Fórum >> Típusok >> 156

GTPeti2011-06-10 23:02:17 // 120740
Továbbra sem értem, miért a fordulatszámot hozzátok fel. Mintha az lenne az autózás fokmérője.

Arról beszélgetünk, hogy hány km-et bírnak ki a motorok. Felőlem pöröghet 200-at is a motor és lehet 1000 a max fordszám, ha jól autózható. (Remélem nem értitek félre.)
Kócosw2011-06-10 23:01:15 // 120739
tud valaki egyebkent olyanrol aki epitett mar bele hatost? a Faceliftes 6-osa gondolom jo bele...
Adrián2011-06-10 23:00:34 // 120738
dejzel is mehet gond nélül sokáig de ott az a gond ha valami elszaródik akkor fog a cerka mint a hétszentség!;)
Kócosw2011-06-10 22:59:57 // 120737
nemtom mennyire nagy meg mibe fäjna egy bontott hatos bele... sokat erne bele egy hatos az tuti...
Kócosw2011-06-10 22:58:55 // 120736
tän nincs rä idöm :))
Piritu - 1.000.0002011-06-10 22:58:50 // 120735
"Nem értem mi köze van a ford.számtartománynak ehhez." Te adod a választ: "más a működési elve" - nem várjuk ugyan azt mindkettőtől.
Amúgy tetszik ez a hajódízel téma. Fogjuk vissza, pörögjön 200-at és akkor örök :-)
NEM az élettartamról van szó, hanem hogy mibe kerül :-)
Dévid2011-06-10 22:57:20 // 120734
A mostani szerelőm szerint ha nem forgatod a TS-t 4000 fölé, akkor kisebb az esély arra, hogy meghal. Igazat kell adnom Neki, de nem azért vettem olyan autót ami közel 8000-et forog vígan, hogy csak felét használjam ki. Én is relatíve dieselesen vezetek a hétköznapokban (ritkán forog 3-4000 fölé), de ha olyanom van, igenis meleg motornál beleforog a főtengely a 7000-be. Véleményem szerint ha nem mindenféle szedett-vedett olajjal van feltöltve (maximum szintig), és rendszeresen cserélve, akkor a vezmód, a blokk, stb. egészen tartós egy TS-ben is.

Ezeknek a kocsiknak a legnagyobb ellensége az, ha a tulaj spórolni akar az olajon, alkatrészeken. Általában úgy 2-3 szoros ára van az akciónak, maximum picit később kell megjelenni a kasszánál, jobb esetben a következő tulajdonosra hárul ez a "nemes" feladat.

A másik halála ezeknek a kocsiknak az, hogy olyan szervizeli, aki nem ismeri a típust, így nem veszi észre a figyelmeztető jeleket, esetleg nem jól rak össze ezt-azt.

Mindkét leírt dologban mélyen benne vagyok sajna, de már látom a fényt az alagút végén... (csak miért dudál?)
Piritu - 1.000.0002011-06-10 22:55:18 // 120733
Jah úgy...
Annak meg aki nem jár utána, hogy mi történt az autóval ne csodálkozzon :-)
Ferke2011-06-10 22:54:29 // 120732
Egy ideje már én is agyalok egy 6-os váltón, anyának már pedzegettem is, hogy nekiállnék, de mindig kitalál más fontosabbat:))
Nem egy nagy meló bedobni egy 6ost:))
Piritu - 1.000.0002011-06-10 22:53:34 // 120731
Pont erre mondom, hogy a dejzellel nincs semmi gond. Egy darabig. Aztán jön , EGR, kettős tömegű, turbó, kuplung, csúcs... és még még meg se lett bontva a motor.
"Te meg pont fordítva vagy" - szerinted miért mentem az elmúlt éveben 200 ezret kormossal?
Ferke2011-06-10 22:52:00 // 120730
Ne kapd fel a vizet, nem a Te ts-eddel van bajom, hanem azokéval, akiknek csinálom.
Meg azért most már hobbi ide vagy oda, én is unom.
(Ne az oldalról kérj árat, hanem privátban:DDD )

Keresek majd egy képet, ahol megvárta a tulaj a végét a vezmód mókának. Igaz, 180ból megállt neki, de ha ezt máshová viszi, akkor 250-300.
Szóval elég sürgős cserélni, meg én nem is szeretem, ha kerepel egy benzines.

Na igen, vannak sokan, akik úgy vesznek autót, hogy az ár számít leginkább, minden más meg lexarva, de ezzel nem tud egyikőnk sem mit csinálni, ez van.
Van aki azt sem tudja, hogy a km nem csak a kijelzőn található meg, de látod, sokan így vesznek autót, ész nélkül...de ez nem meglepő, szavazni is így jár a nép, szóval ez van, ebből kell gazdálkodni:))
GTPeti2011-06-10 22:50:17 // 120729
Ez kb olyan, mintha a notebook akkuk cellaszámát tekintenénk kiindulási alapnak. Holott az üzemidő számít.

(Világos, hogy van párhuzam ezek között, de nehogymár azt hozzuk fel a TS mellett, hogy könnyű a dízelnek mert nem pörög annyira. :))
Adrián2011-06-10 22:48:49 // 120728
Ami többet forog az kevesebbet megy el nem?:) V8 benzin és viszont lát....;)
GTPeti2011-06-10 22:48:41 // 120727
Ha hiányzik, miért nem pakolsz rá 1et? Gondolom annyira nem horror.
(Nekem is hiányzik, de annyira meg nem, hogy kajtassak is utána.)
Liquid2011-06-10 22:47:51 // 120726
az üzemi fordulatszámnak azé van némi köze az élettartamhoz nem?
Piritu - 1.000.0002011-06-10 22:47:30 // 120725
"nem 30ezrenként esik szét" - valami nagy baj lehet az általad berakottakkal. Nálam általában egyszer kellett cserélni mindegyik autóban a gyárit, aztán sose. A 146-ban 150 ezer felett ment - csak nálam.
Kócosw2011-06-10 22:47:21 // 120724
enis eni,csak lenne benne meg egy 6. fokozat...szavam nem lenne..
igy azert szakmabelikent belegondolva eröteljesen tökönrugnäm azt a mernököt aki egy 2.4 es JTD motorhoz betett egy 5-ös vältot....
no comment...
Liquid2011-06-10 22:46:11 // 120723
az olajos kérdésemre írj lécci valamit, komolyan érdekelne
GTPeti2011-06-10 22:45:43 // 120722
Nem értem mi köze van a ford.számtartománynak ehhez. Valóban más a működési elve, de itt kéremszépen az élettartamról volt szó.
Liquid2011-06-10 22:44:32 // 120721
na ittvan a kutya elásva, te se vennél 16V JTD-t, ennyi
a 8V meg a régebbi TD-k más kategórába tartoznak
Piritu - 1.000.0002011-06-10 22:44:29 // 120720
"miért nem veszi meg senki a jtd motoromat?" - mert más a működési rendszere. pl nem pörög 6ezer fölé, ennyi
Ferke2011-06-10 22:44:15 // 120719
Én úgy értettem, hogy a kmóráján csavartak:)))) Leginkább visszafele:))
Piritu - 1.000.0002011-06-10 22:42:50 // 120718
Miért, te mit értesz "csavarás" alatt? :-O
szasza(SW)2011-06-10 22:42:49 // 120717
Akkor én is írok statisztikát.
Ts 3,5 év 500K zsebből
Jtd 8V 1,5 év 15K zsebből
De nekem jobban a vezetési stílusomhoz áll a disel,talán ezért nincs evvel annyi gondom.Te meg pont fordítva vagy:)
GTPeti2011-06-10 22:42:31 // 120716
ha pénzügyileg kb. hasonló akkor pont nemérdekel melyik (egyik se legyen)
Pedig van egy csöppnyi különbség az időráfordítás a és a rizikó (hibázási lehetőségek) között.
Liquid2011-06-10 22:41:59 // 120715
mindegy, a lényeg hogy a teherautó, mozdony, hajómotorok más elvek alapján és nagyobb túlméretezéssel terveződnek, pont azért hogy sokáig bírják, gondolom emiatt a turbo is más (ha netán mégse, fejet hajtok)
Piritu - 1.000.0002011-06-10 22:41:31 // 120714
"egy szerencsétlen tulaj," - igen, mert egy számít, hogy olcsó legyen a kocsi a vételkor. Ismerős is vett egy OFF-ot, mert olcsó volt. Aztán elmeséltem neki, hogy a gugli mit dob ki a benne lévő motorra élettartam és javítási költség szempontjából elfehéredett.
"Erhardtól kérhetnél új árakat, mert valami nagyon nem stimmel." - tényleg alig több: 89 + kuplung vs 42 :-)
Azt azért ugye nem mondod, hogy a vezmódosítót olyan marhasürgős cserélni, hogy nem bírja ki a következő vezérlés cseréig?
Áááááá, igazad van. MINDENKI dobja ki a TS-t és vegyen kormost! Én is felgyújtom holnap a 145 ezret futottamat.
Vagy esetleg mindenki nézze meg, hogy mit vesz, mennyi km-ről mennyire visszatekerve és tájékozódjon a vételár feletti költségekről. Sokan már az áríratási költséget sem kalkulálják be, aztán dobnak egy hátast tőle...
Ferke2011-06-10 22:41:18 // 120713
Szerintem nem kerül a dízel kopó cucc annyiba, mint egy ts generál. Persze nem a 3 hónapos autókról beszéltünk, hanem ahogy írtam, nagyrészt párszázezres autók ezek.
Ha meg egy ts-es képes berakni egy 1500 ft-os módosító jav.szettet, akkor egy dízeles is berakhatja a 10ezer ft-os bontott lendkereket. Kb ugyanaz a hülyeség-kategória...vagy pedig kényszerhelyzet, mert ha nincs pénz, akkor nincs pénz.
A most új dízelekkel nem tudom mi lesz később, a most 500ezret futott jtd-knek is elvileg már rég sét kellett volna esniük, de tény, hogy én sem vennék még 16v-s jtd-sem, nekem bőven jó a 8v, de ts-re sem cserélném, az is biztos.
Liquid2011-06-10 22:39:32 // 120712
ha pénzügyileg kb. hasonló akkor pont nemérdekel melyik (egyik se legyen)
egy szívó benzinest is hidegen eszetlenkedéssel, szétforgatással stb. lehet idő előtt kinyírni, élettartama bőven 200k feletti
(az enyémben perpill 206e km van)
szasza(SW)2011-06-10 22:38:40 // 120711
Annyit mint az 1,9 jtd,tehát a turbot is ugyan úgy enné.Bár nekem az alfa se eszi,de nem is pörgetem szét:)
Ferke2011-06-10 22:35:20 // 120710
Egyben akartam megválni tőle, de mivel fél év alatt még egy bizonytalan telefonos érdeklődés sem volt rá, így a turbót hosszas könyörgés után odaadtam egy passzatosnak...állítólag a passat-garrett 3x annyiba kerül bontva is, mint a jtd-jé, és mivel a 8v jtd turbo nemigen hal meg, így ez olcsóbb, így aztán valahogy belepasszírozta a jtd-jét a pásszátba:))
GTPeti2011-06-10 22:35:02 // 120709
Tudtommal a JTD-k turbói három esetben halhatnak meg:

1. hidegen hajtás
2. forrón leállítás
3. turbónyomás emelése

Amúgy az élettartamuk bőven 200k feletti. Tartom: inkább turbócsere, mint motorgenerál.
Dévid2011-06-10 22:34:41 // 120708
No igen, mostanában én is azt számolgatom, ha akkoriban amikor 156ot vettem, megveszem azt a Punto GT-t amit még néztem, ca. ugyanannyiból jövök ki, mint a 156 TS-nél az extrém szopásommal (karosszériamunkák, és módosítások nélkül számolva). Persze azt a dögöt is imádnám az tuti, de...
Liquid2011-06-10 22:31:56 // 120707
mennyit is forog?
Liquid2011-06-10 22:31:32 // 120706
kínálj turbót eladásra azt majd viszik :)
szasza(SW)2011-06-10 22:30:24 // 120705
Na,de ott többet is megy a turbó mert nem 1300kg-ot rángat.Én 1800-2000kg-al jártam+ kocsi,de semmi gond nem volt egyik motorral se.
Liquid2011-06-10 22:30:12 // 120704
azt ne feledd hogy a modern gyárilag szénné tuningolt TD-k csak most kezdenek korosak lenni (egy 8V JTD nem ilyen), 1000 és 1 esetben költi rá a delikvens a 2 TS motorcsere árát egy 120e-t (valójában Isten se tudja) futott űberdízel helyrepofozására, tudom hasonló lesz a vége a mostani benzines turbó őrületnek is pár év múlva
de nem akarok parttalan vitákba belemenni, csak amíg agy dízelnél kopóalkatrészek kerülnek annyiba mint egy szívó benzines komplett felújítása akkor ugyanott vagyunk pénzügyileg nem? most tökmindegy konkértan mire van elköltve a pénz..
Ferke2011-06-10 22:28:49 // 120703
jó az most már 100nak is. Pont annyi, mint egy vezmód+vezérlés szett, csak ez nem 30ezrenként esik szét.:PP
Bgabor2011-06-10 22:27:28 // 120702
A turbó jó rajta?
GTPeti2011-06-10 22:26:31 // 120701
Privátban jöhetnek a részletek.
Ferke2011-06-10 22:25:25 // 120700
A statisztika mást mutat sajnos:( Ahhoz meg most már elég sok adat áll rendelkezésre....
De ha nem így van, akkormiért nem veszi meg senki a jtd motoromat?:)
Fillérekért adom, senkinek nem kell.
Piritu - 1.000.0002011-06-10 22:25:13 // 120699
Engem anno nagyon meglepett, amikor olvastam, hogy egy teher gumiabroncs elmehet 1.000.000 km-t. (Persze felújítással) Személynél nehezen elképzelhető...
GTPeti2011-06-10 22:25:00 // 120698
150 alatt megvan a kuplungszett ÉS a kettőstömegű.
Ferke2011-06-10 22:23:50 // 120697
Itt valami csippelésre emlékszem, vagy tévedek?
Piritu - 1.000.0002011-06-10 22:23:20 // 120696
"Evvel az erővel,ha csak ennyit megy a turbó is bírja 10 évig" - pontosan, ezért nem érdemes dejzelt vennie, aki nem megy sokat, mert aztán a nyakába szakad minden. (Többször volt szó itt is a fórumban a kettős tömegű kiváltásáról, mert olyan qva drága, hogy egy 15 éves vasba senki sem invesztál annyit...)
Ducato: egy munkagépet légyszi ne hasonlíts egy 7.000-ig pörgő TS-hez. Nem ugyan arról szól a történet. Különben mehetünk vissza a hightech fekvőlámpás mergáig a maga millió km-t is menő szívó dízeléig vagy a több milliót futó szergej mozdonyig vagy a lassú járatú hajómotorig..
A 183ezerrel eladott dejzelemre többet költöttem, mint az összes többi TS-re.
Ferke2011-06-10 22:22:54 // 120695
Naja, benzindízel vita, igen. Mert az utóbbi időben kicsit tele a hócipőm, hogy minden napra jut egy szerencsétlen tulaj, aki itt hagyja az autóját, és nehéz elmondani neki, hogy úgy jöjjön érte, hogy hozzon 1 havi fizut is.
Erhardtól kérhetnél új árakat, mert valami nagyon nem stimmel. Egy kettőstömegű már alig több egy vezmódosítónál.
Az a szerelő, aki berakja az 1500 ftos javítószettet az 50ezer ft-os kényszer-vezérlés szett ára mellett, ahhoz épeszű ember nem viszi a gépet.
(Szerintem Andris is megszámolja 1 kezén, hogy hány javítószettet ad el 1 éveben)
A bontott ts motor vajon mennyit megy el?:)
Az átülésről felesleges beszélni, én is élvezem a benzinest, de manapság nem afelé tendálnak az emberek, hogy átülnek egyik gépükből a másikba, általában 1 jó autó kell, ami általában 5 évnél biztos, hogy öregebb, és ha ennek a 600e ft-os autónak a nagyszervize egy 40ezres módosítóval és egy 50ezres vezérlés cserével kezdődik, az azért tényleg szarul hangzik.
GTPeti2011-06-10 22:22:52 // 120694
Tudja fene... inkább cserélnék turbót, mint motorgenerál.

Jól visszatértünk az örökzöld témához. :)
Liquid2011-06-10 22:20:19 // 120693
lehet hogy azért mert azok arra vannak tervezve hogy qurva sokat elmenjenek?
szép is lenne ha egy kisteher motorja 1-200e km után komolyabb javításra szorulna, más kategória
Liquid2011-06-10 22:18:08 // 120692
ugyanezt akartam én is írni, hogy egy "dízeles kopóalkatrész" cseréből megvan egy motorgenerál, végülis kb. ugyanaz, csak máshogy nevezik :)
Dévid2011-06-10 22:15:32 // 120691
Jól mennek azok is, de azért 110 ló kevés lenne. Amit most kinéztem az 2.0 és 200 lóra van felhúzva. 1100 kg-os karosszériában az jó buli lehet, azaz a kinézett példány egy könnyített verzió, szóval lehet nincs is annyi. :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak