Larini2005-09-30 09:34:54 // 1605
Mitől 70K? Nekem a Lancia Kappáét tették bele 35 rúpiáért!
146megyi2005-09-30 09:30:12 // 1604
Larini:
Köszi az infót.
Szamosiékkal csak egy baj van, az hogy pestiek én meg szegedi vagyok :-(
Tudom hogy a legjobb alfa szervíz, de nem márkaszervíz, így az árait nem lehet összehasonlítani egy márkaszervíz árával.
Kár hogy itt a közelben nincs olyan jó maszek szervíz mint a szamosiék...
Az LMM-em jó, csak kíváncsi lettem volna hogyan takarítják.
A vezmódosítóm azóta kerreg indításnál hogy megvettem az autót ha jól emlékszem, de csak hidegindításnál és tényleg rövid ideig. Télen talán kicsit tovább, de az utóbbi időben mintha még rövidebb ideig kerregne.
Akkor most mi van?
Adjak ki a cseréjére + 70.000 Ft-ot vagy javítókészlet pár ezerért, vagy hagyjam a francba???? De akkor mi van ha nem sokára beszarik és akkor új vez szíj procedúra????
Larini2005-09-30 09:15:12 // 1603
Szia!
Én is gyári alkatrészrekről beszéltem! Nekem a Szamosiék csinálták, Ők is vállatak garanciát a szerelésre. Nekem próbálták kipucolni az LMM-et, ami ki is merült a csatlakozó "kontakt-sprével" történő befújásában. Nem igazából volt eredménye, csere, +32 rúpia a kiadási oldalon! :(
146megyi2005-09-30 08:17:02 // 1602
Skacok:
Kösz a segítséget!
Bár lehet hogy nem mindenki olvasta elég figyelmesen a hozzászólásomat ;-)
Az árak amiket írtam márkaszervízben történő cserére vonatkoznak és csak gyári alkatrészek árai voltak!!!!!
A gyári alkatrészek együttes ára (vezszíj, hajtó fogaskerék, feszítőgörgő, csapágy) olyan 60.000 Ft körül jött így ki, ami ha utángyártottakat számolunk olyan 36.000-40.000 Ft körül lenne!
Én egyébként szegedi vagyok, nem pesti (hála az égnek:-)
És van is olyan maszek szerelőm aki az egyéb javításokat csinálja olcsón, csak az a baj hogy a vezérléshez nem akar hozzányúlni, mert nincs neki olyan spec kulcsa ami a vezérléshez kell és azért sem mert az egyik haverja cserélt egyszer vezérműszíjat Alfán és utána átugrott a szíj tönrebaszta a motort...
Tulajdonképpen bogarat ültetett a fülembe és elgondolkoztam azon, hogy ha márkaszervízben cseréltetem akkor nekik kötelességük 1 év garanciát vállalni a szerelésre, és ha ők szerzik be a gyári alkatrészeket akkor az alkatrészre is jár a garancia, azonban ha én viszem az alkatrészt és ráadásul utángyártottat, és véletlenül átugrana a vezérlés és kifingana a motor, akkor úgyis ráfognák a szervízben hogy a hibás utángyártott alkatrész volt az oka.
Ezen okok miatt maradt a márkaszervíz, ahol mint kiderült szerencsére a munkafelvevő volt osztálytársam és mondta hogy meg tudjuk úszni olcsóbban a dolgot. Ez az olcsóbban lett az 50%-os szerelési díj és minden gyári alkatrészre 15% kedvezmény, így mindenestül lenne a szíjcsere 74.640 Ft.
Szerintetek érdemes gyári alkatrészeket venni, vagy jó az utángyártott garancia nélkül???
Ja és mi a fene legyen a vezérlésmódosítóval??? Mert még jó, de ha már szét lesz szedve a vezérlés nem lenne érdemes legalább egy felújítókészlettel felújítani??? Kb. 50.000 Km van benne, előtte 20.000 körül lett kicserélve a gyári, még a kocsi előző tulajánál garanciában.
Másik kérdés, LMM-et hogyan lehet "kitakarítani" hogy ne legyen baja utána?
Balage2005-09-29 16:54:07 // 1601
Szerintem sem volt sok az a 132K, bár hál' Istennek nem nekem kellett kifizetni... :-))))
Larini2005-09-29 16:51:49 // 1600
146megyi írja:
"Nekem haveri alapon 74.816 Ft lenne mindennel együtt gyári alkatrészekkel"
Na, nekem erre még rájött egy vez módosító, selénia20K, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő! Akkor most mitől is drága?
zee2005-09-29 15:57:09 // 1599
Seriff2005-09-29 15:36:45 // 1598
132K?? Annyit én még egy helyen se láttam:)
Larini2005-09-29 15:32:30 // 1597
Jól beszélt az embered! 60 ezer az intervallum! Viszont ha a görgőket fémre cserélteted a következő hatvannál már csak ellenőriztetni kell! A vez módosítót cseréltesd ki, a javítókészlet időleges megoldás. Nekem komplett vezérlés csere, vezmód csere olaj, olajszűrő, pollenszűrő megállt 132K-ban!
Balage2005-09-29 14:49:40 // 1596
Igazából én sem tudom, de az biztos, hogy egy kis idő múlva már alajáraton is olyan hangja lesz mint egy rekedt kávédarálónak. És az is biztos, hogy mechanikusan sem tesz jót a motornak.
De ezt a kérdést tedd fel nyugodtan a Szerelőműhely topicban, biztos elmondja valaki.
Ricoe1562005-09-29 14:43:09 // 1595
Ha a vez.mod megadja magát akkor mik a tünetek?
Balage2005-09-29 14:34:29 // 1594
Az tényleg nagyon szar, ha átb***ák a fejed... :-(((
1. Gondold végig, hogy mit akarsz megcsináltatni.
2. Nézz körül, ki mennyiért, mit csinál. (Elaforg, Szamosi mester, SN, Bandi... a teljesség igénye nélkül)
2.5: Alkudj a felébő! :-)))
Nekem eddig bevált a vez.mód upgrade egyébként. Ha már úgyis cserélik a görgősort, ennyit biztos megér. Sokkal szarabb lenne még 10K km után mindent újra cserélni, márpedig a már hallható vez.mód gyorsan csereérett lesz.
beeep1462005-09-29 14:30:46 // 1593
Csatlakozom Balage-hoz, szerintem is sokat kérnek. Nekem aki szervizeli az autót, itt nálunk az Alfa szalonban szervízes, ő szerzi az alkatrészt, és 3 hónapja csinálta a vezérműszíjcserét, 40 Khuf volt. A vez.mód cserére is szvsz. 45-50 Khuf körüli árat mondott.
Ricoe1562005-09-29 14:29:37 // 1592
Hát csak azé mert most cseréltettem 23ezer kmmel ezelőtt v.m.szíjjat....és akkor még totál nem voltam tisztában azzal hogy mit kénne még "upgradelni" pláne az érdi átb....szos szerelő se.....
Balage2005-09-29 14:24:45 // 1591
" vez.mód upgradenek "
na ezt még nem hallottam :-)))
Az én szerelőm anyaggal együtt cseréli 10-12 HUF-ért.
De ha már úgyis leszedik a vez.szíj, meg görgőket, szerintem ezért nem nagyon számolhat fel +munkadíjat. Vagy csak nagyon keveset!
Persze ez Pécs, nem Bp. kicsit olcsóbban is hajlandóak dolgozni a szakik...
És az sem mindegy, hogy Te viszed az alkatrész, vagy Ő hozza.
Nekem szerencsém van, a srác tényleg nagyon megbízható, és gyorsan és precízen is dolgozik. Ráhagytam az anyagbeszerzés, úgyis Ő tudja mi való igazán bele.
Eddig bevált. ;-)
Ricoe1562005-09-29 13:58:20 // 1590
És eza vez.mód upgradenek mennyi vége munkadíjjal?
Balage2005-09-29 13:50:34 // 1589
Hát én egy picit sokallom az árakat.
A tavasszal csináltattam meg a cseréket, + olaj, szűrök stb.
És emlékeim szerint az általad említett részmunka nem volt több 40e-nél, anyaggal együtt, számlára. Egyébként a srác a pécsi szakszervízben melózik, szal ért is hozzá.
A másik kérdésedre a válasz, szerintem az indításkori kerregés hamarosan felerősödik, úgyhogy lehet, hogy megérné most cserélni, vagy esetleg megpróbálkozni a vez.mód javítókészletével. Nekem eddig bejött, az ára kb. 2 ezer HUF, és ha már úgyis szétszedik, akkor mindegy.
Ez az én véleményem, nem biztos hogy igazam van.
Majd jönnek a nagy öregek, és megmondják a frankót! :-)))
146megyi2005-09-29 13:40:36 // 1588
Skacok:
Vezérműszíjcserével kapcsolatban kinek mi a tapasztalata? Úgy emlékszem 146 1.6 TS-nél 120.000 Km van előírva a szervízkönyvben, de a szervizes haverom azt mondta 60.000 Km-nél ajánlják a cseréjét, mert a feszítőgörgő gyárilag műanyag és ha elkopik, könnyen átugrik a vezérlés és tönkrebassza a motort.
Jó haver, osztálytársam volt ezért nem hinném hogy át akarna baszni.
Most 70.000 Km van a mociban, tehát már javallott lenne a cseréje.
Kinek mennyiért cseréltek vezérműszíjat?
Nekem haveri alapon 74.816 Ft lenne mindennel együtt gyári alkatrészekkel. Minden alkatrészre 15% kedvezménnyel, a mukadíjra pedig 50% off-al:
Munkadíj (3 óra) 14.310 Ft
Vezérműszíj 15.086 Ft
Hajtó fogaskerék 7.703 Ft
Feszítőgörgő 26.827 Ft
Csapágy 10.888 Ft
Összesen 74.816 Ft
A cserekor már fém feszítőgörgőt raknak be, így a fő "gyenge pont" már ki is lesz küszöbölve és következőre talán már nem kell 60.000 Km után cserélni, elég lesz 80 vagy 100 ezer után, remélem...
A vezérlésmódosítóm még jó, csak indításkor kerreg egy picit pár másodpercig míg az olajat felkapja, tehát azt még nem kellene cserélni, de most jön a rossz hír.
Ha mondjuk 10.000 Km múlva beszarik a vezmód és ki akarom cseréltetni, a márkaszervízben csak vezérműszíj cserével együtt vállalják, mert előírás hogy a levett szíjat nem rakhatják vissza.
Ergo most kicseréltetem a vezérműszíjat, mert már benne van a korban (70.000 Km-5 év) és mondjuk 10.000 Km múlva beszarik a vezmód, akkor cseréltethetem újra a szíjat :-(
Jó mi?
Egyébként a vezmód cserére olyan 70.000 Ft körüli árat mondtak.
Ti mit tennétek a helyemben?
Én most kértem egy árajánlatot az alkatrészboltos havertól, hátha olcsóbban kijönne a szíjcsere alkatrészára mint az ajánlott kb 60.000 Ft
Seriff2005-09-28 23:19:06 // 1587
mármint a maszk,bocs.
szerintem teljes mértékben kompatibilis a régebbivel.
pajzsot épp a múlt héten vettem magam is Banditól- kérdezd meg, nem kizárt, hogy van még neki vhol.
Seriff2005-09-28 22:52:40 // 1586
www.italauto.hu
7-8ezer pénz, új, utángyártott
bigi2005-09-28 22:06:45 // 1585
Szeva hűtőmaszkot keresnék a 145 verdámra mivel a sajátja törött a gépen jelenleg a sűrűbordás található,de én olyat szeretnék mint ami aCgo gépén található tehát az érdekel méretarányos e a kettő.Ezen túl az elejére alfa jelet krómkerettel együtt.
Seriff2005-09-28 21:22:12 // 1584
Uram, azt hiszem nem értjük egymást! Én eredetileg is viccből írtam, hogy olaszos a hangzása, mert valószínüsíthető módon olaszok készítették olasz autókról.
Cgo2005-09-28 20:03:16 // 1579
Bandi, kerdezz ra a valtora is, volt valami kinja es emlekszem javitottak v. csereltek.
Seriff2005-09-28 19:35:38 // 1578
Azannya, én eddig ezt service cd-nek hívtam, de tény, hogy a Ricambi jobban hangzik, meg olyan olaszos is:)
zee2005-09-28 19:12:15 // 1577
Tulajdonképpen az autód alkatrészeire bontva rendelési számokkal.
Látod nem röhög senki. :)
Metacarpus2005-09-28 19:04:07 // 1576
Ja meg Ők szerelék és amikor megvettem egyből vihettem a Szamosihoz:-))
Seriff2005-09-28 18:59:50 // 1575
A 118ezer mit sem számít, hisz' akinek Harly-sok gyűrték a verdáját...:))
Metacarpus2005-09-28 18:58:02 // 1574
Akkor most állítható e a kupplung oder nicht?? Nekem is már nagyon fent fog. 118.000 környékén járok!
Poczy2005-09-28 18:55:10 // 1573
Bocs, de ez miféle cd ? /láttam már többen irtak itt róla, de soha nem tudtam mit jelent ill. mi van rajta (nem röhögni) :-)
zee2005-09-28 18:50:30 // 1572
Ide is berakom hátha akad jelentkező:
Akinek kell Ricambi CD Kaposújlakra jelezze az oldalamon.
Halesz2005-09-28 11:04:03 // 1571
Nekem is fura, amit írsz... Én most járok 118 ezer kilométernél, és (kopp-kopp), semmi hasonlót nem tapasztaltam, illetve mástól sem hallottam...
Biztos csak valami apróság lesz, amire nem is gondolnál...
Vega2005-09-28 10:57:56 // 1570
Na hat kivancsian varjuk mi a hiba...mindenesetre ilyen jellegu hibat meg nem hallottam 145/146-os tulajtol...csak remelni tudjuk, hogy valami himi-humi dolog lesz...
Jazzy2005-09-28 10:31:06 // 1569
Vega, a kuplungnak semmi baja.
Elég sok pasi vezette már, ők sem tudják mi lehet,
mindenki mást mond.
Mindegy, begurulok vele Szamosiékhoz.
András bácsi2005-09-28 10:09:42 // 1568
Egyelőre úgy tűnik!
Vega2005-09-28 10:02:56 // 1567
A 4. keruletben lakom egyebkent....szeretnem hangsulyozni NEM vagyok autoszerelo de a Joisten megaldott annyi muszaki erzekkel mint tobbnyire minden ferfi tarsamat ,hogy egy kurva kuplunkrol meg tudom mondani, hogy szar e vagy sem...De egyebkent ha van ferfi a csaladban majdnem biztos vagyok benne ,hogy hasonloan ok is meg tudjak mondani ha egyszer egy kuplunk vagy egy valto nem ugy muxik ahogy annak kene...es se autoszerelonek se masnak nem kell hozza lenniuk...
Vega2005-09-28 09:57:41 // 1566
bb_145!
Nekem normalis vezetesi stilussal ha megszakadsz sem eszik 10 litert....
Minden lampanal Fittipaldit kell jatszanom ,hogy 12 litert egyen.....vagy tobbet...en varosban 15 litert kizartnak tartom...legalabbis az enyemmel...10 perc sem kene hozza es a "szerver" megtalalnanak....biztos kivitelezheto a 15 liter de ha valaki 100 km-t ilyen tempoban es stilusban le tud vezetni a varosban anelkul ,hogy megtalaljak az kurva szerencses :)))
Balage2005-09-28 09:55:11 // 1565
Jól van na, csak mondtam... :-)))
Azért a felni-biznic még áll, ugye?
Vega2005-09-28 09:51:31 // 1564
Ennek az egadta vilagon semmi lenyege..nem vettem meg szemugyre a kuplungjat egyik alfanak sem ,hogy vajon allithato e vagy sem....ez teljesen reszletkerdes...altalanossagban beszelunk...
András bácsi2005-09-28 09:20:52 // 1563
Nem így van, a Nősténynek kell valami gép, és ha kinézett valami neki tetszőt, akkor nehéz lebeszélni róla. :-)
A lelakottság nem érdekes, azon lehet segíteni.
Balage2005-09-28 09:17:32 // 1562
Az állandó biznic... :-))))
Bandi a biznicman
András bácsi2005-09-28 09:16:32 // 1561
Kösz. Lehet, hogy megnézem, így legalább jól lehet alkudni belőle. Aztán meglátjuk.
bb_1452005-09-28 09:15:54 // 1560
Hát nem tudom, mit értesz az alatt, hogy "folyton a gázon kell állni"?
Nem 100-as a gép, de ha nem forgatom (csak 1x-2x) akkor is a 11-12 litert megeszi, sajnos nem tudok 2000-nél felváltani :))
Ha tudnék, megtartottam volna az off Toyota dieselt.
Larini2005-09-28 09:04:12 // 1559
Szia!
Rábaring, nagy kanyar, lerántotta az ívről a fűre! Nem volt egyszerű mutatvány, egy fa állította meg! Gépháztető, lökhárító, hűtőrács, bal első sárvédő kuka! Minden cserélve lett, huzatni nem kellett. Stabilizátor eltört, bal első kerék kiszakadt. Motorikusan semmi gond nem volt, csak lefolyt a hűtővíz.
Azt mondta motorikusan most sincs vele gond, csak nagyon le van lakva. A B oszlopon van egy kis rozsda. Egy évig állt egy helyben a szabad ég alatt!
Jazzy2005-09-28 08:13:50 // 1558
Jó reggelt mindenkinek!!!!!
Most olvasom a tgenap esti reakciókat, nagyon aranyosak vagytok, KÖSZÖNÖM a segítséget! Oké, valszeg akkor elviszem az egyik autószerelő haveromat majd, viszont
VEGA!!!
Próbáld ki, komolyan mondom! Egyeztessünk!
Nyugodtabb lennék, ha megnéznéd!
Merre laksz??
András bácsi2005-09-28 07:58:33 // 1557
Larini,
a 145, amit múltkor kérdeztem mennyire volt megtörve? Huzatópadot is látott, vagy csak felkenődött a szalagkorlátra?
András bácsi2005-09-28 07:46:12 // 1556
Vega, neked mi az alapvégzettséged egyébként?
Mellékesen megjegyzem, hogy igen régóta nem lehet egyik Alfán sem állítani a kuplungon: a fogási pontot a kopottság és a rugóerő határozza meg, mivel a mozgatás hidraulikus.