András bácsi2009-07-03 21:08:13 // 81702
Mondjuk, ha így megállt, akkor azért készülj fel, hogy nem csak hajtókarcsapágy. Gyanús, hogy kenés nélkül ment egy ideig, ekkor meg az is kérdés miért. Lehet, hogy döglött a szivattyú, lehet, hogy megrágta a főtengelyt stb. A szelepfedelet is vedd le, meg nézd meg mennyi spén van a karterben. Illetve mindent mérj, csapok ovalitását, hordósságát. Ha ezek nem jók a gyári tűrésekhez képest, akkor valószínű, hogy komolyabb költekezésre számíthatsz.
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 21:08:06 // 81701
A viscodrive-on a GKN Driveline gyártotta a Coupe-ba.
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 21:05:41 // 81700
Én is azt tanácsoltam, csal próbálom megnyugtatni, hogy nem egy nehéz dolog,
András bácsi2009-07-03 21:01:40 // 81699
Szerintem inkább új csapágysor. Nem egy drága dolog.
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 20:53:27 // 81698
Kár,hogy kicsit messze vagytok. Megcsinálnám. Most már nem nehéz.
De a manualt szedd le. Az kell!
De a manualt szedd le. Az kell!
Norc2009-07-03 20:45:00 // 81697
Akna van, tudás majd meglessz kközben :) Lényeg hogy guruljon megint, mert kezd hite vesztett lenni az autójában. :) De mondtam neki hogy ez a tanulópénz, én is kijártam ezt az utat anno a ladával. Így tanul az ember parancsolni a lábának :)
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 20:27:08 // 81696
Én is fostam a motorszereléstől. Mármint az enyémtől. De a Mondeo Mk.1 V6 , meg a Saab 9000 2.0 T után nem lehetett bonyolult. És igazam lett. Amúgy Docky nevű tagtársra rákeresel. Az ő oldalán ven egy link, ahonnan lejön a 155 manual. Abban van motor szét-össze. Azt szedd le és nyomtasd ki a megfelelő részt. Én is azt használtam.
Amúgy a HF-et könnyeb leszedni róla, mint a kartert. A hajtókarcsapágy- készlet gyáriban max. 20, a tömítőpaszta max. 4. Kell 1,5 liter váltóolaj, meg a motorolaj+szűrő.
1 nap.
Akna, vagy két jó bak azért kell.
Amúgy a HF-et könnyeb leszedni róla, mint a kartert. A hajtókarcsapágy- készlet gyáriban max. 20, a tömítőpaszta max. 4. Kell 1,5 liter váltóolaj, meg a motorolaj+szűrő.
1 nap.
Akna, vagy két jó bak azért kell.
Norc2009-07-03 20:17:21 // 81695
Ok. Köszi a leírást. Ezt ki is nyomtatom, mert nagy az esély rá hogy kétkezűleg lessz csinálva. :)
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 19:58:44 // 81694
Hali! Nekem is anno csapágyas volt. De hajtókarcsapágyas.
Olaj le a mociból és a váltóból.
JE futómű ki.
JE féltengely ki.
Van a féltengelynek egy felfogató tartója. Az is ki.
Kipuf zavaró része le.
Karter le.
Gyertyák ki. Elég hengerenként csak 1-1-et kivenni, hogy tudjad forgatni a motort.
Az alsó holtpontoknál le tudod csavarozni a hajtókar alsó részét. Vigyázz, hogy veszed le, ugyanúgy kell visszatenni.
A dugattyút fel tudod tolni, mert nincs kopmresszió. A csapágyat egy csavarhúzóval ki tudod piszkálni.
A csapágy oldalán van színjelölés. Asszem kék, piros meg sárga.
Le kell mérni a főtengely helyét, hogy nem kell-e tulméretes csapágy. Nekem igencsak csattogott és szét is volt darabokra törve az egyik, de nem volt baja a főtengelynek.
Csapágya asszem Marklar cartársnak van occsóé.
A csapágy belsejét be kell egy kicsit olajozni, akkor rátapad a főtengelyre. Fölfordítod és ráhúzod a hajtókart. A hajtókar aljába is beeszed a csapágyat és fölcsavarozod.
NYOMATÉKKULCCSAL manual szerint meghúzod.
A kartert LOCTITE tömítőpasztával visszateszed.
Alkatrészek vissza és minden OK.
Hajtani legalább 1 hétig nem, csak nagypapa stílusban!
A csapágyfél belső
Olaj le a mociból és a váltóból.
JE futómű ki.
JE féltengely ki.
Van a féltengelynek egy felfogató tartója. Az is ki.
Kipuf zavaró része le.
Karter le.
Gyertyák ki. Elég hengerenként csak 1-1-et kivenni, hogy tudjad forgatni a motort.
Az alsó holtpontoknál le tudod csavarozni a hajtókar alsó részét. Vigyázz, hogy veszed le, ugyanúgy kell visszatenni.
A dugattyút fel tudod tolni, mert nincs kopmresszió. A csapágyat egy csavarhúzóval ki tudod piszkálni.
A csapágy oldalán van színjelölés. Asszem kék, piros meg sárga.
Le kell mérni a főtengely helyét, hogy nem kell-e tulméretes csapágy. Nekem igencsak csattogott és szét is volt darabokra törve az egyik, de nem volt baja a főtengelynek.
Csapágya asszem Marklar cartársnak van occsóé.
A csapágy belsejét be kell egy kicsit olajozni, akkor rátapad a főtengelyre. Fölfordítod és ráhúzod a hajtókart. A hajtókar aljába is beeszed a csapágyat és fölcsavarozod.
NYOMATÉKKULCCSAL manual szerint meghúzod.
A kartert LOCTITE tömítőpasztával visszateszed.
Alkatrészek vissza és minden OK.
Hajtani legalább 1 hétig nem, csak nagypapa stílusban!
A csapágyfél belső
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 19:42:10 // 81693
Ezt vagy restauálni kellene, vagy olyan kis oldschool racert építeni belőle, mint amilyeneket a C kadett kupéból lehet.
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 19:39:23 // 81692
Több felvétel is kering róla. Asszem 2 literes turbo moci a szokásos Integrale/Q4 vonalról.
Norc2009-07-03 18:42:00 // 81691
Na ma kiderült a baj (csapágy) , be is ált neki a moci, csikart egy nagyot, és azóta az önindító meg sem birja mozditani a mocit. A házuktol kb 40-50 méterre adta meg magát, onnan már csak segítséggel gurult haza. Ha valaki tud neki donor kocsit jó áron az ne tartsa vissza.
SD2009-07-03 13:52:56 // 81690
yó meggyőztetek:D:D:D
Gyozi1552009-07-03 13:11:10 // 81689
az oldalindex embeeeeeeeeer :DD
SD2009-07-03 12:32:16 // 81688
hümm valóbann?:)
neked ultrahangos távolságérzékelőd van vagy mi? oldalnézetből így megállípítod?:D:D:D
de tényleg akár lehet az is:)
neked ultrahangos távolságérzékelőd van vagy mi? oldalnézetből így megállípítod?:D:D:D
de tényleg akár lehet az is:)
SD2009-07-03 12:30:59 // 81687
Az hogy az olajnyomás leesik meleg motornál még nem biztos hogy komoly hiba mert ha az olajgomba megpunnyedt az is okozhat ilyet. (melegebb olaj átszivárog a membránján és így nem méri a nyomást csak amíg még sűrű)
De a kattogás már keményebb dió:(
De a kattogás már keményebb dió:(
Norc2009-07-03 12:25:20 // 81686
Én is arra tippelek. Nem tudom meddig járhat még el vele, mert eddig fordulaton 4-5 bar olajnyomása volt, most meg a hűtőventit folyamatosan járatni kell hogy nem gyulladjon ki az olajlámpa.
Otto2009-07-03 12:23:54 // 81685
Vess egy pillantast a kepre es rajössz, hogy ez szeles elöl is...
SD2009-07-03 11:35:30 // 81684
Nembaj szerintem ez az a V6 amit pár hónapja nagyon sokáig árultak hogy épp még jó és az az érdekessége hogy elől keskeny hátul széles kasztnis:) és azt állította az ürge hogy gyárilag:D
BL2009-07-03 11:30:44 // 81683
Én nem tudok róla hogy lenne ASR a 155-ben, sőt a fedélzeti computer is erősen kérdéses...
SD2009-07-03 11:21:32 // 81682
SD2009-07-03 11:15:59 // 81681
Biztos jó de nekem félelmetes:D
BL2009-07-03 11:02:26 // 81680
Nem véletlenül van külön nívópálca a váltóolajnak is ;)
Az Integrale/Q4 hajtáslánca egyébként igen megbízható, főleg ha nem kezeled folyamatosan rallyautónak a géped és egy komolyabb motortuning után megerősíted a fogaskerekes részt is, nemcsak a gatyádat :)
Az Integrale/Q4 hajtáslánca egyébként igen megbízható, főleg ha nem kezeled folyamatosan rallyautónak a géped és egy komolyabb motortuning után megerősíted a fogaskerekes részt is, nemcsak a gatyádat :)
SD2009-07-03 10:50:43 // 81679
bazzeg mennyi vogaskerék, ezt be sem szabad indítani, mi van ha el romlik???
BL2009-07-03 10:38:05 // 81678
Marklar1552009-07-03 10:33:35 // 81677
Beraktam a "találkozások" topicba néhány Görögországban és Bulgáriában lőtt AR képet:)
Marklar1552009-07-03 10:32:21 // 81676
Irigykedsz? :)
Az XR3imen is 1,1 Laser felirat volt:)
Az XR3imen is 1,1 Laser felirat volt:)
SD2009-07-03 10:26:57 // 81675
Főleg neked akár egy 2.0 TS az még ugyan úgy is néz ki:) már az is dob rajta kicsit:)
De a mi motorjainkban Forza van:D:D:D
De a mi motorjainkban Forza van:D:D:D
afri2009-07-03 10:22:31 // 81674
szerinted nekem (is) mi az elképzelésem??? :-D
hogy minden marad papír szerint, csak éppen kraftosabb motor dolgozik a vasban!!!
megoldható ...
:-DDD
hogy minden marad papír szerint, csak éppen kraftosabb motor dolgozik a vasban!!!
megoldható ...
:-DDD
SD2009-07-03 10:15:33 // 81673
Nem gondolod hogy 155 kasztnival 1.4 felirattal az a pimpautó már nem lesz elég hihető hogy tényleg 1.4? :D
Marklar1552009-07-03 10:09:55 // 81672
Sokkal egyszerübb "1,5" öt hátra rakni:)
A Temprára már megvan az 1,4 ie felirat. S olyan van is SW ben. Csak legyen meg a kasztni...:)
A Temprára már megvan az 1,4 ie felirat. S olyan van is SW ben. Csak legyen meg a kasztni...:)
SD2009-07-03 09:56:42 // 81670
És mennyire sok? :)))
Má hogy majd a V6-ba:)))
Má hogy majd a V6-ba:)))
András bácsi2009-07-03 09:54:57 // 81669
Egész jó megoldás, nem késik sokat.
SD2009-07-03 09:51:53 // 81668
Úgy lenne a viccig:)
hogy fogni egy 1.6 16V 155-öt:) abba belepattintani egy ilyen 20V mocit:)) és ráfaragni a 1.6-os szelepfedelet dísznek:D:D:D
1.6-os bizti, 200+ ló:)))
hogy fogni egy 1.6 16V 155-öt:) abba belepattintani egy ilyen 20V mocit:)) és ráfaragni a 1.6-os szelepfedelet dísznek:D:D:D
1.6-os bizti, 200+ ló:)))
SD2009-07-03 09:50:04 // 81667
Hát a működési elvéből eredően én arra gondolok hogy arra jó hogy enged a két kerék között fordulatszám eltérést, de ha ennek a sebessége megnőne akkor (ezekszerint) a váltóolaj viszkozitásánál fogva a lemelleák egy bizonyosfordulatszám eltérésnél jobban nem tudnak elforogni így végül is zár.
Nem lassú inkább csak nem zárr 100%-ra.
Pl: a Q4-ben ilyen viszi hátra az erőt:)
Nem lassú inkább csak nem zárr 100%-ra.
Pl: a Q4-ben ilyen viszi hátra az erőt:)
norbee2009-07-03 09:42:50 // 81666
Ha gázadásra kattog, akkor meg kell zsírozni a gázpedál felfogatási pontját... ;)))
Viccen kívül, főtengelycsapágyra voksolok ez alapján. Egy darabig még járhat vele, aztán összesül az egész.
Viccen kívül, főtengelycsapágyra voksolok ez alapján. Egy darabig még járhat vele, aztán összesül az egész.
Fairlane2009-07-03 09:36:17 // 81665
Nem reagál ez nagyon lassan?
SD2009-07-03 09:34:58 // 81664
Nyilván a kraft kell, de jó kiegésszítő lehet és "váltófüggetlen" úgy látom:)
András bácsi2009-07-03 09:29:31 // 81663
A váltóolaj megy a lamellák közé, semmi egyéb extra kütyü.
András bácsi2009-07-03 09:28:28 // 81662
Ennek csak nagy teljesítményű autónál van értelmi. kvázi önzáró difi hatása van. De nem olcsó.
SD2009-07-03 09:18:41 // 81661
A cipőkanálról Longman jut az eszembe:))) mert láttam a 3.0 24V-t a 155-ben na az cipőkanál:)))
SD2009-07-03 09:16:47 // 81660
jól gondolom hogy ez nem zár teljes egésszében de csökkenti a két kerék közötti fordulatot ha az egyik elpörögne? :) és teljesen zárt rendszer ugyi? nem kell hozzá semmi kütyü? :)
SD2009-07-03 09:15:42 // 81659
És az jó? :)))) Úgy látom nem kell hozzá sok barmolás hogy rámenjen bármelyik 155-re:)
Marklar1552009-07-03 09:05:36 // 81658
Én nagy csöcsöket látok:))))
Fairlane2009-07-03 09:03:43 // 81657
Nem az a lényeg, hogy mi látható, hanem hogy mire gondolsz közben :)))
Gyozi1552009-07-03 09:00:15 // 81656
egy nagy vasdarab :DDDDDD
András bácsi2009-07-03 08:59:32 // 81655
Viscodrive alá Fiat Coupe.
SD2009-07-03 08:58:24 // 81654
jó reggelt mi látható a képn? :)
afri2009-07-03 08:47:09 // 81653