Fórum >> Típusok >> 145-146

Gergely2018-01-05 22:52:04 // 139510
Basszus tényleg :D Köszi a képet.
Nekem oda két vezeték kapcsolódik. ki kellene csavarozni godolom.
Kazes☻2018-01-05 21:50:17 // 139509
EZT köpte ki a gugli... :) De én nem ismerem őket, sosem jártam náluk, csak beugrott, hogy arrafelé vannak.
Kazes☻2018-01-05 21:46:08 // 139508
Nekem is kicsit fentebb van...
Kazes☻2018-01-05 21:44:01 // 139507
Az csak a relé... az előtét-ellenállás az lent van.
Gergely2018-01-05 21:43:04 // 139506
Nem emlékszem, hogy hallottam volna róla eddig, de nem lenne messze. Van esetleg elérhetőség hozzá?
Legutóbb a D.Z-éknél voltam, de nálam végleg elvágták magukat.
Még Dunakeszin találtam egy szimpatikusnak tűnő olaszos szervizt, de az azért eléggé macerás lenne már.
Gergely2018-01-05 21:37:58 // 139505
Akinek van/volt TD-je:
Mindenki másnak is 80°C-n áll/állt normál közlekedésnél a hőfokmérő csak nálam nem?
Gergely2018-01-05 21:33:45 // 139504
Azért érdekes, amit mondasz, mert az eddig megtett 150ezer km alatt sosem volt 80 foknál a mutató, hanem ahogy írtam az utána lévő pirosnál (bár nekem ott nincs vonalka). Ez azt jelentené hogy eddig az összes km-ét nálam túlhevülve tette volna meg...
Gergely2018-01-05 21:28:49 // 139503
Gyorsan még most ránéztem, hála a magasságos elektronoknak.
Szóval hidegen beindítva, kupakot levéve semmi rendellenesség nem tapasztalható a víz körül. mondjuk gázfröccsöt nem adtam neki az adagolón.
a hűtőben megállt pár bogártetem, de szerintem nem indokolja a jelenséget. Mindenesetre kifújatom adandó alkalommal. Viszont pár helyen a pici lamellák már hiányoznak, ami biztos nem tesz jót.
MEgnéztem a relét is (a hűtő jobb felső sarkán menetirány szerint), nem volt megolvadva, bár a saját burkolatát nem pattintottam le. Egészségesnek tűnt.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 17:55:05 // 139502
Namostakkó' megtudta,elmondtuk mi a rajz...😎😂
Kazes☻2018-01-05 17:52:23 // 139501
Nem ért hozzá! :DDD
Kazes☻2018-01-05 17:49:08 // 139500
Akkor várjuk a holnapi híreket! :)

Különben azért arrafelé van egy Alfás szerelő, igaz Bp.-en... ha jól emlékszem, a Berdo, nem?! Vagy az már messzi...?!
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 17:47:27 // 139499
Neúgymondjad,monddmegneki,Gyuri az egy szar olasz😁😂😎
Kazes☻2018-01-05 17:45:42 // 139498
De az jtd, ez meg egy TD! :)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 17:44:55 // 139497
Én már visszafelé hajlok lassan.
Ma szedtem szét a Turbodaily-t nagygenerál miatt.
Ezek még motorok voltak,őnagysága is 30 éves.
Az egyszerűségnél nincs jobb.
Nagy adagoló,nagy fix turbó,nagy fix turbólyuk,rock'n'roll...😁😂😎
Kazes☻2018-01-05 17:42:52 // 139496
Igen. És figyeltem a venti indulást. Szépen indult is és lemérve kb. 1 percig nyomta a venti! Sajna korábban ez csak pár másodperc volt.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-05 17:41:19 // 139495
Na de ha i. d. t. d., akkor meg inkább jtd 8v egy vgt turbóval, 115 pacis injektorokkal. Ha őrjöngős 146-on gondolkoznék, az csakis jtd alapon lenne. Ott adott a futómű, kormánymű, váltó, minden. A fék kicsit macerás, de Jorjie kitapossa az utat :-)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 17:32:13 // 139494
Oda nem mehetne csak nyaron emelkedon. A szerelok ilyenek sajnos...
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 17:31:05 // 139493
Örülni kell mindennek ami 85 fölött van Gyuribácsi,de ha úgy közelíted meg hogy I.D.T.D.motorbelső+HF,12x3,2 adagoló,230baros nyitónyomás,mondjuk Iveco csúccsal,1,2bar turbonyomás,akár egy K26-ból,egész eleje intercooler,esetleg 1.9 orál D tengely....akkor talan nincs is az olyan messze...
Gergely2018-01-05 17:29:53 // 139492
Télen megáll a 80 fölötti piros vonalkánál, ahogy írtam.
Hidegen még nem néztem, de melegen tud lenni szisszenés. Holnap megnézem hidegen is.

Hát igen, tudom én, hogy jó lenne ezeket mind megnézni, csak már 3 éve nem találok Vecsés környékén egy nyavajás szerelőt, aki nem küldene el burkoltan vagy kevésbé burkoltan az "1000 éves olasz fosommal" .... Ez a legnagyobb bajom az autóval.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 17:23:59 // 139491
Ha kinyitod es nyomja kifelé az is hengerfejes. És ha gázt húzol az adagolón és azzal a lendülettel megindul a lőre akkor főleg...
Gergely2018-01-05 17:23:38 // 139490
ha el nem is tűnik a víz, de némi nyomás azért keletkezik a rendszerben, mert ha letekerem a kupakot, akkor szusszan azért egy szépet a rendszer.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 17:22:29 // 139489
Nyolcvan fölé nem mehet max rgy vonallal,minden más problémás,és a sok hő nem tesz jót neki,szóval amég ki nen derül mi van addig ne járj vele sztem.
Először is ha tök hidegen beinditod,mondjuk reggel,beindul,kiszállsz,felnyitod elejét letekered a sapit és egy jó nagyot szisszen akkor hf-es.
Ezt kell először megtudni hogy HF-es e vagy sem.
Utánna jöhet a venti meg a többi kacat,vizpumpa kavarja e a moslékot benne,a termosz egyáltalán belevaló e,légtelenítő csövek átjárhatóak-e stb.
De ezt innen nem tudjuk mi megállapítani. Leírni érthetően is nehéz....
Gergely2018-01-05 17:22:07 // 139488
Kell nekem is egy lézeres hőmérő :D
Gergely2018-01-05 17:21:10 // 139487
Mármint, hogy alapjáraton ketyegve hamar elérte az üzemit?
Kazes☻2018-01-05 16:27:59 // 139486
Nincs kizárva! :)
Kazes☻2018-01-05 16:26:51 // 139485
Nyáron nekem szépen produkálta.
Alfaboooy2018-01-05 16:22:51 // 139484
Ha üzemi hőfokon vagy a felett óvatosan kinyitod a víztartály kupakját és el tűnne a víz akkor tuti hengerfejes, de ezer más is lehet. Csak érdemes megnézni
Gergely2018-01-05 16:22:47 // 139483
Olyan nem lehet esetleg, hogy valahol a mérőműszer van meghülyülve és valójában semmi gáz sehol?

Nem tudom mekkora becsülete van a Totalcarnak errefelé, de a CSikós úrnak pár hete volt egy cikke, amiben a 190-es Mercijével kapcsolatban számolt be kísértetiesen hasonló jelenségről. Mondjuk ő lézeres hőmérővel nézegette is a blokkot és sehol sem mért a normálistól eltérő fokot, pedig a műszer már 120 körül járt neki is, így a következtetés az lett, hogy a műszerrel van valami.
Gergely2018-01-05 16:15:55 // 139482
egyetértek. ilyenkor álló helyzetben a büdös életben nem melegszik be :D De még nyáron se sietett, amikor tesztelgettem a ventikapcsolást, akkor is kénytelen voltam menni vele pár kört...
Kazes☻2018-01-05 16:15:19 // 139481
Ezért is írtam, hogy: "Mondjuk ez melegebb időben jobb lenne..." :P
:D
Gergely2018-01-05 16:14:10 // 139480
Na ez már az én szintem :))

Amit az elején említesz, azt már próbáltam, Tehát meleg időben, bemelegedett, járó motorral, álló helyzetben ha eléri a mutató a 80-120 közti fehér vonalat (gondolom a 100°C akar lenni?), akkor hamarosan kapcsol a venti és szépen visszamegy a mutató.
Csak menet közben nem történik ez meg (és ilyenkor lehet hogy jár a venti, de nem érzékelhető)

Ok, az ellenállást így már meg tudom nézni.

Ismerem a jeladó kapcsolót is, erre írtam, hogy már kapott újat egyszer, jópár éve. Persze azóta beleszaladt a gépbe vagy 130 ezer km, szóval simán tönkre mehetett :)

Nem, nem klímás (szerencsére), így ez nem okoz gondot, de a hűtő még szerintem gyári.

Megnézem a tartályt is, hátha látok valamit. A vizet szoktam nézegetni, mert egy időben fogyogatott, de aztán egy szerelő kiszúrta tavasszal, hogy szivárog egy vízcső és kicserélték. Azóta ez a jelenség megszűnni látszik. Olajat nem látok a vízben, illetve nem is fogyasztja a kocsi vészes mértékben (kb. 1-1,5L per 10.000km, egy ecotec-nek, vagy PD-TDI-nek gyári előírás lenne :D)
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-05 15:39:55 // 139479
Ezzel csak az a bibi, hogy nem fog bemelegedni soha az életben így :-) Nem hogy a ventillátor kapcsolási hőfokát, de az üzemi hőfokot sem éri el. Pont tegnap figyeltem, amíg légtelenítettünk (bekötöttük a fűtő cuccot). A garázsban hiába járt a motor, nem bírt kinyitni a termo teljesen. Mentem vele vagy 20km-t mire már biztos voltam benne, hogy full kinyitott a termo, kilégtelenítette magát.
Melegednie ilyen időben semennyit sem szabad neki sehol.
Kazes☻2018-01-05 15:29:36 // 139478
A legegyszerűbb szerintem, ha úgy kezded, hogy beindítod az autót és álló helyzetben alapjáraton hagyod járni. Mondjuk ez melegebb időben jobb lenne, de pl. most hétvégén nem lesz olyan hideg... ;) Tehát miután elérte az üzemi hőmérsékletet, akkor szeretne melegebb lenni csak úgy... no, de itt a ventinek közbe kell avatkozni. Ha nem kapcsol be időben, csak a 120 alatti vonalkánál vagy környékén, akkor valószínűleg csak a második fokozat megy. Ha szemben állsz az autóval, akkor bal kéz felé a venti mellett lenyúlva helyezkedik el az előtét-ellenállás. Azon két vezeték van és két csavar rögzíti. Ha ezt kiszereled és rossz, az általában már ránézésre ki szokott derülni, mert meg van olvadva-égve, esetleg már hiányos is. Bontóban lehet szerválni, én is így tettem. Ha ez után is még bibis, akkor (vagy ezzel párhuzamosan is teheted) a hűtőn a bal első lámpa felől van egy jeladó-kapcsoló... az cserés... sajnos elég rosszul szerelhető, leginkább a hűtő kiszerelésével jár... és akkor már át lehet mosni a hűtőt kívül-belül óvatosan. Klímás a kocsi? Ezt már korábban is akartam kérdezni... csak mert akkor a két hűtőnél mégjobban meg tud állni, gyűlni a kosz a lamellák között.
Ha nemrég volt cserélve a vízpumpa, akkor az valószínűleg jó, de azért a koszos tartály ellenére a visszatérő kis csonknál, járó motornál, zárt kupakkal is talán ellenőrizhető, hogy folyik a hűtőközeg... próbáld egy kis lámpával megvilágítani vagy ilyesmi. A folyadékszint egyébként változik, töltögetni kell, vagy ilyesmit nem produkál?
Gergely2018-01-05 14:59:23 // 139477
én már a gyári ménesnek is tudnék örülni.. :)
Gergely2018-01-05 14:55:54 // 139476
"A hűtőben van egy kapcsoló-jeladó és szintén a hűtőnél a venti alatt egy előtét-ellenállás. Ezeket előbb ellenőrizd le "
na itt már megáll a tudományom :D hogy kell az ilyet?
A hűtőm szerintem nem koszos (fel kellett volna tűnjön, ha igen), de megnézem azért.
a vízpumpát 300 ezer km-nél, tehát 50 ezerrel ezelőtt cserélték, ha jól emlékszem.
"a hűtővíz szépen körbejár, látod a tartályban a visszafolyó ágon" Ezt hogy kellene kivitelezzem? :) Üzemmeleg, járó motornál nyissam fel a motorházat és tekerjem le a tartályról a sapkát? Másképp nem látok semmit, olyan sárga/szürke/barna már szerencsétlen tartály...
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-05 14:47:55 // 139475
Százötven? A Tádéból? Én azt olvastam, hogy a 110 ha összejön, annak már örülni kell :-)
Kazes☻2018-01-05 14:43:19 // 139474
A hűtőben van egy kapcsoló-jeladó és szintén a hűtőnél a venti alatt egy előtét-ellenállás. Ezeket előbb ellenőrizd le szvsz. +lehet, hogy a hűtőd sincs már a helyzet magaslatán és/vagy koszos is. Utána lehet még nyomozni... pl. a hűtővíz szépen körbejár, látod a tartályban a visszafolyó ágon? Tehát as vízpumpa állapota jó?
Kazes☻2018-01-05 14:37:59 // 139473
Igen. Aknára, vagy bakokra és uccu neki! Kíváncsian várom a fejleményeket. Sok sikert! :)
gradvolttomi2018-01-05 14:17:01 // 139472
Köszönöm a gyors választ!
Ja igen, nem írtam az elején: Indultam volna, recsegés, darálás, sebességben maradt. Azóta járó motornál nem lehet kinyomni a kuplungot teljesen, álló motornál sebességek kapcsolhatóak... Lényeg hogy váltó le, aztán meglátjuk..?
Gergely2018-01-05 14:10:14 // 139471
Találtam egy kiváló képet :)

Szóval normál esetben, ha nincs hőség, mondjuk úgy 20°C környezeti hőmérséklet alatt a mutatóm beáll kb a 80°C-t követő piros vonalkára. Viszont nagyobb melegben elindul fölfelé, autópályán már 120-as tempónál is. Aztán van, amikor közbelép a venti és visszahűti, amikor eléri a következő fehér vonalat, de van hogy felmegy akár a 120°C előtti piros pöcökig is(pl Bag-Gödöllő közti emelkedő az M3-on)! és itt mintha már nem lenne elégséges a venti hűtése. Úgy tudom, hogy két fokozatban képes hűteni. Lehet nekem hiányzik valamelyik? Jeladót cseréltettem már benne, meg termosztátot is (persze vagy 5 éve). Illetve milyen egyéb tünetek utalhatnának rá, hogy esetleg megint hengerfejes? (melegen túlnyomás a hűtőrendszerben?)
Kazes☻2018-01-05 14:04:07 // 139470
Igen-igen... ez sajna így van... sokszor bizony nehéz ellenállni, de nem lehetetlen. Viszont, ha megvan hozzá minden, akkor meg hadd szóljon! :)
Kazes☻2018-01-05 14:01:36 // 139469
Jaaa... csak a munkahengert cserélted?! Én azt hittem a korábbi kérdésedről, hogy magát a kuplungot akarod cserélni. De a mostani leírásod, képeid alapján viszont biztos... Szvsz váltó le! Nincs kizárva, hogy a kiemelő villa törött, vagy a csapágy háza-burkolata.
gradvolttomi2018-01-05 13:07:16 // 139468
Az (1) jelű tengelynek szabad fel-le mozognia?

gradvolttomi2018-01-05 12:49:17 // 139467
Mielőtt jobban szétbombáznám az autót, a jelenség: a kuplung munkahenger mintha "kiakadna", kinyomott állapotban marad. Merre tovább...?

DieselManiaco(NagyVad)2018-01-05 04:00:32 // 139466
Néha visszavágyok elhiheted. Időtállóbb az a technika. És persze sokkal olcsóbb is. A mai fejjel ismét más az értékrend. De ha a 45-re annak a pénznek csak a negyedét költőm mint amit a 166-ra locsoltam akkor már lehet hogy tip-top lenne,meg vagy 150 ló...de hát az ember gyarló,új kell,másik kel,fényesebb kell,erősebb kel, nagyobb kell...
Kazes☻2018-01-04 21:36:41 // 139465
Jól... még ha le is léptél egy kis automata váltóval szívni...! ;)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-04 21:35:06 // 139464
Nahh akkor jol emlekszem meg a TD-s kalandjaimra😁
Kazes☻2018-01-04 21:31:55 // 139463
Ugyanezeket gondolom én is... :)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-04 21:23:36 // 139462
A 80-tól eltérő hőfok nem igazán tesz neki jót,már nem emlékszem tisztán hol kapcsol a ventije,de 90től feljebb semmiképp sem mehet.
Ez lehet retkes hűtő,vagy olyan hogy nem kapcsol a venti,vagy szimplán készül hengerfejes lenni.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-04 21:20:57 // 139461
A rázás valószínűleg hátsó középső bak lesz.
Az össze vissza füst lehet porlasztócsúcs,adagoló kopás,illetve kompresszió hiány,a kompresszió hiánynak ugye van egy pár lehetősége...
A kartergázcsöves retek az adódhat abból is hogy van rajta egy kartergáz szűrő,ami ha mocskos akkor felkopkodi az olajpárát,szívás helyen van,az adagoló mögött. Egyébként kartergáza van ha lehúzod a csövet?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak