Fórum >> Típusok >> 156

rbalint882016-05-18 23:06:21 // 150953
és ebben még egészen úri cserélni, próbáld ki T22-es Toyo Avensisen... A gázpedál felől kell -nincs rá jobb szó- baszakodni, szintén kétrészes szűrővel, na ott sehol nem látszik az a nagy tökéletességre törekvés...
Jani552016-05-18 22:15:35 // 150952
Az enyémben 4db 5,5-ös csavar tartja a műanyag záróelemet. Csillag-villással a legkönnyebb kihajtani. De előbb le kell venni a kesztyűtartó alatti burkolatlapot.
(Az anyósülést teljesen hátrahúzni, nyitott ajtónál, kintre két raklap, vagy akármi és kényelmesen, oldalra-félhanyatt fekve bebújva nagyon könnyen lehet szerelni. Ha van szervizemelő, a megemelt kocsin kintről, állva királyi...)
A lentebbi kép nagyon jó, de nekem ott rengeteg kábel, csatlakozók, relék, akármik, éles-sorjás fém és műanyag elemek vannak, két helyen is elvágta a kezem. Belátni oda nemigen lehet, vagy nézek, vagy szerelek, mert annyira zsúfolt ott minden.
Ha a záróelem lejött, a függőleges síkban álló szűrőket egymás után ki kell tudni jobb irányba húzni. A belsőt nehéz, de kampós dróttal kijött.
Kell készülni porszívóval, keskeny hosszú, hajlékony csővéggel, hogy a sok port, növényi maradványokat, dzsuvát, egyebet ki lehessen szívatni, mert ugye a szűrő végzi a dolgát és ahogy húzzuk ki a retkes betéteket, potyog le róla minden. Nehezíti a dolgot, hogy a szűrőbetétek kihúzása irányába minden egyebek vannak, kicsit ívesre görbítve lehet kihúzni és alapos takarítás után az újakat visszafelé betolni. Annyira nincs hely és annyira ívesen kell betenni az újakat, hogy ezért van két darabból.
Ha aktívszenes szűrőket teszel, a szagokat is szűri! Figyelni, a szűrő beszerelési helyzetére, a rajta áthaladó levegőirány jó legyen. Óvatosan betuszkolni a helyére, hogy a szélei ne sérüljenek, akkor tökéletesen illeszkedik.
Eléggé macerás otthoni művelet, én is háromszori nekiugrásra találtam meg és jöttem rá. Egyébként a közel egyórás szarakodásban a konkrét művelet pár perc, de tényleg.
PistaFR2016-05-18 19:55:00 // 150951
Nincs mit :)

Ha leveszed a fedelet, látni fogod miért 2 db ;)
Rolee19862016-05-18 19:13:20 // 150950
Köszönöm. Nekifogok, kiveszem. :)
Rolee19862016-05-18 19:12:29 // 150949
Értem. Közben levettem a szélvédő alatti burkolatot, és itt nincs szűrő. Csak egy kb 15 cm átmérőjű rés, amit rácsos szerkezetű háló véd a falevelek ellen. Tehát akkor belül lesz. :) És 2 db.
PistaFR2016-05-18 19:11:30 // 150948
Csak 2 csavar :) Klikkre nagyobb a kép
PistaFR2016-05-18 19:04:20 // 150947
Nem kell, de nem baj ha leveszed és kitakarítod az üreget alatta.
PistaFR2016-05-18 19:01:54 // 150946
két lépcsőben volt a fl, először (szinte) csak a belseje változott, második fokozatban a külseje is. Ez utóbbit szokás full fl-nek mondani. :) A tiéd belső fl a képeid alapján, látszik az infocenter homályosan az egyiken :) Egy kis fedelet kell alulról levenni, ha jól tévedek 3 db csavar tartja, pici, talán 6-os hatlapfejűek.
Rolee19862016-05-18 18:53:52 // 150945
2002. 9. havi. Nem tudom, hogy ez Fl előtti vagy utánni. Még csak most ismerkedem a márkával, full analfabáta vagyok egyenlőre. :D Ezért is jó, hogy vannak segítőkész emberek.
Rolee19862016-05-18 18:51:38 // 150944
Előző autómnál is ezen a részen kellett cserélni, de itt annyira sűrűn van minden, hogy nem vágom, ezt meg kell keresnem neten. pontosan mit kell kicsavarni, ütni furni faragni :D
Kristyon2016-05-18 18:50:38 // 150943
Hali!
Ha facelift belsős, akkor úgy van ahogy a kolléga mondja a műszerfal alatt, középen, az anyósülés felől, de akkor nem jó neked a képen látható szűrő, mert oda két kicsi megy. de ha az való bele ami a képen látható, akkor a szélvédő alatt kell keresni
Rolee19862016-05-18 18:47:13 // 150942
És kívülről nem kell leszedni a műanyag burkolatot az ablaktörlőnél a szélvédő alatt? Mert egyik 156 os videón ott cseréltek szűrőt.
PistaFR2016-05-18 18:41:18 // 150941
A műszerfal alatt, középen, az anyósülés felől.
Zabbancs2016-05-18 18:40:55 // 150940
Saját márkás Unix-os volt. Teljes rendben volt és 1200Ft volt / db (kedvezménnyel) :)
Rolee19862016-05-18 18:37:27 // 150939
Ma meglett a váltó, és motorolaj csere, szűrőkkel természetesen. :) Már csak a pollenszűrő helyét kell megtaláljam. Az utastérben vagy a szélvédő allatt keressem valahol?
Liquid2016-05-18 14:58:05 // 150938
nem az erővel volt gondom, hanem azzal, hogy felvágta a csomagtérajtót mint állat és az ütközők fogták meg, a gyári csillapít és a végén lelassulva nyit.
JulesTS2016-05-18 14:19:10 // 150937
Nekem eddig a Unix-osak bejöttek. Offos 5. ajtóra kettőt vettem, de olyan erősek voltak, hogy csak én tudtam lecsukni, párom csak függeszkedett az ajtón (pedig az ajtónak is volt súlya). Az 156-os motorházához már csak egyet vettem, az is felemeli és megtartja, csak lecsukáskor nem középen, hanem a Unix-os teleszkóphoz közelebb kell megfogni és lehúzni a motorháztetőt.
Liquid2016-05-18 13:14:45 // 150936
milyen márka volt, lehet csak én nyúltam mellé, majd hibásan általánosítottam :)
Zabbancs2016-05-18 12:05:48 // 150935
Én is berlinához vettem anno, az tejesen rendben volt :)
Liquid2016-05-18 11:58:01 // 150934
Kérdés, hogy az unixosban van-e csillapítás, mert anno amit én vettem a berlinához, azon nem volt, így lett inkább jól működő bontott.
Zabbancs2016-05-18 11:03:48 // 150933
Unix-ba húgyért-fosért adnak újat, minek a bontott? :)
Dévid2016-05-18 10:53:28 // 150932
Átérzem, szóval a hétvégére ezért is van tervben, hogy előszedem az olaszt. ;)
Béci Ɨ|ѯ2016-05-18 08:57:48 // 150931
Igen, kisimítja a ráncokat... :-)
Alfás Theo2016-05-18 07:44:39 // 150930
Van komplett klímás fűtő egységem, vagy darabonként, bontva is. Pl állítómotorok, fűtőmotor..
gazsilaszloo2016-05-17 23:45:26 // 150929
Sziasztok! Csomagtér ajtó teleszkópokat cseréltem az autómban(sw). Nem újakra, bontott alkatrészre. Számomra nem túl meggyőzően teljesítenek. Ugyanilyen volt előtte is. Jól sejtem, hogy ennél jobban fel kellene magától nyílnia?
videó
Youtube-on találtam egy videót:
videó
Gondolom a gyári nem nyitja fel ennyire. Elvileg Octavia teleszkópok vannak benne. Valaki próbálkozott ilyesmivel?
osee_selespeed2016-05-17 23:18:13 // 150928
Sziasztok!
Valaki találkozott még a régi klímakonzolos autónál olyan problémával, hogy nem mindig változtatja a levegő befújásának irányát? Volt, hogy csak lábra fújta vagy csak fejre. Most meg jó, ki tudja meddig.
Másik gond meg, hogy autópálya temponál nem fűt rendesen, majdnem egyáltalán.
rbalint882016-05-17 21:30:49 // 150927
EGR-t simán ki tudod pucolni otthon 2 óra alatt.
pdf how to, ez alapján csináltam én is. érdemes a szívócsövet is kitisztítani. a gumikesztyű a legfontosabb szerszám, én egy hete csináltam, mostanra kopott ki a maradék retek, pedig ultraderm, körömkefe és minden be volt vetve. wd40 jó még a szívócső tisztításához.
Abarai2016-05-17 16:20:44 // 150926
Az a baj, hogy igényelem a wellnesst meló előtt és után. 12 óra alatt rengeteg hülyével beszélek. A V6 röfögése nélkül már rács mögött lennék. :)
Abarai2016-05-17 15:55:25 // 150925
Ja hogy Bács-Kiskun. Akkor nincs közel.
Abarai2016-05-17 15:54:31 // 150924
Csörinek Alfa V6 volt a jele az óvodában. :)
Béci Ɨ|ѯ2016-05-17 14:15:15 // 150923
Itt a link helyesen: Fiat Német
:)
Béci Ɨ|ѯ2016-05-17 13:55:31 // 150922
Dunakeszire is viheted Német Misihez. Én csak hozzá járok régóta. Fiat Német
Rolee19862016-05-17 11:31:21 // 150921
Telefonon beszéltem a Szamosi szervízzel, na ők már sokkal korrektebb árat mondtak.
Zabbancs2016-05-17 11:27:18 // 150920
Aha, na a fomont az a hely ahova soha többé nem megyek be. Értem én, hogy a V6 egy külön eset, de konkrétan közölték velem, hogy az életbe nem láttak még V6-ot és fogalmuk sincs hogy kell vezérlést cserélni rajta, plusz szerszámuk sincs hozz...
Ferke, ő nagyon korrekt és ért is hozzá nagyon. Ő az egyetlen szerelő akit közel engedek az autómhoz ;)
Alfás Theo2016-05-17 09:24:36 // 150919
Schulek Béla, Pusztaszabolcs.
Rolee19862016-05-17 06:12:38 // 150918
Elvinném én messzebre is vez. cserére, csak valaki mondjon egy korrekt szerelőt, akire rábízná a saját kocsiját is. :)
Rolee19862016-05-17 06:04:28 // 150917
Fiat alfa márk. kereskedés szervízében voltam formontnál. Abban bízok, hogy ilyen helyen tudják, és értik is, mit hogyan kell jól csinálni. :)
Cs2016-05-17 01:15:08 // 150916
Na, kicsit utana olvasva, valszeg az egr szelep a bunos. Tud valaki olyan szerelot szervizt, ahol kipucoljak es nem kell ket hetet varni?
Cs2016-05-17 01:06:14 // 150915
Üdv Cartarsak!

Krt hete újítottam egy 1.9 jtd mjet 156-ost, de egyelore nem indul jól a baratsagunk. Az auto kethete van meg, cserelve lett a vezerles, szijak, kapott uj selenia olajat szurot stb... Erre tegnap elszallt a fordulatszammeronel a hattervilagitas. Valszeg vmi kontakt hiba. Aztan kijottem vele nemetorszagba, egyszer odaleptem neki h megnezzem mennyit megy, de gps szerinzt 193-nal nem ment tobbet sem 5-ben, sem 6-ban, amit kicsit keveselltem, mert ennyit a 115 lovas vectram iddtudott majd nem sokkal kesobb motor kontrollsystem error, werkstatt aufduchen hiba, es azota nem gyorsul es kb. 120 km a max, amit megy. Tippek otlet, hogy mi lehet a hiba, es mennyibe faj a javitas?
PistaFR2016-05-16 22:09:40 // 150914
Most az anyós oldalon nekem is legalul ázott, a sofőroldalon úgy 15-20 centivel följebb. Nem ez volt az első eset, amikor megvettem mindkét oldalon volt már ázásnyom, azok mindkét oldalon abban a magasságban voltak mint most a sofőroldalon.
berobbantam2016-05-16 21:52:51 // 150913
Nekem az a oszlop aljánál ázik.Ott ahol találkozik a műszerfallal.Mivel szövettel borított lehet felszívta a vizet.Levettem tegnap,de nem láttam semmit.A fém alatta száraz.
PistaFR2016-05-16 21:50:07 // 150912
Nagy zuhénál az enyém is beázik, mindkét oldalon. Sokáig a napfénytetőre gyanakodtam, de látom neked nincs. Az újabb ötletem az hogy az ajtókéder vezeti be. A mostani autómét még nem szedtem le, de az előző elkezdett rohadni a lemez élénél a kéder alatt, kicsivel az A oszlop felső vége után.
berobbantam2016-05-16 21:28:49 // 150911
Sziasztok
Fl utáni 156-nál van valami tipikus beázási hely?Tegnap elkapott egy jó nagy zuhi,és a soför oldalon vizes az a oszlop takaróm alja.Vagy szélvédő ragasztás lesz?
Zabbancs2016-05-16 21:16:24 // 150910
Mármint a szelepfedelet kell levenni, na... :)
Zabbancs2016-05-16 21:13:57 // 150909
Bizony azt is kell! Rögzíteni kell a vezérlést, ahoz le kell venni a szelepfedél tömítést. Ha már azt leveszi valaki elég kókány, ha a tömítést nem cseréli ki ;)
Én kecskeméti vagyok, itt egy szervizbe sincs alfa vezérlés rögzítő, szemre akarják belőni az állatok... :O Én inkább magamnak csinálom amit tudok, akkor max magamat anyázom, nem a szerelővel kell harcolnom :D Amúgy ha olyan van amit nem tudok, akkor meg felhordom Tárnokra Ferkéhez, megéri ;)
Trombozis2016-05-16 21:08:47 // 150908
A 159emben a 2.4es 7.2őt mutat 140él.
Rolee19862016-05-16 20:50:33 // 150907
Sziasztok! Elérkezett a vezérlés csere ideje. Bács-Kiskun megyében tudtok ajánlani olyan szerelőt, aki meg tudja nekem csinálni, és ért is az alfákhoz? Márkaszervízben vezérlés+szelepfedél tömítés cserére, merthogy szerintük ezt is kell, 109 ezer ft-ot mondtak. És azt picit sokallom. Köszi
Alfás Theo2016-05-16 19:17:13 // 150906
Hamár V6, pár klíma dolgot átadnék jóárasítva! Adok veszekben, oldalamon infók.
De van belső cuccom is még. Pl kêt hét és megy Dóci néni levelesládájába...
Ktomi2016-05-16 16:46:48 // 150905
Szia, írtam mail-t Neked!
Zabbancs2016-05-16 16:46:32 // 150904
166 2.5V6??? :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak