Még sohasem láttam sehol olyan figyelmeztetést, hogy az ilyen autókamerák használata jogi akadályokba ütközik. Sőt. Egyes (német) biztosítótársaságok egyenesen ajánlják.
Azt írják, engedélyezett, csak nem szabad nyílvánosságra hozni a felvételeket. (A bizonyítékként való felhasználás nem ez a kategória.)
Link 1
Link 2
GTPeti2011-06-11 20:58:00 // 120790
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-11 20:53:57 // 120789
lehet persze az épületeket de ha Te engem lekamerázol a belegyezésem nélkül akkor sérted a jogaimat....az üzletben ahol kamera van ott kiírás is van amin figyelmeztetnek hogy felvesznek ...
GTPeti2011-06-11 20:48:59 // 120788
Tudtommal az utca közterület és ott nyugodtan lehet filmezni.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-11 20:47:04 // 120787
jó eza kamerás dolog de jogilag semmit sem ér olyan mint a hangfelvétel ha nem közlöd a másikkal hogy felveszed akkor kukás az egész :(((
deportivo2011-06-11 15:51:36 // 120786
Hát nagy kemény, de erre már fel kell készülni.
Ilyen az ország.
Ilyen az ország.
mizooo2011-06-11 14:04:48 // 120785
Sajnos utólag, én is gondolkoztam rajta mit kellett volna tennem, olyan gyorsan történt minden, én meg sokkot kaptam. De ha bent lesz a gázpisztoly az mindig az eszemben lesz. Most csak az futott át az agyamon, hogy nincs nálam semmi :(... Az elgázolásról, meg a kocsinak való nekimenetelről csak annyit tudok mondani, hogy igen utólag az is megfodult a fejemben, de én sajnos nem vagyok egy vadállat, rombolni nagyon utálok. Köszi az együttérzést mindenkitől! Tanuljatok a példámból kamera, gázspray legyen! Nekem lesz. 630 Coupe BMW-vel vigyázzatok, egyet találtam a használtautón. A rendszám szerintem próbarendszám volt.
ÜDv
ÜDv
mreni2011-06-11 13:31:07 // 120784
utólag mindenki okos...
Trombozis2011-06-11 13:14:01 // 120783
Neked van a gépben?
Pont ezeket nézegetem. Van olyan, aminek szép ára van.
Pont ezeket nézegetem. Van olyan, aminek szép ára van.
Piritu - 1.000.0002011-06-11 13:05:05 // 120782
Mint írtam a CSERE került 300-ba (nem 320-ba ahogy írod), ebben benne van a túrón kívül még van pár dolog, de végül is mindegy.
Piritu - 1.000.0002011-06-11 13:03:12 // 120781
Magamat idézném: "egy komplett gyári felújított 1,6TS" :-)
GTPeti2011-06-11 12:59:19 // 120780
Az a kamera tényleg jó dolog. 5 év múlva egy tizesért vágják majd utánad és akkora lesz, mint egy gyufásskatulya. Ez a prognózisom. Persze én is veszek.
GEORGE2011-06-11 11:08:15 // 120779
Ez is egy eset ami azt erősíti, hogy jogosultsága van egy esetkamerának az autóban. Így most lett volna filmed arról mi történt, hogy viperával száll ki, nem kéne most vakaróznod, hogy mi a franc legyen a "Qrva" ajtóval......
Bgabor2011-06-11 10:59:13 // 120778
Elég durva ,nem tudok mit mondani :-( Angol rendszám lehetett? Estleg jobb kormányos volt?
GEORGE2011-06-11 10:48:52 // 120777
Én vásárlás előtt mindig több helyen kérek árat.
Szerintem Qrva drágán vetted a turbódat 320e Ft-ért.
Nekem 195e Ft volt az ajánlat. Azért mindjárt másként mutat a könyvelésben a 195e Ft mint a 320e Ft.
Szerintem Qrva drágán vetted a turbódat 320e Ft-ért.
Nekem 195e Ft volt az ajánlat. Azért mindjárt másként mutat a könyvelésben a 195e Ft mint a 320e Ft.
GEORGE2011-06-11 10:46:43 // 120776
Lehet az lett volna a legjobb ha nekimész az autójának!Több "pofont" ugy sem kaptál volna, de legalább lett volna nyoma a dolognak nála is....
GEORGE2011-06-11 10:42:57 // 120775
Hát igen ennyit a rendőrségről, de most bezzeg habzik a "szájuk" a nyugdíj miatt, de mikor intézkedni kéne akkor nincsenek sehol.....
Roll19832011-06-11 10:34:42 // 120774
Ettől még úgy is ideges lettem, hogy csak olvastam és nem voltam ott. Mondjuk jobb is, mert tuti rendőrségen ülhetnék testi sértés miatt.
Joker 1562011-06-11 10:34:15 // 120773
Velem ugyanez volt...Csak motoron volt az ürge, nekem meg agyrázkódásom is lett "szerencsére"! Hát én feljelentettem, miután volt tanúm, és a rendszáma is megvolt a motornak. A lényeg,h. miután közölték 2 nap mulva,h. már beazonositották a csókát a motorja alapján, 2 hónap múlva közölték,h.felfüggesztetteék a nyomozást ismeretlen elkövető miatt...Szal először mentem a tisztelt szervekhez, mégsem értem semmit, pedig mást mit tudtam volna felmutatni mint rendszámot, illetve tanut? :S
mizooo2011-06-11 09:55:55 // 120771
Egyedül az ajtón levő horpi az ami nagyon fáj. Igazából van pár pitty-putty azon az ajtón, lehet ha találok egy Rosso Proteo ajtót inkább lecserélem majd. Még gondolkodom.
szasza(SW)2011-06-11 09:46:41 // 120770
Az te tudod mekkora kár lett az autódba,de ha elemet kell javítani fényezni az azért nem két forint.
mizooo2011-06-11 09:41:57 // 120769
Nem jelentettem, szerintetek érdemes lenne foglalkozni vele?
szasza(SW)2011-06-11 09:32:23 // 120768
Legalább feljelenteted?A pálya kameráiból biztos meglenne ki volt.
Ferke2011-06-11 08:42:38 // 120767
Ahogy írtam, fél év alatt a kutyának nem kellett, és végül egy pásszátos vette meg, mert az övébe való gyári 3x annyi lett volna bontva is, így inkább felmókolta az alfáét:)
Ferke2011-06-11 08:40:39 // 120766
Bassszus, de durva...naja, bele lehet futni ilyenekbe, jó pár éve nekem is volt hasonló, az arab valami mordályt vett elő a Móricz Zs. körtéren, miután sérelmeztem, hogy bevágott elém....na, itt nem lett volna jó a gázpisztoly, mert ha előveszem, valszeg lelő az élessel, mint egy macskát:))Kicsit izzasztó volt...az a baj, hogy az ilyen állatok ellen hiába raksz be viperát, az emberek nagy része úgysem mer ütni vele, szóval megint csak ő fog győzni..a spré talán segíthet:)
Ferke2011-06-11 08:36:21 // 120765
Akkor úgy érzem, hogy itt volt egy komoly sikerdíja az embernek:))) Mondjuk volt már itt nálam olyan ember is, aki 500ezerért generáloztatott egy ts motort, de attól még ennek nem ennyi az ára:)))
mizooo2011-06-11 07:57:48 // 120764
Sziasztok, teljesen durva esemény történt velem tegnap. Épp úton voltam meló után DFG-hez, hogy javítsunk a klímám állapotán. Teljesen nyugodtan mentem, semmi harc :)... M0-ról lekanyarodtam a 31-esre, és ott ugye 1 sávos a lehajtó az történt, hogy egy buzi kupé BMWs bejött mellém és nyomott oldalra. Jézus mária mondtam mit csinál ez??? Rápöttyintettem a fékre, mire megelőzött (alig fértünk el az 1 sávban), rámrántotta a kormányt, bevágott elém és kiugrott az autóból.
Az ezt követő események kb.:30 sec alatt lezajlottak: Kiugrott, előránott egy viperát és heves kurvaany*zás kíséretében 3-at rávert az autómra, utána benyúlt elkapta a nyakam én nyúltam a telómért, hogy vagy rendőrséget hívok vagy megpróbálom felírni a rendszámát. Sajnos Sárga rendszám volt egy csomó számmal nem is láttam még olyat. De mire nyomkodtam a telefont be is ugrott az autóba és padlógázzal eltűnt. :(
Köpni - nyelni nem tudtam :S... Egyet tudtam vipera ellen nem szállok ki az autóból, nem vagyok karate mester, a rendszámot sem sikerült felírni.
Akció az ilyenek megelőzésére: Legalább 1 vipera az autóban, de az igazi védekezés egy jó kis gázpisztoly, vagy gázspray lesz! azzel kapásból orrbadurranthattam volna.
Srácok hát hol élünk? DFG és haverok is alig akarták elhinni :(.....
UI.: Az ajtón levő horpi elég durva a többi alig látszik, oda valami fasza matrica lesz rakva amit eddig is akartam.
üdv
Az ezt követő események kb.:30 sec alatt lezajlottak: Kiugrott, előránott egy viperát és heves kurvaany*zás kíséretében 3-at rávert az autómra, utána benyúlt elkapta a nyakam én nyúltam a telómért, hogy vagy rendőrséget hívok vagy megpróbálom felírni a rendszámát. Sajnos Sárga rendszám volt egy csomó számmal nem is láttam még olyat. De mire nyomkodtam a telefont be is ugrott az autóba és padlógázzal eltűnt. :(
Köpni - nyelni nem tudtam :S... Egyet tudtam vipera ellen nem szállok ki az autóból, nem vagyok karate mester, a rendszámot sem sikerült felírni.
Akció az ilyenek megelőzésére: Legalább 1 vipera az autóban, de az igazi védekezés egy jó kis gázpisztoly, vagy gázspray lesz! azzel kapásból orrbadurranthattam volna.
Srácok hát hol élünk? DFG és haverok is alig akarták elhinni :(.....
UI.: Az ajtón levő horpi elég durva a többi alig látszik, oda valami fasza matrica lesz rakva amit eddig is akartam.
üdv
Piritu - 1.000.0002011-06-11 05:37:33 // 120763
"Miért márkaszervizbe vitted????" - no ezt pont NEM ott vettem :-))
Liquid2011-06-11 00:38:05 // 120762
nem megyek bele a mókuskerékbe veled is...
de a TS-en se kell évente vézérlésmódosítót cserélni illetve nem kell motorgenerálozni sem...
írtam is hogy ugyanez lesz a szitu a TB-kkel is, qurvajó újan, oszt majd a 2. 3. tulaj felül a szopórollerre....
de a TS-en se kell évente vézérlésmódosítót cserélni illetve nem kell motorgenerálozni sem...
írtam is hogy ugyanez lesz a szitu a TB-kkel is, qurvajó újan, oszt majd a 2. 3. tulaj felül a szopórollerre....
Liquid2011-06-11 00:35:47 // 120761
Isten hozott :D
GEORGE2011-06-11 00:32:43 // 120760
Azért ez így nem igaz.Anikó évekig árulta a JTD turbót.
Ha hiszed, ha nem nem kell évente Turbót cserélni a JTD-ken.
Már írtam azt is, hogy a 2.0 V6 TB-nél sem bírja tovább a Turbó.
És most a TBi-k korát fogjuk élni, na azok sem lesznek hosszú életű turbók......
Ha hiszed, ha nem nem kell évente Turbót cserélni a JTD-ken.
Már írtam azt is, hogy a 2.0 V6 TB-nél sem bírja tovább a Turbó.
És most a TBi-k korát fogjuk élni, na azok sem lesznek hosszú életű turbók......
GEORGE2011-06-11 00:27:43 // 120759
Miért márkaszervizbe vitted????
mikor nekem Turbó gondom volt 195e mondtak gyári turbóra.....azért mert erre még rákérnek a szervizben több mint 120e Ft-ot az nem a JTD hibája.
Egyébként én kicserélem neked a turbót fele munkadíjban azaz 60e Ft-ért is és szerintem olcsóbban is megtudom neked szerezni :-)
mikor nekem Turbó gondom volt 195e mondtak gyári turbóra.....azért mert erre még rákérnek a szervizben több mint 120e Ft-ot az nem a JTD hibája.
Egyébként én kicserélem neked a turbót fele munkadíjban azaz 60e Ft-ért is és szerintem olcsóbban is megtudom neked szerezni :-)
GEORGE2011-06-11 00:21:47 // 120758
Szerinted ez ritkaság, vagy "minden napos" megszokott tény?
GEORGE2011-06-11 00:21:09 // 120757
Újból témánál vagyunk :-))))
Mivel nekem volt TS 16V és van Mjet-em bátran merek írni :-)
NEM FIKÁZOM a TS 16V csak tényt írok, hogy megbízhatatlanabb a JTD/Mjet-kel szemben.
Tudom ez sok TS 16V gazdájának "bassza" a csőrét, de ettől még így van.
Maga a motorok születésének az évszámai miatt is adódik a különbség, más volt már a technológia mikor a JTD-k megszülettek.....
Alfás berkekben Piri 166 2.4 jtd 10V mocija tartja a csúcsot kb 2-3e km híján 600e km-t ment mikor beadta a kulcsot.
Persze tudni illik, hogy Piri barátunk 480-500e környékén kissé megreszelte. Egyedi turbó, plusz ez meg az.....
A JTD-k egyébként is híresek arról, hogy nincs gond a porlasztócsúcsokkal és a nagynyomású rendszereikkel.
Ezt bármely ilyen alkatrészeket forgalmazó meg tudja erősíteni.
A kettős tömegűt sem kell minden egyes JTD-be cserélni.
De a sok esetben több mint dupla Nm a benzineshez képest, bizony jobban igénybe veszi a kettős tömegűt. Ezen nagyobb igénybevételt nem a JTD hibájának mondanám...de hogy megnyugodjanak a TS tulajok nevezzük JTD hibának :-)
Nálam lassan 250e következik és még nem kell cserélni.
A turbó egy Garett turbó. A 2.0V6 TB-ben sem bírja 200e tovább.
Ha baj van JTD-kel akkor azok döntő többségben a sokat futott példányok közül kerülnek ki. A külföldről behozott nagyon sokat futott nem ritkán 4-500e km-es verdák amikben szívfájdalom nélkül visszatekerik 180e környékére az órát, aztán csodálkozik a tulaj, hogy ha megy vele egy 100e km-t és valami megdöglik benne.....
Mivel nekem volt TS 16V és van Mjet-em bátran merek írni :-)
NEM FIKÁZOM a TS 16V csak tényt írok, hogy megbízhatatlanabb a JTD/Mjet-kel szemben.
Tudom ez sok TS 16V gazdájának "bassza" a csőrét, de ettől még így van.
Maga a motorok születésének az évszámai miatt is adódik a különbség, más volt már a technológia mikor a JTD-k megszülettek.....
Alfás berkekben Piri 166 2.4 jtd 10V mocija tartja a csúcsot kb 2-3e km híján 600e km-t ment mikor beadta a kulcsot.
Persze tudni illik, hogy Piri barátunk 480-500e környékén kissé megreszelte. Egyedi turbó, plusz ez meg az.....
A JTD-k egyébként is híresek arról, hogy nincs gond a porlasztócsúcsokkal és a nagynyomású rendszereikkel.
Ezt bármely ilyen alkatrészeket forgalmazó meg tudja erősíteni.
A kettős tömegűt sem kell minden egyes JTD-be cserélni.
De a sok esetben több mint dupla Nm a benzineshez képest, bizony jobban igénybe veszi a kettős tömegűt. Ezen nagyobb igénybevételt nem a JTD hibájának mondanám...de hogy megnyugodjanak a TS tulajok nevezzük JTD hibának :-)
Nálam lassan 250e következik és még nem kell cserélni.
A turbó egy Garett turbó. A 2.0V6 TB-ben sem bírja 200e tovább.
Ha baj van JTD-kel akkor azok döntő többségben a sokat futott példányok közül kerülnek ki. A külföldről behozott nagyon sokat futott nem ritkán 4-500e km-es verdák amikben szívfájdalom nélkül visszatekerik 180e környékére az órát, aztán csodálkozik a tulaj, hogy ha megy vele egy 100e km-t és valami megdöglik benne.....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-06-11 00:07:50 // 120756
én ismerek olyan TS-t amit újonnan vettek 98-ban és 320e km van benne motorikusan semmi hibája nem volt...
GEORGE2011-06-11 00:00:38 // 120755
Nyugodtan csinálhatsz egy plakátot és mutogathatod, mert nagyon nagyon ritka, hogy egy TS 16V 400ezret működjön meghibásodás nélkül.
Amikor "dicsekszel" a 400ezer km-el megemlíthetnéd, hogy szinte "majdnem" mind hosszú túrázásokból jött össze.
Napi rohangálás közepette nem bírta volna ki.
Amikor "dicsekszel" a 400ezer km-el megemlíthetnéd, hogy szinte "majdnem" mind hosszú túrázásokból jött össze.
Napi rohangálás közepette nem bírta volna ki.
GTPeti2011-06-10 23:54:34 // 120754
Sanyi, leírtam, hogy szerintem miért nem mindegy. (Nem elveket, hanem konkrétumokat!)
Liquid2011-06-10 23:52:19 // 120753
de Peti bácsi ha ugyanannyiba kerül a generál munkadíjjal együtt mint a turbo meg egyebek cseréje és a végeredmény ugyanaz a futástelejsítmény, akkor nem pont mindegy? tudom nem mert elvek :))
ennyi erővel mondjuk azt hogy a hajtókarcsapágy is kopóalkatrész
ennyi erővel mondjuk azt hogy a hajtókarcsapágy is kopóalkatrész
dfg (Tanárúr)2011-06-10 23:50:13 // 120752
meddő vita... akit kielégít a 8v, annak nem kell rá költeni. akit nem elégít ki, az vagy kihegyezett ts-t, vagy kihegyezett dieselt vesz, és költ rá. de ez más tipusoknál is így van....
GTPeti2011-06-10 23:40:01 // 120751
Nem tökmindegy, hogy azt a félmilliót hogyan teszed meg? Apránként cserélve a fél motort, vagy egyszerre?
Egyeseknek annyira nem. Másoknak igen. Ez van. B)
Egy kettőstömegű, vagy turbó, ilyen értelemben kopóalkatrész. Drága, de nem örökéletű. A blokktól, dugattyúktól pedig bizony elvárható, hogy jóval többet bírjanak, mint 200k. Mert azoknak aztán tényleg macerás a cseréjük. (Nem beszélve a full generálról.)
Egyeseknek annyira nem. Másoknak igen. Ez van. B)
Egy kettőstömegű, vagy turbó, ilyen értelemben kopóalkatrész. Drága, de nem örökéletű. A blokktól, dugattyúktól pedig bizony elvárható, hogy jóval többet bírjanak, mint 200k. Mert azoknak aztán tényleg macerás a cseréjük. (Nem beszélve a full generálról.)
dfg (Tanárúr)2011-06-10 23:30:03 // 120750
nade akkor is más kategóri. nekem a toyotám 3000ccm, de csak 90 ló. nem lehet agyonütni, mindent elhúz, 26 mázsa fa már volt rajta, és a motor észre sem vette.
Kócosw2011-06-10 23:27:46 // 120749
erösen gondolkodom egy hatoson megkell mondjam..sok üzemanyag megfoghato lenne vele...
meg a motort sem kene annyit pörgetni..
meg a motort sem kene annyit pörgetni..
Dévid2011-06-10 23:21:32 // 120748
Most a majom a ketrecében van, hibernálva... :D
Piritu - 1.000.0002011-06-10 23:18:08 // 120747
"Csak a károgás megy, mi?" - hát igen. Nehéz a kocsi, DPF, EGR, szívócső, kormánymű, meg minden tönkremegy...
Piritu - 1.000.0002011-06-10 23:16:11 // 120746
Látszik, régóta olajkályházol :-)
Régen futott végig a hátadon a hideg egy TS hangjától 6000 felett :-DD
"Arról beszélgetünk, hogy hány km-et bírnak ki a motorok." Nem tökmindegy, hogy azt a félmilliót hogyan teszed meg? Apránként cserélve a fél motort, vagy egyszerre?
(A legjobban tetszik, amikor egy 200-at futott kormosnál azon filozofálunk, hogy drága a turbócső és egy fémet kellene betenni helyette, mert az "örök". A másik gyári gumicső a maga újabb 200-ával nem az?)
Régen futott végig a hátadon a hideg egy TS hangjától 6000 felett :-DD
"Arról beszélgetünk, hogy hány km-et bírnak ki a motorok." Nem tökmindegy, hogy azt a félmilliót hogyan teszed meg? Apránként cserélve a fél motort, vagy egyszerre?
(A legjobban tetszik, amikor egy 200-at futott kormosnál azon filozofálunk, hogy drága a turbócső és egy fémet kellene betenni helyette, mert az "örök". A másik gyári gumicső a maga újabb 200-ával nem az?)
Piritu - 1.000.0002011-06-10 23:10:56 // 120745
TS váltót 25 ezerért vettem :-)
Piritu - 1.000.0002011-06-10 23:10:19 // 120744
A Te autód a legjobb példa, szinte minden megtörtént, ami csak lehet. Érdekes enne megnézni, hogy az előző gazdái mit csináltak vele.
"Ezeknek a kocsiknak a legnagyobb ellensége az, ha a tulaj spórolni akar az olajon, alkatrészeken." - ahogy egy Cartárs fogalmazott: "Akinek tellett majomra, teljen banánra is!"
"Ezeknek a kocsiknak a legnagyobb ellensége az, ha a tulaj spórolni akar az olajon, alkatrészeken." - ahogy egy Cartárs fogalmazott: "Akinek tellett majomra, teljen banánra is!"
GTPeti2011-06-10 23:09:55 // 120743
A 159 topikban is többször megjegyeztem már, ha őket olvastam volna csak, sose vettem volna 159-et.
Csak a károgás megy, mi? :)))
Csak a károgás megy, mi? :)))
Piritu - 1.000.0002011-06-10 23:07:23 // 120742
"Ne kapd fel a vizet, nem a Te ts-eddel van bajom" - dehogy kapom. Csak ha mondjuk egy kívülálló olvassa az Alfa topikot, az jön le neki, hogy tulajdonképpen mind szar, főleg a TS, megy az újabb kormosok. Bezzeg az a régiek... Pedig CSAK akkor lesz használt kocsi, ha valaki vesz újat is.
Simán támogatjuk a kialakult "szarolasz" képet.
Kicsit szeretnék rávilágítani hogy nem ennyire egysíkú a dolog. Szeretném a saját POZITIV tapasztalataimat is ideírni.
A 159 topikban is többször megjegyeztem már, ha őket olvastam volna csak, sose vettem volna 159-et. Mert csak a fikázás és a panaszkodás megy, akinek nincs vele baja sose ír semmit.
Simán támogatjuk a kialakult "szarolasz" képet.
Kicsit szeretnék rávilágítani hogy nem ennyire egysíkú a dolog. Szeretném a saját POZITIV tapasztalataimat is ideírni.
A 159 topikban is többször megjegyeztem már, ha őket olvastam volna csak, sose vettem volna 159-et. Mert csak a fikázás és a panaszkodás megy, akinek nincs vele baja sose ír semmit.
Dévid2011-06-10 23:06:03 // 120741
Lépjed meg, aztán én is rakatok az enyémbe valamit és megyünk egy kört megint. Nagyon idegesít, hogy benn áll a kocsim a garázsban, és teljesen korommentes az orra. :(
Jól esne egy cápavadászat. :D
Csütörtökön kaptam egy cetlit a szélvédőmre ott ahol parkoltam. Annyi állt rajta, hogy megbírságolom parkolásért 10.000 forintra, ha Alfával lettél volna, akkor csak 5000- . :D
Már a barátaimnak is hiányzik, folyton kérdezgetik, hogy mikor lesz már kész, meg hogy tetessek zöld csíkot a másik kocsim szélvédőjére, meg hátulra hamutartót. :D
Jól esne egy cápavadászat. :D
Csütörtökön kaptam egy cetlit a szélvédőmre ott ahol parkoltam. Annyi állt rajta, hogy megbírságolom parkolásért 10.000 forintra, ha Alfával lettél volna, akkor csak 5000- . :D
Már a barátaimnak is hiányzik, folyton kérdezgetik, hogy mikor lesz már kész, meg hogy tetessek zöld csíkot a másik kocsim szélvédőjére, meg hátulra hamutartót. :D