Fórum >> Típusok >> 155

András bácsi2009-07-03 21:08:13 // 81702
Mondjuk, ha így megállt, akkor azért készülj fel, hogy nem csak hajtókarcsapágy. Gyanús, hogy kenés nélkül ment egy ideig, ekkor meg az is kérdés miért. Lehet, hogy döglött a szivattyú, lehet, hogy megrágta a főtengelyt stb. A szelepfedelet is vedd le, meg nézd meg mennyi spén van a karterben. Illetve mindent mérj, csapok ovalitását, hordósságát. Ha ezek nem jók a gyári tűrésekhez képest, akkor valószínű, hogy komolyabb költekezésre számíthatsz.
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 21:08:06 // 81701
A viscodrive-on a GKN Driveline gyártotta a Coupe-ba.
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 21:05:41 // 81700
Én is azt tanácsoltam, csal próbálom megnyugtatni, hogy nem egy nehéz dolog,
András bácsi2009-07-03 21:01:40 // 81699
Szerintem inkább új csapágysor. Nem egy drága dolog.
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 20:53:27 // 81698
Kár,hogy kicsit messze vagytok. Megcsinálnám. Most már nem nehéz.
De a manualt szedd le. Az kell!
Norc2009-07-03 20:45:00 // 81697
Akna van, tudás majd meglessz kközben :) Lényeg hogy guruljon megint, mert kezd hite vesztett lenni az autójában. :) De mondtam neki hogy ez a tanulópénz, én is kijártam ezt az utat anno a ladával. Így tanul az ember parancsolni a lábának :)
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 20:27:08 // 81696
Én is fostam a motorszereléstől. Mármint az enyémtől. De a Mondeo Mk.1 V6 , meg a Saab 9000 2.0 T után nem lehetett bonyolult. És igazam lett. Amúgy Docky nevű tagtársra rákeresel. Az ő oldalán ven egy link, ahonnan lejön a 155 manual. Abban van motor szét-össze. Azt szedd le és nyomtasd ki a megfelelő részt. Én is azt használtam.
Amúgy a HF-et könnyeb leszedni róla, mint a kartert. A hajtókarcsapágy- készlet gyáriban max. 20, a tömítőpaszta max. 4. Kell 1,5 liter váltóolaj, meg a motorolaj+szűrő.
1 nap.

Akna, vagy két jó bak azért kell.
Norc2009-07-03 20:17:21 // 81695
Ok. Köszi a leírást. Ezt ki is nyomtatom, mert nagy az esély rá hogy kétkezűleg lessz csinálva. :)
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 19:58:44 // 81694
Hali! Nekem is anno csapágyas volt. De hajtókarcsapágyas.

Olaj le a mociból és a váltóból.
JE futómű ki.
JE féltengely ki.
Van a féltengelynek egy felfogató tartója. Az is ki.
Kipuf zavaró része le.
Karter le.
Gyertyák ki. Elég hengerenként csak 1-1-et kivenni, hogy tudjad forgatni a motort.
Az alsó holtpontoknál le tudod csavarozni a hajtókar alsó részét. Vigyázz, hogy veszed le, ugyanúgy kell visszatenni.
A dugattyút fel tudod tolni, mert nincs kopmresszió. A csapágyat egy csavarhúzóval ki tudod piszkálni.
A csapágy oldalán van színjelölés. Asszem kék, piros meg sárga.
Le kell mérni a főtengely helyét, hogy nem kell-e tulméretes csapágy. Nekem igencsak csattogott és szét is volt darabokra törve az egyik, de nem volt baja a főtengelynek.
Csapágya asszem Marklar cartársnak van occsóé.

A csapágy belsejét be kell egy kicsit olajozni, akkor rátapad a főtengelyre. Fölfordítod és ráhúzod a hajtókart. A hajtókar aljába is beeszed a csapágyat és fölcsavarozod.
NYOMATÉKKULCCSAL manual szerint meghúzod.
A kartert LOCTITE tömítőpasztával visszateszed.
Alkatrészek vissza és minden OK.
Hajtani legalább 1 hétig nem, csak nagypapa stílusban!
A csapágyfél belső
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 19:42:10 // 81693
Ezt vagy restauálni kellene, vagy olyan kis oldschool racert építeni belőle, mint amilyeneket a C kadett kupéból lehet.
TSiga ( I am the TSIG)2009-07-03 19:39:23 // 81692
Több felvétel is kering róla. Asszem 2 literes turbo moci a szokásos Integrale/Q4 vonalról.
Norc2009-07-03 18:42:00 // 81691
Na ma kiderült a baj (csapágy) , be is ált neki a moci, csikart egy nagyot, és azóta az önindító meg sem birja mozditani a mocit. A házuktol kb 40-50 méterre adta meg magát, onnan már csak segítséggel gurult haza. Ha valaki tud neki donor kocsit jó áron az ne tartsa vissza.
SD2009-07-03 13:52:56 // 81690
yó meggyőztetek:D:D:D
Gyozi1552009-07-03 13:11:10 // 81689
az oldalindex embeeeeeeeeer :DD
SD2009-07-03 12:32:16 // 81688
hümm valóbann?:)

neked ultrahangos távolságérzékelőd van vagy mi? oldalnézetből így megállípítod?:D:D:D

de tényleg akár lehet az is:)
SD2009-07-03 12:30:59 // 81687
Az hogy az olajnyomás leesik meleg motornál még nem biztos hogy komoly hiba mert ha az olajgomba megpunnyedt az is okozhat ilyet. (melegebb olaj átszivárog a membránján és így nem méri a nyomást csak amíg még sűrű)

De a kattogás már keményebb dió:(
Norc2009-07-03 12:25:20 // 81686
Én is arra tippelek. Nem tudom meddig járhat még el vele, mert eddig fordulaton 4-5 bar olajnyomása volt, most meg a hűtőventit folyamatosan járatni kell hogy nem gyulladjon ki az olajlámpa.
Otto2009-07-03 12:23:54 // 81685
Vess egy pillantast a kepre es rajössz, hogy ez szeles elöl is...
SD2009-07-03 11:35:30 // 81684
Nembaj szerintem ez az a V6 amit pár hónapja nagyon sokáig árultak hogy épp még jó és az az érdekessége hogy elől keskeny hátul széles kasztnis:) és azt állította az ürge hogy gyárilag:D
BL2009-07-03 11:30:44 // 81683
Én nem tudok róla hogy lenne ASR a 155-ben, sőt a fedélzeti computer is erősen kérdéses...
SD2009-07-03 11:21:32 // 81682
SD2009-07-03 11:15:59 // 81681
Biztos jó de nekem félelmetes:D
BL2009-07-03 11:02:26 // 81680
Nem véletlenül van külön nívópálca a váltóolajnak is ;)

Az Integrale/Q4 hajtáslánca egyébként igen megbízható, főleg ha nem kezeled folyamatosan rallyautónak a géped és egy komolyabb motortuning után megerősíted a fogaskerekes részt is, nemcsak a gatyádat :)
SD2009-07-03 10:50:43 // 81679
bazzeg mennyi vogaskerék, ezt be sem szabad indítani, mi van ha el romlik???
BL2009-07-03 10:38:05 // 81678
A Q4 központi difije kicsit bonyolultabb ám :)



Egyébként tudomásom szerint a Ferguson viszkó kuplung rész zárt, saját folyadékkal rendelkezik és nem a váltóolaj a viszkozitási tényező a lamellák között.
Marklar1552009-07-03 10:33:35 // 81677
Beraktam a "találkozások" topicba néhány Görögországban és Bulgáriában lőtt AR képet:)
Marklar1552009-07-03 10:32:21 // 81676
Irigykedsz? :)
Az XR3imen is 1,1 Laser felirat volt:)
SD2009-07-03 10:26:57 // 81675
Főleg neked akár egy 2.0 TS az még ugyan úgy is néz ki:) már az is dob rajta kicsit:)

De a mi motorjainkban Forza van:D:D:D
afri2009-07-03 10:22:31 // 81674
szerinted nekem (is) mi az elképzelésem??? :-D
hogy minden marad papír szerint, csak éppen kraftosabb motor dolgozik a vasban!!!
megoldható ...

:-DDD
SD2009-07-03 10:15:33 // 81673
Nem gondolod hogy 155 kasztnival 1.4 felirattal az a pimpautó már nem lesz elég hihető hogy tényleg 1.4? :D
Marklar1552009-07-03 10:09:55 // 81672
Sokkal egyszerübb "1,5" öt hátra rakni:)
A Temprára már megvan az 1,4 ie felirat. S olyan van is SW ben. Csak legyen meg a kasztni...:)
SD2009-07-03 09:56:55 // 81671
V6Q2 :)))
SD2009-07-03 09:56:42 // 81670
És mennyire sok? :)))
Má hogy majd a V6-ba:)))
András bácsi2009-07-03 09:54:57 // 81669
Egész jó megoldás, nem késik sokat.
SD2009-07-03 09:51:53 // 81668
Úgy lenne a viccig:)
hogy fogni egy 1.6 16V 155-öt:) abba belepattintani egy ilyen 20V mocit:)) és ráfaragni a 1.6-os szelepfedelet dísznek:D:D:D

1.6-os bizti, 200+ ló:)))
SD2009-07-03 09:50:04 // 81667
Hát a működési elvéből eredően én arra gondolok hogy arra jó hogy enged a két kerék között fordulatszám eltérést, de ha ennek a sebessége megnőne akkor (ezekszerint) a váltóolaj viszkozitásánál fogva a lemelleák egy bizonyosfordulatszám eltérésnél jobban nem tudnak elforogni így végül is zár.

Nem lassú inkább csak nem zárr 100%-ra.

Pl: a Q4-ben ilyen viszi hátra az erőt:)
norbee2009-07-03 09:42:50 // 81666
Ha gázadásra kattog, akkor meg kell zsírozni a gázpedál felfogatási pontját... ;)))

Viccen kívül, főtengelycsapágyra voksolok ez alapján. Egy darabig még járhat vele, aztán összesül az egész.
Fairlane2009-07-03 09:36:17 // 81665
Nem reagál ez nagyon lassan?
SD2009-07-03 09:34:58 // 81664
Nyilván a kraft kell, de jó kiegésszítő lehet és "váltófüggetlen" úgy látom:)
András bácsi2009-07-03 09:29:31 // 81663
A váltóolaj megy a lamellák közé, semmi egyéb extra kütyü.
András bácsi2009-07-03 09:28:28 // 81662
Ennek csak nagy teljesítményű autónál van értelmi. kvázi önzáró difi hatása van. De nem olcsó.
SD2009-07-03 09:18:41 // 81661
A cipőkanálról Longman jut az eszembe:))) mert láttam a 3.0 24V-t a 155-ben na az cipőkanál:)))
SD2009-07-03 09:16:47 // 81660
jól gondolom hogy ez nem zár teljes egésszében de csökkenti a két kerék közötti fordulatot ha az egyik elpörögne? :) és teljesen zárt rendszer ugyi? nem kell hozzá semmi kütyü? :)
SD2009-07-03 09:15:42 // 81659
És az jó? :)))) Úgy látom nem kell hozzá sok barmolás hogy rámenjen bármelyik 155-re:)
Marklar1552009-07-03 09:05:36 // 81658
Én nagy csöcsöket látok:))))
Fairlane2009-07-03 09:03:43 // 81657
Nem az a lényeg, hogy mi látható, hanem hogy mire gondolsz közben :)))
Gyozi1552009-07-03 09:00:15 // 81656
egy nagy vasdarab :DDDDDD
András bácsi2009-07-03 08:59:32 // 81655
Viscodrive alá Fiat Coupe.
SD2009-07-03 08:58:24 // 81654


jó reggelt mi látható a képn? :)
afri2009-07-03 08:47:09 // 81653
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak