8 TS. A 2.0(Ti/QV) motorok már kicsit kényesebbek, mint az 1.6-1.8.
A hangja tényleg szép a boxereknek, de egy direktszűrővel, sportdobbal, sport szelettel a TS hangja is jelentősen morgósítható ;)
A boxerek alkatrészellátását nem ismerem, TS-hez mindent kapsz bontottan és újonnan is. 100-ért komplett autót is vehetsz :)
Coyote2017-09-01 16:24:25 // 139050
Nálam lehet olcsón alkatrészt kapni ;-)
Béci Ɨ|ѯ2017-09-01 09:08:29 // 139049
Egyelőre minden beszerezhető hozzá, max. egy-két dolog van ami macerásabb, meg esetleg drágább, mint a TS-be - pl. első lengéscsillapító.
Giuntini2017-08-31 19:34:52 // 139048
De az alkatrészellátás katasztrofális. Tudom, miről beszélsz, 81-ben Alfasud 1,2-est vezettem. Aztán boxerből 33-as 1.5-öst a facelifteset. Leírhatatlan az a hang. De mi van az alkatrészekkel?
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-31 19:10:54 // 139047
Ok, így jogos :-) Azt mondod, ne hagyjam a nagyvérűt egy gyártelepen lehúzott ablakkal, nyitva? :-) Na visszaballagok, bezárom :-D
Coyote2017-08-31 18:48:45 // 139046
Ha benzines kell akkor csak Boxer ;-) hidd el nem bánod meg...
Giuntini2017-08-31 17:12:10 // 139045
Nem, egyáltalán nem vonnám ki a 159-et! De mikor latyak van, vagy sós út, nem hozom ki. Ezért kellene egy 145 olcsón. A 145-el bemennék simán olyan helyekre, vagy otthagynám, ahol a 159-et nem merem. De ez még egyáltalán nem biztos, jól átgondolom a dolgot. Benzinest meg azért vennék, mert lehet hogy többet eszik mint egy dízel, de rövid távokon nincs különbség. A 159 egy remek utazóautó. De a Budapest, a lökhárítótól lökhárítóig parkolások, ha meghúzzák otthagyják, erre én féltem. Van olyan, hogy csak átmegyek Édesanyámhoz. 2 km. Télen még a 60 fokot sem éri el. Na hát erre nem sajnálnék egy ócsó szekeret.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-31 17:01:03 // 139044
Értem én, hogy nem városi, sőt ezzel egyetértek. De hogy kivonni télre a 159-et? Egyébként Te tudod persze, hogy mennyit és hova autózol :-D Nekem egyébként a 146 jtd adta azt amiről beszélsz, nekem Ő volt az autóm :-) Most Sanyi dédelgeti :-) De én is használtam, ő is használja, attól még egy autó.
Egyébként ha meg nyári hobbi autó kéne, akkor ez kéne. :-) Na ezt kivonatnám télire én is :-)
Giuntini2017-08-31 08:55:41 // 139043
Igazad van, én is így gondolom, és a KUL-on még tudunk róla beszélni. A Hahun tényleg nincs épkézláb példány, olaszoknál érdekes még mindig jó áruk van a jobb példányoknak, viszont a németeknél képekről szép állapotúak is olcsók. Gyanítom nem igazán lehet azokkal a környezetvédelmi szempontok miatt mit kezdeni. Az a kérdés, hogy mibe kerülne a behozatala. A 145-ből kevés van, nekem mindig tetszett a karaktere miatt.
Béci Ɨ|ѯ2017-08-31 08:18:17 // 139042
Szerintem először ülj be egybe és utána gondold végig megint. A 159 után azért elég más világ a 145. A boxer egy élmény, én tudom mert volt egy ideig és a mai napig visszasírom. De azért az hozzá tartozik, hogy a boxerekben a műanyagok minősége még elég pocsék, rossz úton zörgős is, még ha nincs is széthajtva. Városban stabilan 10-et eszik. A TS-ekben már sokat javítottak a minőségen, az olyan 9 körül elmegy városban.

Inkább az a kérdés, hogy találsz-e épkézláb állapotút. Most megnyitottam a Hahut és összesen már csak 6 db benzines 145 van. Azok közül max az utolsó 2.0. QV van értelmes állapotban, de ez meg jócskán 300 felett van. 300-ért szerintem csak lelakott, toldozott-foltozott roncsokat lehet kapni.

Én a helyedben rohangálós autónak valami kis FIAT-ot néznék. II-es Punto is van már egész jó 400 körül. Az 1.2 16v meglepően jól megy, városban 7 literrel beéri, egy stabil konstrukció, nem igazán szoktak elromlani és van belőle választék.
Coyote2017-08-31 06:40:58 // 139041
Ugyan azt tudom csak mondani mint az elöttem szólók.... Az 1,4 helyett inkább 1,6-tól fölfele válassz. Fogyasztásban nincs sok különbség, de dinamikában van. Ha nem nagyon fontos a fogyasztás akkor elfogultságból mondván én csak Boxer-t vennék. Nincs gond a vezérlés modósítóval meg ilyenekkel :-D A Boxinak a nyűgje az olaj, termosztát, olaj nyomás és a hűtése. Forduló köre kb 11 méter ha jól emlékszem. A JTD is hasonló lehet úgy tapasztalom :-) A TS-hez nem nagyon értek me én korom párti vagyok :-) ha csak szaladgálni kell akkor egy jó TD-t vegyél azok nagyon strapabíróak. Ha meg egy szaladgálós élmény autó akkor csakis Boxer :-D
Giuntini2017-08-30 23:34:47 // 139040
Tök igazad van! De a 159 minden porcikája prüszköl a városozás ellen. Én a 159-et sohasem akarom eladni! Pokoli sokat költöttem rá. Szerintem jobb alternatíva nincs egy 145 városias használatánál. A 159 mindenből megkapja a legjobbat, de egy 145 használatával jobban tudom őrizni az állagát. Én még sohasem éreztem ilyet autónál. 4éve megvan, de rögtön megéreztem, hogy gyűlöli a várost. Inkább felültem a villamosra, hogy kíméljem. Egy TS nem prüszköl a rövid távok miatt. Nekem kell az autó, és nem normális dolog, hogy egy autó "érdekeit" tartom szemem előtt.
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 23:20:30 // 139039
Ez egy valamelyest logikus döntés. :-) A 159 egy kompromisszumos autó, elég behatárolt, hogy mire való. A 145/146 pedig, ha jót fogsz ki, bárhol helytáll. Nekem meg kellett vennem egy 159-et ahhoz, hogy megértsem, hogy ez nem lesz sosem olyan sokoldalú mindenes autó, mint a 146-om. Egyik nap versenygép, másnap másfél tonna sódert visz az udvaromra, harmadnap családi kirándulásra megy a hegyekbe.
Nálam szerencsés volt a csillagok állása és az élethelyzet amiben a 159-et vettem. Így egy kis összeszokás után, megismerve mire jó, belefért, hogy megtartsam és használjam. De ha ez lenne az egyetlen autó itthon, már kerestem volna mást, hétköznapibbat, olyat, mint az emberek többsége :-D
Viszont árnyalnám a képet. Ide-oda elugrani hajlamosabb vagyok a TD-t használni. De ettől a 159 is egy használati tárgy. Ha Kinga épp használja az autóját, én hóban és latyakban is menni fogok. És mi a helyzet, ha hosszabb útra kell menni, havas ködös rossz útviszonyok között? Tuti, hogy a 159-et veszem elő, bármennyire is féltem én is a hibáktól mentes szobor szerű fémtestét. Mert megvéd, mert úton tart, mert ott a technika ami értem van. Sosem vennék téligumi helyett egy öreg autót.
Nálam még ezt tetézi, hogy a 146-ot is féltem, szívem csücske a típus :-) Nekem nagyon bejön ez az öregautózás, kicsit még öregszem, esetleg több időm lesz egyszer, tuti veteránozni fogok. Az sem lehetetlen, hogy majd 10 év múlva ezzel a 146-tal :-) Keveset megy (évi 5-6e) és ráfordítjuk amit kell, hogy megőrizzük az állapotát.
De ettől használjuk hóban, latyakban, napi autó. És szeretjük, mert tényleg hálás, jó kis gép.
Giuntini2017-08-30 22:30:04 // 139038
Köszönöm a válaszaitokat! Igen ez egy érdekes döntés. A 159-hez az új téli gumi+felni szet 300 ezer froncsi. Ebből be lehet nevezni egy benzines 145 TS-re. Hiába teszem rá a 159-re a téli gumikat, ha sóznak vag dzsuvás az idő nem hozom ki a garázsból. A 159-et baromian féltem. Ezért gondoltam, hogy veszek egy 145-öt (ami szerintem egy borzasztóan karakteres autó) és ezáltal kímélem a 159-et. Gondoljatok bele, garázsban tartom, és min. 8 km kell hogy bemelegedjen. Minden kényelem benne van, ülésfűtés kieg. fűtés stb. de nem a városi rövid táv... Ezért gondolok egy 145 TS-re. Bukni igazán nem bukok, nyárra ideig. kivonatom a forgalomból ès ott vagyok vele... A 159 állagát ezáltal megörzöm, és csakis arra használom amire készült
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-30 21:17:17 // 139037
Szia!
Ezek már öreg autók, ne feltétlen a motort nézd. Ennyi idősen már rozsdásodnak rendesen. Ha nem akarsz nagyon belemerülni, olyat keress, amelyik szerencsés körülmények közt lakott, és nem rozsdás. :-)
Motorikusan az 1.4 TS nem egy rakéta, ahhoz képest pedig nem fogyaszt keveset. Nem igazán lesz különbség egy 1.4 és egy 1.6 fogyasztása között. MIndkettőé sok lesz városban, de a 2.4 automatához szokott szemednek még így is megnyugtató lesz a kerek 10 :-D
A boxik sem rosszak ám, hang ügyileg nem tudnám eldönteni, hogy a boxi bubugás kéne, vagy a TS harci muzsikája 7000-nél :-D
Egyik sem lesz gondtalan autó, ellenben kultúrált összegből fenntarthatók.
A ha.hu választékot nézve nincs könnyű helyzeted. Kibővíteném a keresést 146-ra és 155-re is.
Bp városi szaladgálásra én magasabb futóművű darabot keresnék, tehát jtd, 2000-res évjáratú 1.6 TS S.E. a Ti és a QV és mindennemű utólagos sportfutómű kizárva.
A különbség akkora egy gyári ültetett és egy normál futóműves közt, hogy nem is gondolnád. Én sem gondoltam, aztán lett mindkettő. Élményben is nagyon kontrasztos, de Neked most nem erre kell :-) Gondolom az aknafedél kerülgetés pont nem hiányzik.
A normál futóművel könnyebb parkolni, puhán döccen, de mégis stabil.
Felvenném a listára a TD motort, mert elképesztően bírja a várost. Én 5 év után most szétszedettem, és belül tiszta volt a motor. Nem kormolódott, nem kokszosodott, semmi jele a kopásnak. Nem sok a km, de ha azt nézem, hogy 5 év alatt hány hidegindítást kapott, majd 2X12km rövid utat, nem rossz. Látszik a gyári hónolás, a hengeren semmilyen kopásnyom nincs.
Elektronika nincs, minden mechanikus, simán hozza a szomszéd nyúzós suzukijának megbízhatóságát, csak ezzel még akár kirándulni is el lehet menni kényelmesen.
A harciszekér Alfa feelinget viszont ne nagyon keresd :-)
Sajna nagyon ritka, de ha ráakadsz egy 1.8 TS-re, az egy igazi titkos tipp. Azok valamiért jó motorok. Emlékeim szerint. És már nagy fékjük van :-)
Na ennyi, ha találsz valamit, kérdezz, ha tudunk segítünk :-)
Jorjie2017-08-30 21:17:02 // 139036
Szokásos TS betegségek vannak. Vezmód, lambda, olajszintre figyelni, minőségi olaj, ilyesmi. 1.4-re azt mondom, hogy az 1.6 se eszik számottevően többet és van majd 20 ló előnye. A rohadás attól függ, milyen volt az előélet, honnan jött be, hogy tartották. Van amelyik már eléggé "egérrágott", van amin egy szem rozsda sincs. Nincs egr, kettőstömegű, ilyesmi. Viszont a fordulóköröket nem vágom a benzineseknél. Nekem a TD-nek a fordulóköre jobb, mint a Jtd-nek, városban sokkal manőverezhetőbb. A benzinesnél nem tudom mikortól más a kormánymű, de mintha talán a boxereknek még a régebbi lenne, de ezt majd valaki megmondja, akinek volt. Pl. Coyote :-)
djhans2017-08-30 19:24:23 // 139035
Szia. Én 11 évig hajtottam egy ilyen autót. 90 ezer km-t tettem bele, 230 ezer km-el adtam el tavaly. A motor még mindig tökéletes, olajat nem eszik. Lényegében csak kopó alkatrészeket cseréltem. Kuplung munkahenger, vez. módosító és termosztát csere volt még az elején. Itt már inkább a korrózió lesz a legnagyobb probléma. Ebben a korban kezdenek el komolyabban rohadni.
Giuntini2017-08-30 18:40:11 // 139034
Sziasztok!

Kérdésem lenne felétek... 159-esem mellé szeretnék egy egy 145 TS-t városi autónak. A 2,4-es Q-tronic fantasztikus autó, de a város nem az élettere. Érdekelnének a típusbetegségei, mire kell odafigyelni, illetve hogy az 1,4-be érdemes beszállni.
Válaszaitokat köszönöm!
V.Tomi.145-146 🍀2017-08-28 10:24:47 // 139033
Szerintem egyszerűbb elhúzatni
V.Tomi.145-146 🍀2017-08-28 09:22:30 // 139032
Szia. Az ablakmosó motorról kétfelé megy a cső, egyik előre másik hátra. Az hogy melyik oldalon megy a vízcső azt nem tudom pontosan, azt hiszem baloldalt a küszöbnél a kárpit alatt, ahol a vezetékek is mennek és akkor fel a 'C' oszlopban ahol tovább megy az elektromossággal a csomagtartóba, a harmonika gumin belül, és ott is csak el kell fűzni a vezetéknél. A bajusz kapcsolódat nem kell cserélni? Csak kérdezem, vagy a tiedén is fel van tüntetve a hátsó ablaktörlő jelzése?
maxx2017-08-27 20:52:09 // 139031
Egy közlekedési lámpától indulva megadta magát a váltóbot szerkezete, szimplán nincs egyetlen fokozatom sem. Kuplung jó, kiemel, olyan, mint előtte. Sikerült leparkolni így tilosba a rendőrség elé a 146-al. Szerintetek megjavítható ez ott helyeben?
kocilaci2017-08-27 20:37:43 // 139030
Hali mindenki.
146 ba most tettem hátsó ablaktörlőt, ez idáig ok. de hogy tudom az egy motoros tartálytól oda vinni a vizet? hol van gyárilag elvezetve a cső?? és hogy csatlakozik a tartályhoz?
Jorjie2017-08-26 20:20:34 // 139029
Nekem még mindig kell :-)
pocok1462017-08-26 19:10:39 // 139028
FONTOS !
Sziasztok Cartársak - Cartárshölgyek :)
Lehetőség van ismét a 145/146 autónk tipusbetegségének orvoslására. Ez a probléma pedig a lámpamagasság állitó távtartója, mely folyton eltörik.
3D nyomtatással készül a cumó :)
Én csak közvetitő vagyok, egyéb egyedi dolgok is kivitelezhetőek.
Ára kb 1200Huf/ Db + posta (ajanlott levelben kb700 ft)
Érdeklődést kérném hogy itt a poszt alatt tegyétek meg, vasarnap este le kell adnom a rendelést!
V.Tomi.145-146 🍀2017-08-24 22:29:20 // 139027
Köszönöm 😉 holnap így össze tudom hasonlítani 😉
Kau2017-08-24 08:45:42 // 139026
Aha. Ilyen :)
Coyote2017-08-24 07:23:28 // 139025
Alfaboooy-nak és mindenki másnak. 1,9 JTD belső bizti tábla ;-)
V.Tomi.145-146 🍀2017-08-21 09:36:20 // 139024
Akkor rendben ☺ azt gondoltam hogy hiányzik róla az a fekete fej, mint ami van az előtte levő képen . Köszönöm a segítséget! 😉
Xixo2017-08-21 09:23:33 // 139023
Nekem is ilyen, ez a gyári.
Kazes☻2017-08-21 09:11:16 // 139022
Sanyának van ilyen, ha jól emlékszem... Coyote. :-)
Kazes☻2017-08-21 09:09:33 // 139021
Semmi ilyet nem tapasztaltam. Mostanában csak osán kúton tankolok. :-)
V.Tomi.145-146 🍀2017-08-21 08:46:22 // 139020
JA latom írtad hogy neked nem ilyen. Bocs ☺
V.Tomi.145-146 🍀2017-08-21 08:30:00 // 139019
Nekünk ilyen van, de ezek szerint akkor ennek ilyennek kell lennie mert ez is olyan.
Neked is ilyen?
WarbiRunner (Gyuri)2017-08-21 08:15:15 // 139018
Erre az egyre érzékeny lehet, mert ilyet én is tapasztaltam, amikor nem a megszokott kúton tankoltam :-)
Kau2017-08-21 06:47:32 // 139017
Ilyet én még nem is láttam. Nekem gyárilag META riasztó van beszerelve. Az A oszlopon van két mozgásérzékelő, a sziréna a motorháztető alatt. Képet most nem tudok csatolni, mert elszállt az a vinyóm, amelyiken ezek voltak.
V.Tomi.145-146 🍀2017-08-20 23:57:48 // 139016
Kinek van gyári riasztó az autóban? És milyen? Hogy néz ki? Nekünk más fajta mint ami a képen látható, ez egy youtubos videóból van. Azért kérdezem mert a miénkről szerintem letört valami, mert olyan fura. Működni nem tudom hogy működik-e ☺ A másik kérésem lenne hogy egy JTD biztosíték tábla fotó érdekelne. Köszi 😉
TD-Alfa2017-08-19 09:57:32 // 139015
Ti a TD Alfánál tapasztaltok különbséget üzemanyagok között? Mostanában tankoltam diszkont kutakon (Auchan, Avia), és mintha alapjáraton jobban remegett volna a motor. Előtte csak Shell-t tankoltam hónapokig és simábbnak tűnt az autó működése. Placebo hatás lehet? Mert azért ez nem egy nagyon érzékeny motortípus...sőt!
V.Tomi.145-146 🍀2017-08-18 23:50:55 // 139014
Köszi 😉 szeretjük már most nagyon ☺ látom kaptál választ
TD-Alfa2017-08-18 21:40:47 // 139013
Nem mutat semmit. Mintha a gyújtást se adtam volna rá. A túlmelegedés jelző működik és a hűtő is, nem forralta sosem a vizet. A túlmelegedést amúgy méréssel teszteltük, nem azért, mert elfőztem a motort. :) Szeretem én ezt az Alfát, nem bántanám. Főleg amiért rengeteg helyre probléma nélkül elvitt és vissza is hozott onnan, gond nélkül. :)
Kau2017-08-18 21:37:25 // 139012
A vízhőfok mutató nem mutat semmit vagy fals értéket mutat?
Kau2017-08-18 21:36:38 // 139011
Gratula! ;)
Coyote2017-08-18 19:43:58 // 139010
Nekem is mondak annyiért lengyel utángyártottat, de inkább a gyári méretű Pil-t választottam. A lengyel utángyártottban sok az ívhibás. Az a pár ezer forint meg megérte :-)
TD-Alfa2017-08-18 19:28:23 // 139009
Ragyogó leírás. Köszönöm szépen! :) Tök jó, hogy a vízhófok jelző is működik a tiédben. Az enyémben sajnos azóta nem, hogy megvettem az autót. Azt meg kibogozni, melyik vezetéknek lehet baja, elég időigényes elfoglaltság. Km meg alig van még a TD-ben. :) Még vagy 6x ennyit ki tudsz autózni belőle. :)
Kau2017-08-18 06:30:33 // 139008
Nekem 26 volt a Carglassnál.
TD-Alfa2017-08-17 19:27:37 // 139006
Gratulálok a jtd-hez! ;) Remélem bevűltja a reményeidet! Más: Hol állítasz a TD-n? :) Az enyém hajlamos komoly füstöt tolni. Óvatosan állítanék rajta, hogy ne büntessem meg a mögöttem haladókat.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak