Fórum >> Típusok >> 156

Zabbancs2016-05-16 16:44:23 // 150903
Azért napi 182km-re nem árt valami kényelmes autó. 190cm vagyok 100 kiló. Nem szeretnék egy kis francia lélekvesztőben ennyit kényelmetlenkedni napi szinten. Igazából fizuba bele alkudtam az üzemanyag költségemet, de nyilván tudnék még egy nagyot fogni rajta, ha diesel lenne :)
Dévid2016-05-16 12:14:36 // 150902
Nekünk is lesz még egy lakodalmas megjelenésünk, aztán megy a kocsi elektromos szerelőhöz, majd jönnek a mechanikai dolgok, hűtő, futómű...
Béci Ɨ|ѯ2016-05-16 08:56:38 // 150901
A V6 az V6... :) Nálunk is csak második autó a 156 V6, sajnos szinte alig használom. Hétköznapra van egy nagyon OFF-os családi egyterű (KIA Carens), ami diesel is, csúnya is, de egyelőre elég jól muzsikál, amire használjuk, arra teljesen megfelel.

Az Alfa meg élvezkedésre van. Most még úgyis van egy csomó felújítandó dolog rajta, amivel szép apránként haladok. Műszakilag most már nagyjából rendben van, most jön a belső felújítása, aztán majd valószínűleg jövőre a külső dolgok... De mivel alapvetően hobby autónak vettem, ez teljesen rendben van. Más ilyen meg nincs, amibe azért befér a család, kényelmes, klímás, de ha egyedül vagyok, akkor elszabadul a pokol... :) :)
Dévid2016-05-15 23:56:35 // 150900
Mivel elköltöztem, és így a garázs nem volt már biztosított a V6-nak, elkezdtem nézegetni valami olyat, amit nem sajnálok kinn tartani az utcán. Kollégiumok és kocsmák vannak a környéken, szóval akadnak italtól felerősödött emberek is (barátnőm megkímélt, szinte karcmentes, óvott autójának valaki egy rúgással behorpasztotta az oldalát a minap :( ).

Én úgy kezdtem, hogy 1.7 TD Puntokat néztem, meg Citroen Saxo/Peugeot 106 1.5 d-ket, azok kicsit esznek.
Aztán gondoltam egy kicsi benzines jobb lenne, jött a Punto 1.2 16v korszak, lehetőleg Sporting felszereltséggel. Közben megtetszett a Saxo 1.4 VTS, akkor jöttek azok is a listára. Később láttam egy 1.6 8V VTR-t, azzal sokáig szemeztem. Onnan meg már csak egy lépés volt az 1.6 16v VTS Saxo.
Széttaposott, összebarmolt hülyegyerek-autó volt, így nem sajnálom kinn tartani, már alapból itt-ott le van ütve, horpadva. Mechanikailag egyben van, de azért van pár hiba ami még orvosolva lesz, picit szivárog a szelepfedélnél az olaj, meg a kuplungot, váltót is át kell nézetnem, mert fura. A vásárlás másnapján kapott egy önindító felújítást is.

A V6-ot hetek óta elő sem vettem, már hiányzik, de nem jutott rá időm sajnos.
rbalint882016-05-15 21:12:57 // 150899
azért ha valaki ellenállhatatlan vágyat érez fl belsős V6 cseréjére, akkor adok érte JTD 16V-t bármikor :D
Abarai2016-05-15 15:50:59 // 150898
Nálunk is időről időre előkerül, hogy kéne valami filléres kisautó, de dízel szóba se jöhet.
Ilyenkor kezdünk Seicentót meg Ypsilont nézni hahun, aztán - pár köztes lépcső után - Maserati Biturbókat meg OT-közeli Saab kabriókat. A végén meg nem veszünk semmit, mert a V6 olyan jó. :)
PistaFR2016-05-15 15:14:18 // 150897
Ha viszont csak 10 környékére megy le akkor meg már napi 6e. Igazából a 4 is nagyon sok, havi 80e (heti 40, napi 8 óra).
PistaFR2016-05-15 15:11:57 // 150896
Ezzel egyetértek. Egy 1,5d Saxo örök darab, az előd meg már bizonyított...

...a Nürburgringen :)
Dévid2016-05-15 14:18:48 // 150895
Venni kell egy fasza szívódízelt, SDI-t vagy valami francia 1.5 D-t, azok alig esznek, nincs bennük semmi modern szarság, kimennek a világból is, igaz csak lejtőn tudják stabilan az autópályatempót. :D
Én is olyat kerestem a V6 helyett melóba járni, csak nekem nincs pályás szakaszom. Más kérdés, hogy "sajnos" megnéztem valami mást, és nem diesel lett, de meg tudom magyarázni magamnak... :D
Mike012016-05-15 14:06:38 // 150894
Koszi a segiseget, elolvasom az irasod. Igazabol nincs is most penzem a szervizre. :( mostanaban eleg sok gond volt az autoval.
Liquid2016-05-15 14:03:50 // 150893
ez így van, ráadásul a V6 az V6 :D
Kristyon2016-05-15 13:08:53 // 150892
Hali!

65ezer km ezelőtt volt cserélve a kuplung tárcsa, és a szerkezet, meg a kinyomócsapágy, Kettőstömegűt nem cseréltettem, bár bőven volt már holtjátéka. Szerelő szerint már eléggé csattog, jegyezte meg. Azóta beszereztem egy jó állapotú használtat, de még nem került beszerelésre.
Zabbancs2016-05-15 13:06:43 // 150891
Igen, majdnem 4e. A V6-al meg 5e, ha és amennyiben le megy a fogyasztásom 8,5 körülire. Ez havi szinten már azért nagy különbség :)
PistaFR2016-05-15 13:02:36 // 150890
Az dízellel is napi majd' 4e forint ha jól számolok...
Zabbancs2016-05-15 12:26:09 // 150889
43?? Én 285 e-nél cseréltem le a gyári kuplungot, és a gyári kettőstömegűt még nem kellet. Igaz, az 90%-ban pályán volt használva.
Zabbancs2016-05-15 12:23:59 // 150888
Kecskemétről fogok napi szinten Érdre járni melózni. M5-M0-M6 Gyakorlatilag végig autópálya 91 km oda + 91 km vissza :) Kíváncsi vagyok, mennyire megy le a V6 fogyasztása majd, de hosszútávon diesel kéne :)
PistaFR2016-05-15 11:16:20 // 150887
Ezek alapján valóban úgy fest. Nyilván a különböző sofőrök és különböző útvonalak miatt nem annyira mérvadó a dolog, de úgy gondolom hogy autópályán 6-os váltóval jobb fogyasztást kell(ene) produkálniuk, azt viszont úgy tűnik, csak a 4 szelepesek kaptak.
PistaFR2016-05-15 11:11:01 // 150886
Volt számolt 8 literem is egyszer ;)

80% országúttal nem meglepő a jó fogyasztásod. Nálam kb 65% autóút 110-130-as tempó, kb 15% város 70 körül, a maradék kb 20% rendes város. A számolt átlagom jellemzően 6,5, a legutóbbi tankolás előtti etap sikerült nagyon picivel 6 liter alá. Ennél kevesebbet csak sima országutas kirándulásokon evett.
Dévid2016-05-15 10:44:31 // 150885
Már olcsón lehet V6-ot venni, épp a napokban néztem. :D
Lehet nem eszik 5 litert, (alattam pl. mikor még munkába járni használtam napi 2x27 km-t 9,6 körül) de még így is olcsóbban kijön az ember, mint egy diesellel, ami tele van hibalehetőséggel (turbó, egér, dpf, kéttömegű... :P ) a 156 folyton szétverődő futóművén kívül persze. :)
Mike012016-05-15 08:38:43 // 150884
De 43e km-nként majd lehet cserelni?! Nem tul gazdasagos. A kiplung allitolag meg 69e km-rel ezelott volt cserelve.

Lehet elég lenne a kullung?
Rolee462016-05-15 08:36:22 // 150883
Nekem a 1.9 16V is 6l korul evett,De telen tetoboxal telepakolva is max 7l volt.Es nem a kamionok kozott mentem😉
Zabbancs2016-05-15 08:22:16 // 150882
Akkor úgy nézzem, teljesen mindegy, hogy 2,4-et vagy 1,9-et veszek :) Max kap egy Manky chippet, hátha az segít a fogyasztáson picit :)
Zabbancs2016-05-15 08:19:07 // 150881
Én nem cseréltem kettős tömegűt amikor kuplungoztam annó az enyém. Semmi baja nem volt később sem ;)
Lali752016-05-15 07:02:33 // 150880
Folyamatos hibaüzenet lenne! Amúgy műszaki vizsga bukta!
Mike012016-05-15 06:36:53 // 150879
Sziasztok,

Sajnos ellezdett csuszni a kuplung nagyobb gazadasra.
A kerdesem, hogy feltetlen kell a kettostomegut is cserelnem. 43e km-rel ezelott lett cserelve.

Sulyos kerdes. :(

Koszonom a valaszokat.
berobbantam2016-05-15 06:20:22 // 150878
Szia
Szintén 8 v 1.9-es 115 lovas.Nekem még nem sikerült 7 litert letolni a torkán vegyesben.Az átlag 80% országut a többi vidéki kisváros.A leg kevesebb 5.56 volt,a legtöbb 6.6.
PistaFR2016-05-15 01:18:49 // 150877
Az enyém 8V, 5 sebességes, ez 3000-et forog 140-nél, de szerintem nem fogyaszt többet. Pedig én is túlfogyasztó vagyok, a legendás 5-5,5 litereknek a közelében se voltam soha. Mondjuk a legutóbbi tankolásnál meglepett a dög, beestünk 6 liter alá vegyesben. Éppen hogy, de csak sikerült :) Azért a 6-os váltótól meg az alacsonyabb fordulatszámtól jobb fogyasztást vártam.

Megtaláltam egy tavaly szeptemberi bizonylatot, kb 770 km-re tankoltam 50,3 litert, ez kb 6,5-es átlag, de ez annyira nem mérvadó. ebben volt 90/110-es országút/autóút (francia N4) kb 110-120-szal teljesítve, a német határ előtt egy kis bouchon meg egy kis város, német pályán ahol lehetett ott 160+, ahol nem ott 120, egy kb 30 km-es stau kb 3,5 óra alatt letudva... A maradék kb 740 km mérvadóbb lenne, de annak a végén nem tankoltam :)
rbalint882016-05-15 00:01:07 // 150876
1.9JTD 16V óra szerinti 140-nél 2300 körül forog és kb 6,5 litert eszik.

Mondjuk a legutóbbi átlagfogyasztásra sikerült 8,9 litert összehozni, de különös tehetségem van hozzá, hogy a társadalmi nagyátlaghoz képest +2literrel járjak :D
Liquid2016-05-14 21:02:54 // 150875
Azt is figyelembe kell venni, hogy a nagyobb áttételt bírja-e a motor. Véleményem szerint felesleges szórakozás. Ha kisebb fordulat kel, akkor cseréld le egy V6-ra vagy egy dízelre :D
Liquid2016-05-14 21:01:13 // 150874
nehéz elképzelni, hogy kevesebbet egyen :)
berobbantam2016-05-14 20:46:21 // 150873
Szia
6-os váltóval nem feltétlen fog kevesebbet forogni.A végáttételt bogarászd át a két váltónál.Én tudok egy konkrét fél offos-t.1.4-es mocira tettek 6-os váltot.Ahol addig 5-ben 3000-et forgott,ott a hatossal 6.-ban 3500-at.Cserébe vigyorogva lenyomta ugyanazon tipus 1.6-osát.:)
indi692016-05-14 20:00:50 // 150872
sziasztok. 1.6 tsre rakott már valaki 6-os váltót? És ha igen milyet? Autópályán nagyon forog. Üdv
Zabbancs2016-05-14 19:48:48 // 150871
Akkor az csak legenda, hogy a 2,4 pályán kevesebbet eszik mint az 1,9? :)
bb_1452016-05-14 16:30:18 // 150870
5 sebességes, nem tudom... talán 2800-2900 kb.
Az infocenter nekem is 6,5 körül írja, de az nem igaz, tuti csal.
redbull902016-05-14 15:30:58 // 150869
Az enyém 6-7 között evett pályán 140-150 végig... Győr-Bécs-Győr inga.
1 hónapon keresztül. Melegebb időben persze. 2.4 mjet 175hp gyári.
PistaFR2016-05-14 14:57:07 // 150868
5 sebességes? Ha igen mennyit forog 140-nél?
bb_1452016-05-14 08:23:59 // 150867
6,5-7 között ír, de az csal. Szerintem 7-8 között valahol, bár az enyém nem gyári.
Zabbancs2016-05-14 08:09:38 // 150866
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy a 2,4JTD autópályán mennyit eszik? Napi 190 km ingázásra keresem a legjobb megoldást (185 km pálya, 4 km országút, 1 km város) :) Nem érdekel, hogy 120-nál mennyit eszik, pályán csak a 140, menjen 120-al az aki akar, én biztosan nem :)
Liquid2016-05-13 20:24:51 // 150865
A váltó biztosan más , mármint az áttételezése. Miért nem keresel hozzávalót?
Tudtommal a Selespeed sima manuális váltó, csak a bovdeneket egy vezérlő rángatja., de majd kijavítanak :)
Ásóka2016-05-13 19:07:31 // 150864
Mennyiért adnád a váltót?
Ktomi2016-05-13 15:44:00 // 150863
Nem tudom, szerintem váltót biztosan kell cserélni. Ha kiderítetted és kell a váltó, csak jelezz, nálam csak a helyet foglalja.
Ásóka2016-05-13 14:29:13 // 150862
Ez még egy jó kérdés, mert az a helyzet, hogy gyárilag 1.6-os autóba szeretnék 2.0 jts motort tenni és ehhez mit kell cserélni?
Ktomi2016-05-13 14:20:48 // 150861
Szia, van egy hibátlan JTS váltóm....ha érdekel
Ásóka2016-05-13 13:14:18 // 150860
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne, hogy a 2 0 jts-re fel megy-e az 1.6-os ts váltó? Meg, hogy a 2.0 jtd selespeed lenne átalakítva manuálisra, működni fog-e a saját ecu-val? Köszönöm
bb_1452016-05-13 10:52:51 // 150859
Az új küszöbnek köszönhetően, ma sikeres vizsgát tettünk 199986 km-nél :D
Külön köszi Tuningman cartársnak az új küszöb beszerzéséért! :)
Taxi33™2016-05-13 09:14:47 // 150858
Jé én meg már láttam Ivecót.😆
Kazes☻2016-05-13 08:58:22 // 150857
Jééé... én meg dolgoztam egy ilyen Ivecoval, hogy KHW... :)
Coyote2016-05-13 07:30:58 // 150856
Sziasztok. Bocsika, hogy be pofátlankodom :-)Tegnap hazafelé konvojoztam egy kicsit valamelyik Cartárssal. Pesti úton futottam össze vele, ha jol tudom a Peugeotnál dolgozik. Rendszám alapján nem találtam meg itt pedig biztos tag mert ott volt az index alatt a kígyó :-D
Szóval üdv néki itt is: KHW-XXX 165 SW 1.6 TS
lazioko2016-05-12 16:29:09 // 150855
Sziasztok!

Keresek 156 SW-hez (facelift előtti,) gyári küszöb spoiler-t!
Ha Black Nero színkódú lenne, nem sértődnék meg miatta :D
És ha esetleg a felrakásban is tudna valaki segíteni azt meghálálnám!
A válaszokat előre is köszönöm szépen!
turkish2016-05-12 15:21:09 // 150854
Az még a nyikorgó anyósra is tökéletes választás! :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak