Fórum >> Típusok >> 156

Qubi2011-04-06 22:21:04 // 119490
Elolvastam:) +1
Ferke2011-04-06 22:10:08 // 119489
Az már rég volt, azóta már regenerálódnia kellett:))
Liquid2011-04-06 22:05:50 // 119488
azé inkább maradok a bambinál :)
sajna nem vagyok 80kg :))
Csöri2011-04-06 22:01:27 // 119487
No para. Az 1 hengerhez betud simán folyni a víz a szelepfedél kialakítása miatt. Lehet egyszer már mostak rajta motorteret.:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-04-06 21:55:32 // 119486
kicsi vagy az a baj :) meg lassú a májad már biztos szétittad :P
GEORGE2011-04-06 21:54:45 // 119485
én az elméletekért nem szoktam fizetni :-) .-D
Ferke2011-04-06 21:52:23 // 119484
Azért írtam a limonádét, hacsak anyát nem győzöm meg, hogy vezetnie kell:)
Ferke2011-04-06 21:51:49 // 119483
Ez az elmélet legutóbb egy huszasomba került:)))) És még kajáltam is előtte! És közel nem vagyok 80kg!:))
GEORGE2011-04-06 21:42:54 // 119482
0,5L sör 80kg emberkéből 1,5óra alatt nyomtalanul kiürül :-)
Liquid2011-04-06 21:22:40 // 119481
inkább egy (pár) sört, de sajna vezetni fogok így marad a bambi :)
Ferke2011-04-06 21:05:24 // 119480
Így van, de nincs para, ha iszunk rá egy limonádét Komáromban:)))
Imyx2011-04-06 20:23:47 // 119479
Üdv!
Ok, ha behal valamelyik, megkeresem.
A francba, mindig van valami! :-).
Dévid2011-04-06 20:20:47 // 119478
Gazdája válogatja, nem mindenkinél.
Sityu2011-04-06 20:20:39 // 119477
Igen, mikor elhoztam az autót anno nekem is feltűnt, hogy enni lehetne a motortérből.. Ha arra járok, majd bedobok egy hellót a dílernek :D
Inter156 (il mascalzone)2011-04-06 20:20:09 // 119476
Szeva haver:))))) Látom elérkeztél a lambda szonda cseréhez.
Pár hónapja túl vagyok ezen a műveleten,nálam most rendben,viszont katalizátor hibaüzenetem van .Valahogy most nem izgat...a kerekeket akarom lecserélni.
Szóval szonda ügyben beszélj Georgéval,nekem is ő segített :))))))
Piritu - 1.000.0002011-04-06 20:14:32 // 119475
Az olaj ahogy gondolod a szelepfedél tömítés alatt jön be. Víz csak az egykori motormosás maradéka lehet.
A Spidernél nálam is ez volt, tömítéscsere lett belőle. Remélem most már szárazak maradnak a gyertyák.
Sityu2011-04-06 20:13:14 // 119474
A kis tárolórekeszben van egy gumi 'szőnyeg'. Azt fölveszed és alatta. Az ajtókban is így van megoldva.
Piritu - 1.000.0002011-04-06 20:10:21 // 119473
Dizájnelem :-DD
Sityu2011-04-06 20:07:24 // 119472
Uraim!

Hirtelen ötlettől vezérelve nekiestem, hogy ránézek a gyertyákra (156 1.6 ts). Szét is kaptam, a 8 gyertya körül 5 porszáraz, egy félig olajjal, 2 pedig (balról az első kettő) kb mintha kromafággal marattam volna. Kitakarítottam mindenkit, gyertyák vissza, odáig is eljutottam, hogy az olaj valószínű szelepfedél tömítés, de víz honnan kerülhetett oda? A hengerfejtömítés (ezt nem tudom miért akarom mindig ly-el írni :D) egy szinttel lejjebb van nem? A pipa tömítése sem látszik sérültnek. Előzmény egyébként, hogy már a 2. telet nyomtam rossz termosztáttal, ezt 2 hónapja cseréltem, előtte gyűlt a szötty az olajbeöntőnél, ami azóta megszűnt. Egy kicsit éreztem tunyának, most hogy ki van takarítva talán egyel fürgébb, de nem fő, nem eszik se vizet sem olajat.
Szóval ezek :)
Imyx2011-04-06 19:47:14 // 119471
Az olajat nem fogyasztja, csak ha megküldöm pályán :). De akkor is jó lenne látni az olajnyomást.

Egy másik kérdés; most már biztos, hogy lambda szondát kell cserélni, ha törlődik a hiba, pár nap múlva újra visszaíródik. Examiner alatt nem jön vissza, ergó nem tudni, hogy melyiket kellene cserélni. Mindegyik működik, csak lassabban. Ilyenkor mi van? Várni kell, amíg teljesen meghal?
Még lamda szondát nem kellett cserélnem, de most úgy tűnik, nem fogom megúszni :).
1évvel ezelőtt volt cserélve valamelyik, de ezek szerint még van rossz benne.
admirális2011-04-06 19:38:06 // 119470
Akkor egyáltalán minek kellenek műszerek?
Piritu - 1.000.0002011-04-06 19:33:34 // 119469
Ha a megfelelő olajat rakod bele - szerintem - felesleges.
Vízhőfok mérő van, mégis sokan járnak rossz termosztáttal, vagy hányan hajtják mégis hidegen.
Liquid2011-04-06 19:24:00 // 119468
ott a pont :))
Liquid2011-04-06 19:23:10 // 119467
lehet hogy így volt, pedig nem akartam... no mindegy asszem ez is a szokásos parttalan viták egyike :))
admirális2011-04-06 19:06:10 // 119466
Nincs rá logikus magyarázat, csak arra tudok gondolni hogy így csinálnak több munkát a márkaszervizeknek. Manapság már örülhetünk hogy a víz hőfokot kijelzi az autó, mert a mai kocsik többsége ezt sem tudja.
Piritu - 1.000.0002011-04-06 19:02:53 // 119465
Nagyobb baj, hogy pohártartó sincs :-)
Imyx2011-04-06 18:57:58 // 119464
Urak, egy kérdés; miért nincs olajnyomás mérő a 156-ban? :-). Valahogy ezt nem bírom megemészteni Az 55-ben az olaj hőfokát is mutattta :)).
dfg (Tanárúr)2011-04-06 17:35:58 // 119463
Arcmosás megvolt :D

Én azt hittem, hogy Te egy konkrét emberkéről írsz, aki sablon nélkül dolgozik (mert pl.: lusta levenni a szelepfedelet, más okot nem tudok elképzelni, hacsak nincs a rögzítőre tipusonként vagy 10K-ja).

Én a sablonnal kapcsolatban arra gondoltam, hogy Géza bácsi, aki egyébként a falu legjobb szerelője, és ladát még sosem rakott félre, életében nem látott még TS motort, és emiatt nincs sablonja. Mert szerintem aki 2-3x összerakja sablon nélkül, az azért, hogy a következővel már ne kelljen ennyit szopni, és +2 kezet igénybe venni, ugyis vesz egy sablont.
Ferke2011-04-06 16:39:00 // 119462
Tied is kicsit lekezelőnek tűnt azok iránt, akik sablon nélkül dolgoznak, de ezen ne vesszünk de értem, hogy mire gondolsz úgy összességében, mert logikus, amit géza bácsiról írsz....pont géza bácsi példájából adódóan is fontos, hogy megtalálja egy új alfás a normális szerelőt, aki azért hülyének sem nézi a munkaidőkkel meg az árakkal, és mivel az utóbbi időben megint sorra hallani az alfa(nem márka)szervizek nemtörődömségéből adódó negatív tapasztalatokat, így ez főleg fontos.
Az utolsó bekezdéseddel persze nem értek egyet továbbra sem, de nem baj, hogy más a véleményünk:))))
Piritu - 1.000.0002011-04-06 16:36:42 // 119461
Ismeretein szerint, más a sablon az 1,6 és a 2,0 TS-hez. Szóval sablonnal is el lehet kefélni, ha nem a hozzá valót használják.
mizooo2011-04-06 16:21:43 // 119460
Nekem szerszámmal is félre lett rakva senki sem értette egy hétig ültek rajta mire rájöttek :(... Egyszerűen szarul ment és vez tengely jeladó hibát jelzett nem véletlenül.
prat0022011-04-06 16:18:01 // 119459
Csak, hogy bedobjak én is egy ilyen sztorit (mert ma derült fény a végkifejletre), nekem is el volt rontva a vezérlésem, pedig kormos a járgány (2.4 Mjet)...

Ismerős szerelő csinálta, megbízható szakembernek ismerem, de nem látott még ilyen motort, hozatott sablont, megcsinálta. Visszakaptam a gépet, éreztem, hogy nem úgy húz, gyanús volt, hogy ezzel hozható összefüggésbe. Időközben járt alfás szerelőnél, akit megkértem, hogy nézzen rá a vezérlésre, és elvileg jónak találta (gyakorlatilag meg rá se nézett, gondolom). Csináltattam számítógépes diagnosztikát is, turbó, befecskendezés is rendben volt, a sztorit elmesélve a diagnosztikás szakinak is gyanús lett, hogy a vezérlésnél lehet a hiba. Gondoltam, most már utána járok, elvittem Szamosiékhoz. És bingó. Igaz, a fogak nem voltak elrakva, de lógott a szíjam, a feszítőgörgő nem igazán volt a helyén....
Liquid2011-04-06 16:15:02 // 119458
nincs különösebb érzelem, csak olyan lekezelően írtad az első 1-2 hozzászólásod, mintha tényleg semmi jelentősége nem lenne annak hogy a szerelő célszerszámmal dolgozik, vagy megoldja anélkül, ez olyan dolog minthogy egy "csillagcsavart" is be lehet tekerni "lapfejű" csavarhúzóval mégse azzal állsz neki. Speciel az én kocsim vezérlése nem volt a helyén, (igaz nagyon félrerakva se volt) és látszottak rajta a jelölések, na most akkor hol az igazság?

és igenis kiforgattad az írásokat, ha hiszed ha nem, valóban a kedvencem, mert nagyon nem szeretem, ergo ugrok rá, sorry :)

a márkaszervízben nem bízom mert nem hozzáértők dolgoznak, qurva drágán és csak alkatrészcserét tudnak végezni

abszolut igazad van, ismét leírtad máshogy azt hogy a tapasztalat számít, viszont lehet hogy a Géza bácsi kib.-tul tapasztalt 9millió autót szerelt meg korrektül, és nagyon lelkiismeretes, jó szerelő, DE ha valamihez nincs célszerszáma nem 100% hogy jól meg tudja csinálni, és ha nem képes beruházni rá, akkor miről beszélünk?, szerintem ennyi a dolog (egyébként pont van egy ilyen szerelő ismerősöm, akihez bátran odavinném az autót, de pl. a vezérlést nem vele cseréltetném)

ha tőlem kér valaki tanácsot én biza azt mondom neki hogy oda vigye ahol láttak már szétszedett TS-t és azt össze is rakták , összerakni pedig célszerszámmal lehet rendesen (ez az én véleményem és tanácsom, lehet máshogy gondolni)
Sanyi2011-04-06 16:13:03 // 119457
Sziasztok!!

A két ülés közti műanyag borítást amiben a ködlámpa kapcs is van hol fogják csavarok?
Ferke2011-04-06 15:58:27 // 119456
Most ezt mire írod? Hol, kire hivatkoztam? Minden rendben van??:))) Nem beszéltünk konkrét szerelőről, itt az amore-n legalább 6-8 olyan embert ismerek, aki sablon nélkül dolgozik, és nem hobbi szinten, mondjuk, hogy rájuk.
Kívánod, hogy összeszedjem őket név és cím szerint?:))))
(szerintem egyébként az amore keresővel ha rákeresel a 'sablon' szóra, a szövegkörnyezetekből össze lehet szedni őket)
Ferke2011-04-06 15:52:48 // 119455
Nem gondoltam volna, hogy ilyen érzelmeket váltok ki Belőletek:)
Amiket írtál, mind klappolnak egy márkaszervizre is..ezek szerint bízol bennük?:)
(Ez a szókiforgatás vazze a kedvenced, mindig bedobod!:))) ..na, ezt csak zárójelben:) )

Az a bajom, hogy Te is tudod, nem a sablon teszi a szerelőt, és annyian szívtunk itt már a meggájverekkel, akiknek szintén volt sablonjuk, tehát ha új kollegát látunk el tanáccsal, akkor szerintem ne rögtön ezzel kezdjünk, hogy "aki nem sablonnal dolgozik, oda el sem vinném", mert sok tag szerelő itt, és gyönyörűen dolgozik sablon nélkül, korrekt, garit vállal, gyors, és nem drága.
Persze ez a sablonozás lehet saját tapasztalat, de akkor is szubjektív, de legalábbis nagyon nem objektív, mert a stat. nem azt támasztja alá, hogy aki sablon nélkül áll neki,az elcseszi...sokan sk nekiállnak, mert azt hiszik menni fog, azok persze félrerakják...aki meg szerelő, és elcseszi, az a fékedet is el fogja, a váltódat is, és mindenedet...de nem a sablonhiány miatt, hanem mert egy béna állat.
Ezek a kerülendők nyilván.
Szóval maradjunk a referenciánál + az árnál, mint szempont, mert persze tudok olyan szerelőt is, aki sablonnal dolgozik, gyönyörűen, csak horror áron, és egy örökkévalóságig áll ott az autód.
És ez mára a jobbik eset, mert legalább megcsinálja, és műxik.

Na, ez hosszúra sikeredett, de szerintem megérte, ha már 1 új ts-es is elolvassa:)))
Ferke2011-04-06 15:44:33 // 119454
Nyugi fiúk, arcmosás:))
Liquid2011-04-06 15:19:40 // 119453
attól hogy láttál valakit sablonnal a kezében és elkúrt valamit még ne általánosíts, most én is keressek referenciákat hozzánemértő szerelők által elbaxott autókról?
nemértem miért forgatod ki folyton amit írunk ezügyben, igen fontos a bizalom mint az élet sok más területén, valóban a referencia is nagyon fontos, mégis valahogy ált. azon szerelőknek van ebből több, akik felkészültek és nem találomra dolgoznak
és én is kiváncsi vagyok a rémtörténetek konkrét alanyára
dfg (Tanárúr)2011-04-06 14:57:41 // 119452
Már többször kértelek, hogy mond meg ki ez a szerelő. vagy ne mond meg, de ne hivatkozz rá. és most ne gyere azzal, hogy akinek kell tudja, meg ezerszer volt már róla szó, vagy keressem meg magam. írj egy nevet, egy címet.
Ferke2011-04-06 13:41:04 // 119451
Ültesd le elöl, és állllatul fog kinézni!:)))
András bácsi2011-04-06 13:39:46 // 119450
Elfáradtak.
Ferke2011-04-06 13:22:29 // 119449
Hát ja, a bizalom...:)) Nekem az a bajom, hogy túl sokat láttam már, és ha én látok egy melós ruhás arcot sablonnal a kezében, az engem még nem győz meg:)
Viszont a referencia meggyőz, a rémtörténetek a sok sablonos emberről meg elrettentenek:)))
Liquid2011-04-06 12:33:01 // 119448
nem mondta senki hogy nem lehet korrektül dolgozni sablon nélkül, és fordítva, de én speciel jobban bízom az olyan szerelőben, aki nem sajnál pár forintot egy célszerszámra, és használja is azt
Mike.2011-04-06 12:03:29 // 119447
Naa, éppen ezt írtam én is! :-))
Mike.2011-04-06 12:02:15 // 119446
Pedig van olyan szerelő aki sablon nélkül is összerakja különbül mint más sablonnal. Amíg Pirihez jártam szervizeltetni Kulcsra ott Ő is így dolgozott. Még egy autóról sem hallottam akinek Ő elbaxta volna a vezérlését. Sőőt, sokat ő javított ki.
Ferke2011-04-06 12:00:53 // 119445
Áh, jó nekem a dízel, a ts-t még elrontanám sablon nélkül:))))))))
Ferke2011-04-06 11:59:40 // 119444
Én nem győzködök senkit, nekem mindegy, ki mit gondol, az eredmények magukért beszélnek.
Mint ahogy az is, amit tegnap hallottam: 500ezer egy ts teljes generál vége, itt is közismert, jó hírű alfa szervizben...és az eredmény egy 2 hónapot bíró ts motor.
Gondolom sablonnal csinálták....

Mindenki eldönti, hová hordja, azt meg csak a statisztika kedvéért jegyezném meg, hogy a megbízhatóan működő és tisztességesen megcsinált ts-ek nagy részénél nem sablonnal rakódott össze a vezérlés, és itt most (szerencsére) nem 10-20 tulaj autójáról van szó.
Kristyon2011-04-06 11:57:27 // 119443
Még ez a fajta orvoslás után is úgy tűnik, hogy lejeb van a hátulja a kelleténél...
Liquid2011-04-06 11:55:01 // 119442
neked motort kell cserélned, az már menthetetlen :)
Kristyon2011-04-06 11:55:00 // 119441
Üdv urak!

Érdeklődnék van-e valakinek tapasztalata abban, hogy nekem vajon elfáradtak hátul a rugóim, vagy sportcsomagos rugókat raktak be, de akkor elöl miért nem, vagy egyáltalán a rugókban keressem a hibát vagy mást kéne megnézni??? Ja a képen üres a csomagtartó..


Egyenlőre így orvosoltam:
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak