Stef2013-02-09 18:07:16 // 135353
pl. én :). Egyébként nagyon ritka állapotban van a géped. Vigyázz rá. Addig van "értéke" amíg te vagy az első tulajdonosa!
Jani552013-02-09 18:02:33 // 135352
De a szíjfeszítőt senki nem állította utána és kellően feszes volt. Semmi kockázata nincs, megbízható, korrekt adat a 10 év és van bőséges tartaléka.
(jobban izgulok a gumifékcső-cseréken, ugyanis az is max 10 év: hányan foglalkoznak evvel?)
(jobban izgulok a gumifékcső-cseréken, ugyanis az is max 10 év: hányan foglalkoznak evvel?)
GTPeti2013-02-09 17:39:56 // 135351
A szíj feszességéről a külön szíjfeszítő tehet. A gumi pedig öregszik. NEM szokás 10 évig hagyni a szíjat, akármit ír a manuál.
Jani552013-02-09 17:36:22 // 135350
A technológiai és a szervizutasítás szerint 60ekm, vagy 10 év. (bent van a gépkönyvbe is)
Egyébként, mint az új... ha letenném bárki elé, senki nem mondaná meg, hogy tíz évig ment és kellően feszes is volt.
Egyébként, mint az új... ha letenném bárki elé, senki nem mondaná meg, hogy tíz évig ment és kellően feszes is volt.
Dante2013-02-09 17:35:05 // 135349
50ezer km :) Az igen!
Én nemrég voltam egy jó ismerős autószerelőnél, ő is kiváncsi volt az Alfára, hogy a diagnosztikája mire képes egy olasz autónál. A legérdekesebb eredmény:
Óra szerint 128.500 km, motorvezérlő szerint ~121.000.
Illetve motorvezérlőnél kiírt valamilyen dátumot, mely szerint a vezérlőszoftver verzió dátuma 2002 10. havi. Tehát ez is gyárinak örvend.
Már csak azt nem értem hogy miért lehet az a 7.500 km eltérés a két számláló közt.
Valaki ötlet? :)
Én nemrég voltam egy jó ismerős autószerelőnél, ő is kiváncsi volt az Alfára, hogy a diagnosztikája mire képes egy olasz autónál. A legérdekesebb eredmény:
Óra szerint 128.500 km, motorvezérlő szerint ~121.000.
Illetve motorvezérlőnél kiírt valamilyen dátumot, mely szerint a vezérlőszoftver verzió dátuma 2002 10. havi. Tehát ez is gyárinak örvend.
Már csak azt nem értem hogy miért lehet az a 7.500 km eltérés a két számláló közt.
Valaki ötlet? :)
cseri2013-02-09 17:04:25 // 135348
Mély tiszteletem a cartársaknak. Kivánok mindenkinek a lehetőseigenek képest szép napot , évet!
GTPeti2013-02-09 16:31:31 // 135347
Én tuti nem hagynám benne 10 évig ugyanazt a szíjat.
Amúgy az egész topic irigyel téged az 50ekm miatt. B)
Amúgy az egész topic irigyel téged az 50ekm miatt. B)
Jani552013-02-09 16:28:18 // 135346
Az autókámba sovány 50ekm van, kétévente szoktam olajat + szűrőjét cserélni (10. éves, ez ugye az eddigi 4 olajcsere és a most márciusbani esedékes az 5. olajcsere lesz). Kíváncsi leszek, mennyi és milyen olajat eresztek le. A Selenia olajat minden esetben én vettem Erhardnál (Szfvár). Gond nem lehet sem az olajjal, sem az olajjáratokkal, sem az olajszivattyúval... A motor eddig nem volt megbontva és nem is lesz (remélem).
De mivel tényleg nem értem a dolgot, ezért bátorkodtam ide írni.
Mentségemre szolgáljon, mivel annyira tiszta az olaj, hogy nehezen látszik a nívópálcán, meg egyébként is, mire kihúzom, össze-vissza kenődik, minenhol olajos... Menet közbeni félreálláskor nézve szinte lehetetlen megállapítani a pálcán az olajszintet.
Ráadásul, a kijelzőpanel gyakran jelzi, hogy szint alatti az olaj, az igaz, hogy hidegben. Mert ezidáig ilyent még nem csinált.
Ősszel voltam vezérműszíj, meg vízpumpacserén Zsámbékon (10 éves határ miatt, mert a km határ még nem volt esedékes), remélem ott nem történt semmi, aminek ez következménye lehet.
De mivel tényleg nem értem a dolgot, ezért bátorkodtam ide írni.
Mentségemre szolgáljon, mivel annyira tiszta az olaj, hogy nehezen látszik a nívópálcán, meg egyébként is, mire kihúzom, össze-vissza kenődik, minenhol olajos... Menet közbeni félreálláskor nézve szinte lehetetlen megállapítani a pálcán az olajszintet.
Ráadásul, a kijelzőpanel gyakran jelzi, hogy szint alatti az olaj, az igaz, hogy hidegben. Mert ezidáig ilyent még nem csinált.
Ősszel voltam vezérműszíj, meg vízpumpacserén Zsámbékon (10 éves határ miatt, mert a km határ még nem volt esedékes), remélem ott nem történt semmi, aminek ez következménye lehet.
Piritu - 1.000.0002013-02-09 15:06:54 // 135345
Nálam ez volt a megoldás...
Ferke2013-02-09 15:05:29 // 135344
Az olajnyomás visszajelződ az más, mint a kollega szintjelzője. Neki a nívót jelzi a benti fedélzeti, neked meg 0,3-0,4 bar nyomásnál felvillan a lámpa.
Ami meg is magyarázza, hogy miért nem villan: ha félig rakod a motort olajjal, akkor is megvan a 0,4bar, magyarán rég beáll a motorod, de a lámpa akkor sem fog világítani:)
Tehát ha levered az olajteknőt, és elmegy az olajad, akkor felvillan...:)
Ami meg is magyarázza, hogy miért nem villan: ha félig rakod a motort olajjal, akkor is megvan a 0,4bar, magyarán rég beáll a motorod, de a lámpa akkor sem fog világítani:)
Tehát ha levered az olajteknőt, és elmegy az olajad, akkor felvillan...:)
Ferke2013-02-09 15:00:45 // 135343
Ha ez tényleg így van, akkor ott valami nagyon nem stimmel. A belső műszer szenzora szokott szarakodni, főleg hidegben...nekem fixen üresről indul minden reggel. De a nívópálca nem csal! Kéne egy olajnyomást mérni! Ha menet közben félreállva még nincs meg a rendes olajszint,a z teljesen normális, mert annyi idő alatt még nem gyűlik össze az olajteknőben az olaj, de ha indulás előtt tele van, akkor menet közben mérve legalább félig kéne legyen...lehet, hogy nem folyik vissza elég gyorsan az olaj, ami az olajjáratok kátrányosodása miatt lehet...erre rámutathat az olajnyomás mérés is, de a tuti az, lenne, ha legalább a szelepfedél alá benézetnél, vagy benéznél...ha ott látszik a korábbi olajcserék hiánya, vagy ritka üteme, akkor az mindent megmagyaráz....
sparco2013-02-09 14:12:50 // 135342
Nálam is hasonló helyzet alakult ki...
Csak nálam az olajnyomás nem jelzett egyáltalán... (gyújtás ráadásnál világít, szal. nem égett ki)
Ma gondoltam megnézem mi a helyzet... semmi olaj nincs benne a pálca szerint! (tegnap este óta garázsban állt, nem volt beindítva) :S
Most esedékes majd az olajcsere, de 10.000 km alatt ennyi olaj nem tűnhetett el...
Füstölni nem füstöl, csepegni nem csepegett el... :S
Valakinek valami tipp???
Csak nálam az olajnyomás nem jelzett egyáltalán... (gyújtás ráadásnál világít, szal. nem égett ki)
Ma gondoltam megnézem mi a helyzet... semmi olaj nincs benne a pálca szerint! (tegnap este óta garázsban állt, nem volt beindítva) :S
Most esedékes majd az olajcsere, de 10.000 km alatt ennyi olaj nem tűnhetett el...
Füstölni nem füstöl, csepegni nem csepegett el... :S
Valakinek valami tipp???
Piritu - 1.000.0002013-02-08 21:32:22 // 135341
Kérdés, hogy milyen motorról beszélünk. (Az oldaladról nem nagyon derül ki.)
A TS motorok gyári szettjét (nagyobbik: NGK BKR6EKPA, a kisebbikre pedig NGK PMR7A) 100.000-enként kell cserélni. Létezik 50.000 ezres szett is. Meg kell nézni , hogy mi van benne.
(Ha jól látom a használatiban a 2,5V6-nál is ez a helyzet.)
A TS motorok gyári szettjét (nagyobbik: NGK BKR6EKPA, a kisebbikre pedig NGK PMR7A) 100.000-enként kell cserélni. Létezik 50.000 ezres szett is. Meg kell nézni , hogy mi van benne.
(Ha jól látom a használatiban a 2,5V6-nál is ez a helyzet.)
Zotyy1562013-02-08 21:05:30 // 135340
Sziasztok,már régebben is szembesültem a problémával,de akkor nem nagyon jött rá válasz,vagy csak nálam fordult elő a dolog,de a vízhőmutatóm néhanapján ingadozik mint a turbónyomásmérő :) az 50 és a 90 között mikor már üzem meleg a motor! Valaki tipp,esetleg jeladó lehet a gond vagy kontakt hiba???
GTPeti2013-02-08 20:23:44 // 135338
Az 50ekm-eseket 50ekm-enként a 100ekm-eseket 100ekm-enként. :)
Mojzi1562013-02-08 20:22:43 // 135337
Hali.
Csak egy kérdés gyertyákat mennyi km körül illik cserélni? Előre is köszi.
Mojzi
Csak egy kérdés gyertyákat mennyi km körül illik cserélni? Előre is köszi.
Mojzi
eldiablo1562013-02-08 19:46:29 // 135335
Persze.:) Ilyen szempontból nincsenek nagy igényeim
GTPeti2013-02-08 19:38:36 // 135334
OK, én pedig rádbízom. :)
Futóműhangolás szerintem nem így működik: "a gyáritől keményebb legyen de utcai használatra." Ez nem hangolás, hanem belövés valamilyenre.
Futóműhangolás szerintem nem így működik: "a gyáritől keményebb legyen de utcai használatra." Ez nem hangolás, hanem belövés valamilyenre.
eldiablo1562013-02-08 19:28:23 // 135333
Persze hogy nem. Ezt a dolgot rábízom. Úgy gondolom ért már annyira hozzá ha annyit mondok neki, hogy a gyáritől keményebb legyen de utcai használatra. Nem fog meglepetés érni.
GTPeti2013-02-08 19:23:48 // 135332
"olyanra csinálja amilyenre én akarom" Na ez az... Tudod pontosan, hogy milyen csillapítási karakterisztikára van szükséged?
mreni2013-02-08 19:17:08 // 135331
6e-ért? nekem 12 körül beszélgetett mikor hívtam+oda vissza posta.
a garancia meg olyan amilyen... :D
de nem akarlak lebeszélni a felújításról,nekem mindegy,szerintem ennyiért a Kayaba-t úgyse sokáig fogom árulgatni. ::D
a garancia meg olyan amilyen... :D
de nem akarlak lebeszélni a felújításról,nekem mindegy,szerintem ennyiért a Kayaba-t úgyse sokáig fogom árulgatni. ::D
Runner / Red-Devil2013-02-08 19:13:57 // 135330
Köszi :) Nem igazán aggódom,mert menni megy sőőőt :) A kartel csövek épek,tegnap néztem át,hamarosan vez. csere lesz akkor úgyis meg lesz bontva,szelepszár szimering csere igyis úgyis lesz. Még a szelepfedél tömités gyanus,bal első henger gyertyaájának a nyakán állt az olaj (bár az lehet az után töltögetéskor néha mellé csorgó is,mivel tiszta)
eldiablo1562013-02-08 19:13:14 // 135329
Értem én. csak a telók darabját 6 ezerért újítja fel Kárászy,garanciát ugyanúgy vállal rá. olyanra csinálja amilyenre én akarom ezzel ellentétben ha gyárit sportcsomagos telókat veszek a hátsó darabja! kb 20e és még akkor lehet keveset is mondtam, használtat venni megint zsákutca. pénzügyileg semimféleképpen nem érné meg jobban.
GTPeti2013-02-08 18:56:12 // 135328
"kikeményítettném" Egy normális, tervezett rugó+lcs. szett nem egyszerűen keményebb, hanem hangolt. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy jobban megérné eleve pl. sportcsomagoshoz készült rugókat, ill. lcs-kat venni.
mreni2013-02-08 18:47:31 // 135327
azt nem kell felújítani,viszont kevesebbért adom,mint amennyiért felújítják, a rosszat...
Imyx2013-02-08 18:27:46 // 135326
Ellenőrizd le a kartergáz csöveket, a megnövekedett kartergáztól eheti az olajat. De ez ritkán fordul csak elő. Méress "veszteséget", akkor meglátjátok, hogy a szelepnél elmegy-e a levegő. Amúgy, ha kergeted, simán megeszik ennyit, nálam többet evett :)). Ne aggódj, nincs nagy gáz.
Piritu - 1.000.0002013-02-08 18:16:19 // 135325
Lehet bármivel próbálkozni, de akkor sem fogod megúszni, hogy előbb-utóbb megnézze egy szakember. Ekkora fogyasztásnak oka van, azt meg így neten keresztül senki sem tudja megmondani, hogy miért. (Legfeljebb okoskodni lehet.) Meg kell nézni.
Ha meg szerinted szar a kartergáz lecsapató, tegyél bele újat. (Szerdán tudtam meg, hogy ez nem egy hagyományos értelemben vett szűrő, hanem egy bödön, amiben van helye lecsapódni a cuccnak.) Nem lehet nagy pénz, a 159-embe is 16e egy új. Ha visszavezető csövek olajosak, akkor átjön rajta valahol, nem visszamegy a helyére. Ezen is csak a csere segít.
Ha meg szerinted szar a kartergáz lecsapató, tegyél bele újat. (Szerdán tudtam meg, hogy ez nem egy hagyományos értelemben vett szűrő, hanem egy bödön, amiben van helye lecsapódni a cuccnak.) Nem lehet nagy pénz, a 159-embe is 16e egy új. Ha visszavezető csövek olajosak, akkor átjön rajta valahol, nem visszamegy a helyére. Ezen is csak a csere segít.
eldiablo1562013-02-08 17:23:59 // 135324
és újítsam fel azt?:D
mreni2013-02-08 17:20:18 // 135323
vedd meg a két sportcsomagos KYB hásó gátlómat :) :D
eldiablo1562013-02-08 17:08:50 // 135322
Mert szar a hátsó teló, és kikeményítettném+ az elsőt is, és attól függött volna mennyire, hogy mennyire keményebb az Sp rugó a gyárinál. nem akarom túl keményre a futóműt.
G-Burt2013-02-08 16:06:01 // 135321
ugyanolyan mint a gyári
eldiablo1562013-02-08 15:51:52 // 135320
halih.! Valakinek van sportpackos rugók a kocsi alatt? vagy tapasztalata velük? Az érdekelne hogy a gyáritól mennyire keményebb/ keményebb e ? mondjuk egy nem gyári ültetőhöz képest (ta technics,fk) ra gondolok itt.
Runner / Red-Devil2013-02-08 09:29:18 // 135319
Konkrétan az olaj fogyasztással van gondom,eltünik de hogy hová???? blok sehol nem olajos,kipuf ugyan kormos de az a grafit szürke szinü és száraz. 142000km-nél max szelepszárnál csipegetheti,de ennyit??? 1000-1500km/1 lityó :/ Kartel vonalra gyanakszom,eltőmődőtt szürő esetleg,a vissza vezető csővek rendesen olajosak.
Piritu - 1.000.0002013-02-08 09:20:53 // 135318
Miért akarod lezárni? Mit akarsz tenni a kertergázzal?
Runner / Red-Devil2013-02-08 08:00:56 // 135317
Jó reggelt! Valaki segitene,hol találom a kartelgáz szürőt? Esetleg fotó vagy rajz? Ja és a két cső közzűl melyiket kell vakolni? Én a fojtószelepház előttit vakoltam de jöttek a hiba üzik és órán is folyamatosan világit a rendszer diagnosztika hiba ikonja :/
Piritu - 1.000.0002013-02-08 06:46:05 // 135316
Rizzo2013-02-08 04:52:26 // 135315
Nekem is ezt csinálja de csak esős időben.Jöhetne már a nyár. : D
Tuningman2013-02-08 02:17:26 // 135314
Az élet a V6-nál kezdődik:))
theBanyai2013-02-07 23:53:27 // 135313
A múltkori sötétoldalas kipuffos srácok figyelmébe ajánlom!HANG!!
Jani552013-02-07 21:54:41 // 135312
Piritu: tudhatunk valamit?
Köszi: Jani
Köszi: Jani
Jani552013-02-07 21:53:35 // 135311
Urak! Szívat a kedvenc autókám! Utóbbi időben többször kéri az olajat, jelzi, hogy a nívó kritikus értékre esett le. A kijelzőpanelen minden kocka üres. Ezt néha teszi indítás előtt is, menet közben is. Aztán napokig, hetekig semmi gond. Érdekes módon, a nívópálcán nézve is a határeseteket tapasztalom, teljesen tele (induláskor), ill. éppen csak olajos a pálca vége (mikor félreállok olajszintet ellenőrizni). Feltételezve, hogy nem én hülyültem meg, tapasztal más is ilyet??? Mert engem ez nagyon zavar.
Imyx2013-02-07 21:45:43 // 135310
Egyszerű a történet: cserélni kell, bontottra. Ezt tettem én is. Egyébként alap dolog, hogy ki kell takarítani, ha utána sem "jó", cserélni kell, senki nem tud csinálni vele semmit.. Azóta nincs hibajelzés. 15.000 ft volt, Phon Cartárstól vettem, kérdezd meg, hátha van most is. A berakása egyszerű.. 10 perc.
Ennyi :-)
Ennyi :-)
Tibor1562013-02-07 21:23:37 // 135309
Ha ez így van, az elég szomorú. De azért köszi a tanácsot!
Üdv.: Tibor
Üdv.: Tibor
Piritu - 1.000.0002013-02-07 20:46:06 // 135308
" Mi ennek az oka" - a kereskedők haszonkulcsa :-(
Érdeklőd Erhard242-nél!
Érdeklőd Erhard242-nél!
Liquid2013-02-07 20:41:03 // 135307
nemtudom, hogy a 156-nál hogy megy, de szerintem simán cserélhető egy bontottra. Az UNO-nál volt vele gondom, bő 100e lett volna a gyári új, a bontott viszont csak 6000ft volt.
Tibor1562013-02-07 20:38:17 // 135306
Sziasztok cartársak!
A nem túl rég vásárolt autóm (156 JTS 2.0 Selespeed) rendszeresen fojtószelep hibát érzékel. A szerelők akik eddig látták azt mondták ez már az előző tulajnál is gond lehetett, mert látszik a szerelés nyoma, és szerintük cserés lesz. A lényeg, hogy el akarom vinni egy hozzáérzőhöz, aki majd alaposan át nézi, és vázolja a lehetőségeket. Viszont én szeretnék tisztán látni, ezért már előre nézegettem fojtószelepházakat a neten. Az árak elég nagy szórást mutatnak :160-530 között. Mi ennek az oka, mikor típus szerint keresek?
Hálás lennék ha tudnátok tanácsot adni a témában!
Üdv.: ,,egy hozzánemértő"
A nem túl rég vásárolt autóm (156 JTS 2.0 Selespeed) rendszeresen fojtószelep hibát érzékel. A szerelők akik eddig látták azt mondták ez már az előző tulajnál is gond lehetett, mert látszik a szerelés nyoma, és szerintük cserés lesz. A lényeg, hogy el akarom vinni egy hozzáérzőhöz, aki majd alaposan át nézi, és vázolja a lehetőségeket. Viszont én szeretnék tisztán látni, ezért már előre nézegettem fojtószelepházakat a neten. Az árak elég nagy szórást mutatnak :160-530 között. Mi ennek az oka, mikor típus szerint keresek?
Hálás lennék ha tudnátok tanácsot adni a témában!
Üdv.: ,,egy hozzánemértő"
J-Imi2013-02-07 19:21:44 // 135305
Nah ez hiányzott, így már minden tiszta:) Köszi szépen
Rolcho2013-02-07 09:38:49 // 135304