Fórum >> Típusok >> 156

mreni2013-02-10 20:54:10 // 135383
mondjuk kb 2szer addig bírja mint fólia nélkül,az azért nem mindegy :)
gecsa2013-02-10 20:48:44 // 135382
valóban, de azzal sem tart örökké..nem olyan nagy tétel a cseréje, és nem is kell nagyon sűrűn..:)
Zotyy1562013-02-10 20:29:50 // 135381
Ha jól tudom le kell fóliáztatni,hogy ne kopjon megint el...
hg6idn2013-02-10 20:20:31 // 135380
Jó útmutatás, mint a biblia :)
Élek vele...
hg6idn2013-02-10 20:19:23 // 135379
Köszi!
Egyet 75 mm beszerzek, hátra biztos jó lesz.
Zotyy1562013-02-10 20:14:24 // 135378
Pedig meg hallgatnám a durrantommal a hangját... :)
Piritu - 1.000.0002013-02-10 20:12:58 // 135377
Mert, ha csak az autósok 0,5%-át tudják meggyőzni, hogy az nekik jó! Máris hatalmas a piac. (Az LMM eladásokról nem is beszélve.)
mreni2013-02-10 20:06:26 // 135376
gyakorlatilag sem szereti egy széria motor...
Zotyy1562013-02-10 20:05:12 // 135375
Nem értem,miért "hirdetik ennyire a sportlégszürűket,ha elméletileg nem szeretik a motorok...
gecsa2013-02-10 19:29:10 // 135374
bár nem facelift, de hátha segít ez...
aranytl2013-02-10 19:05:07 // 135373
75mm a facelift-es első embléma, itt van kép mindkét oldaláról.
hg6idn2013-02-10 10:47:41 // 135372
Néztem az ePerben, átmérőt nem írtak.. Azt látom, hogy lehet emblémát, meg komplett egységet is beszerezni.
aranytl2013-02-10 10:21:15 // 135371
Én cseréltem az enyémet. Kissé durván, de a végeredmény jó lett.
Először a hátsó rögzítő füleket letörtem, majd szemből körbefurkáltam az emblémát a kb a sugara 2/3-ánál ahol a ragasztó van (az új emblémán láthatod, hogy hol), majd a furatokon benyúlva egy csavarhúzóval lefeszítettem. Utána tisztítás és ment fel az új (talán 72mm átmérőjű, de eper-ben meg tudod nézni a gyári számát).
Valóban lehet kapni kompletten, de nem olcsóbb mint az embléma. Ez esetben csak két anyát kell kitekerni és le is jön :)
mreni2013-02-09 21:51:50 // 135370
hagyjuk :)
Alfa GT-Csaba2013-02-09 21:16:11 // 135369
Én a gt-re 6500ért vettem kompletten ,külön egy embléma sem lett volna olcsóbb!akkor minek szórakozzak a feszegetéssel a ragasztó kapargatással és az új ragasztásával!És lehet ha külön emblémát ragasztasz fel az esetleg jobban kilóg az eredetitől vagy az átmérője nem ugyan az vagy domborúbb!Bármi lehet.
mreni2013-02-09 21:08:10 // 135368
semmi gányolás nincs ebben....
hg6idn2013-02-09 21:04:25 // 135367
Köszönöm az infókat!
Kicsit még várok a tavaszi szép időkre, és széttermelem...Tegnap rácsodálkoztam, hogy igen színét vesztett, és már a tavaszt érzem (lehet kicsit korai)
Még egyszer köszi!
GTPeti2013-02-09 20:58:54 // 135366
Cartárs, ha többféle létezik, akkor sajnos nincs más megoldás: magadnak kell megállapítani, hogy melyik a jó.

Az MK1-nél hivatalosan csak egy féle létezik... Hivatalosan. Az enyém egy vékony rézlap, körbe peremmel (befelé). Amit kapni lehet, pedig egy 3-4mm vastag műanyagkorong. (Én is ilyet kaptam amikor rendeltem egyet. Természetesen nem passzolt a helyére, kilógott volna, úgyhogy a régi került vissza, újralakkozva.)
Alfa GT-Csaba2013-02-09 20:57:05 // 135365
mert együtt van a kerettel az embléma,és csak egyben tudod cserélni vagy külön de akkor gányolással!
hg6idn2013-02-09 20:51:52 // 135364
Sziasztok!
Valaki cserélt már 156 SW Faceliftesen első emblémát? Nem találtan az amoren leírást, a google meg két fajta embléma képet mutatott, natúr kör, illetve a króm tartóval egybe építve. Ma megpróbáltam mérni az átmérőjét, de mintha a króm tartóba hátulról kerülne beépítésre...Tanácstalan vagyok.
GTPeti2013-02-09 20:19:47 // 135363
Ma 1 hét után újra megjárattam az autót. Furcsak hangra lettem figyelmes két helyről is. Az egyik forrása a bal fülem mellett volt, a másik a JE ajtónál. Múltkor, az enyhe időben lemostam az autót és a lefolyó víz később részben ráfagyott és a gumi vízcsatornákban jégdarabok maradtak, ezek adták a hangot.
Ferke2013-02-09 19:15:21 // 135362
A szíjfeszítőd automata:D
Ferke2013-02-09 19:13:52 // 135361
Jaahh, ez esetben xard le, tuti, hogy csak megtévesztett a nívó leolvasáskor, mert ilyen nemigen van öreg autóknál sem, hogy cca 3-4 liter olaj melegen nem folyik le a teknőbe, amíg kiszállsz...:)
Piritu - 1.000.0002013-02-09 18:46:29 // 135360
Az kimaradt, hogy a történet némethonban történt.
Piritu - 1.000.0002013-02-09 18:41:32 // 135359
Én magam is találkoztam ismerős független szervizében (ahol mindent javítanak) szíjszakadt GTV-vel. 100e körül volt a szíjban. Ők sem tudtak a 60-as intervallumról, meg ahogy mesélte a kocsi gazdája sem: "Még mehetett volna 20-at a cseréig"
Dévid2013-02-09 18:40:31 // 135358
A külföldiek nem olyan előrelátóak, amit a gyár megad, azt tartják be.
Bezzeg itthon mindenki mindent időben, a legjobb minőségűre cserél. Ezért van tele a magyar használtautópiac tökéletes állapotú autókkal.
Piritu - 1.000.0002013-02-09 18:38:47 // 135357
Szerintem azért van annyi, mert a változás (120-ról 60-ra) a gyár részéről NEM lett kommunikálva.
pl. a 2007-ben újonnan vett 156-omhoz adott könyvben is még 120ezer szerepelt. Aki meg ugye nem jár szakszervizben (vagy Alfás fórumon) az nem igazán tud róla. A kinti független gyors szervizek meg akkor cserélnek, amikor a gazdi bemegy, és kéri.
Hardy2013-02-09 18:16:32 // 135356
Korrekt adat! Azért is van az a sok szíjszakadt a külföldi hirdetési portálokon.
mreni2013-02-09 18:12:36 // 135355
automata a feszítő,szóval nem is tudsz állítani rajta :)
Piritu - 1.000.0002013-02-09 18:09:37 // 135354
Érdekes ez a 10 év.
A Spider 2005-ös szervizkönyvében (2700 oldal) nincs időtartam megadva a TS és V6 motorra. A 156 használati utasításomban sem találok idő megadást. A 159 használati utasítás 5 évet ad meg (erős igénybevételnél 4 évet).
Pontosan miben van leírva ez a 10 év?
Stef2013-02-09 18:07:16 // 135353
pl. én :). Egyébként nagyon ritka állapotban van a géped. Vigyázz rá. Addig van "értéke" amíg te vagy az első tulajdonosa!
Jani552013-02-09 18:02:33 // 135352
De a szíjfeszítőt senki nem állította utána és kellően feszes volt. Semmi kockázata nincs, megbízható, korrekt adat a 10 év és van bőséges tartaléka.
(jobban izgulok a gumifékcső-cseréken, ugyanis az is max 10 év: hányan foglalkoznak evvel?)
GTPeti2013-02-09 17:39:56 // 135351
A szíj feszességéről a külön szíjfeszítő tehet. A gumi pedig öregszik. NEM szokás 10 évig hagyni a szíjat, akármit ír a manuál.
Jani552013-02-09 17:36:22 // 135350
A technológiai és a szervizutasítás szerint 60ekm, vagy 10 év. (bent van a gépkönyvbe is)
Egyébként, mint az új... ha letenném bárki elé, senki nem mondaná meg, hogy tíz évig ment és kellően feszes is volt.
Dante2013-02-09 17:35:05 // 135349
50ezer km :) Az igen!

Én nemrég voltam egy jó ismerős autószerelőnél, ő is kiváncsi volt az Alfára, hogy a diagnosztikája mire képes egy olasz autónál. A legérdekesebb eredmény:
Óra szerint 128.500 km, motorvezérlő szerint ~121.000.
Illetve motorvezérlőnél kiírt valamilyen dátumot, mely szerint a vezérlőszoftver verzió dátuma 2002 10. havi. Tehát ez is gyárinak örvend.
Már csak azt nem értem hogy miért lehet az a 7.500 km eltérés a két számláló közt.

Valaki ötlet? :)
cseri2013-02-09 17:04:25 // 135348
Mély tiszteletem a cartársaknak. Kivánok mindenkinek a lehetőseigenek képest szép napot , évet!
GTPeti2013-02-09 16:31:31 // 135347
Én tuti nem hagynám benne 10 évig ugyanazt a szíjat.

Amúgy az egész topic irigyel téged az 50ekm miatt. B)
Jani552013-02-09 16:28:18 // 135346
Az autókámba sovány 50ekm van, kétévente szoktam olajat + szűrőjét cserélni (10. éves, ez ugye az eddigi 4 olajcsere és a most márciusbani esedékes az 5. olajcsere lesz). Kíváncsi leszek, mennyi és milyen olajat eresztek le. A Selenia olajat minden esetben én vettem Erhardnál (Szfvár). Gond nem lehet sem az olajjal, sem az olajjáratokkal, sem az olajszivattyúval... A motor eddig nem volt megbontva és nem is lesz (remélem).
De mivel tényleg nem értem a dolgot, ezért bátorkodtam ide írni.
Mentségemre szolgáljon, mivel annyira tiszta az olaj, hogy nehezen látszik a nívópálcán, meg egyébként is, mire kihúzom, össze-vissza kenődik, minenhol olajos... Menet közbeni félreálláskor nézve szinte lehetetlen megállapítani a pálcán az olajszintet.
Ráadásul, a kijelzőpanel gyakran jelzi, hogy szint alatti az olaj, az igaz, hogy hidegben. Mert ezidáig ilyent még nem csinált.
Ősszel voltam vezérműszíj, meg vízpumpacserén Zsámbékon (10 éves határ miatt, mert a km határ még nem volt esedékes), remélem ott nem történt semmi, aminek ez következménye lehet.
Piritu - 1.000.0002013-02-09 15:06:54 // 135345
Nálam ez volt a megoldás...
Ferke2013-02-09 15:05:29 // 135344
Az olajnyomás visszajelződ az más, mint a kollega szintjelzője. Neki a nívót jelzi a benti fedélzeti, neked meg 0,3-0,4 bar nyomásnál felvillan a lámpa.
Ami meg is magyarázza, hogy miért nem villan: ha félig rakod a motort olajjal, akkor is megvan a 0,4bar, magyarán rég beáll a motorod, de a lámpa akkor sem fog világítani:)
Tehát ha levered az olajteknőt, és elmegy az olajad, akkor felvillan...:)
Ferke2013-02-09 15:00:45 // 135343
Ha ez tényleg így van, akkor ott valami nagyon nem stimmel. A belső műszer szenzora szokott szarakodni, főleg hidegben...nekem fixen üresről indul minden reggel. De a nívópálca nem csal! Kéne egy olajnyomást mérni! Ha menet közben félreállva még nincs meg a rendes olajszint,a z teljesen normális, mert annyi idő alatt még nem gyűlik össze az olajteknőben az olaj, de ha indulás előtt tele van, akkor menet közben mérve legalább félig kéne legyen...lehet, hogy nem folyik vissza elég gyorsan az olaj, ami az olajjáratok kátrányosodása miatt lehet...erre rámutathat az olajnyomás mérés is, de a tuti az, lenne, ha legalább a szelepfedél alá benézetnél, vagy benéznél...ha ott látszik a korábbi olajcserék hiánya, vagy ritka üteme, akkor az mindent megmagyaráz....
sparco2013-02-09 14:12:50 // 135342
Nálam is hasonló helyzet alakult ki...
Csak nálam az olajnyomás nem jelzett egyáltalán... (gyújtás ráadásnál világít, szal. nem égett ki)
Ma gondoltam megnézem mi a helyzet... semmi olaj nincs benne a pálca szerint! (tegnap este óta garázsban állt, nem volt beindítva) :S
Most esedékes majd az olajcsere, de 10.000 km alatt ennyi olaj nem tűnhetett el...
Füstölni nem füstöl, csepegni nem csepegett el... :S

Valakinek valami tipp???
Piritu - 1.000.0002013-02-08 21:32:22 // 135341
Kérdés, hogy milyen motorról beszélünk. (Az oldaladról nem nagyon derül ki.)
A TS motorok gyári szettjét (nagyobbik: NGK BKR6EKPA, a kisebbikre pedig NGK PMR7A) 100.000-enként kell cserélni. Létezik 50.000 ezres szett is. Meg kell nézni , hogy mi van benne.
(Ha jól látom a használatiban a 2,5V6-nál is ez a helyzet.)
Zotyy1562013-02-08 21:05:30 // 135340
Sziasztok,már régebben is szembesültem a problémával,de akkor nem nagyon jött rá válasz,vagy csak nálam fordult elő a dolog,de a vízhőmutatóm néhanapján ingadozik mint a turbónyomásmérő :) az 50 és a 90 között mikor már üzem meleg a motor! Valaki tipp,esetleg jeladó lehet a gond vagy kontakt hiba???
GTPeti2013-02-08 20:23:44 // 135338
Az 50ekm-eseket 50ekm-enként a 100ekm-eseket 100ekm-enként. :)
Mojzi1562013-02-08 20:22:43 // 135337
Hali.
Csak egy kérdés gyertyákat mennyi km körül illik cserélni? Előre is köszi.
Mojzi
mreni2013-02-08 20:17:46 // 135336
elkelt
eldiablo1562013-02-08 19:46:29 // 135335
Persze.:) Ilyen szempontból nincsenek nagy igényeim
GTPeti2013-02-08 19:38:36 // 135334
OK, én pedig rádbízom. :)
Futóműhangolás szerintem nem így működik: "a gyáritől keményebb legyen de utcai használatra." Ez nem hangolás, hanem belövés valamilyenre.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak